| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Afvalstoffen heffing 100% omhoog
-
Mij
Re: Afvalstoffen heffing 100% omhoog
Dat is bij Diftar niet aan de orde. Niet de inhoud of zwaarte, maar hoe vaak je de container aan de weg zet wel. Normaal gesproken de ene week de grijze en de andere week de groene.
Nu zie je de groene bijna niet meer, maar nog wel de grijze, 1x per 14 dagen. Dus heb ik het idee, dat bijna iedereen zijn tuin en huishoudafval gewoon in de grijze gooit.
Nu zie je de groene bijna niet meer, maar nog wel de grijze, 1x per 14 dagen. Dus heb ik het idee, dat bijna iedereen zijn tuin en huishoudafval gewoon in de grijze gooit.
Uiteraard flikkert iedereen alles in dezelfde bak of koker/ Wat heeft het voor zin om alles te splitsen als het op het eind alsnog weer op dezelfde hoop gestort wordt?
Afvalstoffenheffingen, Diftar en al die andere ongein is alleen bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen, voor de rest heeft het geen enkele functie.
Afvalstoffenheffingen, Diftar en al die andere ongein is alleen bedoeld om mensen geld uit de zak te kloppen, voor de rest heeft het geen enkele functie.
Ik heb eens bij een supermarkt gestaan, waar alles gescheiden stond te wachten. Glas. plastic, papier en ander afval. Wat kwam daar aan...., juist de vuilniswagen. Alles stond wel in een bijna onzichtbare hoek. Ik wilde toch eens zien, wat er nu gebeurde. Geloof me of niet, maar de hele handel verdween in dezelfde wagen. Ik maakte nog de opmerking, dat gescheiden ophalen zo toch geen zin had. Hier werd met een schouderophalen op gereageerd.
Ik heb ook eens asbest platen naar de stort gebracht, keurig verpakt in plastic folie (voorschrift). Bij de stortplaats moest het plastic er af, want dat moest weer in een andere bak. "Gooi die platen maar in die bak".
Wat nou scheiden en volgens voorschrift handelen?????
M
Ik heb ook eens asbest platen naar de stort gebracht, keurig verpakt in plastic folie (voorschrift). Bij de stortplaats moest het plastic er af, want dat moest weer in een andere bak. "Gooi die platen maar in die bak".
Wat nou scheiden en volgens voorschrift handelen?????
M
-
Gast
Bij ons wordt er gewogen,maar wij pleuren ook alles in de grijze bak.
Dit komt omdat ik zelf eens een gebouw op het stort heb geplaatst en heb geconstateerd dat alles op een hoop wordt gemieterd,het scheiden van afval is flauwekul,met uitzondering van het oud papier en lompen.
Dit komt omdat ik zelf eens een gebouw op het stort heb geplaatst en heb geconstateerd dat alles op een hoop wordt gemieterd,het scheiden van afval is flauwekul,met uitzondering van het oud papier en lompen.
-
Gast
werd er bij ons maar op aangeboden afval gefactureerd.....
ik mag gewoon voor de buren met 8 blagen betalen
ik mag gewoon voor de buren met 8 blagen betalen
Ja, mensen dat is nou onze regering zeggen we moeten alles scheiden doen we netjes.
Maar de vuilophaal dienst zegt waarom we gooien alles op de zelfde hoop. Dus waarom scheiden juist ja dan kan de gemeente weer meer centjes van de burger pakken.
Waarom denk je dat ze dat met het wegen nog niet overal invoeren,
juist ja dan kunnen ze minder plukken.
Wat betreft de astbes golfplaten is het zelfde je moet het in dubbel folie verpakken,
Dan denk je het wordt zorgvuldig verwerkt, maar wat wil nou het toeval juist ja
er zijn nog vuilnisbelten en daar wordt het op gegooid, en wordt dan door een dergelijk
grote machine plat gereden, waarvoor doen we dit dan als de regering alles aan zijn
laars lapt, dat is toch alleen om meer belasting geld van de burger af te pakken.
Het zijn de grootste criminelen die er zijn anders kan ik het niet zien.
Maar de vuilophaal dienst zegt waarom we gooien alles op de zelfde hoop. Dus waarom scheiden juist ja dan kan de gemeente weer meer centjes van de burger pakken.
Waarom denk je dat ze dat met het wegen nog niet overal invoeren,
juist ja dan kunnen ze minder plukken.
Wat betreft de astbes golfplaten is het zelfde je moet het in dubbel folie verpakken,
Dan denk je het wordt zorgvuldig verwerkt, maar wat wil nou het toeval juist ja
er zijn nog vuilnisbelten en daar wordt het op gegooid, en wordt dan door een dergelijk
grote machine plat gereden, waarvoor doen we dit dan als de regering alles aan zijn
laars lapt, dat is toch alleen om meer belasting geld van de burger af te pakken.
Het zijn de grootste criminelen die er zijn anders kan ik het niet zien.
-
Gast
Dan heb je ook nog mensen zoals ik, die de mazzel hebben een riant uizicht te hebben vanuit de huiskamer op aan de linkerkant 3 papiercontainers en aan de rechterkant 4 glascontainers. Dagelijks een komen en gaan van meneren met een emmer behanglijm die sneaky posters erop plakken, jantje komt, pietje gaat, dag in dag uit.
Die zogenaamde milieubewuste-betweters
die massaal op zaterdagochtend hun auto dubbel zetten op de fietsstrook, om zich heen kijken of niemand ze ziet en vervolgens hun doos papier naast de container flikkeren zodat het regelrecht mijn voordeur inwaait. Of hun flesjes op kleur in de gaten gooien om half drie 's nachts zodat je denkt dat er een arrestatieteam je huis komt binnenstormen. Ach, valt wel mee hoor, de meeste flessen worden net als het papier er gewoon naast gedonderd. Ik koop het bandenplak tegenwoordig bij de grossier.
Ik heb het slechts 1 keer mogen meemaken dat mijn straat er helemaal toppie bijlag. Dat was toen Willem Alexander en Maxima hun kennismakingsbezoek kwamen afleggen. Nergens een papiertje of stukje glas te vinden, geen ouwe fietsen en alle ramen netjes gezeemd, de etalage's onberispelijk (werd ons per brief gevraagd om een goede indruk te maken). Zelfs die losse stoeptegel waar menig enkeltje door gekneusd is werd vervangen. Ik snap nu best wel waarom we dus zoveel geld moeten betalen voor dat vuil
En ikke? Ik zie 4 keer per week hoe een grote vrachtwagen om half zeven 's morgens de vier kleuren glas in 1 grote laadbak stort. Went nooit hoor, dat geluid..... Net als de vier keer papier per week. Dat maakt niet zo'n herrie natuurlijk als stortend glas maar het waait wel heerlijk wederom bij mij naar binnen.
De biobak heb ik een paar weken geprobeerd. Was niet echt een succes. Er bestaan namelijk ook nog beschaafde mensen die zoals we dat vroeger geleerd hebben van mama en papa geen rommel op straat gooien. Dan doen ze hun papiertje dus in jouw mooie groene bak... dan komt de vuilnisman...opent jouw glimmende groene bak en laat hem vervolgens staan omdat het bewuste papiertje er bovenin ligt.
Dan was er nog zo'n grijs vierkant ding. Die heeft dag 1 niet overleefd. Die was al weg voor hij opgehaald kon worden...tja...
Je begrijpt het al he? Echt alles gewoon in de vuilnisbak.
Die zogenaamde milieubewuste-betweters
Ik heb het slechts 1 keer mogen meemaken dat mijn straat er helemaal toppie bijlag. Dat was toen Willem Alexander en Maxima hun kennismakingsbezoek kwamen afleggen. Nergens een papiertje of stukje glas te vinden, geen ouwe fietsen en alle ramen netjes gezeemd, de etalage's onberispelijk (werd ons per brief gevraagd om een goede indruk te maken). Zelfs die losse stoeptegel waar menig enkeltje door gekneusd is werd vervangen. Ik snap nu best wel waarom we dus zoveel geld moeten betalen voor dat vuil
En ikke? Ik zie 4 keer per week hoe een grote vrachtwagen om half zeven 's morgens de vier kleuren glas in 1 grote laadbak stort. Went nooit hoor, dat geluid..... Net als de vier keer papier per week. Dat maakt niet zo'n herrie natuurlijk als stortend glas maar het waait wel heerlijk wederom bij mij naar binnen.
De biobak heb ik een paar weken geprobeerd. Was niet echt een succes. Er bestaan namelijk ook nog beschaafde mensen die zoals we dat vroeger geleerd hebben van mama en papa geen rommel op straat gooien. Dan doen ze hun papiertje dus in jouw mooie groene bak... dan komt de vuilnisman...opent jouw glimmende groene bak en laat hem vervolgens staan omdat het bewuste papiertje er bovenin ligt.
Dan was er nog zo'n grijs vierkant ding. Die heeft dag 1 niet overleefd. Die was al weg voor hij opgehaald kon worden...tja...
Je begrijpt het al he? Echt alles gewoon in de vuilnisbak.
Wie is er dan ook nog zo suf om je afval te splitsen? Groen Links iemand?
Omdat jij het wilt zal ik ********? Denk het niet......
Degene die het systeem van gescheiden afval ooit bedacht heeft moesten ze opknopen aan de hoogste boom. Het kost een vermogen voor de burger en levert uiteindelijk geen enkel gemak of voordeel op.
Degene die het systeem van gescheiden afval ooit bedacht heeft moesten ze opknopen aan de hoogste boom. Het kost een vermogen voor de burger en levert uiteindelijk geen enkel gemak of voordeel op.
-
Gast
Is allemaal de schuld van de euro. (die kan zich toch niet verdedigen)