Dat kan ik dus nergens terugvinden. Wat jij zegt is dat wanneer ik mijn i-mac op de grond gooi ik dus een nieuwe krijg of dat deze gratis gerepareerd word.unSOUND schreef:Even voor de duidelijkheid, het AppleCare pakket is een optie... het dekt voornamelijk meer types schade, waaronder ook schade door onder andere lomp gedrag, zoals laten vallen...
Dus we beginnen al met uitzonderingsposities in te nemen. Als ik dan verder lees zie ik de voorwaarden op voorwaarden Apple staan en dan gaat het om fabricagefouten. Niet om lomp gedrag dus. Kortom, de wettelijke service van Apple kost gewoon veel meer.Apple schreef:(1) Service ter plaatse is niet voor alle locaties beschikbaar.
Even ontleden deze onzin:unSOUND schreef:En de prijzen van Apple zijn laag. Onderzoek heeft onlangs nog uitgewezen dat Apple's 30% goedkoper zijn dan PC's, omdat je minder updates qua soft- en hardware nodig hebt, geen antivirusprogramma's e.d. nodig hebt, omdat ze veel langer meegaan en in die tijd meer werk verzetten dan een PC, en na jaren van gebruik nog flink geld opleveren.
30% goedkoper? Dat onderzoek kan alleen van Apple afgekomen zijn dus. want: updates software zijn gratis. Antivirusprogramma is gratis. e.d. is gratis. Hardware hoeft niet geupdate te worden, de hardware van een Apple is gelijkwaardig aan die van een PC dus zou het updategehalte evenhoog liggen. Ze gaan niet veel langer mee, beide apparaten gaan langer mee dan de functionaliteit toe laat (vernieuwde software die niet op een verouderd toestel kan draaien)
Het werk verzetten is natuurlijk nog meer quats, om het sjiek te verwoorden. Een applegebruiker verzet niet meer werk omdat hij op een apple werkt. Als je mij kan aantonen dat ik meer werk zou verzetten op een Apple dan op een PC dan stap ik over op een Apple.
Het verhaal van zijn geld opleveren en dus winst maken is totaal uit de lucht gegrepen.
20% meer belasting en meer invoerkosten? Nee, ik denk dat je in de war bent met tabak.... beide landen kennen belastingen en het verschil kan nooit die 20% zijn. Men heeft hier een hogere winstmarge toegeeigend.unSOUND schreef:En de europrijs met de dollarprijs vergelijken is niet terecht. Europa heeft een veel hogere belasting en invoerkosten dan de VS, waardoor de computers in de EU duurder zijn dan in de VS, dit heeft niets met beleid te maken.
Laten we even teruggaan naar deze zin:unSOUND schreef:En de prijzen van Apple zijn laag. Onderzoek heeft onlangs nog uitgewezen dat Apple's 30% goedkoper
30%....
ik pak de minimac... zonder monitor, zonder toetsenbord en muis. 40 GB HD en 256 mb werkgeheugen. combidrive (cdbrander - dvdlezer).
499 euro.
En ik pak een Dell,
met monitor (17 inch CRT ) met toetsenbord en muis, 80 GB HD, (dat is toch het dubbele) cdromspeler (das weer wat minder) 512 mb werkgeheugen... 449 euro...
Dat is dus met monitor en TB en muis... met 40 GB meer HD en met 256 mb meer werkgeheugen.
als ik beide systemen even naast elkaar gaat zetten zodat ze kloppen:
dan word de minimac ongeveer 780 euro met monitor en muis en tb. De dell is dan slechts 508.13 euro (zit dan nog een gratis printer bij, maar die heb ik niet berekend bij de minimac, vond het zo al triest genoeg)
270 euro duurder, dus dat noemen we 30% goedkoper.... ik kan me niet aan het idee onttrekken dat ergens iets niet klopt in die redenatie. Ik reken dan niet de service mee die ongehoord veel geld kost, zuiver de systemen zoals ze zijn. Waar komt die 30% vandaan? Ow, wacht, we nemen de goedkoopste configuratie en vergelijken die met een PC met alles erop en eraan en dan heb je ineens een positief verschil...
Ja dag, zo kan ik me ook rijk rekenen Apple...