Pagina 2 van 2

Re: Dixons

Geplaatst: 10 jan 2006 19:49
door Captain Pervert
Als er eerlijke mensen zijn, stuur ze dan maar naar de winkel waar ik werk. Hoe men soms verontwaardigd reageert wanneer men hoort dat een telefoon waterschade heeft, terwijl mijn oma kan zien dat het ding is wezen zwemmen...

Re: Dixons

Geplaatst: 11 jan 2006 00:58
door Captain Pervert
Een lichtelijk gechargeerde opmerking mijnerzijds, maar dat terzijde.

Verkooppersoneel is niet ter zake niet kundig en dient zich dan ook te beperken tot het noteren van uiterlijke schade, zonder daar een oordeel over te geven en/of een verband aan te geven tussen zichtbare schade en het defect dat het apparaat vertoont. Dit dienen zij over te laten aan mensen die wel deskundig zijn: de reparateurs dus. Hun bevindingen zijn in principe dan ook bindend, omdat zij de enigen zijn die daadwerkelijk iets kunnen zeggen over het ontstaan van het defect. Dat kan de klant niet, en de verkoper al helemaal niet.

Aangezien daar wel eens fouten worden gemaakt door verkopers ("zal wel goed komen"), rekenen klanten zich rijk en hebben ze, als het toch anders uitpakt, een grote mond. Misschien niet eens onbegrijpelijk. Ik zie het regelmatig gebeuren, niet in de laatste plaats bij mijzelf (schade en schande wijs enzo).

Re: Dixons

Geplaatst: 11 jan 2006 02:18
door Accutron
kom op zeg, op zo'n reactie zit niemand te wachten.Feit blijft dat een scherm niet zomaar beschadigd raakt. Ik heb nou net even teveel ervaring in de detail handel om hier niet door heen te prikken. Dit is weer duidelijk de zoveelste klant die denkt zijn eigen probleem even op de leverancier te kunnen verhalen

Re: Dixons

Geplaatst: 13 jan 2006 15:08
door Captain Pervert
Ik vind dat een beetje overdreven.

Wanneer je als winkelier een product binnen garantietermijn terugkrijgt, en er mankeert iets aan wat te wijten is aan een fabricagefout, dan hoeft ook Dixons daar niets voor te betalen! Het eerste en soms ook tweede jaar betaal je als winkelier niets voor het herstellen van fabricagefouten, dat is allemaal voor rekening van de fabrikant. Dus om nou te zeggen dat er sprake is van onwil van Dixons om dingen te repareren, nee waarom zouden ze, het valt onder fabrieksgarantie en kost hen dus niets.

Dus als mensen nou eens ophouden zelf hun dingen te slopen, dan hoeft Dixons ook niet zo moeilijk te doen.

Re: Dixons

Geplaatst: 13 jan 2006 22:53
door Captain Pervert
probleem is juist, dat dixons je niet eens in de winkel terug wil zien met je kapotte laptop, maar dixons je een telefoonnummer geeft waarna een koeriersdienst de lapton bij je thuis komt afhalen.
"Niet terug wil zien?" Sjongejonge, dat vind ik een knap staaltje misinterpretatie. Wat Dixons probeert is het leveren van service zodat je niet met je laptop naar de winkel hoeft. Als dat wel zo was geweest, had je daar wel over gemekkerd: "moet ik helemaal met dat ding naar de winkel, ze komen het niet eens halen..."

Maar dat ze, als zich in het reparatietraject problemen voordoen, zich er makkelijk vanaf maken, dat klopt niet. Die gasten hebben alle juiste connecties en kunnen best iets voor je regelen, je moet alleen even aandringen. :)