LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
jurjendt
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 nov 2005 00:27

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door jurjendt »

Ben ik even blij met mijn b-one.net account.
Altijd up (iig geen downtijd gemerkt de eerste 3 maanden) en 1ste jaar in totaal 36 euro kwijt met .nl domein naam (daarna minder duur omdat er iets van 12 euro instelkosten zijn). 500mb ruimte, geen datalimiet, 1 mysql database, en php.
Ik denk dat dit zeker een goed alternatief is voor de mensen hierboven met al klachten over lycos.

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door RemyB »

Mijn laatste ervaringen met lycos zijn erg slecht.
Begin september besloot ik mijn .info domein bij lycos weg te verhuizen. Dit omdat ik me stoorde aan de wijze waarop lycos omgaat met de veranderingen van de pakketten.

Een domein verhuizen van de ene naar de andere hoster moet in de digitale wereld niet moeilijk zijn, dacht ik. Helaas zijn ben ik nu drie maanden verder en heb ik nog steeds mijn domein niet kunnen verhuizen. Meerdere malen emailen en bellen ten spijt.

Emails worden erg laat beantwoord en op enkele mails heb ik tot op heden nog geen reactie ontvangen. De telefonische ondersteuning is prijzig - zeker aangezien ik geen vaste telefoonlijn heb - en benedenmaats. Na lang in de wacht staan blijkt men dit probleem niet aan te kunnen omdat dat via een andere afdeling gaat. En wordt ik van het kastje naar de muur gestuurd.

Een .nl was door mijn nieuwe hoster wel snel verhuisd maar daar staat na ruim een maand nog steeds lycos tussen de whois gegevens.

Kortom, wees gewaarschuwd als je voor lycos kiest. Kijk liever rond naar een nederlandse hoster, zowel fysiek als digitaal.

Mijn uitgebreide ervaringen met het uitverhuizen van mijn domein staan op deze website.

nl1sms
Berichten: 109
Lid geworden op: 09 jun 2005 11:22

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door nl1sms »

Iedereen die een beetje thuis is op internet moet onderhand toch weten dat Lycos drie keer niks is ? :?

Helmer
Berichten: 63
Lid geworden op: 11 jun 2004 15:48

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Helmer »

Lycos is echt een WAARDELOOS bedrijf. Ze reageren totaal NIET op e-mail en telefoon :)

Had er een jaar gratis een website gehost, zeer SLECHT

E-nergetix
Berichten: 504
Lid geworden op: 12 nov 2004 14:06

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door E-nergetix »

hoi,

Ik heb zelf een website bij DNO in België - www.dno.be

Zij bieden hun klanten de mogelijkheid om ten alle tijden hun websites aan te passen zonder kennis van Html, PHP enz. (Ik ben op dat gebied ook een leek)

Zij bouwen voor jou compleet je website, je krijgt een eigen domeinnaam, webmail, e-mail enz incl 24/7 support.

zie ook - www.easywebcreator.nl

Maiky
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2006 15:53

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Maiky »

Beste,

ik ben zelf al enkele jaren actief op internet, ik heb zelf 3 verschillende hostings, dit komt doordat ik verschillende website's heb overgekocht.

Ik heb 1 website draaien bij lycos 3000mb 20gig permaand pro.pakket, ivm vele klachten van m'n bezoekers/klanten doordat deze website slecht te bereiken is wil ik overstappen naar een andere host.

Omdat mijn domeinnaam gelocked is heb ik lycos nodig om het even te laten unlocken.

Heb mailtjes gestuurd,gebeld aangetekend brief gestuurd, dit allemaal zonder resultaat, het kan zo simpel zijn.

Mensen die naar Lycos Webhosting willen gaan, moeten 2x nadenken voor dat ze deze stap gaan nemen, Ik ben momenteel bezig met een advocaat. :cry:

frits2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2005 16:59

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door frits2 »

Heb nu een jaar lang all in one hostingpakket van lycos.
Het is een diep trieste zaak hoe lycos met z'n klanten omgaat.
Het is een GIGA bedrijf wat zeer GIGA-amateuristisch te werk gaat.
Verschillende keren al weken geen statistieken van mijn website niet kunnen zien.
Mail gestuurd naar lycos waar je dan eerst een standaard k-mialtje van terug krijgt waarin ze zo gauw mogelijk contact via email opgenomen wordt.
Na 3 weken wachten een mail terug gehad.
Waarin uitgelegt wordt wat het probleem is met de statistieken.
En dat er snel aangewerkt wordt om het weer goed te krijgen.
Nog geen anderhalve maand later zelfde probleem zelfde afhandeling.
In december 2006 loopt mijn contract af bij lycos en verhuis ik mijn domein naar een ander hostingbedrijf.
Dit GIGA BEDRIJF kan zo genomineerd worden voor de KOUDE DOUCHE van het progamma Radar.
Volgens mij kennen ze het woord service niet eens bij LYCOS.

Met vriendelijke groeten,

Frits2

R.Mens
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2006 15:37

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door R.Mens »

Hallo iedereen,

Er zijn enorm veel klachten over lycos, kijk maar eens op webhosters.nl bij lycos http://www.webhosters.nl/gegevens.php?id=1543.

Zelf ben ik ook ''slachtoffer'' geworden van dit bedrijf.
Een jaar geleden leek een pakket bij dit bedrijf zeer aantrekkelijk, dus 4 pakketten genomen, 2 voor reeds bestaande site en 2 voor 2 nieuwe sites.

Na veel downtime en mysql erros beloofden ze beterschap, nooit gekomen. :evil: .
Vorig jaar december liep mijn account af dus dacht ik even van lycos af te komen :o

Allereerst 2 domeinen + pakketten op NIET verlengen gezet, toen een nieuwe provider gezocht en deze opdracht gegeven om mijn (.net en .org) domeinen die ik wilde behouden te verhuizen van lycos naar hen, 2 weken later meld deze provider mij dat lycos de domein verhuizingen tegen houd, ok denk ik.. ik zet de pakketten van die domeinen op niet verlengen en de domeinen wel op verlengen en ga die lekker bij mijn nieuwe provider hosten, laat ze gewoon doorlinken :)

Totdat ik een paar dagen geleden mijn bankafschrift zag, de 2 domeinen+pakketten waren WEL verlengt, en dat WILDE IK juist niet, dit is inmiddels teruggevorderd .. lycos beweert dat ik verlengen niet heb uit gezet, maar ik heb gehoord dat ze het zelf weer 2 weken voordat je pakket verlengt aan zetten :|

En nu komt het: de domeinen die online moesten blijven zijn NIET VERLENGT!, inmiddels zijn deze domeinen weg gekaapt door een domeinbulk bedrijf dat er advertenties op heeft gezet :cry: - dag domeinen! :cry: , naar de helpdesk gebeld.. krijg ik na 3 kwartier wachten een of andere goedkope pool aan de lijn die niet wist hoe hij iets in mijn contact gegevens moest veranderen, en jawel na 30 minuten uitleggen á 10 eurocent per minuut was het gelukt, het zou allemaal in orde komen.

Nou, niet dus! inmiddels zijn mijn domeinen nog steeds niet verlengt en krijg ik domweg geen reactie op emails en ik ben enorm veel mysql data kwijt, en een backup of mailtje om je te informeren naar de status? nee dat zit er niet in

Ook namens mij mag dit bedrijf in aanmerking komen een een item in Radar of een hele koude douche!

Maiky
Berichten: 4
Lid geworden op: 02 jan 2006 15:53

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Maiky »

Nu ik al een tijd bezig ben met domeinverhuizing van LYCOS :evil: naar een betrouwbare Host, zit er totaal geen schot in, ze negeren de jurische stappen.

Wel wil ik even ter bewijs (geen spam) even aantonen voordat mijn domein gekaapt wordt door een domeinbulk http://www.digitaleplaza.com een website is die gaat over het maken van Fotoalbums. Hij is i.v.m. vele downtime van 1300unieke bezoekers terug gelopen naar 350uniek perdag.

Helaas krijg ik vele klachten van mijn bezoekers dat ze niet bij hun fotoalbums kunnen komen, omdat de site geregeld offline is.

Momenteel is hij 8-1-2005 15:47 OFFLINE!!!!

Voor mij verdienen ze ook de koude douche!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maik

anneonline
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jan 2006 15:54

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door anneonline »

Ook ik zit wekelijks met lycos aan de telefoon, omdat mijn website's niet tot zeer slecht bereikbaar zijn. Dit gaat zuiver om site's die gebruik maken van hun database alle gewone HTML site's zijn inderdaad prima te bereiken. Helaas is sinds hun crash vorig jaar het niet leuk meer om hun database te benaderen ik krijg dus standaard "pagina kan niet gevonden worden", "dubbele posts in mijn forums."en veel klagende gebruikers van mijn site's het heeft me inmiddels al meerdere adverteerders gekost, omdat mijn site zo slecht te bereiken is.

Van hun kant krijg ik of geen reactie of een melding "uw site is weer bereikbaar wij nemen aan dat het probleem verholpen is " Niet dus en ja bellen naar hun is echt een dagtaak. Heb van de week de actie maar weer eens ondernomen om gezellig meer dan een uur muziek te luisteren er 3 keer uitgegooid te worden en ook nog ettelijke keren een mannenstem te horen die zo hard kraakt dat je pijn aan je oor krijgt. Deze probeert iets te zeggen maar is gewoon onverstaanbaar. En dan blijkt op de hele helpdesk jawel 2 man te werken. Heb je ze eindelijk te pakken maken ze een email voor je in het engels en ja dan is het weer afwachten.

R.Mens
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2006 15:37

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door R.Mens »

dat "dubbele posts in mijn forums." komt me zeer bekend voor! was bij mij precies hetzelfde... ook heel vaak could not connect to database!

frits2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2005 16:59

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door frits2 »

Dit soort problemen krijg je doordat lycos verliesgevende bedrijfen aan de lopende band blijft overnemen.
Daar zijn we dus als consument de dupe van.
Hoe groter het bedrijf wordt hoe kloterig het wordt met de belabberde beneden pijl service van zon FLUTBEDRIJF als lycos.
Waar een normaal bedrijf 1 a 2 dagen overdoet doet lycos weeeeeeeken over.
Daarbij komt ook nog dat dit bedrijf alleen maar hostingbagger verkoopt.

met vriendelijke groeten,

frits2

baalbaal
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2006 12:30

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door baalbaal »

Ik heb sinds kort een betaalde hosting aangevraagt, er zijn wat dingen die ik niet snap, maar de helpdesk is onbereikbaar, mijn geld voor deze maand is al afgeschreven maar ik heb er nog niks voor, kan nod steeds niet online en ik krijg geen gehoor.
BEN IK FF KLAAR. :( :( :( :( :x :x :x

frits2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2005 16:59

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door frits2 »

Beste baalbaal.

Heb je bij lycos een hostingpakket besteld.
Neem van mij aan dat de helpdesk nooit bereikbaar is.
Of na ruim een uur wachten aan de telefoon die per minuut 15 eurocent kost.
En antwoord op je email kan je bijna een maand op zitten te wachten of je krijgt helemaal geen antwoord of een flut antwoord wat je zelf ook had kunnen bedenken.
Heb zelf statistiekenproblemen voor de derde keer in 2 maanden tijd met mijn website.
Duurt weken voordat ze het oplossen.
In december 2006 loopt het 2 jarig contract af en zal ik heel erg blij zijn dat ik niet meer bij lycos een hostingpakket plus domeinnaam heb.
Lycos is erg groot maar niet echt profi.
Maar dat krijg je als aan de lopende band verliesgevende bedrijfen lopen over te nemen.
Ze vullen het éne gat met het andere.
Ze blijven gewoon bagger verkopen.

Met vriendelijke groeten,

Frits2

radarblad
Berichten: 11
Lid geworden op: 27 jun 2005 13:03

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door radarblad »

Ik kan de problemen onderstrepen.
Ik host al 2 jaar bij Lycos en ben bezig mijn hosting te verhuizen. Het lukt echter niet ze naar een andere hosting over te zetten. Statistieken werken niet. Mjjn accounts zijn regelmatig niet te benaderen. Helpdesk niet bereikbaar. wat een ellende!!!.

Is er geen instantie die dit kan aanpakken?

Meenen
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 jan 2006 14:20

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door Meenen »

Ik heb nu al een aantal maanden een account en een website lopen bij Lycos Webhosting. Tot dusver heb ik geen klachten over lycos.

Nu is het zo dat iemand zonder mijn weten een account op mijn naam en bankrekening heeft gemaakt! ik betaal nu dus elke maand 40 euro voor iets wat ik niet heb aangevraagt.

ik heb diversen malen met de klantenservice gebeld.

1e keer-- 30:35 minuten
2e keer-- 15:59 minuten
3e keer-- 45 minuten


je krijgt dus zowieso niemand aan de lijn alleen maar muziek en een computer. Lycos zegt dat het maar 0,15 euro per minuut kost ik heb berekend dat dit afwijkt het is namelijk ongeveer 0,97 euro per minuut + extra kosten. Waar die voor zijn is mij volslagen onbekend. en met mobiel is het per 3 minuten 8,30 euro!!
ik heb al 2 keer een brief gestuurd maar nooit wat terug gekregen, mijn mails worden ook niet beantwoord! Er zit dus niemand op de klantenservice die mij wil beantwoorden.

ik ga dalijk naar de bank om lycos te blokkeren, maar dit is niet de eerste keer dat lycos zo handeld. ik heb uiteraard op google en dergelijke gekeken en ik hoor meer van deze klachten. met name over de klantenservice

ze hebben ook een raar registratie systeem, iedereen kan dus zomaar via jou van alles activeren.

kan iemand mij helpen of heeft iemand dit ook een keer mee gemaakt?

mail me dan a.u.b.: [email protected]
of bel graag: 08400 3 36 78

bedankt!

Arne

hansver
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 jan 2006 03:27

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door hansver »

Niet bereikbaar zijn voor een paar minuten gaat nog, vorige week was de site van onze vereniging plotseling weg. kreeg alleen te zien dat deze domijn binnenkort beschikbaar weg. Al twee jaar staat onze website er op en weinig klachten gehad.. Ineens is alles weg rara hoe kan dat? Mailen krijg je geen antwoord op, alhoewel ze in hun voorwaarden hebben staan dat je binnen 72 uur antwoord hebt. De helpdesk is niet bereikbaar. Als vereniging zijn we zwaar gedupeerd want al onze mail adressen zijn ook weg. Kun je ze hiervoor aansprakelijk stellen alhoewel dit leed nooit te betalen is! Het contract van onze experts pakket loopt nog tot 14 mei 2006 dus het zou er nog moeten zijn toch?

hp2001
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 jan 2006 14:30

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door hp2001 »

al meer dan 1 jaar heb ik web ruimte bij lycos, in het begin had ik behalve wat aanloop klachten en onbereikbaarheid van de helpdesk geen klachten, maar nu sinds enkele maanden is het feest, elke dag is mijn website meerdere uren niet bereikbaar, fouten als "could not connect to database" en "pagina niet gevonden" bezorgen me grijze haren, om de 3 dagen verstuur ik een klachten mail waar op tot heden niet gereageerd wordt....LYCOS!!! een schande dat het mag bestaan

frits2
Berichten: 12
Lid geworden op: 05 jun 2005 16:59

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door frits2 »

Heb nu statistiekenproblemen, kan de website totaal niet updaten en ben dus niet gemachtigd als webmaster mijn eigen website te zien.
Ben het helemaal spuugzat met lycos.
Binnen afzienbare tijd ga ik mijn contract ontbinden met lycos en wil ik mijn geld terugkrijgen voor dit jaar want het lijkt helemaal nergens meer op.
Wat een gigantische zwaar belabberde benedenpijl service van zon giga K-BEDRIJF.

Met vriendelijke groeten,

Frits 2

RemyB
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 dec 2005 18:43

Re: leed dat LYCOS webhosting heet!!!

Ongelezen bericht door RemyB »

Mailen krijg je geen antwoord op, alhoewel ze in hun voorwaarden hebben staan dat je binnen 72 uur antwoord hebt.
Antwoorden binnen die 72 uur lukt ze maar zeer zeldzaam. Ik heb mails ontvangen waarin het verlengen van een domeinnaam werd bevestigd, meer dan een half jaar nadat deze daadwerkelijk waren verlengd.

Voor het veruizen van een domeinnaam heb ik een code nodig. Glashard word beweerd dat die verstuurd is. Bij mij is echter niets binnen gekomen. Bij navraag via mail krijg je alleen het standaard antwoord dat men binnen die 72 uur antwoord. Uhu. Of een mail dat ze er alles aan doen op tijd mijn probleem op te lossen.
Wij willen onze excuses aanbieden dat we je e-mail helaas niet in korte tijd kunnen beantwoorden.

We verzekeren je dat we er alles doen om de situatie op te lossen zodat we je support kunnen bieden op het niveau dat je van Lycos kunt verwachten.

Dankje voor je begrip.
Die laatste regel... over ergens op neerkijken gesproken.

Gesloten