LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarom geen gratis antwoord-envelop voor uwv-klanten ?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.

is het redelijk dat UWV klanten zelf de postzegel laat betalen?

ja
12
41%
nee
17
59%

Totaal aantal stemmen: 29

bokkie

Re: waarom geen gratis antwoord-envelop voor uwv-klanten ?

Ongelezen bericht door bokkie »

Ik heb wel degelijk nog andere dingen te doen, want een UWV uitkering van 360 euro is niet genoeg om van te leven.
Ik heb nog nooit een bijstandsuitkering aangevraagd.
Zwart aan het bijklussen, oplichter?
Misschien dat ik inderdaad dat antwoordnummer had kunnen gebruiken door het postbusnummer handmatig door te halen.
Maar dat is mijn principe niet.
Wat is het principe achter het doorhalen van een postbusnummer en het vervangen door een antwoordnummer? Of vind je het gewoon lekker om te zeuren? Wellicht ziet een potentiële werkgever dat aan je hoofd?
Afgezien van mijn bijdragen heb ik wellicht ook nog andere kwalificaties die mogelijk voor een werkgever van belang kunnen zijn.
Zou kunnen. Ga dat maar eens snel aan die werkgevers vertellen dan en regel een baan!

janis

Ongelezen bericht door janis »

Ik vind het belachelijk dat al die ritjes naar het UWV voor eigen kosten zijn. Je raakt ongevraagd werkeloos en hebt dus eigenlijk geen geld over voor al die benzine. Ik vind 20 km ook niet te doen op je fiets, want ze plannen die afspraken zo dat je haast hebt om op tijd weer bij school zijn. Eigelijk vind ik een kop koffie ook niet ongepast bij het UWV, maar ja dat kan er niet vanaf.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

en maar klagen en maar handje ophouden.

karr-1

Ongelezen bericht door karr-1 »

Je krijgt het geld hoor, het is een gunst geen verplichting. 20 kilometer fietsen is goed voor de gezondheid ook nog.

In plaats van te klagen en te zeuren kun je beter wat aan je situatie gaan doen. Ga een baan zoeken of zo.

Gast

Je mag alleen maar blij zijn dat je nog geld krijgt.
In heel veel andere landen krijg je dat niet eens.

Gast

Ik vind het heel normaal, dat als je buiten je schuld, werkloos raakt dat je dan een uitkering krijgt. Daar heb je gewoon RECHT op en daar mogen de werkenden best voor betalen. Moest IK ook! En als ik wel weer aan de bak kom, betaal ik GRAAG mee!

Gast

Daar heb je gewoon RECHT op
Ja, dat denken ze in andere landen ook, maar dan komen ze toch echt van een koude kermis thuis.
Naast rechten heb je echt ook plichten en dat is eens in de zoveel tijd naar het UWV gaan en iedere maand een werkbriefje inleveren.
Dus wanneer je geld krijgt van de overheid, of beter gezegt, van je medeburgers moet je niet gaan klagen dat je ook nog plichten hebt.

Gast

Maar WIJ wonen NIET in een ander land.

karr-1

Mensen denken dat ze ergens recht op hebben, maar dat hebben ze niet. Het is een gunst dat je het krijgt, geen recht.

Er zijn zat andere landen waar je dood kan vallen als je geen baan hebt, maar een uitkering krijg je daar echt niet. Wij leven in Nederland in het paradijs en daar wordt dan ook volop misbruik van gemaakt.

Mogen ze je dan vragen om 1 keer per maand een postzegel te betalen? Ik vind het nog weinig in verhouding met wat je er voor terug krijgt.

Gast

Beste Karretje.

We leven echt in Nederland hoor! Dat zijn wel degelijk rechten.

Natuurlijk heeft men ook plichten en om nu zo te zeuren over een postzegel, vind ik ook nergens op slaan.

Ik hoop echt voor jou, dat jij een keer in zo,n situatie komt. Wij laten JOU niet dood vallen hoor, want wij leven en wonen in NEDERLAND .Weet je nog?

karr-1

Het is geen recht, het is een gunst. En daar blijf ik bij.

En mocht ik ooit in een dergelijke situatie terecht komen dan kan ik mezelf prima redden. Ik ga mijn tijd niet verspillen met klagen en zeuren, maar ik ga er iets aan doen.

Gast

Wat doe je hier dan?,

Jij doet ook niks anders dan aanmerkingen maken op mensen die het moeilijk hebben, en helaas, met je antwoorden heeft nog nooit iemand iets zinnigs mee kunnen doen,

Als jij niet klagen wil, moet je hier ook niet wezen, ga dan met dingen bezig die voor jou wel zinvol zijn,

Gast

Ow, ik denk, dat Karr-1 zich zo prima zal kunnen redden, omdat hij ooit de Postcodeloterij had gewonnen. Anders kan het echt niet hoor Karr-1!

Gast

Geen idee wat hij doet,

Hij is helaas nog nooit "op zijn bek" gegaan,

Misschien is hij 100% afgekeurd om te werken, zit de hele dag thuis achter de computer te chatten, en kan makkelijk overal commentaar op leveren, want zorgen heeft hij niet, alles wordt dan voor hem geregeld,

Anders zou ik het niet weten dat iemand aan zo'n mentaliteit kan komen, misschien voor hem leedvermaak, anders kan ik niet bij zijn mentaliteit komen.

Gast

Je hebt gelijk! Als ik zo,n leven had als hem, zou ik me niet op een forum als deze willen profileren. Maarja, als je de hele dag niets te doen hebt? Dan zoek je soms wat hè?

Kijk, wij hebben niet zo,n leven, dus wij mogen hier komen. Wij hebben wat te klagen. :roll: Nouja?

Gast

nou karr-1 als jij het een gunst vind dan begrijp ik dat bedrag op mijn
loonstrook elke mnd. niet die er vanaf gehaald wordt onder het mom van ww.ik hoop dat ik de tijd nog eens mee maak dat jij eens normaal reageerd op die topics want zo gauw als er mensen van een uitkering moet leven ben je niet meer te houden en denk je maar dat het profiteurs zijn maar als ik die topics eens lees zie ik dat je op elk moment van de dag bezig bent voor mij heb jij al lang je schaapjes op het droge en verkneukel je je eigen door mensen te beledigen en als jij je eigen een realist noemt ben ik blij dat ik er maar twee zie op de topics en daar ben jij er een van.

karr-1

Ik werk de hele dag, 5 soms 6 dagen in de week 8 uur per dag. En ja voor mijn werk zit ik veel op het net en heb dus de tijd om te reageren. Overigens beperk ik dit tot mijn koffiepauzes e.d.

Ik heb niet de postcodeloterij gewonnen, verdien een gemiddeld salaris en betaal ook keurig al mijn premies.

Als jullie niets kunnen met mijn opmerkingen dan is dat niet mijn schuld. Ik heb nooit gezegd dat mensen met een uitkering profiteurs zijn, al zijn er mij gevallen bekend die dat wel degelijk zijn. Onder de nieuwe WAO wet worden er bijvoorbeeldineens veel meer mensen goedgekeurd dan voor heen. Dat zegt toch wel iets lijkt mij.....

Maar in plaats van serieus op mijn argumenten in te gaan, krijg ik alleen flauwe opmerkingen en nietszeggende antwoorden. Dan kan ik wel nagaan wie hier nu serieus bezig is.

Gast

Nou Kar ik ga zo naar de kroeg, dus kom ook ff een pilsje of wijntej drinken. Da,s beter werk dan al die flauwe kul HIER!

karr-1

Tsja das misschien wel een goed idee, beter als al die zeikerds hier aan te horen.

Gesloten