LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dela Uitvaartverzorging.

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
demian
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mar 2006 13:39

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door demian »

Bedankt voor je reactie terug. Maar heb toch nog even een vraag. AS Dinsdag komt er een manager langs van Dela om het allemaal even uit te leggen. Omdat volgens hem de aula en condeleance ruimte NIET word vergoed.

Helaas heb ik er nooit bij stil gegaan, maar nu ik dit heb meegemaakt, heb ik er nooit bij stil gegaan.....Ik kan ook inderdaad achterop de polis die wij krijgen niet zien dat er een aula/condeleance ruimte word vergoed. Ik weet niet onder welk punt dat dan zou moeten vallen? Weet jij dat??

Ook heb ik contact gehad met de RVS een adviseur, en die kon mij toen ik belde onder een andere naam vertellen dat het pakket een totaalwaarde heeft van 3363,-. Volgens de manager van Dela die Dinsdag komt is de totaalwaarde maar 2604,80 van het complete pakket. Scheelt wel weer even wat.....

Volgens de Dela heeft de totaal uitvaart van onze zoon incl. 20 jaar grafrechten 4853,55 euro gekost. Terwijl we geen gebruik hebben gemaakt van 80% van het hele pakket. We hebben alles zelf gedaan! Dus ik ben benieuwd naar de rekening, waar overigens 1x bloemen op staan, een koelinstallatie, geen rouwauto en volgauto gecrediteerd.

HELAAS heb ik van Dela nooit een brief grekegen waar de waarde van onze polis opstaat. Ga toch Maandag nog even bellen, misschien dat ze me die dan als nog op kunnen sturen! (krijg je dat 1x per jaar?????)

Overigens kan ik op de GEHELE polis niet terug lezen dat een kind anders is verzekerd, tenzij het vroeger geboren is, of dood is geboren. Het kind moet wel geheel voldragen zijn geweest en moet levend geboren zijn.

Heb je nu uiteindeijk het geld wel moeten betalen, of heb je het aan gevochten, wat ga je nu verder doen. Misschien als ik Dinsdag die manager heb gesproken ik wellicht nog informatie voor jouw kan hebben, of andersom......

Ik ga morgen eerst de adviseur bellen van RVS en laat die met een smoesje bij mijn langs komen, dan mag hij alles wat hij zegt op papier gaan zetten (want hij heeft het nu alleen maar telefonisch gezegt), en dan laat ik de manager van Dela komen, en overhandig ik hem de papieren.

Ik ga de rekening ECHT NIET betalen, en ik laat het net zover komen totdat ze voor de rechter moeten verschijnen, op internet is er zoveel NEGATIEVE tijd over DELA, en met alles papieren en telefoongesprekken die ik nu al op kom ik volgens mij al een heel eind.

Volgens de adviseur hebben wij een COMPLEET pakket met uitzondering van de grafsteen, dat wisten we van te voren.......Maar dat ze alles wat STANDAARD is niet vergoeden, en alles meerdere malen in rekening gaan brengen, terwijl we geen gebruik hebben gemaakt van deze faciliteiten dan ben ik absoluut niet van plan om te gaan betalen voor iets wat we niet hebben gebruikt.

Ik hoop heel graag iets van je te horen, betreft de bovenstaande vragen. Mocht ika l iets meer weten of het ZWART op WIT hebben staan laat ik je het weten......

Alvast bedankt, en heel ook heel veel sterkte in deze moeilijke periode.

uitvaartverzorger
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2006 09:09

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door uitvaartverzorger »

Bovenstaande is juist weer een goede reden om een kapitaalpolis af te sluiten! je betaald een paar eurocent meer en je bent niet verplicht om in zee te gaan met een uitvaartmaatschappij. je hebt gewoon de vrije keus. Dela is een goede maatschappij als je geen enkele wensen hebt en accoord gaat met een "standaard" uitvaart. Dela loopt niet te koop met hun tarieven en dat zullen ze helaas ook nooit doen! je kunt deze maatschappij en andere natura uitvaartbedrijven vergelijken met een aldi (sorry voor het vergelijk) ze kopen groot en goedkoop in en daarom kunnen ze hun product ook goedkoop aanbieden. persoonlijk vind ik de werkwijze ook niet geweldig, je betaald in de meeste gevallen je leven lang een premie en kom je te overlijden dan krijg je er niet veel voor terug. en in de meeste gevallen krijg je een hogere rekening achteraf. Ik ben zelf uitvaartverzorger en goed op de hoogte van wat alles kost, en ik kan in ieder geval geen uitvaart aanbieden voor dat geld. ik vertel de familie altijd dat als ze van mijn diensten gebruik maken, meer betalen dan bij een naturamaatschappij.
Tegenwoordig weten mensen echt heel goed wat ze willen en juist NIET willen, daarom dus een kapitaalpolis afsluiten....

oh ja een advies, mocht je in de toekomst een uitvaart moeten regelen en het maakt niet uit bij wie, vraag direct na het regelen een kostenbegroting!! zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan!
veel ondernemers doen dit al standaard.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door sjapo »

Wat bedoelt u met kapitaalpolis

Zijn er niet andere GOEDE uitvaartverzekeraars welke wel alles afdekken qua kosten !


IEMAND :?:

uitvaartverzorger
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2006 09:09

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door uitvaartverzorger »

Een kapitaalverzekering of polis keert uit in geld en niet in goederen zoals een naturapolis. Na overlijden word dan een bepaald bedrag waar je voor verzekerd bent uitgekeerd, soms nog iets meer omdat je in de loop der tijd rente hebt opgebouwd.

Bij een kapitaalverzekering mag je ook zelf kiezen wie je inschakelt om de uitvaart te verzorgen.

Ik kan niet echt adviseren wie nou de beste is die alles dekt, dat hangt helemaal af van je persoonlijke wensen. Vind je een standaard begrafenis al goed of wil je een uitgebreid afscheid, wil je begraven worden of kies je voor een crematie?
Woon je in het westen in een stad of ergens op het platteland?
ook dit brengt weer verschillen in de tarieven.
een begrafenis varieert tegennwoordig al gauw tussen 5500 euro tot 10.000 zonder de kosten van een grafmonument.

Het kan natuurlijk wel goedkoper of zelfs veel duurder.
bel daarom gewoon eens een uitvaartverzorger op in je woonplaats
hij of zij kan je wel meer vertellen.

uitvaartverzorger
Berichten: 6
Lid geworden op: 15 mar 2006 09:09

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door uitvaartverzorger »

je mag me natuurlijk ook mailen, ik kan dan wel kijken wat ik uit kan zoeken.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door sjapo »

:) bedankt voor je advies, maar daar wil ik juist vanaf kost teveel en sparen kan ik ook zelf wel, dan kan je het daar ook mee financieren en heb je dus helemaal geen uitvaartverzekeraar nodig :wink:

Ik zoek inderdaad een uitvaartverzekering die een hele begrafenis verzorgt voor de premie die ik betaal en niet met een verassing achteraf komt.

fa1
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 mei 2006 00:42

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door fa1 »

Sjapo,

Dat is nou de fout wat veel mensen maken:'Ik spaar wel voor mijn uitvaart'.
Je weet nl. nooit wat er kan gebeuren. Stel dat je vanaf vandaag begint met sparen en volgend jaar gebeurd er wat. Heb je zeker nog niet voldoende gespaard voor een volledige uitvaart en ik neem aan dat je je nabestaanden door zo'n ondoordacht standpunt niet in de problemen wil brengen. Bij een uitvaartverzekering ben je na het betalen van de eerste premie meteen al verzekerd voor het totale verzekerd kapitaal.
Dat is het grote verschil tussen een het zelf bij elkaar sparen en een uitvaartzekering.

Bij het gros van de kapitaal-uitvaartverzeringen betaal je ook voor een van te voren betaald termijn (bijv. 30 jaar), dan ben je ook klaar met betalen en blijf je de rest van je leven ook voor dat bedrag verzekerd. Bij veel maatschappijen krijg je ook jaarlijks winstdeling bovenop het verzekerd kapitaal, waardoor dit ook groeit. Eerlijkheidshalve groeit dit niet zo hard als de inflatie, maar dan zit je voorlopig wel goed. Je kunt ook kiezen voor een geindexeerde uitvaartverzekering, waarbij het verzekerd kapitaal met de inflatie meegroeit, maar de premie natuurlijk ook jaarlijks stijgt.
Sjapo, het totale bedrag wat je zelf betaald is bij een kapitaal-uitvaartverzekering, met een van te voren bepaalde premie-looptijd, ook 'meestal' lager dan het verzekerd kapitaal. Dat vind ik persoonlijk toch genoeg argumenten om het geld niet zelf te sparen, maar een uitvaartverzekering te nemen. Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat uw nabestaanden het ook met mij zullen zijn.

Je kunt niet spreken van een goede kapitaalverzekering, want het hangt puur van het verzekerd kapitaal af. Als je voor een goed bedrag verzekerd bent, dat alles dekt is er geen probleem. In deze tijd zou ik voor een begrafenis een bedrag van 10000 euro adviseren. Een offerte voor 10000 euro kun je bij verschillende maatschappijen opvragen en degene met de goedkoopste premie kies je dan uiteraard. Bij een kapitaal-uitvaartverzekering krijg je nl. het verzekrd kapitaaal uitgekeerd en dat maakt niet uit of je dat van maatschappij A of B krijgt.

waus
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jun 2006 22:03

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door waus »

Op 18 april jl is mijn moeder overleden, de crematie werd geregeld via Dela. Nu zijn er door Dela veel grove fouten gemaakt rondom de uitvaart. Ik ben hierover in correspondentie met hen, maar ik krijg geen enkele reactie op welke brief dan ook. Dit is zeer frustrerend, en ik was nu benieuwd of er mensen zijn die ook zeer slechte ervaringen hebben met een uitvaartonderneming en wat zij hiermee hebben gedaan...
Ik wil koste wat het kost voorkomen dat deze rampzalige dingen ook bij een andere uitvaart gebeuren!
Bovendien wil ik genoegdoening en excuus, want zelfs dat heb ik niet gehad. Het ergste is nog dat ik de uitvaart nooit meer over kan doen, en dat neem ik de Dela medewerker zeer kwalijk! Mijn moeder had een waardig afscheid verdiend, en dit was alles behalve waardig!
Ik hoop op jullie reactie...
Groetjes Waus

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door SJZ »

Het kan aan mij liggen, maar ik denk dat uw nabestaanden het ook met mij zullen zijn.
Waarom? Ik heb ook geen uitvaartverzekering (ik spaar er zelf wel voor, heb er ook genoeg voor gespaard) en als ik doodga is het huis ook afgelost, dus dat spaargeld kan dan best voor de uitvaart gebruikt worden.

En de nabestaande weet het, vindt het prima!

Annemarie.S
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2006 11:19

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Annemarie.S »

Hoi Ik las dat jullie het over uitvaartverzekeringen hebben. Een kapitaalverzekering is idd het beste omdat je wensen voor een uitvaart ook kunnen wisselen. Als je jong bent en kinderen hebt willen de meeste mensen begraven worden maar als je 100 wordt vind je het misschien wel prima om gecremeerd te worden.

Met een kapitaalverzekering verzeker je een bedrag te besteden aan een uitvaart. Ckeck om de paar jaar of je polis nog de waarde heeft van de wensen die je hebt voor een uitvaart, want ook de uitvaartkosten stijgen elk jaar. zo raak je nooit onderverzekerd!

Het is wel belangrijk om een wensenboekje in te vullen! Zodat je nabestaanden ook weten wat je wensen zijn, het is nml niet zo dat je met iedereen je wensen van te voren bespreekt.

Ik weet uit eigen ervaring heel veel van dit onderwerp en je mag me altijd mailen als je vragen hebt.

Groeten Annemarie [email protected]

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door brenda229 »

veel sterkte... wat een verhaal.. en dat bij het overlijden van een kind.
ik wilde ook bij dela wat afsluiten, maar ga nu toch verder kijken.
brenda

Viper9
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:17

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Viper9 »

Mijn moeder is 14 juli 2006 j.l. overleden. Hiervoor heb ik netjes de Dela in kennis gesteld. Ik kreeg te horen dat er een medewerker langs zou komen. Deze medewerker bleek later een externe uitvaartverzorger die veel fouten heeft gemaakt en welke nooit meer terug te draaien zijn, door dit alles is er een flinke ruzie in de familie ontstaan. Ik ga zeker een klacht indienen welke ik op papier heb staan. Ik werd echter gisteren gebeld voor het maken van een afspraak omdat deze externe uitvaartverzorger onze klachten die wij bij hem geuit hebben zelf bij de Dela heeft gemeld. Ik ben ontzettend benieuwd wat hier de uitkomst van is. Je kan een uitvaart maar een maal uitvoeren en veel tijd heb je niet om zaken te regelen.
Ik hou jullie op de hoogte.

sjapo
Berichten: 92
Lid geworden op: 19 apr 2006 00:56

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door sjapo »

heel vervelend viper, in ieder geval gecondoleerd.

Ik hoop dat je ons enigszins op de hoogte wilt houden over je ervaringen.
Ik ben namelijk ook verzekerd (meer dan 10 jr) bij de dela en wil graag weten (voor het geval dat) waar ik op moet letten.

Sterkte, ik hoop voor je dat het goed komt met de familie. Dat is het laatste wat je wilt.

Viper9
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:17

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Viper9 »

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van mijn klacht naar de Dela.

Afgelopen week heeft er opnieuw een gesprek plaatsgevonden met de regio manager van de Dela en mijzelf. Nogmaals dingen die gebeurd waren zijn met geen geld goed te maken, maar Dela heeft onze rekening waarop wij enkele honderen euro's van moesten bijbetalen kwijtgescholden omdat deze ook niet klopte. Er stonden zaken op waarvan wij geen gebruik hadden gemaakt zoals de volgauto's ed. Het voorstel van Dela was om een mmoie bos bloemen op het graf te lggen van mijn moeder. IK vond dat maar een tijdelijk iets en gaf aan iets te willen wat blijvend was. Ik stelde voor in een bijdrage in het grafmonument. Hierin is Dela akkoord gegaan en zijn wij tot een leuk bedrag gekomen welke Dela aan ons zal overmaken. Hierin zijn wij met de fasmilie akkoord gegaan. Je kan wel ot in oneindigheid bezig blijven maar je zal toch zaken moeten gaan verwerken, iets waar wij vanaf juli nog niet aan toe gekomen zijn. Wij als familie beseffen nu eigenlijk pas wat het is om iemand te missen. Kortom Dela heeft voor ons de zaken netjes afgehandeld zonder enig probleem verder te creeren. Ik hoop dat een ieder die een probleem heeft ditr kenbaar maakt bij Dela want die regiomanager heeft onze klacht netjes aangehoord en gegrond verklaard. Tevens hebben ze het netjes opgelost. Nogmaals wat er gebeurd is is met geen geld goed te maken maar wij kunnen hier berusting in vinden.

kuysth
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:04

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door kuysth »

recent is mijn schoonvader overleden en via de Dela begraven,nadat we een offerte van de dela hadden gekregen hebben we besloten de begrafenis aan hun over te laten dat hadden we niet moeten doen.
het uiteindelijke bedrag van de begrafenis kwam maar liefst 10 pct hoger uit dan offerte.

Het ergste van alles was nog dat de chauffeur van de lijkwagen de weg naar het kerkhof niet kon vinden en uiteindelijk kwam de hele stoet tot stilstand om aan de buurt bewoners de weg te vragen.En mevrouw op de fiets was zo vriendelijk 10 minuten voorop te gaan rijden.

Ook de uiteindelijke afhandeling van onze klacht was een lachertje.
de stichting klachten instituut uitvaartwezen praat dezelfde taal als de dela en hier wordt dus ook niet duidelijk waarom de kosten met 10 pct zijn verhoogd.

Ook hier kwam de dela met een goedmakertje in de vorm van een bloemstuk op het graf wat we hebben afgewezen.

onze slot conclusie is niet met deze mensen in zee te gaan.

theo kuys

Viper9
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:17

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Viper9 »

Heel triest allemaal Theo, ook ik heb er een par jaar geldeden al voor gekozen om bij de Dela weg te gaan. Helaas mijn ouders niet waarvan je zoals hierboven kunt lezen de gevolgen waren.

kuysth
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 aug 2006 11:04

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door kuysth »

ik heb vandaag gehoord dat de voormalig directeur van de dela nu directeur is van de geschillen commisie het lijkt dus twee handen op een buik kan iemand dat bevestigen?

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Wankytan »

Jemig ik schrik hiervan! Ons hele gezin is bij Dela verzekerd. Ik lees hierboven bij Dela weg gegaan. Maar hoe gaat dat, koop je dat af, wij betalen al jaren. Of ben je dat geld gewoon kwijt?

Viper9
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 okt 2005 14:17

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Viper9 »

Wankytan, ik was mijn bijdrage kwijt maar heb nu een kapitaalpolis bij monuta.

Wankytan
Berichten: 87
Lid geworden op: 04 aug 2006 00:15

Re: Dela Uitvaartverzorging.

Ongelezen bericht door Wankytan »

Ik ga het van de week toch maar eens uitzoeken bij Dela, hoe dit nu precies zit?

We zitten er al jaren bij, man, vrouw en twee kids. Je denkt alles goed voor elkaar te hebben als er iets gebeurd, maar als ik dit allemaal lees?

Dank je Viper9

Gesloten