LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Opzeggen orange aangezien zij hun verplichtingen niet nakome

Ongelezen bericht door Gast »

Orange staat bekend als het slechtste netwerk dat we in Nederland hebben...

Gast

Volgens wie?
Ik ken namelijk ook wel andere meningen daarover.
En uit ervaring weet ik dat er eentje nog slechter is...

Robertvenlo

Ongelezen bericht door Robertvenlo »

Het is inderdaad niet bewezen dat Orange het slechtste netwerk heeft, ik heb bij mij in venlo met KPN slechter bereik dan Orange. Telfort heeft hier ook slecht bereik en vodafone is hier in Venlo het slechtste, Ik heb waar ik bereik wil hebben overal bereik met orange en kan dus over slecht bereik niet klagen. Het ligt ook aan de toestellen die je hebt, ik had een siemens die had minder goede ontvanfst dan mijn samsung en nu met mijn sony ericsson is dat ook weer slechter.

Gast

orange heeft niet het slechtste bereik, ik persoonlijk heb veel problemen met vodafone, thuis 0% bereik, bij veel vrienden in Arnhem zeer slecht bereik, heb al 3 keer mijn telefoon laten maken, maar daar lag het niet aan simkaart in een ander toestel hetzelfde probleem, nieuwe simkaart gekregen zelfde probleem, heb toen een abonnement bij orange genomen, moet nl thuis wel bereikbaar zijn, en nergens een probleem, tuurlijk zijn er gebieden waar het bereik iets minder is, maar op bijna alle gebieden is het bereik top met orange

Gast

Het leuke van Orange is dat ze je tevens je kassabon vragen op te sturen mo de 10 euro gratis beltegoed te activeren:
Weg garantie dus...

karinknol

Ongelezen bericht door karinknol »

Orange schermt met landelijke dekking. Dit kunnen ze echter niet hardmaken. Hier in Zuid Limburg zijn er tal van plaatsen waar je zo wel binnen als buiten niet kan bellen, waaronder Meerssen en Valkenburg. In Maastricht ga je over op België, dit weten ze.
Je moet echter wel een lange adem hebben en door hakken, maar uiteindelijk kom je van het kontrakt af, helemaal als je iemand van de klantenservice aan de telefoon hebt, die nieuw en eerlijk is, die zegt gewoon letterlijk tegen je dat er pas in 2006 meer zendmasten geplaatst zullen worden. Nadeel van Orange is dat ze nooit iets per brief wilen bevestigen. Maar bewaar de folders en laat het desnoods voorkomen, Wees zo slim om de gesprekken op te nemen, je betaald voor een produkt en hun zijn duidelijk in gebreken.

Gast

Je mag alleen die opgenomen gesprekken niet gebruiken als bewijsmateriaal.
Of vraag jij van te voren of je het gesprek op mag nemen?
Wedden dat er dan hele andere dingen gezegd worden aan de andere kant, dan jij nu zegt.

Gast

Nou ik woon ook in Zuid Limburg, heb orange al 2 jaar en heb nog geen een keer problemen met bellen, gebeld worden enz. Ik woon zelf 500 meter van de grens en Orange blijft perfecte ontvangst houden.

karinknol

Gast, je weet toch dat hun ook alle gesprekken opnemen, wie ben ik dan ik om dat niet te doen? Rechtsgeldig maakt mij geen bal uit, als ik het niet mag gebruiken, dan hun ook niet. Gelijke monniken gelijke kappen.

Enne ander gast, Orange zegt het zelf al, de dekking hier is niet optimaal, zeg maar ronduit slecht, in 2006 wordt er pas een zendmast geplaatst, daarna gaat het wellicht beter. Tot die tijd moeten wij hier in Meerssen, maar bellen voor het raam, we maken hier volop gebruik van netwerk garantie, maar het is domweg vervelend.
Als ik geen gelijk had gehad, had Orange mij geen € 320,00 terug betaald, of denk je wel? Mag ik vragen aan welke grens kant jij woont?

Gast

Bij Putten op de grens van de provincie Utrecht.

Gast

Bij de grens Duitsland. Maar heb echt nog nooit problemen ermee gehad

willyb-denhg

Ongelezen bericht door willyb-denhg »

mms -> bel klantenservice moeten ze aan zetten

sms -> heb je ontvangstbevestinging toch voor... sms vervalt nou eenmaal na een bepaalde periode als de ander z'n telefoon heeft uitstaan... zelf nooit problemen mee

bereik -> waar woon je ergens?

klantenservice/voicemail -> helemaal met je eens :)

maargoed...

vanElsacker

Ongelezen bericht door vanElsacker »

Ik en mijn vriendin hebben beide een Orange Free abonnement. Wij wonen in Almere, en in herken de problemen van bartmk3. Ik zelf heb al 3-4 jaar dit abonnement, maar ik heb nog nooit een MMS-je kunnen versturen. Onlangs heeft mijn vriendin ook Orange en zij heeft het zlefde probleem. Beide toestellen zijn geschikt om MMS te versturen. We hebben met een SIM van een andere provider geprobeerd en dat was geen probleem.

Tevens hebben we in huis en in gebouwen (met name in Almere) slecht bereik. Dit heeft te maken met de bouw structuur van de gebouwen hier. Er wordt veel gebruik gemaakt van gewapenbeton. Echter andere providers (KPN en Vodafon m.n.) hebben veel minder problemen met ontvangst binnenshuis.

Echter wegen de voordelen van Orange (voor mij in iedergeval) beteraf dan tegen de nadelen. Dat mag Orange er niet van weer houden om iets aan netwerk verbetering te gaan doen.

vanElsacker

Ongelezen bericht door vanElsacker »

Beide hebben via de klantenservice MMS aangezet, zelfs bij de Orange winkels hebben we geprobeerd MMS-jes te versturen.

Predicador

Ongelezen bericht door Predicador »

Problemen binnenshuis met de dekking kunnen aan een aantal zaken liggen.

ten eerste maakt orange gebruik van de minder efficiente 1800 frequentie, die een veel hoger signaalverval heeft dan de door KPN en Vodafone gebruikte 900 frequentie. Daarnaast kan het zijn dat Orange in je woongebied veel minder masten heeft staan.

Wat verzenden van mms betreft... ga eens na of ze bij Orange wel de GPRS-verbinding geactiveerd hebben? Zonder een provisioning van die verbinding gaat het namelijk niet echt lukken om op mobiel internet te komen of een mmsje of e-mail te versturen.

pulpshower

Ongelezen bericht door pulpshower »

Ik weet niet wat er allemaal moeilik wordt gedaan maar als jij je abonnement wilt opzeggen dan doe je dat toch gewoon...

Contractsduur 2 jaar, Opzegtermijn: 2 maanden, Geen Opzegkosten.

http://www.gsmweb.nl/orange/index_abo.htm

Hoef je geen reden voor te geven als jij em wilt beeindigen dan doe je dat gewoon.

vrgr

jen

Ongelezen bericht door jen »

Orange komt wel degelijk zijn verplichtingen na.
Orange biedt landelijke dekking. Indoor dekking wordt er niet gegarandeerd. Bij geen enkele provider. En trouwen de manier waarop je orange aanvalt en probeert onder je contract uit te komen bewijst dat je ZELF niet op de hoogte bent van de algemene voorwaarden. Misschien even leren lezen????

angeliques

Ongelezen bericht door angeliques »

Ik heb in een ver verleden eens bij Orange gewerkt, en er is mij toen verteld dat dekking in b.v. amsterdam betekend dat er ergens in Amserdam dekking is. Wil dus niet zeggen dat overal in A'dam dekking is. Maar ze staan wel wettelijk in hun recht om te zeggen dat ze dekking bieden in A'dam, al zouden ze maar op 1 plek daar dekking bieden. Ons is toen ook verteld dit altijd duidelijk aan de klant te vermelden. Maar wat ik niet snap, voordat je zelf een abonnement af sluit vraag je dat toch gewoon ff aan buren/vrienden/familile/kenissen hoe hun ervaring is in dat gebied met die provider?

Gast

- Slechte ontvangst
- Smsjes komen soms niet aan
- Mmsjes kunnen niet ontvangen worden
- Betalen voor klanteservice en voicemail.

wat een zielig verhaal zeg, smsjes en mmsjes komen niet aan, ten eerste bel je even de klantenservice lossen ze het zo voor je op het ik nl ook gehad, de juiste instellingen om te kunnen mmsen moeten eerst goed in je toestel staan dus bel daar ook de klantenservice voor, ja is helaad niet gratis punt 4 slecht ontvangst, alle providers hebben hetzelfde bereik kpn heeft daar geen bereik vodafone daar niet telfort daar weer niet ja en ook orange heeft op sommige plekken geen bereik, maar om hierdoor te denken dat jeje abonnement kan opzeggen is wel heel grappig, geen enkele provider biedt jou 100% dekking, je had je toch echt iets beter moeten laten informeren

karinknol

Gast, je gaat wel heel snel door de bocht.
Bovendien vind ik jou behoorlijk degraderend praten.
Orange schermt met 100%landelijke dekking, klaar. uit.
Verder vind ik dat het maar eens dat het duidelijk moet zijn, tussen slecht ontvangst of helemaal geen ontvangst.
Ze leveren niet waarvoor ik ze betaal, kortom kontrakt is ontbonden, ben ik nu zielig in jouw ogen?
Als ik een auto koop, verwacht ik ook dat hij rijd, idem met een mobiel, ik koop deze om te bellen, niet om een hoop herrie te hebben met een provider die zijn zaken niet op orde heeft.

Gesloten