LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verdiensten in de onderste lijn

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
theguestformerlyknownas

Re: Verdiensten in de onderste lijn

Ongelezen bericht door theguestformerlyknownas »

He, Harry Mens zit hier ook al!

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Als iedereen nu eerst eens het verschil zou leren tussen een pyramide en MLM zou er al heel wat opgelost zijn.
Bij een pyramidespel of systeem leg je geld in( en vaak veel ook), voor helemaal niets en dus alleen maar om mee te mogen doen.

Daarbij moet je mensen vinden die dat ook doen waarvan ( let wel van het geld dus!!) jij een percentage krijgt.

Degene die bovenaan een pyramidespel staan krijgen het grootste deel en zullen dus ook het meest eraan verdienen.
Daarnaast is het zo dat degene die onderaan de pyramide staan niets meer kunnen verdienen simpelweg door het feit dat of het te bekend is dat er niemand meer intrapt ofwel dat de organisatie opgedoekt word daar pyramidesystemen verboden zijn.

Bij MLM is het toch echt anders, bij een goed MLM-systeem betaal je een laag bedrag aan inschrijfgeld, wat je ook kan zien als administratiekosten voor de registratie van jou onderneming.
Daarnaast is het zo dat er absoluut niets verdient mag worden aan deze inschrijfgelden door de mlm-ers anders is het weer een pyramide.

Over het algemeen worden dan over de omzet punten berekend waarover iedereen weer een percentage aan bonus krijgt.
Je verdient dus alleen maar aan je downlines als deze zelf ook verdient hebben. Dit percentage word overigens betaald door de organisatie en niet door de MLM-ers zelf.

Ik zeg absoluut niet dat elk MLM-systeem goed is of klopt maar zeg nou niet dat MLM in het algemeen niet in orde is, dat is gewoon onzin.
In heel veel bedrijfstakken word van een soortgelijk systeem gebruik gemaakt alleen noemen ze het dan weer anders.

Nog even dit Titan is schijnbaar weer actief in Nederland, mochten mensen hiervoor gevraagd worden meld dit dan a.u.b bij justitie.
Dit zijn de soort systemen die MLM een slechte naam geven.

Maarschalk

Ongelezen bericht door Maarschalk »

Als iedereen nu eerst eens het verschil zou leren tussen een pyramide en MLM zou er al heel wat opgelost zijn.
Bij een pyramidespel of systeem leg je geld in( en vaak veel ook), voor helemaal niets en dus alleen maar om mee te mogen doen.
Misschien moet je niet hier weer over beginnen, maar eens gaan kijken naar al die "eerlijke en goede" mlm systemen waarbij continu gouden bergen worden beloofd.
In heel veel bedrijfstakken word van een soortgelijk systeem gebruik gemaakt alleen noemen ze het dan weer anders.
En ook deze is zo oud dat ik er niet meer op inga.

Gast

Dat is dus een overeenkomst...
Daarbij moet je mensen vinden die dat ook doen waarvan ( let wel van het geld dus!!) jij een percentage krijgt.
Dat is overeenkomst nummer 2....
Degene die bovenaan een pyramidespel staan krijgen het grootste deel en zullen dus ook het meest eraan verdienen.
Overeenkomst nummer 3....
Daarnaast is het zo dat degene die onderaan de pyramide staan niets meer kunnen verdienen simpelweg door het feit dat of het te bekend is dat er niemand meer intrapt
Overeenkomst nummer 4....
ofwel dat de organisatie opgedoekt word daar pyramidesystemen verboden zijn.
Hehe.. toch nog een verschil. Maar misschien is het wel een idee om ook dit verschil op te heffen d.m.v. wetgeving. Dat je geld kwijt bent voor helemaal niks, alleen om mee te mogen doen wordt handig verpakt in de vorm van een starterskit, of administratiekosten of cursusgeld, geef het beestje maar een naam, maar de kern is dat je betaalt om mee te mogen doen.
Oja, er is niet alleen sprake van geldstromen, want dat mag niet volgens de wet. Nee, er is nog een inferieur produkt in het spel zodat de wetgeving wordt omzeild. Het is immers handel? Dat de bijdragen van de starters -die pas winst zullen maken bij 200 miljard deelnemers- regelrecht naar de top van de piramideconstructie vloeit, daar doet die hele poppekast met magneetjes of neushaarknippers (en soms produkten waar je echt nog wel wat aan hebt) helemaal niks aan af.
MLM is gewoon een vermomde piramide, dat is het verschil. En wat is er nou opgelost?

cormans

Ongelezen bericht door cormans »

Tuurlijk werkt MLM.......................voor een paar slimme jongens in ieder geval.

Helaas voor de meeste mensen kost het hum alleen maar geld, maar ja als je nog in sprookjes gelooft dan verdien je niet beter.

Gast

De tegenstanders hebben natuurlijk enorm veel ervaring in piramidespelen. Ze verkopen immers onzin en gebakken lucht en daarom draait het in een piramidespel.
Gelukkig zijn er zat MLM'ers die bezig zijn met bedrijven met superieure diensten. Tja, want anders word je toch echt geen marktleider.
Ach, laat de stakkers maar zeuren over piramidespelen; ze houden nou eenmaal van spelletjes. Ik ga weer lekker verder met het echte werk (vandaag niet, al verdien ik natuurlijk wel weer: iedere keer dat iemand de foon oppakt (of dat nou een vast of een mobiel toestel is, iedere keer dat iemand een eitje bakt op zijn gasfornuis, iedere keer dat iemand het licht aandoet, iedere keer dat iemand internet....kortom, iedere keer dat iemand weer eens geld bespaart). En morgen ga ik gewoon weer de referenties van tevreden klanten geld helpen besparen...of die enkele idioot die in MLM gelooft een inkomen te verwerven. Blij dat er idioten zijn...en dat vinden de idioten zelf ook.
Blijven jullie dus maar lekker slim en loonslaaf en laat mij maar dom zijn en aan mijn eigen toekomst bouwen.

student26

Ongelezen bericht door student26 »

De tegenstanders hebben natuurlijk enorm veel ervaring in piramidespelen. Ze verkopen immers onzin en gebakken lucht en daarom draait het in een piramidespel.
Het wezenlijke verschil is daarbij uiteraard dat de tegenstanders NIETS verdienen met wat ze zeggen, maar dat de voorstanders hun broodwinning proberen te verdedigen (en rechtvaardigen).
Gelukkig zijn er zat MLM'ers die bezig zijn met bedrijven met superieure diensten. Tja, want anders word je toch echt geen marktleider.
Welk MLM-bedrijf is marktleider dan?

Gast

Dat bedrijf waar jij zo'n hekel aan hebt omdat het keer op keer laat zien wel te werken. Speel de onschuld maar naar je vriendje, hier lukt het je niet.

student26

Dat bedrijf waar jij zo'n hekel aan hebt omdat het keer op keer laat zien wel te werken. Speel de onschuld maar naar je vriendje, hier lukt het je niet.
Graag iets specifieker... Er zijn namelijk nogal veel bedrijven waar ik een "hekel" aan heb en waarvan beweerd wordt dat ze laten zien wel te werken... Amway? ACN? Euphony? Vertel het even, in plaats van deze flauwe spelletjes te gaan spelen. Of durf je niet meer omdat jij ook wel weet dat geen van deze bedrijven marktleider is?

Gast

Wat weet jij van euphony ? Helemaal niets student ! Je roept maar wat op dit forum omdat niemand je serieus neemt in het dagelijks leven :lol:

student26

Wat weet jij van euphony ? Helemaal niets student ! Je roept maar wat op dit forum omdat niemand je serieus neemt in het dagelijks leven
Wat weet jij van mij? Je roept maar wat op dit forum omdat niemand je serieus neemt in je dagelijks MLM-leven...

Ik weet genoeg van Euphony om te weten hoe ik tegenover Euphony sta. Een en ander kun je trouwens terugvinden in oude threads op dit forum.

Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag?

Gast

Maar wat is nu het antwoord op mijn vraag?
René bedoelt natuurlijk Euphony. Als je in Hans en Grietje gelooft, geloof je ook in de grote boze wolf. De jongen is wijsgemaakt dat hij, en miljoenen anderen, zich kunnen settlen middels mlm. Wie dat slikt is uiteraard ook makkelijk wijs te maken dat het een superieur produkt is en dat ze marktleider zijn.
Op sommige adressen klopt dat ook wel...

Gast

Kortom jij weet helemaal niets over Euphony. Jij bralt maar wat studentje!

Ik weet genoeg over jou , kan er een boek over schrijven joh hou op :lol:

Gast

Grappig om te zien hoe die Rene elke keer genoemd word door de tegenstanders. Alsof Rene de enige voorstander is en Euphony het enige MLM bedrijft dat het goed doet is. Of zou het komen omdat Rene jullie in het verleden heeft laten zien dat jullie gewoon een stelletje lamzakken zijn die, als je niet winnen kunt, op de persoon gaat spelen en leugens gaan verspreiden.
Niks hoor, er zijn heel wat meer voorstanders en de feiten spreken jullie helaas zwaar tegen. Maar goed, die feiten willen jullie niet zien en je verbergt dat feit onder het mom dat je 'goed onderzoek' hebt gedaan.
Nee, het is alang duidelijk dat er weinig waarheid in jullie beweringen over jullie zelf zit en al helemaal dat jullie geen onderzoek doen.

Gast

Of zou het komen omdat Rene jullie in het verleden heeft laten zien dat jullie gewoon een stelletje lamzakken zijn die, als je niet winnen kunt, op de persoon gaat spelen en leugens gaan verspreiden.
Nee, het komt omdat René, die hier met de staart tussen de poten is afgedropen, afgeserveerd, hier nog regelmatig als gast zijn bijdrage levert maar zich door zijn stijl uit duizenden laat herkennen en zich daarom gemakkelijk op zijn persoon laat aanspreken.

Gast

Toch mooi hoe er weer van het onderwerp afgeweken word. En er weer insinuaties worden gemaakt die totaal nergens op slaan.
Goed, we zijn er inmiddels wel aan gewend.

Gast

Toch mooi hoe er weer van het onderwerp afgeweken word. En er weer insinuaties worden gemaakt die totaal nergens op slaan.
Goed, we zijn er inmiddels wel aan gewend.
Schei nou eens uit met te piepen als een juffershondje als je systeempje aangepakt wordt. Je bent zelf de eerste om veilig anoniem als gast de grootste onzin uit te kramen. En dan heb ik het over de opmerkingen over zaken waar mensen zelf niet mee zitten maar waarop jij meent telkens te moeten terugkomen, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij het onderwerp zelf kom je niet verder dan "jij weet er niks van want je bent er zelf nooit ingestonken" of "ik kom niet met die gegevens die alles verduidelijken want dan vind je toch wel weer iets om er tegenin te brengen".

Gast

Je weet pas iets van Euphony als je het zelf doet!

Maar jullie zoeken veiligheid en zekerheid in het leven. Prima niets mis mee, ik wil rijk worden heel erg rijk laat mij toch lekker ;-)

Gast

Schei nou eens uit met te piepen als een juffershondje als je systeempje aangepakt wordt. Je bent zelf de eerste om veilig anoniem als gast de grootste onzin uit te kramen. En dan heb ik het over de opmerkingen over zaken waar mensen zelf niet mee zitten maar waarop jij meent telkens te moeten terugkomen, als je begrijpt wat ik bedoel. Bij het onderwerp zelf kom je niet verder dan "jij weet er niks van want je bent er zelf nooit ingestonken" of "ik kom niet met die gegevens die alles verduidelijken want dan vind je toch wel weer iets om er tegenin te brengen".
Schrijft een gast die hier anoniem beschuldigingen loopt te uiten.

Gast

Tjonge,

Ik loop ook even langs dit forum. Ik heb me nog nooit verdiept in MLM/pyramidespelen, maar alleen al aan de woordkeuze en aangaan van zinloze discussie's van de MLM-ers kan ik als leek zien dat het niet werkt. Ze hullen zich in onduidelijke uitspraken en spelen alles op de man.
Verder geven ze nergens antwoord op en aan de tijden te zien dat ze antwoorden kan ik al opmaken uit welke doelgroep ze bestaan. Werklozen die zich inderdaad 's morgens nog eens kunnen omdraaien.
Weltrusten en sterkte! Ik heb wél een biologisch ritme!

Gesloten