LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Onkie

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door Onkie »

Ook ik snap er niks van. Mijn maandbedrag is nu 270 euro!
Ik heb maar op 1 verdieping een verwarming, ik heb geen magnetron, geen droger, geen vaatwasser en we wonen maar met z'n 2-en!
Ik heb gebeld met Eneco, die kunnen naar je meter komen kijken, maar als de meter in orde is dan kost het je 400 euro!!!!! :evil:
Van Eneco krijg ik dus geen hulp... Iemand tips voor mij want ik betaal echt veel en veels te veel, ik weet 't zeker, want ik heb 't er al met verschillende mensen over gehad. Ik hoor 't graag...

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door harrie112 »

Nou Onkie, dat is een hoog bedrag per maand als je zo weinig zou gebruiken.
Maar gebruikte je altijd zo weinig?
Normaal wordt het maandbedrag berekend aan de hand van het voorgaande jaar.
Kloppen de meterstanden op de vorige afrekening wel en zit het probleem in Gas of Elektriciteit?
Kijk dus alles eens goed na, die elektriciteitsmeters die gaan niet vanzelf heel hard draaien dus spaar je die 400 Euro kosten. Meterstanden maandelijks of vaker opnemen geeft een goed inzicht. Schakel alle grote boosdoeners eens uit en kijk of de meter dan stilstaat. Je hebt toch geen waterbed of aquarium dat zoveel stroom gebruikt voor verwarming?
Als de schatting voor het maandbedrag domweg te hoog, is kun je dat laten verlagen. Meten is weten zou ik zeggen. Elders op de site heb ik ooit uitgelegd hoe je zelf een E-meter kunt controleren.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door harrie112 »

Veel mensen die een hoge rekening krijgen moeten eens naar de instellingen van de CV ketel kijken!!
Gas verbruik je het meeste als de watertemperatuur steeds (lekker makkelijk en warm) op 90 graden staat. Het HR principe wordt steeds minder als de watertemperatuur boven 60 graden komt. Stel de watertemperatuur dus zo laag mogelijk in om het nog warm genoeg te krijgen.
Elektriciteit
Een andere energieslurper is de pomp van de CV ketel, 100 watt of meer.
Normaal gaat de pomp uit als de kamerthermostaat het warm genoeg vindt.
Op moderne ketels zit echter een instelling waarbij je de pomp nog een tijd kunt laten nadraaien, of zelfs constant kunt laten lopen.
Je kunt je voorstellen dat als die pomp a 125 Watt altijd draait de elektriciteitsrekening wel eens erg hoog zou kunnen worden!!
Stel die pomp dus in op een nalooptijd van hooguit 1 minuut, dan is de warmte echt wel uit de ketel verdwenen. Als je het zelf niet kunt instellen, vraag het dan aan een service monteur.

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door harrie112 »

..
Laatst gewijzigd door harrie112 op 08 apr 2005 22:50, 3 keer totaal gewijzigd.

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door JustMe »

heb er naar gekeken, de betreffende nota's waren in het systeem al weggeboekt. Heb mailtje gestuurd naar de betreffende afdeling waar de correctienota's blijven. Ik zal morgen weer een keer voor je kijken. Ik heb je gegevens nog liggen dus je kunt ze idd verwijderen

Gast

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door Gast »

mijn kennis loopt 3 mnd achter bij eneco ze heeft herinneringen gehad maar even niet de gelegheid gehad om te betalen.
Nu is ze van haar kabel afgesloten en als ze binnen 5 dagen niet betaald wordt ze in het geheel afgesloten.

maar nu mijn vraag op haar rekening staat dat ze ook incasso kosten moet betalen van 50,00 euro maar kan dit wel mag eneco dat zomaar vragen en moeten ze niet een apart incassobureau inschakelen
heb namelijk wel vaker gehoord dat eneco zich uitgeeft voor eigen incasso wat kan ze hier mee doen of staat eneco in zijn recht

met vriendelijk groetjes elline de goey

en graag hoor ik van iemand een antwoord

Gast

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door Gast »

Mensen gebruiken meer stroom dan ze denken, vooral in de wintermaanden.Maar verder PC is duur (filmpjes downloaden, hele nacht pc aan, muziek downloaden , LCD tv's andere audio/video apparatuur. Magnetron, wasdroger!!! Dat je er overdag niet bent maak je 's avonds weer goed, zoveel extra energie gebruikt je niet als je de hele dag thuis bent, het meeste gebruik je 's avonds!
Lichten de hele dag/avond aan laten staan, extra vriezer erbij (kijk daar uberhaupt eens na, een vriezer verbruikt vreselijk veel stroom als ie vol met ij staat, ondooien dat ding!!!

lammert

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door lammert »

Je hebt ook geen geluk met je keuzes Harrie!
Toch maar naar de SGC gaan jongen!

Gast

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door Gast »

Harry,
je correctienota's zijn onderweg, zien er nu iig al een stuk beter uit!

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door JustMe »

Harry,
je correctienota's zijn onderweg, zien er nu iig al een stuk beter uit!

sorry was vergeten in te loggen

harrie112
Berichten: 46
Lid geworden op: 25 dec 2004 16:13

Re: Eneco Energie rekening ineens dubbel zo hoog ?

Ongelezen bericht door harrie112 »

Eindelijk alle juiste rekeningen ontvangen van Eneco, dit hoofdstuk kan worden afgesloten en het dikke dossier kan dicht. Op naar Energieke dingen doen! Groet aan JustMe.

Gesloten