LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] help, diane 35 pil!

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Echte man

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Echte man »

Lees de bijwerkingen maar ens door, dan zie je zelf staan dat er gewichtsverandering mogelijk is.

-indira

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door -indira »

dat weet ik echte man....tuurlijk weet ik dat...

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

Indira:

maak je svp niet druk om je uiterlijk. Ikzelf heb dat ook jarenlang gedaan en ik was echt dik (WAS).
Ik heb afgeleerd mezelf met anderen of schoonheidsidealen te vergelijken, want je gaat er echt aan onderdoor. Ik ben 22 kg afgevallen, zonder hulp van middeltjes en poeders en pillen.
Ik voldoe nog lang niet aan het ideaalbeeld, maar zodra je je wat zekerder over je zelf voelt, ligt de wereld praktisch aan je voeren.
Of je nu 120 kg weegt of de helft ervan.
Laat je leven niet aan je voorbij gaan, is zo zonde!!

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk dat de bijwerkingen voor iedereen anders zijn.
Ik slik sinds een jaar diane 35 en toen ik ik er mee begon schrok ik van de bijwerkingen die in de bijsluiter stonden. Maar tot mijn geluk heb ik tot nu toe niks gemerkt, misschien bij gebruik over een lange periode wel... Heb nergens last van, de puistjes zijn bijna verdwenen, en niks aangekomen. Ik ben 9 kg. afgevallen gelukkig!!

nieuw

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door nieuw »

Ja, haaruitval na het stoppen met de diane 35 herken ik

ik heb hem 4 jaar geslikt en toen ik stopte sloeg mijn complete hormoon- en talghuishouding op hol.
het heeft anderhalf jaar gekost voor ik weer een gezonde bos haar op mijn hoofd had.
Maar het extra gewicht dat ik had tijdens het slikken van de pil is er wel afgegaan.

Lekker gezond, he? Zo'n cocktailpil anticonceptie/anti-overbeharing/anti-acne :)

patricia 29

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door patricia 29 »

hoi allemaal

ik gebruik vanaf mijn 16 jaar de diane 35 ben ook 3 keer gestopt maar steeds zonder resultaat. ik moet eerlijk toegeven dat ik meer depressiever ben als ik de diane slik en last heb van obsipatie.
maar al die pukkels en zeer ver haar word ik ook niet vrolijk van. :cry:
ook altijd zware hoofdpijn voor mijn menstruatie en als ik de diane niet gebruik geen klachten. Dus wat heb je er voor over?? Als ik wist dat er een beter middel zou zijn voor acne dan zou ik per direkt stoppen met de diane 35! dus wie heeft er tips!!! Oja pas weer een keer gestopt om te proberen maar na 2 weken vet haar en heel veel last van haaruitval , ook de pukkels komen er weer aan! Ben maar weer begonnen met de vervelende diane 35!


GROETJES, patricia 29 jaar

:idea: Iemand nog tips dan hoor ik dat graag!!

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

Misschien heb je hier iets aan : Er is een forum en je kunt vragen stellen aan de apotheker !!

http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=forum

Ik hoop dat je succes hebt :wink:

Echte man

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Echte man »

je kan toch niet aankomen...van te weinig eten?
Het klinkt misschien ongeloofwaardig in je oren Indira, maar je kunt zeker aankomen van te weinig eten.
Ik lees zoveel ongerustheid, angst en hulpeloosheid in je postings dat ik toch het gevoel heb dat je, omwille van je uiterlijk, boordevol met stress zit.
En dat is de boosdoener, die je dik maakt zonder dat je het in de gaten hebt.
Probeer je te ebseffen, dat het de normaalste zaak van de wereld is dat je puistjes hebt.

Heb liever een puistje in je gezicht, dan een berg frustratie over je gewicht...............
Succes

Shareena
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2004 15:27

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Shareena »

Je komt niet aan van de pil! Maar van de eetgewoontes die daaruit volgen.. Gewoon opletten is de beste tip!

Gast

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Gast »

Heeey, ik ben een meisje van 14 en heb ook veel last van puistjes. Ik vind het erg vervelend en ben het helemaal zat! Mijn moeder vertelde dat ik de diane pil kan gaan slikken maar als ik het hier zo lees word je er echt dikker van! das ook niet helemaal de bedoeling? Wordt iedereen zwaarder van de diane pil? en als je zwaarder wordt, is dat dan ook zichtbaar zwaarder? Ik ben nu al niet een van de dunste en wil liever niet aankomen...

groetjes, een meisje

Ex puisten puber

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Ex puisten puber »

ook ik heb jaren de diane pil gehad tegen acne, en je kan rustig zeggen dat ik dat ernstig had. Uiteindelijk moest ik stoppen met de pil vanwege een erfelijke veroogde kans op trombose. en ik voelde me direct beter, geen rare stemmingen ed.

maar wat ik wil zeggen is dat als je stopt met de pil en je puistjes komen terug dan zijn er ook andere dingen aan te doen. Ik heb bijvoorbeeld bij een huidtherapeut gehad, en een homeopaat en uiteindelijk (het was echt heel erg) ben ik op aanraden van de huidtherapeut aan de roaccutane gegaan. Een absoluut paardemiddel, maar het hielp wel en het was maar een kuur van 3 maanden geloof ik. ik kan het niet direct aanraden, maar als het echt erg is is het een laatste redmiddel.

patricia 29

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door patricia 29 »

hallo ex puisten puber,

even over het stoppen met de diane. Hoe heeft het voor jouw gebaat
om naar de homeopaat te gaan wat betreft acne e.d. En dat paardemiddel hoe erg is dat en wat voor bijwerkingen geeft dat?
Mischien een rare vraag maar wat voor anticonceptiemiddel gebruik je nu?? Graag zou ik iets meer te weten willen komen over dit probleem en hoe dat bij jouw naar een lange weg toch goed is gekomen

:) groetjes patricia 29

Ps ik moet ook iets anders gaan proberen want ik voel me zeer vervelend in mijn vel. en veel last van paniekaanvallen waar ik achter ben gekomen dat het met de diane 35 te maken heeft.

Ex puisten puber

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Ex puisten puber »

Sorry, ik ben hier een tijdje niet geweest, vandaar de late reactie. Ik moet even denken hoe dat ook al weer ging. De homeopaat heeft mijn huid rustiger gemaakt. Ik weet niet hoe ernstig het is bij jou, maar ik stond elke dag huilend voor de spiegel omdat ik niet meer wist wat ik moest doen. Nog meer dan de homeopaat kan ik je de huidtherapeut aanraden, daar heb ik ongeveer een half jaar gelopen, en ondanks dat er wel duidelijk verbetering was, ging het in mijn geval niet helemaal weg. Zij hebben mij toen aangeraden om met roaccutane te beginnen. De huidtherapeut werkt ook samen met een huidarts en onder zijn begeleiding kan je dan aan zo´n kuur beginnen.

Er zijn nogal wat bijwerkingen die ik niet zo uit mijn hoofd weet. Ik had eigenlijk alleen last van een erg droge huid. En je mag twee jaar (hoewel het volgens sommigen twee maanden is) niet zwanger worden en je mag niet in de zon. Maar dat kon me allemaal niets schelen, ik wilde er vanaf. En ik zou het zo weer doen, maar dan jaren eerder!!

Nu gebruik ik femodeen als pil, een heel lichte pil waarvan ik geen last heb. En ik zit erover te denken om de nuvaring te gaan gebruiken, een teamgenootje van me heeft dat nu en ik kijk eerst even hoe het bij haar gaat.

Ik hoop dat ik je vragen zo beantwoord heb. En bespreek het eens met je huisarts.

Groetjes!

patricia 29

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door patricia 29 »

hallo ex puisten puber,

Lief van je dat je reageert op mijn bericht.
Ik zal de huisarts eens opzoeken.
Ook fijn dat ik weet wat voor anticonceptiemiddel je
nu gebruik.
Ik ga er zeker mee aan de gang want ik ben die diane pil helemaal
zat! Steeds hoofdpijn en zeer duizelig van dat rotding.

Het enige wat ik zou willen weten is wat je leeftijd is?
Ik ben zelf nu 29jaar en slik al vanaf mijn 16e de diane 35
Het zal een lange weg worden voor ik het kwijt ben, maar het
is jouw ook gelukt.
Heel erg bedankt voor je reactie :D
Groetjes patricia

patricia 29

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door patricia 29 »

:D oeps je vroeg ook hoe erg ik het heb.
Als ik de diane niet slik heellllll erg!!!!
Op mijn rug borst schouders hoofdhuid armen en natuurlijk
gezicht. vreselijk gewoon!
En heel erg last van haaruitval vanwege de vette hoofdhuid
2 keer per dag mijn haar en gezicht wassen!!
Eigenlijk te veel om op te noemen. :cry:

Sorry voor dit stukje toevoeging maar dat moest ik nog
even aan je kwijt.

patricia 29 :D

Emke

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Emke »

Nog even over de gewichtstoename. Ik ben zelf iets van 3 kilo aangekomen tijdens het gebruik van de diane, maar heb zelf het gevoel dat dit kwam omdat de pil meer hongergevoel bij mij opriep.
Ik was zelf degene die hier aan toe gaf en dus wat aankwam.
Na het stoppen met de pil was het hongergevoel 's avonds helemaal weg, maar jammergenoeg kwam deze naar 2 maanden rustig weer terug. Hiermee wil ik dus eigenlijks zeggen dat ik zelf denk dat het aankomen van de diane vooral te maken heeft met je eigen eetpatroon en het toegeven aan het groter wordende hongergevoel. Wat betreft de depressies...het is voor ieder mens weer verschillend. Mijn tweelingzusje is ermee gestopt omdat ze er depressief van is geworden. Daarintegen heb ik nooit ergens last van gehad. Je kan wel van iedereen de ervaringen gaan lezen en op basis daarvan je conclusie gaan trekken, maar uiteindelijk zal je toch zelf moeten ervaren hoe jouw lichaam reageert op het pilgebruik. Ik heb er in elk geval wel wat gewichtstoename voor over in plaats van het altijd onzekermakende acne.

patricia 29

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door patricia 29 »

Hoi emke,

Ik begrijp best dat je schrijft over
al die ervaringen te gaan zitten lezen.
maar zo kun je wel zien dat iedereen er anders op reageerd
en dat het wel eens goed is om er over te praten op deze forum.
Zo zie je dat iedereen het anders ervaart.
Ik ben er ook 4
kilo en zelfs na mijn zwangerschap 5 kilo zwaarder door
geworden maar ik zit daar bijvoorbeeld weer niet mee maar sommige weer wel. Ik heb weer veel meer andere klachten die je door je ervaringen te delen toch weet dat je niet de enige bent.
Zo heeft ex puisten puber me weer een stapje verder geholpen.
Dus andermans ervaringen lezen is nog niet zo verkeerd.


Groetjes patricia 29 :D
(ps gelukkig kan jij deze pil goed verdragen) :)

kimmiej

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door kimmiej »

Ik heb anderhalf jaar moeite gedaan om 10 kilo af te vallen... ik had het ideale gewicht en voelde me echt super! Todat ik 3 maanden geleden met de microgynon 30 begon, ik ben er in totaal 5 kilo van aangekomen :oops: :cry: en het is allemaal vochtophoping (bijwerking waar bijna niemand last van heeft). Terwijl ik aan de lijn ben kom ik alleen maar meer aan daarom heb ik gisteren besloten om te stoppen. Ik hoop echt dat die 5 kilo er weer afgaat! Al die moeite anders voor niks...

Nijn

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Nijn »

Ik slik de Diane al vanaf mijn vijftiende dacht ik... Ben nu bijna 22

In eerste instantie kreeg ik deze pil voorgeschreven, omdat ik last van acne had..
Mijn acne is tijdens het gebruik in zijn geheel verdewenen.. Dat is voor mij natuurlijk een plus..
Het lastige van de pil vond ik dat ik ontzettende pijn heb bij de menstruatie en daardoor soms echt ziek werd.
Bovendien kreeg ik vaker hoofdpijn..
Ik ben nu drie maanden gestopt en ik voel me echt stukken beter...
De acne komt wel terug, helaas..

Emke

Re: help, diane 35 pil!

Ongelezen bericht door Emke »

Hai Patricia,

Gelukkig wel ja, want zo te zien kan het allemaal stukken erger.
Ik schreef de reaktie deels op een andere reaktie, dat iemand ging twijfelen over het beginnen met de diane voor haar acne, omdat ze alle negatieve gevolgen zag. Daarom wees ik haar erop dat het niet altijd rampspoed hoeft te zijn. (dat idee krijg je wel als je alles in 1 keer leest) Pas later zag ik dat zijzelf het eigenlijks alleen had over mogelijke gewichtstoename, maar dan is het zo moeilijk om je tekst weer te gaan veranderen als je em hebt geplaats he...maargoed... zelf vind ik het juist leuk om eens de reakties van andere mensen te lezen en vind het zeker een goed iets dat er sites zijn die er aandacht aan besteden en waar je dus op kan reageren.

Gesloten