LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
HenkTjebben
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 jun 2005 23:04

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door HenkTjebben »

dagvaarding wegens smaad (stichting en collectante) zal ik morgen met mijn advocaat bespreken.
Dream on, alsof jij een advocaat gaat betalen voor zoiets, en van smaad is pas sprake indien ze de uitlatingen in openbaar gedaan hadden en je er schade van ondervindt. Ga liever zeuren over de Postcodeloterij en overige zogenaamde "Goede Doelen" TV-programma's, die zijn veel erger dan een MarMedia, bij die Tros-jokers die zich ook met dit soort praktijken op TV bezighouden gaat het om miljoenen en daar zal bij MarMedia echt geen sprake van zijn.

karin.hoekstra
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 aug 2005 11:26

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door karin.hoekstra »

Deze email heb ik zojuist naar Marmedia gestuurd. Ik ben woest dat ik zo voor de gek ben gehouden en vraag me af wat b.v. het Emma Kinderziekenhuis vindt van het misbruiken van hun goede naam en of ik nog een reaktie terug krijg van Marmedia.

Karin

Beste medewerkers van MarMedia B.V.,

Gisteravond komen twee jongedames bij ons aan de deur die setjes kaarten verkochten. Mijn man doet de deur open en vraagt mij of ik wel eens van stichting Altijd is Kortjakje Ziek heb gehoord. Ik werk zelf bij een goededoelenorganisatie, maar de naam zei mij vreemd genoeg niets, dus vroeg hij wat Kortjakje dan doet. Nou, zeggen de dames, het geld van deze kaarten gaat naar goede doelen zoals het Emma Kinderziekenhuis, Ronald Macdonald etc. Zes euro vonden we best wel duur, maar voor het goede doel hebben we graag wat over, dus kochten we een setje. Na aankoop las ik echter dat het een puur commercieel product is, dat de ‘werkstudentes’ van 15 jaar EUR 1,50 per setje verdienen en dat uiteindelijk slechts EUR 2000 echt naar een goed doel gaat. Daar hebben de dames dus met geen woord over gerept. Uw hoop dat wij “door de informatie die wij van de werkstudentes hebben ontvangen meer sympathie hebben gekregen voor het goede werk van Altijd is Kortjakje ziek” is nergens op gebaseerd. Eerder bereikt u het omgekeerde effect, nl. dat mensen in het vervolg wel beter uitkijken voor ze hun portemonnee trekken. Wij zijn namelijk woest dat we zo voor de gek zijn gehouden. U maakt op een heel verkeerde manier misbruik van de bereidheid van mensen om het goede doel te steunen. De dames waren helaas al gevlogen, anders had ik direct mijn geld teruggeëist.

Deze kaarten wil ik graag aan u retourneren en mijn geld wil ik terug. Ik heb uw adresgegevens op internet opgezocht, zodat ik de kaarten kan terugsturen. Ik stel het op prijs dat u EUR 5,95 stort op mijn girorekening . Zodra ik dit bedrag retour heb ontvangen stuur ik u de kaarten terug. En ik hoop voor andere mensen en voor de stichtingen wier naam wordt misbruikt voor deze manier van geld verdienen dat in het vervolg uw studenten een eerlijk verhaal vertellen.

gametheo
Berichten: 17
Lid geworden op: 27 apr 2005 17:51

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door gametheo »

Maak je niet zo druk joh, gun die meiden ook wat lol dat ze weer iemand voor de gek hebben gehouden.

Stefan B
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2005 19:12

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Stefan B »

Ik vind dat er niet zo'n ophef over gemaakt moet worden...
zelf ben ik verkoper in Groningen. De kaartjes kosten sinds kort 5.95 en gaan 4.95 meer. Bij de postcode loterij worden miljoenen gedoneerd aan mensen die dat geld gewoon winnnen... een auto meer of minder maakt ook niet uit en iedereen blijft vrolijk lid. Bij marmedia gaat ook niet alles naar het goede doel maar dat is in deze tijd ook niet meer nodig denk ik. Marmedia heeft een licentie en mag verkopen er is totaal niks illegaals aan. Er zijn een paar jongens van onze groep wel eens opgepakt alles is onderzocht door de politie maar na een paar uur mochten ze gewoon vertrekken omdat alles in orde was. De goede doelen zijn blij met de steun en laten we eerlijk zijn het is toch 2000 euro.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik vind het allemaal prima, maar je moet aan de deur wel een eerlijk verhaal vertellen, Stefan, daar win je meer sympathie mee, en haal je meer geld mee binnen dan de vage verhalen waar ze soms mee aan de deur komen.

Heb het helaas ook uit eigen ervaring, en ik doe voor zoiets de deur niet meer open. Helaas voor de inzamelaars die ECHT hun vrije tijd steken in het collecteren voor een goed doel, maar ik wens net zoals de meeste mensen niet te worden bedonderd, niet in een winkel, niet op internet, niet aan de deur.

wim b
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 sep 2005 12:52

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door wim b »

waar het om gaat is niet de verkoop van die kaarten, maar dat die gasten uberhaupt niet de intentie hebben om het goede doel te steunen. Anders geef je geen E 2.000,- !! terwijl dit al per dag door het bedrijf wordt binnen gehaald! Hier moet je toch als bedrijf schuld gevoelens van overhouden? Volgens mij zal de gehele actie voor de stichting altijd is kortjakje ziek, meer slecht dan goed doen.

Bas Hengelo
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 nov 2006 13:03

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door Bas Hengelo »

De mensen die schuil gaan achter dit bedrijf zijn idd oplichters van het ergste soort. Ik ken het bedrijf nog toen het Marmedia genoemd werd. Door de naamsverandering naar Vifo, lukt het hun dus toch nog, om de naam van stichtingen en goede doelen te kunnen gebruiken. Of liever gezegt te misbruiken. In verhouding gaat er nauwelijks geld richting het goede doel of stichting. Maar komt het geld voornamelijk in de zakken van de oprichters.

Ik wil hierbij de studenten, die langs de deur gaan voor de verkoop van de kaarten, waarschuwen om hier snel mee te stoppen. Er dreigt een groot gevaar dat je je toekomst vergooit door met dit bedrijf in zee te gaan. De politie heeft al een aantal invallen gedaan en straks is jouw naam daar ook bekend. Dus wees eerlijk tegenover de maatschappij en stop ermee.

Ik heb trouwens vernomen dat de belastingdienst/politie nu ook actie heeft ondernomen en dat er een aantal auto's een beslag zijn genomen. Ik weet nu nog niet precies of het om Marmedia of Vifo gaat. De auto's zijn in beslag genomen aan de W. de Clercqstraat 33 te Hengelo waar Marmedia gevestigd is. Hier zijn ook 2 andere bedrijven van deze oplichters gevestigd. Namelijk P.J. Collection Products en M Lijsten. Ik weet dat deze zaken ook goed stinken. Niet op tijd betalen en een enorm verloop in personeel is daar gaande. Zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar, goede zaak dus dat het erop lijkt dat deze mensen nu eindelijk hard aangepakt worden. Ik hoop er snel meer van te lezen in de kranten.

siggi
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jun 2007 12:11

Re: MarMedia (altijd is kortjakje ziek)

Ongelezen bericht door siggi »

Vandaag zijn zij ook bij ons in de gemeente actief. De kaarten werden mij (ondernemer) aangeboden voor 12,95 of 13,95 per set van 10 kaarten en de minimale afname was 10 sets. De verkoopster had een goede babbel en stelde zich voor als vrijwilliger voor de stichting gehandicapte sport. Ik heb 10 sets gekocht en een machtiging getekend voor 129,50. Toen zij de deur uitliep bekroop mij een raar gevoel. Even gegoogled en toen kwam ik er meteen achter dat ik de kaarten van een commercieel bedrijf gekocht heb die al dan niet geld geeft aan een goed doel. Mijn bedrijf geeft ook regelmatig geld aan een goed doel, maar daarmee kan ik mijn diensten toch niet verkopen als zijnde ter sponsoring van het goede doel. Pure misleiding!
Ik heb die verkooppster verderop in de straat aangehouden en mijn machtiging terug gevorderd. Bovendien heb ik er de politie op afgestuurd. Zijn ze nou helemaal!

Gesloten