LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vetluis in de wasautomaat

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Miele is rommel!, heb een Miele staan!, niks anders dan de reparatiedienst van Miele om de deur, lagers, e.d. altijd stuk,

Voor mij geen miele meer, stap wel over op een ander merk, miele heeft haar "glans" in de loop der jaren al lang verloren, de gasten die hier Miele de hemel in prijzen, zijn gewoon verstokt, en weten zeer waarschijnlijk niet, dat andere bekende merken niet voor een Miele onderdoen!.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Ga toch Fierljeppe ofzo...een taal hahaha :lol:

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Ik heb ook zo'n vervelend miele gehad, na 6 reparaties de deur uitsmeten omdat na een week weer dat ding kapot was. Heb nu een Ariston en die draait al weer 3 jaar zonder problemen.

romu

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door romu »

ik ben in bezit van een indesit machine die na 22mnd plotseling wasgoed met vetvlekken, lijkt wel smeer spatten, geeft.
monteur is geweest en hing ook het vetluis verhaal op, hij heeft speciaal reinigingsmiddel in mschine gedaan en laten draaien op 90graden. dit zou minstens elke week moeten gebeuren.
dure energie grap...
wie heeft nog meer last met zijn indesit wasmachine en de zgn vetluis??
bovenddien werd bij mij minder zeep gebruik geadviseerd, en het zeepbakje bij mij is schoner dan schoon dus dat is het zeker niet, en ook geen hygiene probleem

Techneut/huisman

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Techneut/huisman »

Het is heel simpel, mensen die miele afkraken hebben er zelf geen een. Anders zouden ze dit nooit doen> Bovendien is de service van Miele de allerbeste, die ik tot nu toe in mijn 50 jarige leven ben tegengekomen.
Mijn ouders hebben altijd Miele gehad, mijn grootouders hadden het ook, mijn hele familie heeft miele en ze hebben veel kinderen. De machines weigeren nooit en gaan meestal 25 jaar mee. Evenzo de vaatwassers, de koelers, en mijn tante heeft een droger van miele al bijna 35 jaar. dus mensen die miele afkraken: die zijn jaloers omdat ze het niet kunnen of willen betalen óf omdat ze net een kat in de zak gekocht hebben van een ander merk.

Zeur dus niet: miele IS en BLIJFT de beste wasmachine!

En verder ben ik het eens met die ander die schreef:
Ooit wel eens de gebruiksaanwijzing gelezen domme gast? hiervoor dus.

Dommer dan dom: want je kunt een miele wasmachine programmeren op extra water; gewoon even in je gebruiksaanwijzing snuffelen: niets vervangen: deze hele wasmachine is van top tot teen computer gestuurd en gecontroleerd.

Stinkende was ligt aan je eigen vieze gedrag. Als je je was te lang in de wasmachine laat zitten gaat het altijd stinken.

Dus: of je wast te weinig en er zijn een batterij dozen wasmiddelnodig om jouw lichaamsgeur weg te wassen,
Of: je bent analfabeet of dislectisch: omdat er duidelijk in de gebruiksaanwijzing VAN ELKE MIELE STAAT dat je het waterniveau kunt verhogen....................................

Vetluis ontstaat doordat mensen gewoon op een te lage temperatuur wassen. En bijvoorbeeld hun linnengoed niet eens op de kookwas doen. *lekker smerig*

- Dag is inderdaad waar, je witte linnen moet je op 95 graden wassen, een beetje chloor erin en witte reus. En écht witte reus werkt beter dan welk ander WIT goedwasmiddel dan ook op 95 graden ... Alles komt er sprankelend en zonder vlekken uit. HEt verhaal dat wasmiddel minder ozu gaan werken is bull. Juist de witte was bevat de meeste vlekken en door een scheut chloor in de wasmachine te deponeren tijdens de was wordt alles perfect wit!

Dan nog iets:
Laat je nooit en te nimmer calgon aansmeren> Het is je reinste onzin. Als je 1 maal per maand een kookwas doet met een fles keukenazijn van 30 eurocent ben je veel goedkoper uit en heb je een prachtig, blinkend, element!

Overigens denk ik dat 'gast' die zich zo negatief uitlaat over miele 1 en dezelfde persoon is onder andere aliassen.

Ik onderschrijf als huisman, met een groot gezin dan ook de navolgende adviezen:

Keukenlinnen: 90 graden (DIT MOET IVM HYGIËNE!!!!!!!!!!!!!!!!)
Beddegoed 60 tot 75 graden
ondergoed 40 tot 60 graden
broeken 40 tot 60 graden
tere weefsels 30 tot 40 graden
gordijnen 0 tot 40 graden
etc.

Als je je hier niet aan houdt, of die wasmachine vol propt met of: was dat dagenlang in een vieze stinkende dichte waszak of wasmand heeft gezeten, moet je de machine niet de schuld van geven.

Ik geloof deze persoon dan ook voor geen meter en denk dat het een of andere herrieschopper is.

Miele : als je er problemen mee hebt: ligt het in 99,9999 gevallen helemaal AAN JOU ZELF!

Dus lees je gebruiksaanwijzing: en was tijdig, met een goed wasmiddel!

Ex witgoedverkoper

- evenzo ondertekent door : Huisman

romu

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door romu »

heer huisman u valt in herhaling,....
geeuw...
bovendien is veel van uw goedbedoeld advies al achterhaald, heeft u nog echt iets nieuws...of..

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Het begrip 'vetluis' is volgens mij ontstaan doordat de nieuwe machine's met véél te weinig water moeten werken om aan de A secificatie te kunnen voldoen,

Hierdoor gaat de was stinken, omdat het water versmeerd door de vuile was, de stank en viezigheid zet zich over op de gewassen was, en zorgt dan voor een onaangename stank op de 'schone' was,

ik had deze problemen ook met mijn nieuwe wasmachine, de was stonk als een kreng wanneer het uit de machine kwam,

Soms moest ik wel eens drie keer achter elkaar de was wassen!, :evil: om van die vreselijke stank af te komen,

Steeds meer waspoeder gebruiken hielp niet, vloeibare wasmiddel evenmin, ook meer wasverzachter gebruiken werkte averechts!, de was stonk nog meer dan voorheen! :cry:

Toen heb ik uit pure frustratie een gieter gepakt, en de machine bijgevuld met handwarm water tot het water bijna tot de midden van de deur was gevuld,

Dit had een prima effect!!! :D , de was rook voor het eerst lekker, de stank was verdwenen, en de was rook heerlijk zoals het hoorde!,

Dus vetluis is gewoon het gevolg van te weinig water in de machine in combinatie van te vuile was!, dus gieteren allemaal, en het probleem is uit de wereld!.

tonderella

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door tonderella »

Beste gast hierboven u heeft helemaal gelijk, ik vul al meer dan 10 jaar water bij door de douche-slang in het zeepbakje te hangen en tot halverwege het glas in de deur te tappen.
Een keer per week een kookwas,omde maand met azijn en weg is de
vetluis, ik heb er tenminste nog nooit last van gehad.
Veel van mijn kennissen en familie is het opgevallen dat wasmachine,s vergeleken met vroeger veel te weinig water tappen, gieteren of de douche-slang gebruiken zou ik zeggen![/b]

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Miele wasmachine's zijn erg gevoelig voor vetluis!,

Ik heb ook zo'n stinkding gehad!, wat een ellende met die machine!, altijd kapot, dan de pomp, dan de motor, en dan de klok, en over de niveauschakelaars, zal ik het maar niet hebben!,

Stinken die was!, O, verschrikkelijk!, de monteur er bij geweest, die heeft de waterniveau schakelaar in de machine, helaas het probleem bleef,

De machine laat te weinig water in de kuip lopen, zodat de was in de vuiligheid blijft draaien, en de vuiligheid niet weg kan komen!,

Dus ik doe er nu water met een tuinslang extra water in de machine, en dan is de was wel goed schoon,

Miele?.... Rommel van de eerste orde!, de vetluizen lopen er mee weg!...

Pebbie

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Pebbie »

Heb ook een antieke Miele van 23 jaar, nog geen enkel probleem mee gehad. En ik was iedere was op 40 graden, en nee het stinkt niet en ja mijn was is wel schoon na afloop.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Die oude Miele's waren machine's die bijna niet stuk gingen!, járen lang bleven ze hun werk goed doen!,

De nieuwe machine's zijn kwalitatief een stuk minder geworden, en Miele probeert op de "oude" kwaliteitsnaam te teren,

Zodoende dat de nieuwe machine's veel te duur zijn, veel mensen stinken nog in de gedateerde verkoopmethode van Miele!,

Miele is tegenwoordig een doodnormaal merk, zoals Wirlpool en Siemens, en AEG,

Uit de recenties die ik soms lees over Miele, zou je denken dat de merken als Nordland, Brandt, Candy, en Indesit, de moderne Miele kwalitatief de baas zijn!,

Miele machine's zijn kwalitatief stukken achteruit gegaan!, door de enorme concurrentie van de andere merken moet Miele op de kwaliteit een flinke aderlating laten!,

Dit wordt gedaan door kwalitatief minder goede onderdelen te plaatsen, en de machine tóch voor duur te verkopen, want Miele staat toch voor "onverslijtbaar" te boek, bij de consument?,

M.a.w. koop gewoon een goed merk, zoals AEG of Siemens, en laat Miele rusten in het verleden!,

Miele is tegenwoordig een gepasseert station!, en teerd op het verleden, toen maakte Miele wél zeer goede machine's!.

gast8763

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door gast8763 »

AEG als goed betitelen ?? Je bent niet wijs.
Miele blijft een goed merk, samen met Siemens, Bosch en Gaggenau.
AEG, ATAG, Kuppersbusch zitten daar een eind onder.
Whirlpool/Bauknecht is al de onderkant.
Over die andere merken maar niet te spreken, dat hoort een gewoon huishouden niet in huis te hebben

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Ach vent!, zeur niet!,

Wij hebben al 14 jaar een Edy wasmachine!, het apparaat is nooit stuk geweest, draait iedere week wel 4 keer!, met 2 kinderen is dat hard nodig!,

Praat me niet over Miele, Mijn ouders hadden zo'n lamlendig apparaat!, altijd de electronica kapot!, de microprocessors brandden iedere keer door, hetgeen betekende, een paar keer een nieuwe electronische regelklok laten installeren,

Wat dit geintje gekost heeft, wil jij niet weten!, Miele is als dikke s.hit!,

Mijn ouders hebben nu al jaren een Siemens wasmachine, en hebben er nog nooit geen problemen mee gehad,


Kennissen van ons, hebben nu een nieuwe Miele aangeschaft, in de veronderstelling dat ze een top apparaat gekocht hebben!,

Nadat ze mijn waarschuwingen in de wind hadden geslagen, hebben ze nu 2 jaar een Miele, Wat een ellende hebben ze met dat ding!,

Ze hebben nu ook ruiterlijk toegegeven dat IK gelijk heb gehad!, Miele is bagger!, electronische sturing van de motor defect, regelklok defect, pomp kapot, en ga zo maar door, eerst ging dit onder garantie, nu is de garantie eraf, en nu wordt het zelf betalen, vorige week waren de lagers van de trommel aan de beurt,

Ik vroeg me af of ze de machine als betonmolen gebruikten, voor de nieuwe schuur, zo veel mankementen hebben ze met het apparaat!,

De machine is nu ingeruild en er is een nieuwe Bosch wasmachine gekocht, en deze blijkt beter te voldoen dan de Miele rommel!,

Miele is een retro product geworden, voor de verstokte Miele aanhangers, maar wie de kwaliteit van zo'n moderne Miele machine kent, weet dat Miele bagger is!.

ricardo1

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door ricardo1 »

Ik krijg het gevoel dat de verschillende negatieve postings over Miele van èèn en de zelfde persoon afkomstig.

Aan gast van... Geplaatst op: 03 Mei 2005 22:24 Onderwerp:

Kijk eens rond op de diverse fora's en tel de negatieve/positieve reacties en verglijk die met het marktaandeel van de verschillende merken. Miele heeft nog steeds een hoog markt aandeel en veel trouwe gebruikers. Uit onderzoek blijkt dat Miele gemiddeld 14 jaar meegaat en een Indesit gemiddeld 8 jaar. Je kunt stelen dat de opmerking die je maakt over dat Noorland, Brandt, Candy en Indisit de moderne Miele kwalitatief de baas zijn volkomen uit je duim gezogen is. Wat je stelt gaat werkelijk helemaal nergens over.

En vooral ook de stelling dat Miele tegenwoordig niet meer het zelfde is als vroeger. Het is zeker erg lang geleden dat je een wasmaschine van binnen hebt bekeken.

Kees2

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Kees2 »

Ik krijg hier het idee dat er een aantal Miele verkopers hun handel aan verdedigen zijn. :D

Miele is zondermeer goed maar is dat een dubbele prijs waard?
Onze Electrolux'en (=AEG) werken al 11 jaar storingsvrij, terwijl zowel wasser als droger meer dan 12x per week draaien (kinderen ),
Voor vaatwassers zweer ik bij Bauknecht.
Atag is gewoon goed maar mischien te duur, Pelgrim (mindere broertje van Atag) duidelijk niet.

Om bij het onderwerp te blijven, wijzelf hebben geen stinkende wasmachine (krijgt'm geen kans toe). Maar familie wel, een keertje in de maand boven de 60 graden wassen, het liefst met bleekmiddel, is afdoende.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Mijn Ruton wasmachine is onlangs 17 jaar geworden :lol: . Wordt helaas niet meer gemaakt.

pebbie

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door pebbie »

Het stond laatst in de de gids van de consumentenbond, een wasmachine van Miele gaat gemiddeld 14 jaar mee, overige andere merken ongeveer 8 jaar. Het prijsverschil is daarentegen erg groot dat je soms goedkoper uit bent met een goedkoper merk dat slechts 8 jaar mee gaat dan een Miele van 14 jaar. Maar dit is ook een kwestie van geluk hebben. Mijn Miele is momenteel 23 jaar oud, mijn tante heeft een Edy van 14 jaar oud en draait nog perfect. Uit de test kwam een Indesit wasmachina als beste keus naar voren. Prijs was 350 euro en scoorde 61 punten, de Miele scoorde 64 punten en kosste 1150 euro, tel uit je verschil....

Wat ik hier wel bespeur is dat mensen merktrouw zijn, en bij een slechte ervaring van een bepaald merk dat merk ook nooit meer willen. ik heb dat zelf ook meegemaakt, had een whirlpool droger die te snel kapot ging met alle ellende van dien dus kocht een ander en gaf aan dat ik GEEN whirlpool meer wilde. Werd me een bauknecht aangesmeerd welke ik heb genomen, na 2 dgn kwam ik erachter dat ik bauknecht hetzelfde is als whirlpool dus ik voelde me behoorlijk genaaid, temeer omdat de machine er na 2 dagen er mee ophield. Zat een of ander stom fabrieksfoutje in, maar het geeft je wel een nare bijsmaak. Ondanks dat mijn bauknecht droger het nu al 5 jaar volhoudt zal ik deze toch niet weer kopen omdat hij aan whirlpool verbonden is, ze hebben mij destijds belazerd in de winkel en zal daar dus ook niet meer kopen. Ik denk dat het dus een kwestie is van persoonlijke keus en ervaringen van anderen. Mijn Miele zal ook eerdaags mogelijk het loodje leggen en ik weet dus niet of ik er een Miele voor zal terugnemen, ook al is deze nu 23 jaar. Wie garandeert me dat een andere Miele ook die minimale 14 jaar of langer meegaat?

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Wie garandeert me dat een andere Miele ook die minimale 14 jaar of langer meegaat?
Miele natuurlijk.

Gast

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door Gast »

Het nadeel van machines die "te lang" meegaan is dat ze veel energie en water gebruiken. Dus even rekenen; de aanschaf plus verbruik op lange termijn zijn het gewoon dure machines.

pebbie

Re: Vetluis in de wasautomaat

Ongelezen bericht door pebbie »

Geplaatst op 06 Mei 2005 10:14 door Gast


--------------------------------------------------------------------------------

Het nadeel van machines die "te lang" meegaan is dat ze veel energie en water gebruiken. Dus even rekenen; de aanschaf plus verbruik op lange termijn zijn het gewoon dure machines.


Mijn miele is een AAB Machine, en verbruikt 0.89 kw per wasbeurt dus dat is niet echt veel geloof ik. ( ik meet dit regelmatig op met een stroommeter omdat ik mijn energie rekening onder controle wil houden). Hoeveel water deze verbruikt weet ik niet, maar als ik onze jaarrekeningen bekijk verbruiken we niet extreem veel water, gewoon gemiddeld.

Ik vraag me alleen af hoe groot je voordeel is als je over gaat naar een wasmachine die meer toeren centrifiguurt. De mijne kan 1100 toeren en het vochtpercentage van de was is 54%. Nu heb ik andere machines gezien (1400 en of 1600 toeren) die een restpercentage van 38% geven na het wassen. Weet alleen niet hoeveel tijd en elektra dit per jaar kan besparen met de droger, iemand die het weet?

Gesloten