Pagina 2 van 2

Re: Reisburo-medewerkers

Geplaatst: 12 feb 2005 13:36
door Gast
ELKE keer dat ik mijn auto moet tanken, rijdt ik zo'n 18 km extra. Waarom? Dichterbij is geen pomp meer te bekennen met bediening. Ik vertik het om zelf te tanken. Ik kan me makkelijk permitteren om die bediening erbij te betalen, dus waarom zou ik het laten?

Datzelfde geldt voor mijn reisbureau. Die mensen helpen me al jaren met keuzes maken. Ze kennen me, ze weten precies wat ik wel en wat ik persé niet wil. Geen enkel van die (goed-opgeleide!) meiden daar komt op het idee om me ook maar in de buurt van massa-bestemmingen te adviseren. Ik heb altijd de benodigde papieren in orde, de juiste inentingen én de juiste kleding. Dat geven de meisjes van het reisbureau me ook altijd mee.

Op internet boeken?
Allereerst is internet en waarheid iets wat haaks op elkaar staat. Op internet is ALLE informatie gekleurd en in principe niet waar.
Op de tweede plaats: waarom zou ik iets zelf doen als daar beter opgeleide mensen dat keurig voor me kunnen doen.

Ik kan het me veroorloven naar een reisbureau te gaan en zal daar ook niet snel mee stoppen.

De leuke dingen in de wereld zijn belangrijk voor een mens. Wat heb je anders aan geld als je het niet uitgeven kunt?

Re: Reisburo-medewerkers

Geplaatst: 12 feb 2005 13:50
door Gast
Precies! Zou houden we de economie draaiend. Geld moet rollen!

Ik bedoel eigenlijk, als je boekt via internet: stel je voorletters komen niet overeen met je paspoort, wat een kennis van mij dus gebeurd is. Bij een reisbureau nemen ze voor vertrek de papieren even met je door.

Zij hadden bij het invullen op het net het èèn en ander niet goed ingevuld en doorgekeken en kwamen er op het laatste moment achter. Nu, wat een problemen en moeite dàt heeft gekost, omdat telefonisch alsnog in orde te krijgen, dat wil je niet weten!

Nee, dan liever op een reisbureau en me goed laten adviseren, vind ik toch ook heel belangrijk. En ze zijn niks duurder dan het internet is mijn mening! Maargoed, ieder zijn/haar mening toch?

Re: Reisburo-medewerkers

Geplaatst: 13 feb 2005 17:01
door Gast
De meeste mensen die klachten hebben, zeker als je naar dit forum kijkt zijn mensen die on-line hebben geboekt. Geen goed advies, zich blindgestaard op een goedkoop prijskaartje en hoppla een waardeloze reis.

Re: Reisburo-medewerkers

Geplaatst: 13 feb 2005 18:15
door nel-foppe
Wij boeken al zo;n dertig jaar bij ons reisbureau in onze buurt.Met heel veel plezier. En we krijgen er korting omdat mijn man werkte bij het vervoers bedrijf.Dat is ook mooi mee genomen,en hebben dan ook nooit klachten mee gemaakt.Alles prima geregeld. Onze dochter boekt ook via internet en bevalt het ook prima en heeft het heel goed gehad in Thailand. Alles liep pergect vandaar dat ze meestal online boekt. Ze is net terug na een maand verblijf daar. Dus ben ik blij dat je online kunt boeken en je eigen vertrouwdereisbureau.En laat het maar zo blijven,dan kan je gewoon kiezen hoe je wil boeken. Nel

Re: Reisburo-medewerkers

Geplaatst: 13 feb 2005 18:39
door Mij
Ik doe beide en bevalt prima. Voor de weekendjes en korte reisjes (Parijs, Disney e.d.) boek ik meestal op het internet, maar de grote verder weg vakantie, doe ik ook toch liever nog bij het reisburo.

En als ik op het internet boek, doe ik dat bij vertrouwde reisorganisatie,s. Het liefst bij OAD. Dat gaat via het net perfect!

AK 8)