LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jubileumloterij zilveren jubileum Beatrix

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
de

Re: Jubileumloterij zilveren jubileum Beatrix

Ongelezen bericht door de »

Ik heb geen brief ontvangen en heb daarom de site van de postcodeloterij geraadpleegd.

Daar doen ze net alsof je de keuze hebt om het lot te kopen.

Ik vind dit belachelijk!!!!!

Ik hoop echt dat Radar aktie onderneemt.

Debby

bozeconsument

Ongelezen bericht door bozeconsument »

Via de krant kwam ik achter de extra afschrijving door de loterijen ten behoeve van het cadeau voor Beatrix. Straks krijgen we nog een extra afschrijving voor de paus of joost mag weten wie.
Het is ongehoord dat een bedrijf de incassomachtiging misbruikt naar eigen goeddunken. Zogenaamd omdat er een breed draagvlak zou bestaan.

Heb gekozen voor de actie om terstond alle loterijen op te zeggen. Goede doelen kunnen rechtstreeks worden gesponsord en daar is geen loterij voor nodig. Geef je ruimhartig aan goede doelen of wil je gewoon kans maken op een vette prijs?

Voor zover ik weet betreffen het Nationale Postcodeloterij, Bankgiroloterij en Sponsorloterij. Toch heb ik besloten om ook de staatsloterij maar op te zeggen, omdat ook die loterij weleens de kolder in de kop kan krijgen. Ben ALLE loterijen nu helemaal zat.

Garfield20

Ongelezen bericht door Garfield20 »

Weet iemand misschien het telefoonnummer van de postcodeloterij die je in dit geval moet bellen, want ik heb die brief niet ontvangen.

RJD

Ongelezen bericht door RJD »

Het schijnt zelfs zo te zijn dat de helft van het afgeschreven geld rechtstreeks naar de kas van de loterij gaat en dus NIET wordt besteed aan Beatrix.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Het nummer is 0900-3001500
Vorige gast, je bent niet de enige die de brief niet ontvangen heeft.
Heb mijn hele familie en kenissenkring gebeld.
3 hebben de brief niet ontvangen ( gaan opzeggen )
4 hebben de brief ongeopend weggedaan ( dachten dat het reklame was maar gaan ook direkt opzeggen )
4 hebben net als ik de brief gelezen en onmiddelijk alles opgezegd

ps. in de brief staat dat de telefoonkosten 15 eurocent zijn, maar toen ik belde kreeg ik te horen dat het 20 cent per minuut is.
Duurt trouwens even voor je iemand aan de lijn krijg, denk dat er heeeeeeeeeel veel mensen bellen om op te zeggen hahaha

petje1

Ongelezen bericht door petje1 »

Ik vind het niet kunnen dat ze zomaar geld van de rekening afhalen. Je hebt hen gemachtigd voor een bepaald bedrag en niet meer. Heleboel mensen lezen al die informatiefolders niet goed en gooien het weg. Dit soort dingen moet aangepakt worden. Laat ze het geld voor het maken van al die folders besteden aan goede doelen. Komt het tenminste nog goed terecht ipv in de oud papier bak.

Gast

Ik denk dat er weinig aan toegevoegd hoeft te worden, alle vorige reacties spreken voor zich! Ik heb na ontvangst direct de telefoon gepakt en bedankt voor deze gedwongen deelname ! Dit "geintje" :twisted: irriteert mij dusdanig dat ik mijn lidmaatschap op deze loterij opzeg.

carola72

Ongelezen bericht door carola72 »

Ik zag vanochtend toevallig het journaal en ben ook van mening dat een incassoverstrekking voor incasseren van maandelijkse deelname een partij nog niet zomaar het recht geeft om te incasseren wat en wanneer ze willen.

Ik heb inmiddels in de krant het volgende inzake deze actie gelezen.

Reactie Overheid:
"Het college van toezicht op de kansspelen heeft eind vorig jaar in een advies aan minister Donner van Justitie al aangegeven dat deze 'opt out-constructie' op grote weerstand stuit bij de consumentenorganisaties. "Wij hebben Donner dan ook geadviseerd om voor 'opt in' te kiezen, waarbij de deelnemer niet automatisch meedoet maar zelf kiest of hij wel of niet meedoet ", aldus een woordvoerder van het college. De minister heeft dit advies echter niet overgenomen, zegt de zegsman dinsdag. "
Kortom kennelijk kan het zomaar.

besteding geld:
Wat betreft het bedrag van 5,25 euro dat wordt als volgt besteedt
50 procent als cadeau naar de goede doelen die Beatrix zelf heeft uitgekozen: Unicef, Jantje Beton, het Oranje Fonds en het Prinses Beatrix Fonds.
Ongeveer 20 procent gaat op aan kosten zoals mailing en logistiek.
En ongeveer 30 procent is bestemd als prijzengeld.

Reactie van de organisaties waarom je moet betalen om je af te melden:
"Van een gratis telefoonnummer wordt veel misbruik gemaakt met spooktelefoontjes en zo, daarom hebben we een kleine drempel opgeworpen."

Wat ze hier boven ook melden, ik ben nog steeds van mening dat ze niet ongevraag aan mijn bankrekening mogen komen!

Gast

Schandalig. Ik maak zelf wel uit met hoeveelgeld ik een goed doel steun. Mag dit wettlijk wel ?. Als dat zo is rest maar 1 mogelijkheid allemaal opzeggen.

MR

Ongelezen bericht door MR »

de volgende reactie heb ik per mail bij de Postcodeloterij achtergelaten.
Als dat nu eens duizenden mensen deden, zouden ze er dan wat van leren?

Geachte heer, mevrouw

Naar aanleiding van berichtgeving in de media deel ik u nu reeds mee dat ik de nat. Postcode Loterij GEEN toestemming geef om ongevraagd het bedrag van € 5,25 voor een extra trekking voor het jublieumcadeau voor Beatrix van mijn bankrekening af te schrijven. Voorts weiger ik om een betaald 0909 nummer te bellen (waarvoor ik trouwens naar een telefooncel zou moeten omdat ik deze nummers heb laten blokkeren) om mij voor deze actie 'af te melden'.
Indien u toch het geld voor deze extra trekking van mijn rekening afschrijft, zal ik mijn bank opdracht geven het bedrag terug te vorderen. Eventueel schakel ik hiervoor juridische bijstand in omdat ik het ongehoord vind dat organisaties als de uwe menen te kunnen beschikken over mijn bankrekening en denken voor mij te kunnen beslissen of ik accoord ga met een dergelijke actie.
Ik verwacht een schriftelijke bevestiging van deze mail.

Hoogachtend

MR

Veteraantje

Ongelezen bericht door Veteraantje »

Geacht radarpanel en overige bezoekers,

Ik ga niet in herhaling vallen voor wat betreft hetgeen al gezegd is. Ik onderschrijf alle reacties van harte en hoop ook op actie. Als aanvulling wil ik nog wel kwijt, dat ik niet weet waar dit eindigt. Stel Essent wil ook een kado kopen en schrijft extra geld af, of de hypotheekverstrekker, of de verzekeringsmaatschappijen. Het is grove schande. Ook ik overweeg om mijn lidmaatschappen op te zeggen. Zijn ze nou helemaal beradard.......

wichhart

Ongelezen bericht door wichhart »

Ik ben het geheel eens. Ook wij hebben ons zeer opgewonden over hoe de Postcodeloterij te werk gaat. Dit is voor de zoveelste keer de omgekeerde wereld. Hun 'smeren' je iets aan en willen ongevraagd geld van je rekening afboeken. Als je dat dus niet wilt moet je zelf contact opnemen hetgene wij ook gedaan hebben. Via toetsje zus en toetsje zo moet je uiteindelijk je gironummer intoetsen. Krijg je te horen dat het gironummer niet overeenkomt met hun gegevens. Onze gegevens staan notabene op het schrijven die je van hun hebt ontvangen! Enfin je bent inmiddels weer een paar minuten verder met uiteindelijk het resultaat dat het gewoon niet lukt omdat ze vol blijven houden dat de gegevens niet overeeenstemmen. Resultaat: we zijn weer bij af, de Postcodeloterij is weer wat centen rijker en wij weer een frustratie rijker. Ik hoop dat Tros Radar hier aandacht aan wil besteden.

M. Wichhart

Gast

Onvoorstelbaar dat dit is toegestaan.
Als alle bedrijven en instellingen dit zouden doen ben ik straks
de hele dag bezig om via dure 0900 nummers m'n eigen geld terug
te krijgen. Ik maak zelf wel uit of ik wel of niet aan een actie
wil meedoen.
Ik heb mij gelijk afgemeld en ook ga ik de automatisch incasso van m'n loten laten blokkeren, dan maar weer met acceptgiro's

Gast

Ja, gaat mijn mobiele telefonieprovider zometeen ook geld afschrijven voor een SMS-bundel waar ik niet om gevraagd heb? :P

stamper

Ongelezen bericht door stamper »

Ook ik ben bijzonder kwaad over deze wijze van handelen van de postcodeloterij, en ben dan ook niet van plan te bellen naar een nummer om dit af te zeggen, daar ik geen toestemming heb gegeven om er 5,25 extra af te halen, als de bank hieraan meewerkt gaan ze net als de postcodeloterij in de fout want ik heb alleen toesteming gegeven voor een automatische incasso van een bepaald bedrag en dus mogen ze ook niets extra's betalen zonder mijn toestemming, dit is pure diefstal en ongehoord.

ik hoop dat radar hier wat mee doet en hoop in de volgende uitzending zeker een en ander te vernemen.

Voor een ieder die net als ik weigert om te bellen naar een betaald nummer, het kan ook gratis, stuur gewoon een mailtje naar:
[email protected]
Geef daar aan dat je niet wilt dat men dit geld van je rekening haalt en protesteer ertegen.

iedereen mailen dus naar de postcodeloterij (niet bellen, is veel te duur):
[email protected]

Gast

Hallo,
Mailen helpt niet, Je krijgt toch geen respons, heb dat zaterdag al gedaan MET ontvangstbevestiging, maar die geven ze niet, dus zullen ook volhouden dat ze de mail nooit gekregen hebben.
Meteen opzeggen is het beste ( wel meteen intrekking van de machtiging meesturen)

ex-postcodeloterij

Ongelezen bericht door ex-postcodeloterij »

De postcodeloterij heeft wat ons betreft verkeerd gegokt, met deze schofterige actie zijn ze een ieder geval een deelnemer kwijtgeraakt.
Mijn opzegging kunnen ze per direct tegemoet zien.

K. Westdijk

Ongelezen bericht door K. Westdijk »

Ook wij hebben bezwaar tegen het handelen van de jubileumloterij.
Koningin of niet, wij bepalen graag zelf waar wij het geld voor goede doelen aan geven. Ook het telefonisch afmelden kost ons al geld. Erg koninklijk kunnen wij het niet vinden. :evil:

Diefstal

Ongelezen bericht door Diefstal »

Als de postcodeloterij van mijn rekening wat afschrijft waar ik ze niet voor heb gemachtigd dan is dat diefstal, en doe ik aangifte van diefstal!

Zijn ze helemaal besodemietert?!!!

EdeBuck

Ongelezen bericht door EdeBuck »

Goede middag,
Als reactie op het initiatief om een cadeau te kopen voor Beatrix, heb ik meteen het vermelde telefoonnummer gebeld, met de mededeling dat ik hieraan niet wens deel te nemen (vermeld nummer 0900-3001500 is trouwens 0,20 cent per minuut ).
Het is ongehoord dat deze handeling, automatisch incasseren zonder toestemming, wettelijk toegelaten wordt.
De consumenten organisaties, Radar Consumentenbond enz. zouden hiervoor een kort geding moeten aangaan om dit te stoppen.

Gesloten