LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hollands Welvaren Select van DSB.

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Bij de Klachtencommissie van het DSI heeft Dick Scheringa en zijn DSB club de rode kaart gekregen.
Een DSB gedupeerde heeft een klacht ingediend en is volledig in het gelijkgesteld.
DSB moet alles terugbetalen.
De uitspraak is hier te lezen:
http://www.dsi.nl/index.php?sid=2&uitspraak=1310

Naast Van Ewijk Van de Wouw Advocaten in Den Bosch (geen toevoeging)
Mr. Silvertand RHJM, 073-6205105
[email protected]
www.aandelenlease.info

heeft Meijer Advocaten in Haarlem (aangepast tarief)
Mr. Meijer M.J., 023-5347156
[email protected]
www.meijeradvocaten.nl
en
Bartels Boerman Sanders Advocaten in Utrecht
Mr. Loilargosain KS, 030-2522577
[email protected]
www.bbsadvocaten.nl

ook DSB zaken in behandeling.

Een andere mogelijkheid is procederen op basis van "no cure no pay".
De instapkosten zijn laag of nihil en je betaalt alleen maar een percentage over hetgeen de rechter toewijst in een vonnis.
Leaseproces neemt sinds kort ook DSB zaken in behandeling.
Voor meer informatie hierover, ga naar de website van Leaseproces, www.leaseproces.nl of bel 0800-2005 of 0900-8865.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 23 nov 2005 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Pieter »

Aanvullende informatie DSB procedures. :roll:

www.beursklacht.nl

Kosten indicatie via rekenmodel www.pay-back.nl ten opzichten van rechtshulpverleners onderling

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Van de website kassa.vara.nl

ConsumentenTV
Maandag 21 november lanceert de VARA haar web tv kanaal: ConsumentenTV. Zeven dagen per week consumenten-informatie. Behalve herhalingen van Kassa inclusief De Verlenging, Radar (TROS) en Keurmeesters (NCRV) kunt u hier de nieuwe tv-rubrieken Consumentennieuws, Consumenten Extra en Vraag & Beantwoord zien. De televisieprogramma’s worden afgewisseld met een beeldkrant met het laatste consumentennieuws.

In de rubriek Consumentenextra a.s. donderdag 24 november aandacht voor DSB.
Op 15 november heeft de Klachtencommissie (KC) van het DSI (Dutch Security Institute) een klacht toegewezen van een gedupeerde van DSB en DSB veroordeeld tot beeindiging van alle contracten en volledige terugbetaling van alle betaalde gelden.
Bekende namen als Becam, Frisia, Postkrediet, Vola en de Perelaer enz. ( allemaal onderdeel van de DSB groep) en Hollands Welvaren Select zorgen bij velen voor slapeloze nachten.
Deze uitspraak is voor velen een erkenning dat DSB in de fout is gegaan met het aanbieden van deze contracten en is tevens een steun in de rug om ook te gaan procederen tegen DSB
In Consumentenextra een terugblik op de uitzending van Kassa over DSB van 23 april dit jaar en een vraaggesprek met Piet Koremans van de stichting Platform Aandelen Lease over de betekenis van het laatste vonnis en de mogelijkheden om te procederen voor DSB gedupeerden.
Kijken dus.

Groeten,
Piet

BLS
Berichten: 84
Lid geworden op: 06 jul 2005 16:58

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door BLS »

Lieve, lieve, lieve mensen,

Ja, woorden schieten te kort voor wat me vanmiddag is overkomen.WE HEBBEN GEWONNEN
Om 16.00 uur gebeld met de rechtbank in Alkmaar en een alleraardigst meisje vertelde me dat er vonnis was gewezen en ze was ook zo vriendelijk om de beslissing voor te lezen. Jullie begrijpen dat ik meteen naar de rechtbank ben gereden om het vonnis op te halen want anders had ik het gewoon niet durven geloven.
Even in het kort: Wij hadden die ellendige WinstVerdriedubbelaar; hebben de looptijd van 3 jaar volgemaakt en bleven met een restschuld van 11.068 zitten, die door incassokosten was opgelopen tot € 12.207.- Mijn man had het contract getekend maar ik niet. Ik heb het contract vernietigd (met veel hulp via het forum van Radar, o.a. Sarah Etty en niet te vergeten van onze kanjer PIET KOREMANS). Pas daarna hebben we een advocaat ingeschakeld. Mr.Drs. Erik Oversier te Hoofddorp. Ik heb de laatste tijd nogal gemopperd op hem maar hij heeft het toch maar geflikt
Nu heeft de Kantonrechter beslist dat het contract rechtsgeldig is vernietigd en dat Dexia ALLES TERUG MOET BETALEN en ook voor alle kosten mag opdraaien.
Jullie begrijpen dus wel dat we vanavond een hele beste fles wijn opgedronken hebben (mijn man ligt al uitgeteld in bed). De champagne blijft nog even liggen want er bestaat natuurlijk een levensgroot gevaar dat Dexia dit niet pikt en in Hoger Beroep gaat. In dat geval komen we weer voor kosten te staan. Nou ja, we zien wel. Voorlopig zijn we heel erg blij met deze uitslag en ik hoop echt dat deze uitspraak een hart onder de riem mag steken van iedereen die nog niet weet waar ie aan toe is. Dit geeft toch weer hoop nietwaar? Ik ga morgen Het Noord Hollands Dagblad mailen of zij er aandacht aan willen schenken want er moeten nog veel mensen bereikt worden die misschien overwegen om van die Duisenberg-regeling gebruik te gaan maken. Hieruit blijkt toch wel dat het zeer de moeite loont om door te procederen. Wij hebben er heel lang op moeten wachten maar ons geduld is nu beloond.

Hartelijke groet van Piet en Ineke van Leeuwen uit Egmond a/d Hoef

Ineke van harte gefeliciteerd en nee Dexia gaat niet in hoger beroep :lol:

faeks
Berichten: 958
Lid geworden op: 08 nov 2005 22:47

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door faeks »

Leeuwen,
Top! Gefeliciteerd!

liba1
Berichten: 115
Lid geworden op: 18 jun 2004 11:33

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door liba1 »

Van Harte en ik neem er ook een wijntje op
ik hoop als Eagaleaser met een inleg van 20000 Gld en een restschuldvan 34000 euro mijn dag ook nog een keer komt
ik heb meer rust nu ik het aan een advocaat gegeven heb
ik ben wel aan vacantie toe want dan lees ik geen nieuw ook ggen internet
,mensen het heeft mijn leven 5 jaar bepaald en ik ga nu weer leven
nogmaals van harte en proost uit Zeeland
en als:nien dag ok komt zup ik me klem

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Ineke GEFELICITEERD!!!!

En Liba1: ZOMER IN ZEELAND (ik ben gek op Zeeland), een mooiere vakantie kun je je niet wensen!!! Succes met de verdere procedure.

empie
Berichten: 258
Lid geworden op: 19 sep 2005 13:46

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door empie »

Fam.v.Leeuwen, ook van mij gefeliciteerd. Ik hoop ook nog eens eenzelfde bericht te kunnen plaatsen!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

DSB veroordeelt na klacht gedupeerde
Correctie op de eerdere mededeling.

De aangekondigde uitzending op internet over DSB is te zien op vrijdag 25 november na het nieuws om 16.00 uur en daarna in de herhalingen.
Deze uitzending is te zien via kassa.vara.nl of www.vara.nl kijk bij ConsumentenTV
Al eerder schreef ik al over de misleiding van DSB door te stellen dat ze in hoger beroep zouden gaan tegen de uitspraak van de klachtencommissie DSI, wat dus niet kan, maar alleen bedoeld is om DSB gedupeerden af te schrikken om te gaan procederen en met succes hun geld terug te krijgen.
Helaas het zal niet lukken, er zijn al diverse rechtszaken lopende tegen dochters van de DSB groep.
Nog een vorm van misleiding, Klaas Wiltink had het over 9000 DSB gedupeerden.
In de Kassa uitzending (waar ook Klaas Wiltink bij was) is er gesproken over ruim 20.000 gedupeerden.
Tsja, ze blijven ons belazeren, die DSB jongens.
Maar gelukkig is hier iets aan te doen, heb je ook iets lopen via één van die vele dochter ondernemingen van DSB zoals Becam, Frisia, Postkrediet, Vola, Crefinass. Lenen.nl , de Perelaer enz, al die advertenties in de diverse bladen en op TV (Frits Bom)?
Laat het weten en samen kijken wij naar een oplossing voor jouw problemen.
[email protected]

Groeten,
Piet

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door justice man 007 »

DSB omzeilt Wfd
DSB Groep vormt zijn verkoopagenten om tot bankfilialen. Op die wijze ontloopt het speeltje van Dirk Scheringa de wettelijke eisen aan tussenpersonen. Daarmee reageert DSB op de invoering van de Wet Financiële Dienstverlening die vanaf 1 januari 2006 ingaat. Die legt tussenpersonen kwaliteits- en onafhankelijkseisen op. DSB weigert op de berichten in te gaan, maar nodigt op korte termijn de financiële pers uit voor details over haar herpositionering. (FD, p.1)

Moet ik hieruit concluderen dat de huidige tussenpersonen van DSB onvoldoende geschoold zijn c.q. niet over de juiste papieren beschikken om verzekeringsproducten en spaar-/beleggingsproducten te adviseren?

Tip (van de week): vraag altijd om een bewijs waaruit duidelijk blijkt dat de adviseur ook over een wettelijk vereist assurantie B diploma beschikt.

m.v.g. justice man

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Elias »

Tip (van de week): vraag altijd om een bewijs waaruit duidelijk blijkt dat de adviseur ook over een wettelijk vereist assurantie B diploma beschikt.
Aan deze prima tip van J M 007 zou ik er nog een aan toe willen voegen:

Als je toch weer een contract met iets van aandelen wil, ga dan niet in zee met een tussenpersoon/instelling/bank, waarvan de afgelopen 10 jaar is gebleken, dat zij het liefst in de marge van de wet opereren, c.q. daar lak aan hebben.

Arnoud
Berichten: 131
Lid geworden op: 06 sep 2003 22:16

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Arnoud »

In de WFD worden tussenpersonen aangesproken op hungedrag.
Vandaar dat deze per 1 januari inwerking zal gaan treden.
Banken vallen niet onder de WFD regeling.
Bemiddeling van filialen wel.
Het verschil is
a) Banken verstrekken zelf krediet
b) Bemiddeling dan is het krediet of verzekering via een derde aangebracht. M.a.w. als DSB zelf sluit valt het onder de WTK
en anders onder de WFD.
Helaas heeft de wetgever een uitzondering gemaakt voor bepaalde vergunninghouders.
In mijn visie zullen de kantoren toch onder de WFD vallen omdat er slechts een beperkte hoeveelheid transacties voor eigenrekening wordt gedaan. Zie ook de opmerking bij WCK vergunninghouders bij de AFM

pieterbaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2005 17:16

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door pieterbaan »

Ik heb ook in juni 2000 een hws overeenkomst afgesloten die gekoppeld was aan een lening,hier zou dus die lening mee afgelost worden en ja u raadt het al,die aandelen waren dus 70% gezakt en omdat ik in 2001 een hypotheek nodig had,moest ik die lening aflossen met eigen geld en die hws bleef doorlopen tot afgelopen juli 2005,toen waren de aandelen dus nog maar 30% waard en heb ik de lening(effecten)ingelost,alweer met eigen geld,want 12% rente!De aandelen heb ik overgeheveld naar mijn huidige effectenrekening bij mijn gewone bank.Ik heb dus 5 jaar lang voor niks een forse rente betaald voor niks en ondanks dat toch de schuld moeten inlossen,hoe staan mijn kansen op een schadevergoeding??

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Het lijkt erop of ze u "dubbel genaaid" hebben. Probeer eens via de site van Leaseproces informatie te krijgen of u een goede kans maakt op een reëele schadevergoeding via de rechter.
Of mail Piet Koremans, die man kan u ook verder helpen.

Teken niet te snel de Duisenberg- schikking, dan kan niemand meer iets voor u betekenen....

mijn persoonlijk advies is dat los van emoties, gezinssamenstelling/ spanningen binnen de familie, nadelige gevolgen van een bkr- registratie u in het algemeen beter kunt procederen wanneer uw restschuld en inleg samen meer zijn dan ongeveer € 5.000,--.
Zijn de bedragen lager dan weegt het financiële belang niet op tegen de winst die u boekt met procederen dan wanneer u de Duisenberg- regeling accepteerd.

m.v.g. justice man

pieterbaan
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 dec 2005 17:16

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door pieterbaan »

Bedankt voor uw reactie,ik heb ca 5000 euro schade,wat houdt die Duisenbergregeling in en hoe kom ik daarvoor in aanmerking?

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door pewi »


Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

Hallo Pieterbaan,

de Duisenberg regeling is alleeen voor Dexia gedupeerden.
DSB heeft als "schikking" het aanbod om de lening over te sluiten tegen een lager rentepercentage.
Dit lost natuurlijk het probleem niet op.
Wat wel het probleem heeft opgelost voor een gedupeerde is de uitspraak van de klachtencommissie DSI nadat een klacht was ingediend tegen DSB.

- Je kunt dus een klacht indienen bij de klachtencommissie DSI
- Je kunt gaan procederen met een advocaat (zie de website van PAL)
- Je kunt gaan procederen op basis van No cure no pay bij Leaseproces. www.leaseproces.nl
- Je kunt je aansluiten bij de stichting Stapelkrediet, www.stapelkrediet.nl

Het is belangrijk om te weten of je in aanmerking komt voor toevoeging (gesubsidieerde rehtsbijstand).
Hierdoor blijven de advocaatkosten laag.
Meer over toevoeging op onze website onder Procedure toevoeging.

Wil je meer weten, mail naar [email protected]

Groeten,
Piet

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Pieter »

Aanvulling :roll:

-Je kunt gaan procederen via Beursklacht www.beursklacht.nl

Opmerking.
Stichting stapelkrediet volgt een procedure zoals leaseverlies doet/deed.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

andre26
Berichten: 212
Lid geworden op: 24 okt 2005 10:51

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door andre26 »

niet in trappen beursklacht zijn oud dexia medewerkers . :x

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Hollands Welvaren Select van DSB.

Ongelezen bericht door Piet »

DSB Groep nu pas echt een bank

De Telegraaf 14 januari 2006

Van een onzer verslaggevers

WOGNUM – Geld lenen bij een van de vele financieringsinstellingen van Dirk Scheringa kan binnenkort via een echt bankfiliaal van zijn DSB Groep. Nog dit jaar wil Scheringa de eerste bankfilialen openen.

Jaarlijks moeten er twintig vestigingen aan de keten bankfilialen worden toegevoegd, zo bleek gisteren bij de presentatie van zijn plannen op het hoofdkantoor van DSB Groep in het Westfriese Wognum.
Scheringa kreeg onlangs van toezichthouder De Nederlandsche Bank (DNB) een officiële bankvergunning. Met zijn kredietimperium wil hij de strijd aanbinden met de gevestigde consumentenbanken in Nederland.
De bankvergunning geldt voor alle merken die DSB voert, plus enkele dochterbedrijven, zoals Enra Verzekeringen. DSB Bank was al een bestaand onderdeel van de bedrijvengroep van Scheringa, maar speelde slechts een beperkte rol. Het onderdeel werd tot op heden voornamelijk gebruikt om spaarrekeningen aan te bieden. In de nieuwe slag die Scheringa wil maken, wordt het een complete bank waar klanten ook een betaalrekening kunnen openen.
De vennootschappen die samen het verkoopkanaal van DSB vormen, waaronder CityCredit, Lenen.nl, Frisia, Becam en Postkrediet, gaan in de nieuwe situatie op in de DNB Groep.

Scheringa lijkt met de nieuwe structuur als bank vooral te mikken op een beter imago. De vele financieringsmaatschappijen waarmee hij geldleningen aan consumenten tracht te slijten zijn de laatste tijd nogal eens in opspraak gekomen. Consumenten zouden te gemakkelijk verleid worden om een lening af te sluiten. Een lening, waarmee zij (met hun andere openstaande kredieten) maar al te gauw in financiële problemen konden komen.

© 1996-2005 Uitgeversmaatschappij De Telegraaf B.V., Amsterdam.

Gesloten