Ik vind ook dat radar zeer gekleurde informatie heeft gegeven, en dat moet dan een consumenten programma zijn, dat toch ook enigzins objectief moet blijven.
Ik ben nog steeds van mening dat habbo slecht wordt neergezet. Dat die kinderen hun meubels kwijt zijn is niet de schuld van Habbo Hotel, maar van henzelf. Overal op de website wordt aangegeven dat je je wachtwoord niet moet geven, dat je niet naar sites die gratis credits beloven moet gaan en dat je regelmatig moet scannen met ad-aware oid. Als deze kinderen en hun ouders dan niet de moeite nemen om even de site door te lezen, dan houdt het voor mij ook op.
En laten we wel wezen, het waren allemaal kinderen van 8 jaar, jong en naief. De gemiddelde leeftijd op habbo hotel is 14,9 jaar (
www.ttg.nl) dus het is wel erg gemakkelijk om daar kinderen van 8 neer te zetten.
En dan de ruilwaardes, het is al gezegd, ze komen van onofficiele sites en zijn bovendien van meubels waarvan er maar 10 (!) van zijn in het hele hotel. Logisch dat ze zo veel waard zijn.
Ik kan hier met mijn hoofd niet bij, objectiviteit is tegenwoordig ver te zoeken.