| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Lidl solliciteert naar problemen met ARBO
-
Gast
Re: Lidl solliciteert naar problemen met ARBO
Is er misschien iemand die zich afvraagd waarom alles op de band moet worden geplaatst????
Omdat er nog steeds mede burgers zijn die tussen en onder de kratten en dozen spullen verstoppen en proberen te JATTEN.
Als iedereen zijn boodschappen netjes zou betalen dan hoeft niet alles meer uit de kar.
Dit heb ik al meerdere malen vernomen van een kassiere bij de Lidl in mijn woonplaats, en heb dit ook al een aantal keren gezien dat dit werd geprobeert.
Het gezeik van losse flesjes kopen is dus geen oplossing maar meer het treiteren van het personeel, en deze mensen klagen dan ook neg eens dat de rij bij de kassa zo lang is, gek he als er meer dan 40 flesjes gescant moeten worden.
Mensen **** niet zo en zet je spullen netjes op de band, en dan is er ook geen probleem meer.
Wil je dat niet laat dan je boodschappen thuis bezorgen, maar ga dan niet klagen dat het zo duur is.
Omdat er nog steeds mede burgers zijn die tussen en onder de kratten en dozen spullen verstoppen en proberen te JATTEN.
Als iedereen zijn boodschappen netjes zou betalen dan hoeft niet alles meer uit de kar.
Dit heb ik al meerdere malen vernomen van een kassiere bij de Lidl in mijn woonplaats, en heb dit ook al een aantal keren gezien dat dit werd geprobeert.
Het gezeik van losse flesjes kopen is dus geen oplossing maar meer het treiteren van het personeel, en deze mensen klagen dan ook neg eens dat de rij bij de kassa zo lang is, gek he als er meer dan 40 flesjes gescant moeten worden.
Mensen **** niet zo en zet je spullen netjes op de band, en dan is er ook geen probleem meer.
Wil je dat niet laat dan je boodschappen thuis bezorgen, maar ga dan niet klagen dat het zo duur is.
-
Michellangelo
Denk je dat? Ze telt ze, zet ze door naar de andere kant van de band en tikt het getal 40 in en haalt 1 flesje over de scannerHet ge**** van losse flesjes kopen is dus geen oplossing maar meer het treiteren van het personeel, en deze mensen klagen dan ook neg eens dat de rij bij de kassa zo lang is, gek he als er meer dan 40 flesjes gescant moeten worden.
Aan de andere kant zit iemand zenuwachtig 40 flesjes in een tas te doen met risico op breuk, en dat is de klant
-
Gast
Als jullie je nou druk gingen maken om de winkeldieven....
Dankzij deze fijne mensen moet je dus alles op de band leggen, EN mag je ook nog eens meer betalen!
Maar wat doet iedereen die iets ziet jatten?????
Juist, draait zijn hoofd om
Dankzij deze fijne mensen moet je dus alles op de band leggen, EN mag je ook nog eens meer betalen!
Maar wat doet iedereen die iets ziet jatten?????
Juist, draait zijn hoofd om
vind opzich geen verkeerd beleid, van dat alles op de band moet.
Maar in de Lidl waar wij komen is de band vrij kort en denk maar niet dat die cassiere wat zegt. Er kon niks meer bij en zij zit schaapachtig naar buiten te staren, dus ik vragen:"wacht je ergens op?".
Nou werd mij even verteld dat alles op de band moest
terwijl die al volstond.
Toen zou ze toch beginnen, bleek die band het niet aan te kunnen en moest ik de spullen zelf maar vooruit duwen.
Leuke regel, maar zorg dan ook dat het uitvoerbaar is
Maar in de Lidl waar wij komen is de band vrij kort en denk maar niet dat die cassiere wat zegt. Er kon niks meer bij en zij zit schaapachtig naar buiten te staren, dus ik vragen:"wacht je ergens op?".
Nou werd mij even verteld dat alles op de band moest
Toen zou ze toch beginnen, bleek die band het niet aan te kunnen en moest ik de spullen zelf maar vooruit duwen.
Leuke regel, maar zorg dan ook dat het uitvoerbaar is
-
tasja
Wanneer het u niet aanstaat bij dit soort bedrijven, dan snap ik niet dat u er nog iets koopt! Stelletje hypocrieten!!! Zo houdt u het toch zelf in stand? U wilde toch allemaal goedkoop? Trouwens bij de AH en de plus en de C1000 moet toch ook gewoon alles op de band? Is toch niks mis mee? Hebben we het toch allemaal zelf naar gemaakt met al dat gejat!! Als je boter op je hoofd smeert dan smelt het.
Mensen zijn tegen winkeldiefstal maar o wee je zal er eens moeite voor moeten doen.
De regel van alles op de band en het tassen doorzoeken is er niet voor niets, er wordt gejat bij het leven daar.
De regel van alles op de band en het tassen doorzoeken is er niet voor niets, er wordt gejat bij het leven daar.
WE, WE????Hebben we het toch allemaal zelf naar gemaakt met al dat gejat!!
Jij misschien met je grijpgrage handjes, maar ik en vast veel meer anderen hebben niet gestolen.
En ik ben ook tegen winkeldiefstal en ik vind dat je die jongens best een hand mag breken willen ze niet meewerken(risico van het vak) en die regels allemaal prima.
Maar zorg er dan ook voor dat het uitvoerbaar is en niet dat je band te kort is en/of niet werkt
-
Gast
Enorm veel boodschappen gedaan vandaag i.v.m. groot feest en de helft van flessen ed. in de kar laten staan en heeft zij samen met ons geteld en gescand. Zij deed niet moeilijk over alles op de band zetten.
Ligt er ook hoe het gaat en hoe je t vraagt.
Ligt er ook hoe het gaat en hoe je t vraagt.
Dat bedoel ik dus, als je het gewoon vriendelijkvraagt is er vaak niets aan de hand. Maar mensen gaan er altijd maar vanuit dat ze koning zijn in de winkel en dat alles volgens hun regels gebeurt zonder vragen. En dat werkt dus niet....
zal vast ook gebeuren, komt ook zo vaak anders voor alsof alles maar vanzelf sprekend is. En die cassiere maar herkauwend naar buiten kijken alsof er niets is
-
Gast
Bij de Lidl in onze woonplaats vragen de mensen achter de kassa aan het publiek om de servicelijn te bellen om te klagen over de arbeidsomstandigheden. Gewoonweg omdat ze dat zelf niet aandurven vanwege een grote kans om op straat te komen staan. Als je op de Nederlandse site van Lidl kijkt, valt meteen op, dat je ze niet kunt mailen. Ik vermoed, dat ze dit hebben gedaan vanwege de drempel om te bellen (wel gratis overgens) Bij "ons" filiaal moet echt alles op de band. Bij zwaardere zaken, vragen we iemand van het personeel om hulp (wegens handicap) Persoonlijk denk ik, dat wanneer het zo door gaat, de roulatiesnelheid van personeel hoog gaat worden wegens ziekten en gebreken.....
-
Gast
Wie heeft overgens ervaring met de Lidl servicelijn ? (zowel positief als negatief)
-
ALDI/LIDL
Wat lopen jullie allemaal te zeuren over het wel of niet op de band plaatsen van de produkten. Je komt bij LIDL of ALDI toch voor de lage prijzen. Deze lage prijzen kunnen ze alleen behouden als de kosten laag blijven. De artikelen welke dus niet worden gescand door het niet op de band plaatsen zijn dus extra onkosten welke weer worden doorberkend. De goede lijden onder de kwade. Als je er zo'n problemen mee hebt ga dan lekker bij Appie Heijn je boodschappen doen, weet je zeker dat je duurder uit bent maar alles mag in het karretje blijven staan..
-
Gast
Niet om een of ander, maar mijn ervaring is, dat kratten bier eigenlijk nooi worden gescand, maar altijd via een ingetoetste PLU worden aangeslagen.De artikelen welke dus niet worden gescand door het niet op de band plaatsen zijn dus extra onkosten welke weer worden doorberkend
Dat verandert niet door de kratten op de band te plaatsen. (Het lukt in de praktijk overgens al helemaal niet om een krat voor het lichaam langs (dat van de casiere dus) langs de scanner te houden....
-
ALDI/LIDL
je moet het bericht goed lezen. Niet scannen is het hetzelfde als niet aanslaan van een plu code. indien kratten"bier" in de kar blijven staan kunnen er allerlei producten onder/tussen de kratten liggen welke de caissiere onmogelijk kan zien, dit zijn dus de produkten welke niet gescand worden en alzijnde verlies voor het bedrijf zijn en die je op den duur toch weer betaald.
Is het nou zo moeilijk te begrijpen.
Is het nou zo moeilijk te begrijpen.
-
Gast
Niet moeilijk te begrijpen. Wat WEL moeilijk is te begrijpen zijn de volgende zaken:
(Om even bij het bier te blijven) Als je een krat op het kinderzitje van de winkelkar zet, kan de cassiere zowel in het krat kijken als daaronder. Wordt NIET geaccepteerd.
Afgelopen donderdag deed zich het volgende voor: Enkele kratten in de winkelwagen. Bij de kassa gekomen vriendelijk gevraagd of een medewerker de kratten op de band wilde zetten EN er weer af. Tot mijn stomme verbazing zegt die man tegen de cassiere: "Laat maar zitten en sla gewoon die kratten aan." De cassiere kijkt de man met een paar grote ogen aan, maar doet wat haar gezegd is. Is dit nu klantvriendelijkheid te noemen of inkonsekwent gedrag ? (Ik zag het op dat moment wel als klantvriendelijk, maar of de lidl-organisatie daar ook zo over zou denken als ze het hadden gezien....)
(Om even bij het bier te blijven) Als je een krat op het kinderzitje van de winkelkar zet, kan de cassiere zowel in het krat kijken als daaronder. Wordt NIET geaccepteerd.
Afgelopen donderdag deed zich het volgende voor: Enkele kratten in de winkelwagen. Bij de kassa gekomen vriendelijk gevraagd of een medewerker de kratten op de band wilde zetten EN er weer af. Tot mijn stomme verbazing zegt die man tegen de cassiere: "Laat maar zitten en sla gewoon die kratten aan." De cassiere kijkt de man met een paar grote ogen aan, maar doet wat haar gezegd is. Is dit nu klantvriendelijkheid te noemen of inkonsekwent gedrag ? (Ik zag het op dat moment wel als klantvriendelijk, maar of de lidl-organisatie daar ook zo over zou denken als ze het hadden gezien....)
-
Gast
Bij lidl in Belgie moeten de volle kratten niet op de band geplaatst worden. Zelfs zware dingen zoals zakken aardappelen mogen in de winkelwagen blijven.
-
Gast
Ik ben werknemer bij lidl en was vroeger werknemer bij aldi(in belgie). Het grootste probleem voor ons is dat de klanten altijd boos worden op ons omdat ze bepaalde dingen op de band moeten zetten zoals bv. alle losse blikjes enz. Maar wat de klanten niet begrijpen is dat we allemaal gefilmd worden en als we ons werk niet goed doen dat we riskeren om ontslagen te worden. daarom wordt vaak gezegd dat je voor klachten lidl international moet contacteren via e mail of via telefoon. Niet omdat we het zelf niet durven. Ik kan natuurlijk niet spreken voor alle filialen maar in mijn filiaal zit de sfeer heel goed en kan iedereen goed met elkaar opschieten.
-
Gast
normaal gezien moet je zelfs volle bakken bier en melk of pakken limonade niet uithalen maar gewoon opheffen of verplaatsen zodat de kassierster eronder kan kijken. Dit is toch bij ons in belgie het geval. en lidl en aldi horen niet bij elkaar want lidl en aldi zijn grote concurrenten. aldi werd opgericht door de gebroeders albrecht en lidl werd jaren later opgericht door de gebroeders Schwarz.