LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia wil schikken

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Math
Berichten: 325
Lid geworden op: 19 jul 2003 13:08

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door Math »

Jan 1022, ik kan alleen uit je antwoord opmaken dat je de hardheidsclausule hebt aangenomen en dat noem je schikken, het is me allemaal te geheimzinnig daar hebben we allemaal niets aan. De gedupeerden moeten mekaar helpen en dan is openheid geboden. Je bent gewoon een egoist die denkt als je zelf de zaak in orde hebt, hetgeen ik betwijfel, de rest kan stikken.

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door Janneke52 »

WEL eerst advies vragen en dan de rest laten STIKKEN.
Je kunt toch anoniem de schikking naar iemand faxen, zodat het niet te achterhalen is?

m.de.w
Berichten: 70
Lid geworden op: 29 jul 2003 18:40

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door m.de.w »

De gedupeerden moeten mekaar helpen en dan is openheid geboden. Je bent gewoon een egoist die denkt als je zelf de zaak in orde hebt, hetgeen ik betwijfel, de rest kan stikken.

DE ZELFDE WOORDEN UIT MIJN MOND.........Gedupeerde moeten elkaar helpen!!!

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door impact »

Zojuist kreeg ik bericht van de internetredactie van TrosRadar dat ik voorlopig ben uitgesloten van het forum. Ik zit daar echt niet mee!
Wel ben ik benieuwd of ik nu een keer antwoord krijg en uitleg op mijn vragen aan de redactie:
1. Waarom laten ze provocateurs en saboteurs van het forum wel hun gang gaan? Ik bedoeld hiermee: HvdB alias HvdC, Avondrood, Morgenstond, Michiel Luidens, Dubio, Boslucht en nog een paar van die fantasienamen. En natuurlijk Croosjes, die het forum volkalkt met zijn onzin en daarbij voortdurend Piet Koremans aanvalt.
2. Staat de redactie onder invloed van Dexia?

Ik ben benieuwd!

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door woest »

Impact,

Ik heb ook al zo vaak gemaild naar de redactie met dezelfde klacht. Gisteren kreeg ik antwoord: Of ik wilde aantonen, waar 'ze' (diezelfde) de regels overtreden.
Ik neem aan, dat ik nu een baan heb? Want een dagtaak wordt dat wel.
Alles wat ze hoeven doen, is LEZEN en het volgende serieus nemen.


" Agressieve, onwettelijke, bedreigende, lasterlijke, vulgaire, schadelijke, obscene, racistische, misleidende of anderszins ongepaste, irrelevante of "vervuilende" bijdragen zijn niet toegestaan
Bezoekers mogen slechts gebruik maken van een (1) identiteit; het gebruik van een "valse" identiteit is niet toegestaan
Het opzettelijk verhullen van de afkomst van berichten is verboden
Het is bezoekers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, privé-adressen) van anderen in de bijdragen op te nemen"

Tot gauw, Impact en misschien volg ik nu ook wel, want ik bewaar ook mijn fatsoen en kennelijk is dat niet de bedoeling. Ik zal maar over vaseline beginnen, dat mag wel.

Nog even en dit wordt het dexia-forum of trefpunt 'le saboteur'!!

Jammer! Maar jij hebt even geen last van worst en bier, knuppels en vaseline. Is ook wat waard.

groeten van
Loes

Jaap Bakker
Berichten: 202
Lid geworden op: 06 dec 2004 17:56

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door Jaap Bakker »

Dexia doet ook voorstellen om te schikken, die niets met de hardheidsclausule te maken hebben.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door impact »

Zoals, Jaap? Dat wil iedereen wel erg graag weten!

willem S
Berichten: 307
Lid geworden op: 30 jul 2003 19:55

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door willem S »

Jan1022
wie is jouw advocaat en kan ik contact met hem opnemen? Lijkt me aardig als hij ook voor mij aan de slag gaat.
Groet
Willem

16again
Berichten: 16401
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door 16again »

voor een ander schikkingsvoorstel zie:
http://forum.trosradar.nl/?url=forum/vi ... hp?t=25012

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door cornelis »

Volgens mij is jan 1022 een dexia medewerker die in opdracht van dexia moet peilen hoe de schikkings bereidheid is onder de gedupeerden,klinkt wat achterdochtig maar er gebeuren wel meer vreemde dingen op het forum.
Zelf had ik ook een schikkings voorstel namelijk de HARDHEIDCLOUSULE IS ECHT NIKS.
Mooie woorden over de telefoon,dat er rekening werd gehouden met je personelijke uitgaven patroon.
Maar éénmaal de hardheidsclausule onder ogen en na dat dexia het bestedings bedrag had uitgerekend,klopte van die mooie telefonische woorden al niks meer.
groetjes

N.B
Als je de voorwaarden leest die in de h.h.c staan kom je tot de ontdekking dat dexia werkelijk over lijken gaat.Één van die voorwaarden is: komt client te overlijden is het resterende bedrag direct opeisbaar.
Ben je overleden[b.v omdat je de druk van dexia niet meer aankan]
Komt er een medewerker van dexia op je begravenis om het resterende bedrag op te eisen.
Leuk die bank,maar dat wisten we al

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Geplaatst op 14 Jun 2003 18:06 door Sara Etty


--------------------------------------------------------------------------------
lees dit eens over schikken nu Dexia steeds meer aan de verliesende kant staat Dit zou toch een mogelijkheid kunnen zijn Sara Simone en ook Maarten hebben het in het verleden wel heel vaak bij het goede eind gehad

Ja het is een beetje koffiedik kijken natuurlijk. Maar ik denk ook dat dit wel zal spelen. Zeker als je ziet hoe dat nu met het zogenaamde aanbod loopt. Het aanbod verviel na verloop van een bepaald tijdsbestek. Dexia heeft zich te pletter gebeld etc. om mensen te bewegen om op het aanbod te reageren, terwijl dit raar is met een aanbod dat door tijdsverloop vervalt. Daar hoef je niet op te reageren, dat kun je gewoon laten verlopen en dan heb je dus niet aanvaard. En ook het feit dat Dexia die termijn is gaan verlengen, een nieuw soortgelijk aanbod deed etc. Binnen is binnen, denk ik dan.

Schikken wilde Dexia eerder niet zoals je weet n.a.v. de acties van Leaseverlies. Nu is het een procedure geworden bij de rechter en die zal leiden tot een voor één van beide partijen gunstiger positie om straks te schikken. Want daar komt het uiteindelijk toch wel van denk ik persoonlijk. Als individu kun je daarin mee gaan of toch individueel je recht halen indien de voorwaarden van de schikking je niet bevallen. Dexia slaat natuurlijk niet voor niets die weg (eerst procederen en dan misschien schikken) in. En hoopt dus toch op 'iets'. Of dat 'iets' ook zal lukken is echter maar de vraag.
Individueel wordt er bij mijn weten niet geschikt. Dexia is als organisatie daar ook niet erg toegankelijk voor (je hebt nooit echt direct contact, geen contactpersoon, etc.) en bovendien acht ik de kans erg klein zolang dat aanbod verhaal nog speelt.

Of schikken verstandig is hangt af van ieders individuele omstandigheden m.b.t. het contract. Ook daarover kunnen m.i. geen algemene uitspraken gedaan worden door advocaten of andere personen.

Afwachten wat de stichtingen doen is voor sommigen verstandig, voor anderen misschien weer niet en in dat geval moet je de toegang tot het rechtssysteem niet worden ontzegd omdat advocaten er geen trek in hebben lijkt me.

Groet, Sara

cornelis
Berichten: 880
Lid geworden op: 12 feb 2004 10:58

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door cornelis »

Hallo,Joost1.
Toen was ik al op advies van dexia op het aanbod ingegaan,die belofte die telefonisch werd gedaan over de h.h.c waren voor mij zeer aantrekkelijk,gezien mijn finacieele positie hoefde ik niets meer te betalen.
Ik had kort daarvoor de afrekening gekregen,en die hield in dat ik nog 7 jaar lang een voor mij veel te groot maandelijks bedrag moest opbrengen.
Sorry hoor maar je doet net of het mijn eigen schuld is dat ik noodgedwongen de h.h.c heb aangevraagd,waar ik overgens niet op ingegaan ben.
Ben toch aan het procederen.ondanks dat ik het aanbod [na bangmakerij van dexia]heb ondertekend.
groetjes

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia wil schikken

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Cornelis, Joost valt jou niet aan hoor. Het is heel begrijpelijk dat je toen het aanbod hebt aangenomen.
Als je door de bomen het bos niet meer ziet, niet slaapt en steeds maar zit te denken aan een oplossing, kan ik me wel voorstellen dat je er op ingegaan bent.
Goddank heb ik op tijd het forum gelezen (was toen nog informatief) en heb me aangeloten bij een groep. (Nee ik maak geen reclame voor een of andere vereniging).

Gesloten