LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Jos1

Re: Toet

Ongelezen bericht door Jos1 »

Maarten

Gelukkig. Ik ben het helemaal met je eens, zitten we toch op een lijn.

Jos.

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Samen weer op de bank met ... jaja een pak Pims van Lu

mash
Leen

toet

Ongelezen bericht door toet »

Maarten politiek statement is een beetje te veel voor mijn gevoelens.Toch als ik de kranten en de persberichten lees over caravans die nu moeten betalen alsof het een woning betreft.De Ozb die eerst afgeschaft zou worden en nu weer duurder ja dan denk ik wat had het geworden als pim fortuyn er nog was geweest.Niet dat hij alles op zou lossen.Maar nu worden we weer monddood gemaakt uitgeknepen .En jos je noemt het idolatie wat ik voor pim voel.Ik zie het anders.Toen pim nog in leven was was er een klein beetje hoop dat er iets zou veranderen.Keer op keer heb ik de banden van pim terug gekeken zondag was hij er om de week bij harry mens.Frisse lucht en vrijheid dat was pim voor mij.toet

Legiogedupeerde

Ongelezen bericht door Legiogedupeerde »

Toet,

Vraag: wanneer is je contract precies afgelopen en hoe lang en op welke wijze heb je deze hele procedure gerekt: wel/geen aangetekende brieven gestuurd, gebeld naar Dexia?En ook belangrijk om te weten: hoeveel betalings-herinneringen, telefoontjes en brieven van Dexia heb je gehad voordat je deze brief van de GGN heb gehad?

Is de rente die je aan Dexia moet betalen (665.68) extra bovenop je restschuld omdat je de volgens Dexia 'te laat' hebt betaald (665,68/5557.55 = 12%!!)?

ant

Ongelezen bericht door ant »

Ik heb de zelfde brief ontvangen.Contract was juni 2002 gestopt.Laat me niet gek en bang maken.Er gaat een brief
naar het incassobureau met een copie van al mijn brieven naar DEXIA/LEGIO en dat ik aangesloten ben bij de stichting.
Een incassobureau mag niet eens zoveel rente vragen ze proberen je in het nauw te drijven,als er uiteindelijk een uitspraak komt zal de rechter daar toch wel rekening meehouden.IK blijf vertrouwen hebben op een goede afloop voor iedereen en blijf elkaar steunen hier op het forum.
Groeten Ant.

toet

Met toet .Verleden jaar was hij al afgelopen de een in april en de andere in mei.Nu pas zie ik dat deze aanmaning die van de drieverdubbelaar is .Dus dat betekent twee keer incassokosten 663.00 en de rente twee keer 665.68.Dat alles twee keer.........Volgens mij hebben ze daar een bril op met jampot glazen.Binnen vijf dagen moet ik betalen kun je na gaan het weekend zit er ook nog tussen.Niemand moet betalen dit is schandalig.toet

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Toet,
Pim hangt bij mij nog steeds aan de muur,
en dreams never dies.
Maar ik hoop dat dit opgelost wordt,
probeer te geloven in de goede afloop,
en schakel slv in zo snel mogelijk.

Onhoud, volgens de wet mogen ze je niets maken,
niet zonder uitspraak van de rechter.
Geen incasso nog deurwaarder.
Sta in je recht.
Zo lang dit niet voorgeweest is , is het
wachten.

toet, het ga je goed,
Sonja.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Owh! het is zo moeilijk niet te reageren.. maar ik hou me in mmpppffff....

Leen

Ongelezen bericht door Leen »

Ik neem er nog één...
Hmmm zalig die Pimmetjes van Lu...

sonja

Ongelezen bericht door sonja »

Jullie hebben er zin an.

Payback heeft er ook zin an.

11 april in Breda..

mark

Ongelezen bericht door mark »

Toet
Het word tijd dat we belgie weer in nemen, en de bank plat gooien.wat een #@x%&#. nooit betalen!
en als het moet, dan maar 10 euro per maand betalen.
wil je toch betalen

rene

Ongelezen bericht door rene »

Beste Toet,

GGN is zowel een incasso als een deurwaarderskantoor. Is een nieuw trucje wat veel uitgehaald wordt. Sturen vanaf een incassokantoor (welke geen rechtstitel heeft en dus niets kan doen) en over laten komen of je een deurwaarder bent. Laat je dus niet gek maken. Deurwaarder kan alleen ingeschakeld worden nadat er verlof van de rechtbank is verstrekt en dat zie ik niet zo snel gebeuren zolang die zaak nog onder de rechter is namens Leaseverlies en Eegalease.

hans5?

Ongelezen bericht door hans5? »

Beste legio-gedupeerde,
afgelopen week had jij een voorbeeldbrief op het forum staan.Deze brief heb ik zeg maar een beetje verdraaid en toegezonden naar dexia.Deze brief heb ik verzonden omdat er in deze brief eigenlijk alle frustraties in voor komen,en op een duidelijke manier verwoord worden.
Ook omdat ik niet gereageerd heb op het "aanbod" van dit fantastische bedrijf.Misschien zijn er nog wel meer gedupeerden die gebruik willen maken van jou opzetje
Ik wens in ieder geval iedereen veel succes bij de te nemen beslissingen

jos1

Ongelezen bericht door jos1 »

Leen.

Ik geloof niet dat je uitgenodigd was op die bank.

jos

Hans1

Ongelezen bericht door Hans1 »

Ben weer op de hoogte na het lezen van dit onderwerp.................

Groetjes uit Maarssen

toet

Er zijn wel eens onaardige berichtjes maar nog meer en daar houd ik me aan vast de aardige het weten dat jullie er zijn.Elke keer weer hier kunnen komen met soms onzin maar ook als je echt in een dip zit.Ik heb een brief geschreven die gaat morgen aangetekend naar het incasso ggn.Maarten jij mag zeggen wat je wild hoor en leen ik vindt een pimmetje van lu ook lekker.Verder heb ik geleerd om nare dingen uit me geest te bannen en dat doe ik nu..........Weg incasso hallo lief weekend.over en sluiten toet

Sara Etty

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Dit verhaal heb ik ook al op een ander onderwerp geponeerd, maar daar ik de indruk krijg dat er nogal wat fabels de ronde gaan over wanner een incassobureau nu wel of niet mag gaan vorderen hier nog maar eens.
Het gaat in deze om de vraag of de vordering opeisbaar is. Indien er een openstaande schuld is en je bent in gebreke gesteld, en dat doet Dexia constant dus daar hoeven we niet over te spreken, dan kan en mag de crediteur de debiteur dwingen tot betaling en dan kan die dus de vordering ook overgedragen aan een incassobureau. Daar is dan geen executoriale titel in de zin van een uitspraak van de rechter voor nodig.
Wanneer er echter niet zeker is of er een vordering bestaat, of liever wie van wie kan vorderen, zoals in de eegalease situaties, dan ligt dat naar ik vermoed veel ingewikkelder. Een incassobureau zal m.i. niet erg genegen zijn zo'n vordering over te nemen. In die gevallen ligt het meer voor de hand dat er geprocedeerd wordt. In andere gevallen echter m.i. niet. Ga er dus niet zo snel vanuit dat incasso maatregelen geen doel zullen treffen, of liever niet je financiele situatie.

Joop

Ongelezen bericht door Joop »

Kijk, daar hou ik nou van, iedereen verzameld in één topic. Bedankt voor het plaatsen van het bericht van Toet, ik had al een vraag op een andere topic gezet over wat voor bericht het ging.
TOET, nu begint het pas echt maar houd vol. Incassobureaus hebben geen rechtsgeldigheid en werken alleen kosten verhogend. Het is de vraag of je een proefproces aankunt. Ook al weet ik en velen met mij dat je een ijzersterk wijf (vergeef me de uitdrukking) bent is dit een domper. Naar ik nu begrijp worden de mensen die vanaf dag 1 zich hebben ingezet nu als eerste aangepakt om een voorbeeld te stellen. Als er nu nog iemand durft te beweren dat het géén criminelen zijn dan weet ik het niet meer. Mijn 3xniks met schulden loopt 25 mei af. Mij benieuwen hoe snel ze mij willen aanpakken. Als ik vlug reken komt er bij de 13000 restschuld dus een mooie som bij. Die Dexia, die maakt fouten zeg, moeten ze straks allemaal zelf betalen.

Toet, voel je gesteund meid en je weet dat je achter de schermen ook van harte welkom bent.

Groet,

Joop

Paula

Ongelezen bericht door Paula »

Allen in de stoet, achter Toet.

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Hoi Sara Etty,
Een incasso bureau kan ook niets zonder een executoriale titel. Behalve vervelend doen dan.
groet Maarten

Gesloten