LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door impact »

Janny, waarschijnlijk gaat het weer zoals altijd in zulke gevallen:
OVER ons en ZONDER ons oftewel de gedupeerden wikken, maar de hoge heren beschikken. Verwacht jij dan iets anders?

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door lions90 »

Joost,

Restschuld kwijt daar zou ik ook maar tevreden mee zijn. Ik ben al extra kosten kwijt aan een advocaat en ik wacht nu of Dexi in hoger beroep gaat in mijn zaak..dus achteraf gezien extra onnodige kosten voor mij! Als je nog niet bent gedagvaaard, dan mag je van geluk spreken!..hopelijk zien ze nu van het hoger beroep af in mijn zaak want anders ben ik nog een duit geld kwijt aan mijn advocaat.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Impact

vandaar mijn vraag wie? vertegendwoordigd de gedupeerden.

Want nog altijd , zijn wij de personen die aangesproken dienen te worden.

een afspraak maak je nog steeds niet eenzijdig. tenminste in mijn beleving.

janny

dido
Berichten: 149
Lid geworden op: 13 okt 2004 23:23

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door dido »

Er wordt in deze schikking steeds gesproken met de termen dat ze mensen die in finan. problemen zijn gekomen te helpen.
Dus mensen die hun geld kwijt zijn, die wel hun restschuld kunnen betalen, gewoon moeten betalen totdat hun schuld afbetaald is.
Dus mensen goed opletten wat je accepteerd.

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Ik kan me trouwens ook nog herineren dat Dexia zei alle kontrakten staan op zich en apart . ook nog voor de rechter is dat gezegd.
Nu ineens dan niet meer!!!!!!!!!!!
Nu kan er ineens wel geschikt worden!!!!!!!!!!!!!!!

Ik vertrouw ze voor geen centimeter.En daar hebben zelf voor gezorgd dat ik ze niet vertrouw.


Wat weten ze wat wij niet weten of mogen weten dat het nu wel kan.

willy

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

Het grote geld heeft ongelijk.

en dat erkennen kost meer dan ze op kunnen brengen.

Janny

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Janny »

16again


Geplaatst op 11 Feb 2005 09:13 door 16again


--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
De Nederlandsche Bank (DNB) heeft het initiatief genomen voor deze bemiddeling. Dexia verleent volledige medewerking en zal gedurende dit proces geen nieuwe procedures tegen cliënten bij de rechtbanken aanhangig maken.

Waarom ineens dit "initiatief"?
Waarom verleent Dexia nu ineens wel volledige medewerking?
Waarom geen nieuwe procedures meer?

Het antwoord is m.i. niet de 218 mil Euro die Dexia van Aegon krijgt.
Het echte antwoord ligt in de uitkomst van recente rechtzaken. Dexia krijgt klap na klap, en door massaal te schikken hoopt Dexia de schade te beperken.

Ik hoop dat de gedupeerden nu Dexia met gelijke munt gaan terugbetalen. Tijdens een eerdere bemiddelingspoging had Dexia overal lak aan en ging gewoon botweg door met incassos dagvaarden intimidatie etc.

Bedenk:
Duisenberg is vooral een bankier en zal (naar ik vrees) de belangen van een andere bankier zo goed mogelijk beschermen.
Hier is de waarheid. again volgens mij zit'm hier de kneep.


Janny

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Willems »

Dexia en Bruneel hebben eerst van dit forum een geweldige trap in hun
kruis gehad en ze begonnen te wankelen. Eerst was het Zalm en OOsting met hun failliete KPN aandelen, die ons lichter hadden gemaakt om de KPN te redden van totale ondergang. Toen was het AEGON met de zieke Legio en Labouchere/Dexia, die wij als geldverschaffers hen te vreten gaf, en ons als misdadigers en wanbetalers voor de rechter sleepte. Zo goed en zo slecht, dat wij konden namen wij de uitdaging aan, omdat wij overtuigd zijn, dat wij bestolen worden. Nu zijn wij bij de rechter en de klappen beginnen te vallen, loopt Dexia als een lafaard weg en komt opdagen met Duisenberg. Duisenberg is welkom indien hij bereid is ons geld plus rente terug te geven, anders kan hij beter wegblijven want wij zijn in staat van oorlog. Stuk voor stuk stikken zij in hun eigen stank, Dexia, AEGON, Zalm en nu Duisenberg.
Mijn gedachte gaat drie jaren terug, toen mensen huilend op dit forum kwamen om hulp, bang van de deurwaarder waarmee Dexia mee dreigde, mensen die ziek werden en zagen het niet meer zitten en konden niet slapen. Het was een werkelijke hel!!
Nee, het was een verschrikking in vele huisgezinnen en tot nu toe. Komt Duisenberg ons vertellen dat hij nu deze leed komt verzachten of komt hij ons een sluwe streek verkopen om dat klein beetje hoop die wij nu hebben gekregen, weg te nemen door lepe schikkingen?
Dexia wou naar de rechter en wij zijn bij de rechter, laat de rechter nu de klus klaren en afmaken. dat was ook de wens van Zalm. Laat Wim Duisenberg duidelijk zeggen wat hij komt doen anders is het goed voor hem én voor ons dat hij wegblijft en de rechters hun werk afmaken! Wij zijn geen chronische psychiatrische patienten in Parnassia, maar onze leed is groter, omdat wij gezond en normaal zijn samen met ons gezin en onze dagelijkse zorgen!!!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Mijn inzet blijft:

- terugbetaling alle maandtermijnen die "onder protest" hebben plaats gevonden.

- geen restschuld.

- inleg terug minus de gemiddelde koersdaling, dus niet die van op het moment van einde looptijd.

- alle gemaakte advocaatkosten vergoeden.


Het is nu zaak dat de adviseurs aan Duisenberg vast houden aan de recente rechtsuitspraken.
Wij mogen niet de dupe worden van een algemene oplossing.

gr. O.D.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 11 feb 2005 12:40, 2 keer totaal gewijzigd.

melvinpoorter
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 okt 2003 19:44

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door melvinpoorter »

Dat gaat je echt niet lukken hoor oom Dagobert :(

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Wat Natuurlijk ook kan is dat men er nu eindelijk van overtuigd is dat het onder WCK valt.
En dat de rechtbanken en DNB daar nu eindelijk achter zijn.
Arnhem!!!!!!! word al teveel uitgesteld om te zeggen er is niets aan de hand.
Dexia weet dat natuurlijk ook dan komt het gezegde van Knuppe weer
Ik ben alleen maar hier om de schade zoveel mogelijk te beperken.
Dus dan nu maar proberen met te schikken om de schade te beperken.

Ze zullen alle postings van Okerene en Job 68 en Jean Jean wel gelezen hebben en door hebben dat ook wij door hebben dat het WCK van toepassing is en dat Dexia dus geen poot heeft om op te staan

willy

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Willems »

Zo is het Oom Dagobert en niet anders...

Willy,

Het kan ook zo zijn dat zij erachter zijn gekomen, dat er nooit aandelenpakketten waren ingekocht door Labouchere bij EURONEXT te Amsterdam!!
Laatst gewijzigd door Willems op 11 feb 2005 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.

lions90
Berichten: 247
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:24

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door lions90 »

Oom Dabobert,

Vergeet het maar met je eisen..dat lukt je never nooit! Maximale is restschuld kwijt maar dat zit er ook niet in. ja zou wel lekker zijn als ik ook de advocaatkosten terug kon krijgen...maar dat is een droom die nooit zal uitkomen!

willy59
Berichten: 432
Lid geworden op: 05 feb 2004 17:49

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door willy59 »

Willems helemaal mee eens al eerder geschreven
Hai Joost

Joost welke aandelen zeker degene die nooit gekocht zijn.

En wat 50/50 voor eegalease dat denk je toch niet of wel

willy

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Wat ik geschreven heb is geen vrome wens, het is gebaseerd op de uitspraak van DSI in hoger beroep van Dexia!

Een individueel geval zegt Dexia, welnu, de mensen die hiermee vergelijkbaar zijn mogen niet de dupe worden van Dexia's onwil schuld te bekennen en de politieke roep om een snelle oplossing voor IEDEREEN te forceren.
Dexia gebruikt de fin. toezegging van Aegon om de komende schade via de rechters te beperken !!!!!!
Ik dacht dat we dat station al lang gepasseerd waren.
Ik begrijp dan ook niets van deze bemiddeling.
En daarom verwacht ik veel meer van een rechtszaak dan van Duisenberg.
Dit wordt een flop.
Hooguit kan Dexia met het geld van AEgon een grote groep mensen met een kleine schade tevreden stellen zodat Dexia zich hierna kan concentreren op een kleine groep "dwarsliggers" met een schade van enkele tonnen.
Of deze actie het klimaat bij de rechters dan nog ten goede komt is helemaal de vraag....dat zijn we dan hiermee opgeschoten.
Dank je wel politiek.

gr. O.D.
Laatst gewijzigd door Oom Dagobert op 11 feb 2005 12:47, 2 keer totaal gewijzigd.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door aert0001 »

O.D. je hebt gelijk,

mensen ga voor je recht, schop dat Dexia Nederland uit, eis je geld terug, nu is het voor bemiddelen te laat, véél te laat, wat denken ze wel niet,

Ton

woest
Berichten: 862
Lid geworden op: 30 okt 2004 11:28

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door woest »

Ik heb dexia (de "klantenservice") een mail gestuurd met in koeienletters de tekst, dat ze ons op een smerige manier hebben misleid, dat we ons recht zullen halen en dat we absoluut niet tevreden zullen zijn met een afscheepfooi!!

Wie volgt?

Loes (woest!!) :twisted: :twisted: :twisted:
Laatst gewijzigd door woest op 11 feb 2005 12:55, 2 keer totaal gewijzigd.

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door liba1 »

wim zal het ook wel niet voor niets doen
die is de gene de er echt beter van wordt

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Willems »

Goed gezien LIBA de ene hand vult de andere!!!

Oom Dagobert
Berichten: 1701
Lid geworden op: 07 jul 2003 16:29

Re: Duisenberg bemiddelt in Dexia-zaak

Ongelezen bericht door Oom Dagobert »

Bruneel is de grootste huichelaar aller tijden.
Bij Oosting wilde hij ons graag helpen maar dan moest hij wel eerst het extra geld van Aegon krijgen....
In het versoepelde aanbod daarna was hij ook al een en al goedheid.
Nadere info leverde echter het tegengestelde op.
Nu is het zover dat hij elke rechtszaak aan de lopende band verliest en wat blijkt?
Bruneel wil ons alweer helpen.
Met het geld van Aegon.
Ik heb hier echt geen woorden voor.
vr.gr. O.D.

Gesloten