LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] tassendicriminatie

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nijdig

Re: tassendicriminatie

Ongelezen bericht door nijdig »

Ik vind het wel erg bont worden met steeds die tassen bij lidl.En als het mij zouoverkomen zou ik het zelfde reageren als jou Waggel.Wat ik vreemd vind dat het aldoor de lidl is.Het is me nog niet overkomen hier in amsterdam,maar ik kom er ook niet zoveel.Om iedereen te vragen
en met erge drukte,vind ik dat ze iedereen dat moeten vragen.En anders niemand.Wat een gedoe,ik zou met pest in mijn lijf weggaan uit die zaak. :) :arrow:

memyself

Ongelezen bericht door memyself »

met verontwaardiging las ik dit toppic. schande dat zoiets nog gebeurt bij ons in het land.

toch moet ik wel even reageren op enkele onderwerpen.

er werd gemeld dat een winkel een openbare ruimte is. dit is echter helaas niet het geval. een winkel is een ruimte opengesteld voor publiek om daar hun inkopen te doen. dit houd in dat de verantwoordelijke van die winkel dus mag besluiten om de toegang tot de winkel te ontzeggen. dit moet echter wel schriftelijk aan de betrefende bezoeker van de winkel meegedeeld worden. er moet een formulier ingevuld worden die ondertekend door de verantwoordelijke van de winkel en een tijdsduur van ontzegging ( al is het maar voor 1 uur).
als dat niet het geval is mag er onder geen beding toegang worden ontzegt. (hier is dus een klacht over in te dienen bij het hoofdkantoor van lidl)

mevr. had het over dat ze hardhandig de winkel werd uit gezet door 3 veiligheids mederwerkers. nou moet ik zeggen 3 is erg veel en dus duidelijk overmacht. er is zoals ik hier kan uit op halen overmatig geweld gebruikt om mevrouw te verwijderen. aangezien niemand meer geweld mag gebruiken dan tegen hem wordt gebruikt is dit strafbaar.(hier is dus een aanklacht over in te dienen bij de politie)

en wat betreft over tassencontrole. dit is toegestaan. ook steekproefgewijs
dat heeft echter niet te betekenen dat iemand aangezien wordt als dief. dit is puur uit preventie. nu is er echter nog de wet op privacy. deze wet stelt dat er niet gekeken of gezeten mag worden aan producten die eigendom zijn van iemand anders zonder toesteming van deze. mocht er echter geen toestemming worden gegeven dan wordt het bordje verdacht wel erg groot. dan heb je wat te verbergen. zo wordt dan gedacht en dan wordt juist wel de politie gebeld. staat u in het gelijk dat u niet heeft kunt u echter geen aanklacht indienen omdat het u eerst vriendelijk was gevraagd. mocht er echter gezegd worden dat u wordt verdacht ja dan kunt u een aanklacht indienen tegen laster.

en dan nu het laaste hij wordt iets langer dan ik dacht.

de politie

de politie heeft duidelijk verkeerd gereageerd ook hier kunt u dus een klacht over deponeren. doe dit echter niet bij het politiebureau waar de personen vandaan hadden moeten komen. dat heeft geen nut. ga naar een ander politiebureau en vraag daar naar iemand die gaat over interne activiteiten. ook kunt u hier melding van doen bij het ministerie van justitie als u denkt ook door dit politiebureau niet goed te worden geholpen.

hoop dat er nu iets meer duidelijk is en ik wens u veel succes. laat aub weten op dit forum hoe het is afgelopen. ben er heel benieuwd naar.

mvg
memyself

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

De oplossing is simpel,
Gewoon niets meer kopen in dat soort winkels,op een gegeven moment voelt de winkelier dit in zijn beurs., :D :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Gast

Wat ik zo belachelijk vind van winkels,dat ze niet willen investeren.
In spanje bij de grote supermarkten gaat het heel anders. DAar geef je je tas af bij een soort klantenservice en dan krijg je een nummer mee.
Dat nummer correspondeert met je kluisje.
Je gaat winkelen geen tassen bij je dus extra gemak en je kunt later je tas weer ophalen.
Maar hier moeten ze weer zuinig zijn geen of wel een prijzenoorlog.
Ik heb dit ooit een aantal jaar geleden voorgesteld aan diverse supermarkten maar ze vonden het te duur. Terwijl diefstal nog meer kost.

En nee ik ben geen kluizenfirma,misschien een kluizenaar
:D

Gast

Winkels als Lidl en Aldi zijn vol buitenlanders en mensen die blijkbaar graag stelen.
Bij hen gebeurt dit blijkbaar vaker dan bij andere winkels. Ik ben ook een buitenlander en ik word ook vaak als een verdachte persoon bij de kassa aangekeken onmdat mijn haar iets donkerder is..In andere winkels heb ik daar geen problemen mee..Daarom ga ik nooit meer naar de Aldi of Lidl, daar voel ik me niet prettig bij..
Die winkeliers in Aldi en Lidl hebben zeker een goede reden (slechte ervaring) om in je tas te kijken, ze kunnen of ze willen niet op een andere manier diefstal voorkomen. Als daar vaak gestolen wordt, dan moeten ze een betere manier bedenken om dit te voorkomen, en niet altijd in je tas kijken. Het is niet prettig voor eerlijke klanten.

acjzr1

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Wat een gelul!
Nederland is een van de weinige landen waar het soms nog is toegestaan om een grote tas mee naar binnen te nemen.
Diefstal is inmiddels zo een groot probleem dat ook de eerbare burger zijn uiterste best moet doen de mogelijkheden van diefstal zo veel mogelijk te beperken.In het buitenland en bij buitenlandse ketens zoals mediamarkt zijn er kluisjes waarin je je tas kwijt kunt. MET TAS kom je de winkel dan ook niet in.Tascontrole bij de kassa mag echter alleen door de politie en dus niet door winkelpersoneel of beveiligingspersoneel.Wanneer je persee met je tas naar binne wil veroorzaak je zelf alle problemen en moet je dus niet zeuren!

Gast

met verontwaardiging las ik dit toppic. schande dat zoiets nog gebeurt bij ons in het land.
Het is idd een schande dat mensen de andere kant opkijken, als ze merken dat er iemand aan het jatten is :!: :!: :!:

Gast

Prima die tassencontrole, door dat gesteel wordt alles maar duurder en al die zeurpieten hier die zeuren over iemand die even in hun boodschappen tas kijkt, daar heb ik geen goed woord voor over. Doen de winkeliers eindelijk eens wat tegen die stinkdieven kan dat weer niet want t zeurderige pietluttenvolk wil niet dat er iemand in hun tassie kijkt, treurig dat mensen er zo over kunnen door emmeren. Ga eens iets nuttigs doen in uw tijd er zijn zoveel erge dingen in de wereld en u mekkert over een tassencontrole.
Ga naar AH, geen tassencontrole, die hebben de diefstallen in hun prijs ingecalculeerd.

mira

Ongelezen bericht door mira »

Bij een grote supermarkt in italie moesten wij onze tassen afgeven aan een medewerker bij de ingang(er werd niet ingekeken). De tassen werden in een apparaat gezet en kwamen er geseald weer uit. Als bij de kassa de tas nog steeds geseald was werd er verder niet naar gekeken.
De sealbag kon je er gemakkelijk weer afscheuren.

Mira

Gast

lekker milieuvriendelijk, al dat plastic!

Gast

Gast
Geplaatst op: 20 Apr 2005 03:16 Onderwerp: sealen

lekker milieuvriendelijk, al dat plastic!
Ja, want plastic is heel makkelijk te recyclen.....

C de Bruin

Ongelezen bericht door C de Bruin »

Klant is crimineel bij Lidl Zeewolde.
Bij ieder bezoek word je gesommeerd om je kar precies zo neer te zetten zoals zij dit willen, waarna er uitgebreid in wordt gekeken en vervolgens word je verzocht om je tas te openen. Dit gebeurt standaard bij elke klant en elke keer weer, waarschijnlijk om discriminatie te voorkomen. Ik vind dit zeer vernederend. In de kar kunnen ze ook wel wat minder opvallend kijken als je aan het inpakken bent en als er geen serieuze verdenking bestaat hebben ze niet het recht om je te vragen om je tas te openen. Indien je weigert, zoals ik nu doe, ontstaat er toch een vervelende situatie. Bij geen enkele andere supermarkt word je zo nadrukkelijk als verdachte ipv als gewaardeerde klant behandelt.

Het zou ook een stuk schelen als er eindelijk eens winkelmandjes komen. Mensen die even snel een boodschapje moeten doen en geen zin hebben om hiervoor met een grote kar te lopen, stoppen dan ook geen dingen meer in hun tas omdat ze het niet meer kunnen dragen. Je maakt mij niet wijs dat zo'n groot concern geen geld heeft om - net zoals andere supermarkten - in mandjes te investeren.
Al met al heeft dit er voor gezorgd dat ik niet meer met plezier bij deze Lidl winkel en liever ergens anders naar toe ga!

Gast

Het
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2005 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

frodo

Ongelezen bericht door frodo »

Ook ik ben bij de lidl in gouda als zijnde een crimineel de winkel uit gesmeten, dit alleen omdat ik een klein model rugzak bij me had die ik als handtas gebruik, bij me had. Gelukkig stonden er geen bekenden in de winkel, die zouden al snel denken dat je gestolen hebt... dan heb je heel wat uit te leggen.
Ik moest mijn tas maar bij de beveiligingsbeambte of kassiere achterlaten... NO WAY!!! Meneer de beveiligingsbeambte kon blijkbaar niet hiertegenop en vond het nodig om mij met geweld naar buiten te gooien.... echt a-sociaal, zoiets is me nog nooit overkomen en ik doe al jaren boodschappen bij de lidl, ook met rugtas.
Ook na aanbod van mijn kant om na het winkelen een tassencontrole uit tevoeren werd afgeslagen, even later zag ik de beveiligsbeambte wel een tassencontrole uitvoeren bij een scholier MET RUGTAS!!! echt een eenduidig beleid is er dus niet.
Omdat zowel mijn 1 jarige zoon, die hierdoor emotionele schade heeft opgelopen en ik die een aantal blauwe plekken hieraan had overgehouden, was het voor mij wel mgelijk om aangifte te doen, een beveiligsbeambte mag immers wel iemand staande houden , in afwachting op de politie, maar mag geen geweld gebruiken.
Bovendien ben ik na een vette klachtenbrief nu in onderhandeling met het hoofdkantoor van de lidl, waarvan de mw die de klachten opneemt mij verzekerde dat ook zij geen tas af zou geven!
ik ben heel benieuwd hoe dit afloopt. ik zal mijn afloop wel weer mailen.

Gast

caveat
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2005 11:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Natuurlijk is het vervelend als je tas wordt gecontroleerd, maar hebben jullie enig idee hoe ongelooflijk veel er wordt gejat uit winkels? En hoeveel het kost om winkeldiefstal nog enigszins beheersbaar te houden (denk aan detectiepoortjes en tags, camera's, beveiligingsmensen). Het is een maatschappelijk probleem dat honderden miljoenen euro's per jaar kost.

Maar goed, onbeschoft / intimiderend gedrag van beveiligingspersoneel of winkelmedewerkers is natuurlijk uit den boze.

Gast

gasten
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2005 11:47, 2 keer totaal gewijzigd.

Gast

Snap je zelf nog iets van je eigen stukje, veugel? :shock:

Gast

is Lidl Oosterwei een concentratiekamp? Strafinrichting?

Gast

ga
Laatst gewijzigd door Gast op 13 mei 2005 12:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten