LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wanadoo telefonie met livebox

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
wilhelmina

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ook ik heb problemen met de telefoonaansluiting van wanadoo. Het vervelende is dat ik dan moet bellen via de KPN met een duur budget abonnement. Wat wanadoo me aangeraden heeft om te nemen.Drie kwartier wachten op verbinding met de help-desk en dan maar ophangen. Dat werkt zeer frusterend.Als wanadoo nu maar eens zou uitleggen wat de kinderziektes zijn en wat de problemen zijn, zou dat misschien al wat leed verzachten. Want kinderziektes zijn er altijd,alleen moet je dat dan wel even melden. En misschien een tip voor alle helpdesks, zeg hoeveel wachtende er nog zijn. Dan weet je waar je aan toe bent. Kan je kiezen, wachten of stoppen.

Joop Jodokus

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Joop Jodokus »

En als het iemand lukt om de kostbare Wanadoo helpdesk loterij te winnen en iemand aan de telefoon krijgt dan word je nog niks wijzer. Resetten is standaard antwoord. Controleren op spyware is tegenwoordig ook een goede dooddoener. Terwijl het juiste antwoord moet zijn dat wanadoo met telefonie een slecht produkt probeerd te verkopen. Althans dat is mijn antwoord. Want van Wanadoo hoor je helemaal niets.

Astrid78
Berichten: 14
Lid geworden op: 13 feb 2005 21:49

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Astrid78 »

En nee ik ben geen medewerker van Wanadoo maar een tevreden klant. goh gelukkig bestaan die ook nog
Ja gelukkig bestaan die ook nog, maar dat betekent niet dat je mensen die er echt veel problemen mee hebben zo moet afvallen.
Je geeft wanadoo in deze echt te veel credit, (aandelen ofzo)?
Nee, maar volgens mij heb je op het internet forum ook al behoorlijk voor Wanadoo gepleit. En natuurlijk mag je ook dat ook laten weten dat het goed kan gaan. Anders zou het helemaal triest zijn...

Maar wees reel zouden zoveel mensen onzin kletsen over problemen?
Realitycheck: Het is zo, helaas,

Natuurlijk was ik eerst ook vol goede moed, maar hoe zou jij het vinden als je ineens wel die aansluitkosten moest betalen en ipv de eerste 3 maanden voor 9,95 euro ineens het volle pond, meer dan het dubbele dus? Denk ook niet leuk. Hoe zou jij het vinden op zoveel brieven geen antwoord te krijgen? Ook niet leuk!

Tot jij een storing krijgt en ze nergens op terug komen of tot jij het opzegt en de facturatie maanden doorgaat met incasso bureau's en al kijken of je dan nog steeds zo coulant bent en het onder "kinderziektes"schuift.

ik hoop het niet hoor, hoop dat iedereen uiteindelijk positief kan zijn, maar helaas is dat nu niet zo (nog niet)!

thaGenius32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

:lol: hmmmmmmm... Veel mensen hebben dus problemen met het wegvallen van de telefonie.. Sinds 2 weken heb ik ook telefonie via wanadoo.. de 1ste 5 dagen was een ramp.. Ik kon wel gebeld worden maar kon zelf niet bellen. Elke x kreeg ik een dame ervoor die zei : Excuses het nummer wat u heeft gebeld is nu niet bereikbaar... Ja lekker is dat... Met alle nummers dus.. Das toevallig :roll: .. Na enkele malen aan de telefoon te hebben gehangen met de helpdesk werd mij eerst het advies gegeven om de livebox te resetten en te configureren. Verschillende keren gedaan maar niks hielp.. Maar weer bellen met de helpdesk. :P .. De jongeman die ik eraan had gaf mij het gevoel dat hij nog niet eerder van dit probleem had gehoord..(leek me sterk). Hij zou contact opnemen met Wanadoo Frankrijk.. Wat zeg je?? Wanadoo Frankrijk.. En zou mij binnen 2 werkdagen terugbellen. Ik dacht hij zal wel gelijk hebben, hun zijn de experts. Ik niet.. Maar ik wou hem wel meegeven dat als ik niet binnen die tijd kon bellen dat ze het hele verhaal wel konden annuleren want dan zou ik het opzeggen. Ik ondertussen nog wat klooien en kijken op de verschillen helpmij forums maar kon er niet uitkomen. 2 dagen later belt wanadoo dat het probleem is opgelost...Fout in de software zeggen ze. Inderdaad, ik kon bellen §!!!!! Eindelijk..( 7 dagen later) Nu heb ik ook problemen met het wegvallen. Om de 10 min. vliegt ie eruit en springt dan zelf weer aan na 15 sec. ofzo :twisted: .. De problemen duren voort.. Moet ik nu weer bellen?? Ik hou de hoop erin... Moet ook wel want ik kan het abonnement nu niet meer annuleren.. (binnen 7 dagen kun je het nog opzeggen.) Voor de rest ben ik wel tevreden over wanadoo. En zoals sommige ook zeggen, Al het begin heeft zijn vervelende dingetjes. Wanadoo zegt dat ze het erg druk hebben met nieuwe aanmeldingen. Ik vind dat ze misschien eerst moeten stoppen met nieuwe klanten werven en zich moeten concentreren op hun probleempjes... :!:

thaGenius32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door thaGenius32 »

Geplaatst op 17 Feb 2005 00:45 door thaGenius32


--------------------------------------------------------------------------------

hmmmmmmm... Veel mensen hebben dus problemen met het wegvallen van de telefonie.. Sinds 2 weken heb ik ook telefonie via wanadoo.. de 1ste 5 dagen was een ramp.. Ik kon wel gebeld worden maar kon zelf niet bellen. Elke x kreeg ik een dame ervoor die zei : Excuses het nummer wat u heeft gebeld is nu niet bereikbaar... Ja lekker is dat... Met alle nummers dus.. Das toevallig .. Na enkele malen aan de telefoon te hebben gehangen met de helpdesk werd mij eerst het advies gegeven om de livebox te resetten en te configureren. Verschillende keren gedaan maar niks hielp.. Maar weer bellen met de helpdesk. .. De jongeman die ik eraan had gaf mij het gevoel dat hij nog niet eerder van dit probleem had gehoord..(leek me sterk). Hij zou contact opnemen met Wanadoo Frankrijk.. Wat zeg je?? Wanadoo Frankrijk.. En zou mij binnen 2 werkdagen terugbellen. Ik dacht hij zal wel gelijk hebben, hun zijn de experts. Ik niet.. Maar ik wou hem wel meegeven dat als ik niet binnen die tijd kon bellen dat ze het hele verhaal wel konden annuleren want dan zou ik het opzeggen. Ik ondertussen nog wat klooien en kijken op de verschillen helpmij forums maar kon er niet uitkomen. 2 dagen later belt wanadoo dat het probleem is opgelost...Fout in de software zeggen ze. Inderdaad, ik kon bellen §!!!!! Eindelijk..( 7 dagen later) Nu heb ik ook problemen met het wegvallen. Om de 10 min. vliegt ie eruit en springt dan zelf weer aan na 15 sec. ofzo .. De problemen duren voort.. Moet ik nu weer bellen?? Ik hou de hoop erin... Moet ook wel want ik kan het abonnement nu niet meer annuleren.. (binnen 7 dagen kun je het nog opzeggen.) Voor de rest ben ik wel tevreden over wanadoo. En zoals sommige ook zeggen, Al het begin heeft zijn vervelende dingetjes. Wanadoo zegt dat ze het erg druk hebben met nieuwe aanmeldingen. Ik vind dat ze misschien eerst moeten stoppen met nieuwe klanten werven en zich moeten concentreren op hun probleempjes...

Naar boven

Joop Jodokus

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Joop Jodokus »

Aan thaGenius32

Kan je hele verhaal bevestigen. Bij mij precies hetzelfde.

ykekind

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door ykekind »

Eureka!!!!! Na, hou je vast, 42 minuten in de wacht te hebben gestaan heb ik iemand van Wanadoo gesproken!!!! Een heel vriendelijke jongeman heeft zijn excuses aangeboden voor de lange wachttijd ( nieuwtje!!!!!, vanaf a.s. maandag worden er nieuwe mensen opgeleid voor help-desk "deskundige") Verder heeft hij na een vragenlijst geconcludeerd dat er inderdaad iets niet in orde is met mijn livebox!!!!
Waarschijnlijk begin volgende week gaat iemand mijn software updaten en als het dan goed is zijn de problemen voorbij!!! Zo niet dan moet ik nog meer weer even bellen............. aaaaach ik wordt niet goed!!!
Maar goed er is nog hoop!!!! Hoop ik..........
Verder heb ik deze jongeman gewezen op de discussie die "losgebarsten"is op deze site, waarin Wanadoo toch niet helemaal goed uit de verf komt. Behalve dan door onze "mr. positivo"himself.
Ik houdt de rest van de klagers natuurlijk op de hoogte, wie weet is dit dan DE oplossing!!!

Marco12345

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Marco12345 »

Sinds een paar weken ook aangesloten op wanadoo ADSL direct + telefonie.

Ik kan alle verhalen over het uitvallen van de telefoonlijn bevestigen. Mijn telefoonlijn wordt dan weer teruggezet naar de KPN lijn (waarmee je dan weer veel te duur belt i.v.m. het budget abbonoment.

Tip...... als je verbinding weg is kun je dat zien aan de nummerherkenning die plotseling weer werkt. Dit namelijk wel via de KPN en nog steeds niet via Wanadoo.

Zou het mogelijk zijn om een abbonement om deze reden vroegtijdig te beeindigen i.p.v. na een jaar? Wanadoo komt immers haar beloften niet na en levert niet het product dat ze beloven.
Weet iemand hier meer van?

mail me dan ff.
[url=mailto: [email protected]]mailto: [email protected][/url]

Grr32

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Grr32 »

Bij mij valt ook steeds de telefonie weg. Maar het kan nog erger. Sinds een paar dagen verdwijnt regelmatig mijn gebruikersnaam en paswoord om onduidelijke reden uit de Livebox. Daardoor ook geen internet meer. Moet dan eerst de Livebox resetten want anders krijg ik het configuratiescherm niet aan de praat. Heel vervelend allemaal.

duroi

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door duroi »

Sinds half januari heb ik de Livebox van Wanadoo. De eerste 3 weken nauwelijks problemen. Nu valt om de haverklap de verbinding geheel of gedeeltelijk weg, vooral telefonie.Je bent dan onbereikbaar en kunt vaak niet bellen. Elke keer maar resetten en dan doet ie meestal weer een tijdje. Als telefonie wegvalt neemt KPN het vaak over.
Leuk als je net een Belbudget (dure gesprekken)hebt.
De helpdesk (afschuwelijke muziek) is onbereikbaar, hoelang - een ogenblik a.u.b. - je ook belt. E-mailen zit nogal verborgen onder contact op de website, maar werkt wel, overigens duurt het dagen voor je een antwoord krijgt. Soms word je naar de verkeerde dienst verwezen. Dit is het bos insturen.
Wie heeft voor technisch uitvoerbare oplossingen?
Wanadoo is wel erg ver weg. :cry: :x

HC

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door HC »

Ik ervaar dezelfde problemen zoals Duroi die beschrijft: de Internet én/of de telefoon verbinding vallen zeer regelatig zomaar weg. De enige remedie is dan om de stekker van de Livebox uit het stopcontact te halen en na ca. één minuuut wachten weer aan te sluiten.

Ik heb de afgelopen weken meerdere keren geprobeerd om de helpdesk over dit probleem te bellen, maar dat is een ramp. Als ik bij iedere poging na 45 minuten wachten nog geen contact heb, dan houdt het voor mij op. Dan maar de vragen via mail naar de helpdesk gestuurd. Maar ook nu lijkt Wanadoo niet te reageren want ik heb na 6 dagen nog steeds geen antwoord.
Wanadoo belooft trouwens meer dingen die ze niet nakomt. Zo noemt ze als één van de voordelen van Wanadoo Telefonie dat je online de gespreksoverzichten kunt opvragen. Maar zelfs de helpdesk kan deze functie niet vinden en moest toegeven dat hij (nog) niet bestaat.

Kan Wanadoo hier nu zomaar mee wegkomen? Het is toch gewoon bedrog?

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

wij hebben ook de livebox sinds een week in huis,met telefonie wij kunnen meer niet dan wel bellen of gebeld worden,resetten stekker er in stekker eruit dan doet ie het weer even soms is de lijn gewoon dood en kunnen wij helemaal niets met de telefoonlijn ook niet via kpn!!! wat ons betref weg met telefonie van wanadoo en gewoon weer onze betrouwbare kpn lijn dan maar wat duurder uit, want wat in geval van nood en je kan dan niet eens 112 bellen wij vinden het gewoon waardeloos :evil:

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Hoi Marleen en Ykekind.

Ik heb de livebox ook en inderdaad. Word er ook steeds vanaf gegooid.
Durf gewoon niemand meer te bellen. Ben vandaag al 2 keer in een gesprek eraf gegooid. Sta mooi voor joker. Heb een mailtje gestuurd maar heb er nog niets van gehoord. Misschien zijn jullie ondertussen al iets wijzer, zo ja wil ik het graag horen.
STERKTE.

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Jullie kunnen nog bellen. Ik word er na 3 minuten vanaf gegooid. Voor mij is hij waardeloos en als ze zo doorgaan moeten we inderdaad stappen gaan ondernemen. Maar hoe??????

waardeloos

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door waardeloos »

hier waardeloos

want dat is ie de livebox.wij hebben inmiddels een aangetekende brief naar wanadoo gestuurd en hun 7 werkdagen de tijd gegeven hetbtelefonieprobleem op te lossen zoniet dan geen telefonie van wanadoo desnoods via rechtshulp!!!
heb inmiddels twee aansluitingen 1 via de livebox en 1 via kpn zodat ik altijd kan bellen en gebeld worden want soms is de lijn via livebox dood en had ik geen kpn lijn meer ook, wat in geval van nood!!!!

Floor R

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Floor R »

Iemand al eens een oorzaak of oplossing van Wanadoo gehoord?

bjorna

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door bjorna »

Nee heb een mailtje gestuurd maar nog steeds geen antwoord.
Ga er zo weer een sturen en gelijk naar deze site verwijzen.
Als jullie dat ook doen staan we met zijn allen sterk.
Misschien iets voor het program tros radar als ze het niet snel oplossen.

Floor R

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Floor R »

Misschien word het niet beter. En is dit wat Wanadoo te bieden heeft. Dan zou iedereen gewaarschuwd moeten worden dat ze voor 22.50 een waardeloos produkt in huis halen.

Erik S

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door Erik S »

Hoezo EINDELOOS BELLEN MET DE WANADOO LIVEBOX zoals het radiosotje roept. Het is een DEADBOX.

Bellen met de Livebox is net Russische Roullette. Als je geluk hebt bel je onbeperkt naar de vaste nummers. Heb je pech dan bel tegen de dure KPN-tarieven van door Wanadoo aangeraden budgetabonnement.

De schade die ik lijd door noodgedwongen te bellen via de KPN-lijn wil Wanadoo niet vergoeden. Maar Wanadoo heeft een overeenkomst met mij gesloten voor EINDELOOS BELLEN MET DE WANADOO LIVEBOX. Dat betekend niet dat ik steeds moet resetten, een paar minuten wachten en dan maar hopen dat het telofonielampje gaat branden. Het lijkt wel of wij 50 jaar terug in de tijd gaan. Toen moest je ook wachten op de telefonsite die het stekkertje in de juiste lijn moest prikken.

Ik roep iedereen op alle gesprekskosten via KPN bij Wanadoo te declaren. Eindeloos bellen is eindeloos bellen. Wanadoo moet dan ook de kosten voor het eindeloos bellen dragen volgens het afgesloten abonnement.

wilhelmina

Re: wanadoo telefonie met livebox

Ongelezen bericht door wilhelmina »

Ik ben nu al 25 minuten aan het bellen om de helpdesk van wanadoo aan de lijn te krijgen. Alles wat ik krijg is die vervelende juffrouw. Iedereen wel bekend.Maar ik hou vol.
De rekening stuur ik naar wanadoo. Laat iedereen dat eens doen. En wanneer besteed Radar eens tijd aan Wanadoo? Misschien krijgen we dan wel antwoord op vragen?

Gesloten