LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten veel te hoog

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
nvt

Re: Kosten veel te hoog

Ongelezen bericht door nvt »

Iedere keer dat gezeur over dat minimumloon. Ben benieuwd of die mensen dat nog zeggen als ze 100 euro over de ziekenfondsgrens heen gaan. Een verdriedubbeling van je ziektekosten, geen huursubsidie meer, geen kwijtschelding gemeentelijke belastingen, geen bijdrage in de schoolkosten. Hier houden we sinds mijn man die grens gepasseerd is netto bijna 300 euro minder over per maand. Onze buurvrouw in de bijstand houdt meer leefgeld over dan wij van het salaris van mijn man. (ook net boven die stomme grens) En ik wil echt niet zeggen dat het makkelijk is in de bijstand of met een minimumloon, ik wordt alleen schijtziek van al die mensen die denken dat het makkelijker is als je 100 euro boven die stomme ziekenfondsgrens is. Geloof mij, je kan er beter onder blijven. Dan heb je tenminste nog recht op subsidies, kwijtscheldingen en lagere ziektekosten.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

als je net, een ietsepietsie over de grens heen gaat ben je het bokkie.
dan kan je dokken.
mensen klagen altijd zo, ik heb 1 kennis die kreeg van de belasting dik 4000 euro terug, ze gaan godsakke 3 x per jaar een midweek naar centerparcs, sorry, maar dat kan ik niet eens betalen.
verder nog een buurvrouw die mijn hond uitlaat omdat ze een wao heeft en ik soms avonddiensten heb, ze krijgt korting over haar telefoonkosten, ze krijgt huursubsidie, kwijtscheldig van alle vaste lasten, als ze wil zwemmen krijgt ze het geld van het zwemkaartje nog terug :roll:
en ik verdien maar zo weinig meer dan haar, het is echt oneerlijk.

[/i]

Gast

en dan nog klagen die 2 mensen die ik als voorbeeld gebruik steen en been :roll:

nvtr

Ongelezen bericht door nvtr »

Dat is waar ik mij ook over verbaas. Ook hier meerdere buren in de bijstand die een keer per week gratis zwemmen. Een wasmachine, droger of zelfs afwasmachine stuk. Een keer per jaar recht op een nieuwe. Een bril nodig, bijzonder bijstand. En nog klagen. Allemaal gratis internet en een gratis computer. En als hier de wasmachine stukgaat ben ik blij als ik er tweedehands een goedkoop op de kop kan tikken. Ik weet wel dat de bijstand geen vetpot is, maar dat is net boven die stomme grens zitten ook niet.

nietje

Ongelezen bericht door nietje »

Nou, ik ken ook wel zo iemand die ook bijstand heeft, maar niet die dingen heeft of krijgt die jij hier allemaal opnoemt. Echt niet!

Gast

Het zal er wel aan liggen in welke gemeente je woont. De bijzondere bijstand mag iedere gemeente naar eigen goeddunken uitgeven. En de ene gemeente is nu eenmaal wat guller als de andere met de bijzondere bijstand.

Michellangelo

Ongelezen bericht door Michellangelo »

sjeez,
het lijkt me echt rot als je een tweede auto erbij moet nemen, dat hakt er inderdaad lekker in. Ik heb er nu 3 en dat is al niet meer te doen, maar ik weet niet welke ik weg moet doen... de Spider is bijna klassiek, de Volvo estate echt wat voor het gezin en de jag maakt gewoon meer indruk voor mijn werk :roll:

Kom op zeg,
ik betaal mijn 50% netjes iedere maand, betaal verdomme een premie waar je eng van word en ik ga hooguit 1 keer per jaar naar een arts... nee, de kinderen moeten bij mamma blijven, anders kost het een auto en kinderopvang..

Zit je nu niet echt vanuit een luxe-standpunt je eigen zak op te blazen?

Gast

beste nietje,

misschien kent diegene de weg ook niet zo goed.
mijn buurvrouw/kennis wist eerst ook niet dat de gemeente een speciale pot heeft voor onverwachte hoge kosten.
daar ik dan van pure ellende een wasmachine bij de wehkamp moet kopen (kan ik in termijnen afbetalen) kreeg mijn buurvrouw hem van de gemeente.

Flabbergasted

Ongelezen bericht door Flabbergasted »

Niet de molentjes, tulpen of klompen zijn puur hollands, maar deze discussie. Dit is zoals men altijd zegt dat nederlanders zijn, maar je komt het nooit in het echt tegen. Totdat.... je dit forum leest.
Als je al die bijdragen en subsidies niet wilt missen vraag je toch aan je baas of hij je loonronde beperkt tot beneden de ziekenfondsgrens? Als je net zo lekker als de buurvrouw in de bijstand wilt, dan zeg je je baan toch gewoon op?

Is er ook nog wel eens iemand die plezier in zijn leven vindt? Want anders als je op de bovenste verdieping van een flat staat hoef je niet per sé met de lift naar beneden!

stekel

Ongelezen bericht door stekel »

Ik wil wel een weekje ruilen en ook eens in een mooie auto rijden in plaats van op de snorfiets m'n boodschappen moeten doen en niet te veel spruitjes inslaan, want die blijven erg duur hier! Allemaal een zalig Pasen.

nvt

Ongelezen bericht door nvt »

Zo slecht heb je het anders nog niet. Hier is de auto van de baas en doe ik de boodschappen met de benenwagen. Een snorfiets kost geld, net zoals de verzekering en de brandstof van die snorfiets.

stekel

hoe weet jij dat ik het niet zo slecht heb? kun jij bij mij in m'n knip kijken dan?

LUCIFER

Ongelezen bericht door LUCIFER »

GA FIETSEN

rolstoelrakker

Ongelezen bericht door rolstoelrakker »

Ik snap de hele discussie niet die hier gevoerd wordt. :? De ziekteverzekeringskosten worden wel hoger, maar wat de rest betreft. Je krijgt al geen huursubsidie meer als je op of boven een modaal inkomen hebt hoor. :( Dat is dus rond de 24.000 euro per jaar. Je kunt ook zelf een dag minder gaan werken waardoor je weer onder de ziekenfondsgrens komt en laat je vrouw dan een baan zoeken voor 2 dagen in de week. Hebben jullie maar 1 dag in de week opvang nodig en is het hele gezin ziekenfondsverzekerd. :) Daarnaast hou je toch hetzelfde inkomen en misschien wel meer. :D Verder hebben de meeste mensen op een minimum inkomen echt veel minder te besteden dan mensen die zoals wij een hoog inkomen hebben. :( Zowel mijn man als ikzelf werken part-time. Samen hebben we een hoog inkomen en zijn toch ziekenfonds verzekerd. :) Ieder voor zich zitten we onder de ziekenfondsgrens. We voeden ook onze kinderen samen op en hebben zelden opvang nodig. Ook wij hebben een tijd een minimuminkomen gehad :( en toen was het nog niet zo slecht als nu. We konden toen met heel veel moeite rondkomen. Ik ben blij dat we het nu zoveel beter hebben. :D Natuurlijk moeten ook wij uitkijken met wat we uitgeven, maar we hebben echt niets te klagen vergeleken met mensen met een veel lager inkomen. En ja, ook wij hebben sinds kort twee auto's voor de deur staan. :oops:

Gast

Mijn vrouw en ik hebben ook altijd samen gewerkt.
Dat houd in dat je ook samen overal voor betaald.
Als je de ziekenfondspremie bij elkaar opteld ben je meer kwijt
als dat je particulier betaald.
Het mooiste is nu dat ik met pensioen ben en omdat mijn vrouw nog werkt en dus ook nog premie betaald ik niet in aanmerking kom voor een toeslag op mijn aow ( is 570 netto )
Mensen waarvan de vrouw nog nooit gewerkt hebben dus ook nooit
premie betaald hebben krijgen per mnd 125 euro belastingvoordeel
plus 450 euro toeslag is dus 1100 euro netto.
Dus in Nederland is het zo hoe meer je nu werkt hoe meer je ook
aan de sociale lasten betaald hoe minder je krijgt als je met pensioen
gaat.
Ga nou niet zeggen ja maar je hebt nog inkomsten van je vrouw, dat hebben we altijd gehad en er ook naar geleefd.
Echter als je met pensioen gaat ga je ineens ruim 50% naar beneden
met je inkomsten en moet je van de ene op de andere dag een hoop
inleveren en dat is ff wennen.

stekel

wat is modaal? ik heb een MELKERTBAAN in een verpleeghuis en heb een bruto jaarsalaris van 19224 euro! ik kan geen auto onderhouden, dus een snorfiets is wel zo makkelijk! ik ben ook al over de 50 en fietsen doe ik wel als ik geen boodschappen hoeft te doen. o,ja in dat jaarsalaris zijn ook twee weekends werken in de maand inbegrepen! begrijpen jullie dat ik moedeloos word van het gepraat dat ik het wel goed heb?

Gast

ik heb geen luxe mooie auto, ik heb wel een auto nodig omdat ik niet in een verpleeghuis werk maar in de Thuiszorg, en in mijn avonddiensten behoorlijk wat kilometertjes moet maken.

laten we voorop stellen dat ik iedereen het beste gun, maar soms kan ik van mijn buuv, die dus gewoon met op dr reet zitten nog meer overhoud dan ik, en het echtpaar dat rustig door alle kosten te berekenen behoorlijk wat belasting terug krijgt en -tig keer per jaar lekke op vakantie gaat, en dan NOG gaan zitten klagen, wel achter het behang plakken. :twisted:
klaag toch niet zo, wees blij met wat je wel hebt.

ik ben blij dat ik werk
ik heb het niet breed, maar ik heb wel wat mijn hartje begeerd.
ik hoef niet bang te zijn dat iemand mij ziet fietsen of in de tuin ziet werken.
( mijn buurvrouw kan niet fietsen, rugklachten, ze kan alleen fietsen als ze eenmaal buiten het dorp is, en als het mooi weer is, maar verder is het een schat van een vrouw)
ik krijg nergens een lening, maar ook geen huursubsidie, en des te trotser ben ik op mijn geweldig knusse woning en mijn oude auto..
het is van MIJ, ik heb het verdiend.

Gast

Dan ben je een tevreden mens.
Ik heb af&toe het gevoel dat mensen zoals o.a. een familielid van mij die in de WAO zit het hartste klagen van allemaal.
Ik heb terwijl ik werk maandelijks nog minder te besteden dan mijn familielid.
Maar ach, ik moet er niet aan denken om heel de dag thuis ze zitten...

Gast

Verhaal van ruudkaufman:

Ik vind, ik, ik en ik.............. lijkt wel het jaar 1900, Gr w.

Gast

Ik kan toch niet over jullie geld lullen of wel? Ik wil dat er iets verander... het moet gewoon eerlijker en dat geldt wel voor iedereen!

gr. Ruud

Gesloten