LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aansprakelijkheid hond

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
Jolly

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Jolly »

Wat een onzin allemaal...hier stelt iemand een vraag en dan komt zo`n wijsneus met wat achterlijke opmerkingen...sorry hoor.

Ten eerste een tetanusspuit ..kan men gratis verkrijgen als men ziekenfonds verzekerd is.
Ik weet niet of er verschil is in de polisen van verzekeraars...maar in mijn polis ben ik verzekerd tegen ongevallen,wat mijn hond veroorzaakt.

Ik heb zelf een onbetrouwbare bobtail gehad...die mishandeld was als pup zijnde...ik heb deze hond uit het asiel gehaald en des tijds gered van een spuitje.
Ik heb deze hond nog 6 mooie jaren mogen geven...maar helaas...werd hij op het laatst te onbetrouwbaar.En goede raad is dan duur,echter ik verkoos toen voor de veiligheid van iedreen en heb hem laten inslapen.
Echter een opmerking wil ik zeer duidelijk geven: elke hond die agressief is...is door mensenhand veroorzaakt..hoe dan ook...dus mensen hou in godsnaam op met dat gekaffer op een hond die bijt.
Kaffer op die mensen die een hond slaan ed.Dan ben je pas een held!!!

Grtzzz....van een honden liefhebber. :wink:


[/b]

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Een kennis is onlangs gebeten door een hond zonder enige reden,zij wilde hiervan aangifte doen bij de politie maar,dat kon niet,men zei:Tegen een hond kan je geen aangifte doen,oke nou dan toch wel bij z'n baas,maar nee hoor ook dat kon niet want de eigenaar van de hond heeft u toch niet gebeten?Er was niets tegen te doen.Lekker met al die rare wetten hier.

angeliques

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door angeliques »

Natuurlijk moet je kosten die niet vergoed worden betalen, t is toch zeker jouw hond en daar ben jij toch zeker verantwoordelijk voor? Is toch hetzelfde als dat je een kind hebt en tegen het bezoek zegt, niet in de buurt komen hoor, anders krijg je wellicht een stomp voor je smoel. En vervolgens zeggen, tja, ik had toch gewaarschuwd...

Je was er toch zeker ook zelf bij? waarom dan niet wat beter opgelet en de situatie voorkomen, mag hopen dat jij een 17 jarige jongen duidelijk kan maken dat jouw hond bijt. Blijkbaar ben je niet duidelijk genoeg geweest, want de jongen is toch gebeten.

Gast

Re: aansprakelijkheid hond

Ongelezen bericht door Gast »

Er is niks aan de hand hoor. Je zou he tkunnen betalen en je excuses aanbieden. Maar je hebt geen vervelend hond en een rottweiler is ook geen klotehond. Het is hoe je ze opvoed en hoe ze uit t nest komen. Als hij had geluisterd was er niks gebeurd. En de hond zal echt niet zomaar op een kind afstormen en het pakken. Het is gewoon een angstbijter. Zo'n hond moet je naar je toe laten komen. Je kunt je hand uitsteken, dat is niet erg maar laat zon hond naar je toekomen. Het is eigen bultschuld en niks agressieve hond.
En waarom worden rotjes altijd bevooroordeeld? Ook dat zijn lieve honden alleen moeilijker op te voeden. Alle honden zijn lief. Al zijn ze niet lief tegen vreemden dan wel tegen het baasje.

Mevrouw trek je niks aan van die persoon hier. Je hond is lief maar mensen moeten gewoon luisteren. Klaar.

Gesloten