LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
mulmol
Berichten: 69
Lid geworden op: 16 nov 2004 08:30

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door mulmol »

Afgelopen zaterdag een reisje naar Griekeland geboekt.

De vlucht wordt uitgevoerd door transavia.

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door linda_ »

Neckermann is onderdeel van Thomas Cook. Op dit moment worden er alternatieven gezocht. De mensen die op korte termijn vertrekken hebben de eerste prioriteit. Na vandaag worden mensen gebeld die dit weekend vertrekken. Met wie gevlogen wordt is nog niet duidelijk, maar waarschijnlijk Martinair. Klanten die bij Arke/Holland Intenational hebben geboekt, kunnen wel reizen omdat zij het contract niet hebben oopgezegd. (Ben zelf werkzaam op het reisbureau.)

RG

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door RG »

Heerlijk om het weer eens wat van een ervaren persoon te lezen. Bedankt Linda, voor al jou uitleg op de verschillende topics hier. Heel duidelijk!

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Linda, of iemand anders bij reisbureau, weten jullie welke airline voor bestemming Goa ipv Exel wordt ingezet bij Neckermann?Welke route? Mijn neefje gaat trouwen in India en ik hoop maar dat ik de bruiloft niet mis...Ik heb TC proberen te bellen maar krijg een bandje. Ik vertrek volgende week vrijdag.
Bedankt! Irene

DeMa

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door DeMa »

Ik heb op advies van deze site gebeld met Neckerman (023 5135595) omdat mijn ouders as zaterdag vanaf Cancun terug zouden vliegen met Exel. Zij wisten te melden dat vanuit Cancun in ieder geval met Martinair terug wordt gevlogen voor as zaterdag maar met welke vlucht precies is op donderdag pas bekend. Ik wordt hierover teruggebeld (even afwachten of dit gebeurd natuurlijk).... Ik ben hier zeer correct te woord gestaan overigens, dus zeker een tip voor iedereen die op thuiskomers zit te wachten of binnenkort zelf vertrekt.

Voor de passagiers die met grote omwegen en veel vertraging op de heenvlucht geconfronteerd worden; als je een reisverzekering hebt afgesloten staat hier meestal een bepaling in over niet genoten reisdagen. meestal moet je dan wel minimaal 8 uur vertraging hebben. Je krijgt dan een deel van de reissom terug die in verhouding staat met de vertraging; dus 1 dag vertraging = retour de reissom van 1 dag.

Iedereen suc6!

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Wat ik graag zou willen weten is, als Neckerman
je reis via omwegen als alternatief aan zou bieden en hierdoor 2 keer zo lange reistijd hebt, wat je rechten zijn om te annuleren. Ik weet dat ze zich gaan beroepen om onmacht?! Dus ja, wie weet hoe sterk je dan staat? Wij gaan naar de Dom. Republiek binnenkort met 2 kleine kinderen dus wij moeten absoluut niet denken aan een nog langere reis en vinden het dus ook onacceptabel als we zo'n reis aangeboden krijgen als ik las op dit forum. Ga in iedergeval morgen de consumentenbond bellen!
Petra

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Dit gaat nog een zooitje worden met die vluchten, blijf zoveel mogelijk bij iedereen die ook maar met Exel te maken heeft uit de buurt. Laat u niet verleiden tot dumpprijzen (zodat u niets te zeuren mag hebben) en neem een andere luchtvaartmaatschappij/touroperator!

gasthxl

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door gasthxl »

waarom. dit is de grootste onzin die ik ooit gehoord heb

bitchie

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door bitchie »

tjonge jonge jonge wat hitsen sommige mensen hier op t forum de boel op zeg.we weten heus wel dat dit een rot situatie is maar als je betaald hebt kan je weinig doen dan afwachten en gewoon vliegen maar er zijn hier van die lui die t leuk vinden al drukmakende reizigers extra op te naaien leuk hooooooooor

Meryan

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Meryan »

Komt allemaal goed Bitchie.

bitchie

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door bitchie »

meryan dank je

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

TUI zit ook met een probleem: niet alleen proberen ze nu met man en macht hun lege stoelen te vullen tegen dumpprijzen, maar tevens gaan zij hun vluchtschema's naar verre bestemmingen wijzigen. Dit betekent dat klanten op andere dagen moeten gaan vliegen, bepaalde bestemmingen per direct geannuleerd worden. Kortom: het is niet alleen zo dat er overlast is voor klanten van Thomas Cook, maar ook veel TUI reizigers zullen hierdoor getroffen worden.

De beschuldiging van TUI dat Thomas Cook niet handelt in het belang van de klanten, gaat nu ook op voor hun zelf!

PepperRacing

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door PepperRacing »

quote]Dit gaat nog een zooitje worden met die vluchten, blijf zoveel mogelijk bij iedereen die ook maar met Exel te maken heeft uit de buurt. Laat u niet verleiden tot dumpprijzen (zodat u niets te zeuren mag hebben) en neem een andere luchtvaartmaatschappij/touroperator![[/quote]
Dan moet je dus wel een keus hebben. Ik vertrek in principe 12 mei naar Playa del Carmen, geboekt bij TUI en dan kan je dus niet kiezen met welke vliegmaatschappij je wil!!

Hoop dat alles weer op zijn pootjes terecht komt voor 12 mei.............

linda_
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 feb 2005 11:32

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door linda_ »

Je boekt een reis inclusief vervoer. De touroperator kan je dus via een tussenlanding cq overstap laten vervoeren. Zij doen dat liever ook niet maar ze hebben in principe vervoersverplichting.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Tui heeft al die stoelen nu om Exel te helpen een doorstart te maken, lukt die doorstart niet zit Tui met die 'niet-vliegende-stoelen' in zijn maag en moet dan naarstig op zoek naar andere luchtvaartmaatschappijen. Sudtours en andere touroperators stond vanochtend in de telegraaf houden het bij Martinair en Transavia, mijn idee!

murcielago

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door murcielago »

Wat een onzin om bij exel uit de buurt te blijven. Je touroperator is daar verantwoordelijk voor. vliegt exel neit, dan gaat je touroperator voor vervanging zorgen. Ik zou maar uitkijken voor thomas cook, die hebben zelf een goede deal afgezegd. Ze hoefden maar een miljoen te betalen, daar waar tui 3 miljoen heeft geinvesteerd. En dat terwijl TC meer dan de helft van de beschikbare stoelen van exel gebruikt.
Dus waarom ze dan toch riskeren zoveel mensen te moeten duperen is mij dan echt een raadsel.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

Mij is het geen raadsel als je weet hoe snel een luchtvaartmaatschappij geld kan opstoken dan kan je berekenen dat die 3 of 4 miljoen euro heel snel op zijn (misschien al wel eind van de maand als de salarissen weer betaald moeten worden.

Gast

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door Gast »

bij Air Holland hebben ook een paar touroperators de held willen spelen, mocht niet baten hoor Air Holland failliet.

gerrit 48

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door gerrit 48 »

reis naar gran canaria v bird stopte dag voor vertrek netjes door tui omgeboekt heen met martinair terug met transavia en 75 euro korting voor het ongemak niet zo snel in paniek raken

erko

Re: thomas cook en neckerman vliegen niet meer met exel

Ongelezen bericht door erko »

Het is typisch nederlands om overal over te zeuren.
Tui is gewoon de slimste. Voor hen is het volboeken van de vluchten niet alleen gunstig,de door TCgekochte hotelaccomodatie,s moeten zij zien te vullen. Als Tui kans ziet alle hotelacc. te vullen declaseren zij T.C
en vliegen met gevulde vliegtuigen.

Gesloten