Beste ACN-fans en andere belangstellenden,
Sinds enige tijd verdoe ik hier wat vrije tijd met het lezen van berichten.
Nieuwsgierig geworden door de superverdiensten bij ACN en zelf ook niet vies van wat extra pecunia, heb ik mij door een kennis laten uitnodigen om het ACN-verhaal aan te horen, ten kantore van ACN in Amsterdam.
Toegegeven:Het kantoor ziet er gelikt uit en de koffie was prima.
Tijdens de voorstelling werden er in rap tempo duizelingwekkende bedragen op het scherm getoverd.
Al snel werd mij duidelijk dat de bonus voor het aanbrengen van nieuwe vertegenwoordigers een tijdelijke "fooi" was en gezien moest worden als opstapje naar het ultieme doel:Het RESIDUELE inkomen !!!
Uhh??? Residueel cq. passief inkomen ??? Ikke dom, ikke niet begrijpen. Hoe werkt dat ??
Heel simpel.
De vertegenwoordiger krijgt een percentage van de maandelijkse telefoonnota's van zijn eigen belklanten EN een (minder) percentage van de belklanten van de vertegenwoordigers die hij aanbrengt.
Van zijn "downline" schijnt dat te heten.
Dat leek mij wel wat.
Belklanten werven was uiterst simpel,aldus de spreker:Belklanten van ACN bellen onderling namelijk GRATIS dus de ene klant zou heel makkelijk een kennis kunnen overhalen om ACN klant (via mij) te worden want dan bellen zij onderling immers gratis. En wie wil er nu niet gratis bellen in deze barre en duistere tijden ?
Mijn moeder moet dus haar vriendinnen en kennissen overhalen om ACN klant te worden want dan kunnen ze onderling lekker gratis kletsen, zo veel als ze willen. En die vriendinnen maken dan weer andere vriendinnen klant ..............etc.: Klanten genereren vanzelf weer nieuwe klanten. (lijken wel konijnen
)
Als de rest van mijn familie,mijn eigen kennissen en zakenrelaties dat nu ook "even" doen zou ik binnen no time een gigantische klantenkring hebben en me helemaal suf verdienen.
Hoe hoger de telefoonnota van mijn klanten, hoe vetter mijn bankrekening. En dat voor een luttele inleg van slechts 399 euro (ex BTW, bleek later).
Dat was nog eens goed nieuws: Eindelijk een sociaal ingesteld bedrijf dat mij, arme ziel, bakken met geld wil laten verdienen voor slechts 474,81 euri !!!
Een aantal aanwezigen had de $-tekens in de ogen en zag zichzelf al in een Ferrari door Spanje toeren, op weg naar hun ACN-jacht.
Ik had echter 1 brandende vraag:Als al mijn belklanten, tot in het diepst van mijn "downline", onderling GRATIS bellen hoe hoog is dan hun belnota ?????????????????
Als die belnota MINIMAAL is, dan is mijn fel begeerde residuele inkomen toch ook MINIMAAL ??
Immers, mijn residuele inkomen is direct afgeleid van die belnota en 5 of 6 of 8 of 10 % van NUL is................................ N U L !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toen ik dit opperde keek de spreker mij aan alsof ik zijn hoog bejaarde moeder een onzedelijk voorstel deed !! Pfffffffffff, die opmerking had ik beter niet kunnen maken:Ook de overige aanwezigen keken of ik een levensbedreigende, besmettelijke ziekte had.
Getergd antwoordde de spreker mij, op een toon waaruit duidelijk bleek dat hij aan mijn verstandelijke vermogens twijfelde, dat IK het niet begrepen had en dat ik er daarom maar niet aan moest beginnen.
Dit laatste advies was m.i. het enige verstandige dat hij die avond had uitgekraamd.
Dit advies heb ik dan ook maar opgevolgd !!!
Of zie ik dit alles nu verkeerd en zijn de uitgaven, die mijn ouders besteed hebben aan mijn opleiding (waar WISKUNDE een examenvak was), weggegooid geld geweest ???
Laat het me svp weten !
V_I.