LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
nana

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door nana »

Schrijf je uit bij deze site,om te voorkomen dat je ongewenst gebeld word,t werkt 5 jaar lang:
http://www.infofilter.nl/InfoWWW/php/form_mrkt.php

Nanz

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Nanz »

Beste mensen, het heeft toch geen zin om die bellers te generen? Het zijn bijna allemaal studenten die iets proberen bij te verdienen. Het zijn de bedrijven zelf die u in de bellijst gooien. Bovendien als u zich ergens aanmeldt of inschrijft is het logisch dat zij uw nummer hebben, ook al heeft u zogenaamd een geheimnummer. Uw nummer wordt niet uit het telefoonboek gehaald, maar uit het klantenbestand. En vaak kunt u ook nog eens aangeven dat u niet wilt meewerken aan telemarketing.

R.C. Kruizinga

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door R.C. Kruizinga »

Ideale tip die in de Consumentengids stond.

'Sorry, daar gaat mijn vrouw over, ik roep haar wel even'. Vervolgens leg je de hoorn naast het toestel en gaat lekker verder waar je mee bezig bent. Voldoening krijg je hierdoor dat de kostbare tijd van de beller verloren gaat en hij/zij dus niet een ander had kunnen bellen.

Yoast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Yoast »

Opnemen en zeggen dat je daar niet over gaat, dat je even je vader, moeder, man of vrouw erbij haalt - vervolgens de telefoon gewoon neerleggen (verbinding blijft / kost hun geld) als het te lang duurt hangen ze vanzelf op en net als bij die vrouw die leuke vragen zelf gaat stellen denk ik dat je inderdaad op een zwarte lijst komt en het bellen steeds minder vaak voorkomt.

markanika

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door markanika »

Ik snap niet waar iedereen zich druk om maakt, ik krijg hooguit 1 x in de 2 a 3 maanden een telefoontje voor een encete er word altijd keurig gezegt waar voor en gevraagt of het gelegen komt. Bij mij altijd wel omdat ik het zelf een goed iets vind om zo voor bedrijven te weten wat er bij de consument leeft.

ik vind het zelf belangrijk om daar deel van uit te maken.

groetjes Jolanda

zzp

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door zzp »

Omdat mijn man zzp zijn begint het bij ons ooit al om acht uur in de morgen
Met de vragen:
Wlt u in de gouden gids
Presentatie op internet
Incasso

En dan krijgen we onder het eten
Verzekerigen
Spaar hypotheken
Groene stroom
De krant
Enz enz
Word er misselijk van

telemarketing

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door telemarketing »

ikzelf werk bij een telemarketing bedrijf :idea:
ook ik erger er me wel es aan dat je s'avonds gebeld word,door een studentje met een verhaal,waarvan die zelf niet eens weet waar die het over heeft. Bij ons bedrijf word er naar gestreeft dat je de klant uiterst correct en beleefd behandeld.We krijgen ook elke maand een training,over je gesprekvoering etc. :!:
jammergenoeg zijn er bedrijfen die het voor evaren telemarketing bedrijven verpesten,door knulletjes met voorleesscripts.
Het bedrijf waar ik werk bestaat ruim 6jaar..en als mensen zich er zo aan ergeren waarom plannen wij gemiddeld op een avond dan 100 afspraken in,met mensen met oprechte intresse(waar dus daadwerkelijk een adviseur langs komt). :roll:
Ik denk dat het er ook aan ligt wat voor persoon je aan de lijn krijgt en hoe je als klant word benaderd,om ook daadwerkelijk advies over (inonsgeval)je pensioen te willen gaan krijgen. :lol:
maar de actie vind ik een goede zaak,uit ervaring weet ik ook hoe sommige bedrijfen wel heel erg opdringereig en klantonviendelijk zijn. :)

zonnetje1958

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door zonnetje1958 »

Je kunt je nog zo ergeren aan die telefoontjes, maar ik vind het vreselijk onvolwassen en flauw als je hen uitscheldt of hen allerlei onzin-vragen stelt. Wees dan zo volwassen dat je gewoon zegt: "Sorry, geen interesse" en haak erop. Het is toch helemaal niet nodig om hun op te fokken. Die mensen doen ook maar gewoon hun werk. (Zeg niet: "Ze hebben er zelf voor gekozen", want dat is wel zo makkelijk; wie weet kunnen ze niks anders krijgen en balen ze er zelf ook van dat ze dit moeten doen.)
Wees gewoon volwassen, zeg duidelijk maar beleefd dat je geen interesse hebt en leg neer. Waarom moet je die ander stangen, terwijl je daar zelf ook een hekel aan hebt?
Nee, ik ben GEEN telemarketer en ik heb het ook nooit gedaan en ik ken ook niemand die het doet. Maar ik kan me WEL voorstellen hoe het voelt als je gewoon je werk moet doen en je wordt door anderen afgezeken. Of je het nu beleefd zegt of de ander afzeikt, ze krijgen de boodschap heus wel, hoor, als je zegt dat je niet geinteresseerd bent. En je moet niet alle callcentermedewerkers over een kam scheren. Ik heb er ook wel eens terughoudende en beleefde bij gehad - en die moeten boeten voor agressiviteit en drammerigheid van hun collega's.
Verbeter de wereld en begin bij jezelf, zou ik zeggen.

zonnetje1958

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door zonnetje1958 »

En zoals iemand eerder al zei...
ik heb me gewoon laten uitschrijven bij www.infofilter.nl.
Dat geldt vijf jaar lang.
Is zo simpel, kost nauwelijks tijd maar het scheelt een heleboel telefoontjes.
Niet klagen, gewoon even uitschrijven, klaar.

pareira

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door pareira »

:( :(

deze ergerlijke toestanden bestonden al voordat er callcenters waren
maar hierdoor is het alleenmaar erger geworden:gaat bij mij meestal over kranten,auto's,energieleveraars,tele2 nooit word me een interessante vraag gesteld,maar die studenten hebben geld nodig. ik heb geen auto etc dank u en hoorn erop. ik heb wel een telefoonnummermelder maar die kunnen deze centers kennelijk omzeilen.

groetjes

marja

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door topery »

zie overzicht forums/banken/financien/stalking door frisia

en Ik heb een geheim nummer, IK heb me afgemeld via infofilter

Peter R.

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Peter R. »

Stoppen doe je dit soort terreur niet! Mijn tip is, neem de telefoon op en laat ze wachten....... hierdoor gaat er kostbare beltijd verloren, en kunnen ze minder andere mensen lastig vallen!

wim.l

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door wim.l »

verschillende telecomaanbieders bellen bijna altijd tussen 17 en 19uur om hun aanbieding aan te prijzen. Het bedrijf Telecom belde zelfs 3 dagen achtereen om hun aanbieding aan te prijzen. Ondanks het feit dat ik reeds aangegeven had mij niet meer te bellen en dat ik zelf wel kan kiezen, en niet gevraagd heb mij hierover te bellen, deze gasten trekken blijkbaar hier niets van aan. De laatste maand is het wel heel erg van hotelbon, landelijke dagbladen, tot de postcodeloterij deze maakt het wel heel bont vele brieven voor meer loten en nu ook nog via de telefoon terwijl ik reeds lid hiervan ben. het lijkt erop dat het een commercieel bedrijf is die een gedeelte aan de goede doelen geeft en de rest zelf houdt en er veel aan verdient. Het is toch te gek als je al lid bent om via deze kanalen je steeds lastig te vallen, ik heb dat div. keren ook aangegeven maar ze trekken er niets van aan want er is altijd wel en smoes te bedenken om mij te bellen (storen) Wat ze er wel mee bereiken dat ik het zo zat ben om te overwegen maar te stoppen, wat jammer is van de goede doelen die ik wel van harte steun. Is er geen landelijk tel. nummer om door te geven dat ik niet meer gebeld hierover wil worden ?????????????. marijke

Heinisbouw

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Heinisbouw »

Kijk als het alleen dat is, dat gebeld wordt dan kan je ophangen.
Maar ls je 30 keer per dag een telefoontje krijgt en het blijkt een firma te zijn die probeert REKLAME toe te FAXEN, terwijl je geen fax hebt.
Kijk dat is pas tereur

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Ik snap jullie niet hoor. Ik zeg altijd vriendelijk dat ik geen interesse heb en vaak binnen 10 seconden klaar met het telefoontje. Alleen als ze doorgaan drammen dan word ik ook minder vriendelijk.

Tootsie

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Tootsie »

Ook wij hebben een geheim nummer en worden bijna nooit gebeld. Heerlijk! Het helpt dus wel degelijk! Naar mijn mening hebben mensen die mij niet kennen, niks te schaften met mijn telefoonnummer. Het lijkt mij trouwens ook erg ondankbaar werk om te doen. Ik heb zelf enige jaren geleden m'n baan opgegeven omdat ik moest gaan doen aan telemarketing. Nou, mij niet gezien!

:D

heiden

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door heiden »

Ik wou even zeggen dat het het voor de mensen die je bellen een baan is en voor deze mensen niet leuk is als de hoorn er op gegooit word of ze worden uitgescholden als je er geen interesse heb kun je dat gewoon op een normale manier zeggen ik kan het weten want ik doe zelf ook dit werk

Gast

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door Gast »

Ik wou even zeggen dat het het voor de mensen die je bellen een baan is en voor deze mensen niet leuk is als de hoorn er op gegooit word of ze worden uitgescholden als je er geen interesse heb kun je dat gewoon op een normale manier zeggen ik kan het weten want ik doe zelf ook dit werk
Maar blijkbaar moet ik het wel leuk vinden dat ik gebeld word.

sannepan

Re: Meldpunt Stop Telefoonterreur geopend

Ongelezen bericht door sannepan »

Ook ik heb gewerkt in de telemarketing. Maar ook daar is verschil in.
Je hebt telemarketeers die gebeld worden (inbound) of telemarketeers die bellen (outbound). De laatste groep belt vaak op provisiebasis.
Die mensen willen/ moeten scoren! Verdienen een schamel uurloontje en moeten het van de provisie hebben. Zijn dus vaak met zichzelf bezig en volgen hun script. En hebben geen tijd om te luisteren.
Zelf hou ik me alleen bezig met inbound dat is veel klantgerichter!
En ja,...ook ik baal als een stekker als ik 's avonds gebeld wordt voor een of ander flauwe kul verhaaltje. Ook ik heb weleens een boze reactie gegeven tegen de persoon aan de andere kant van de lijn.
Bovendien luister ik heel kritisch naar de manier waarop gesproken wordt. Vooral de manier waarop het script wordt "voorgelezen".
Dat stoort mij nog het meest.
Ik zoek zelf wel dingen uit als ik wat nodig heb. En loop ik een aanbieding mis,........dan heb ik pech!

:mrgreen: :shock: :oops:
Sannepan


Gesloten