LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dell actie

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Wij hebben een dell gekocht en we dachten een upgrade te krijgen van de monitor. Er staat nergens dat het voor de dimension Bronze niet geldt. Toen we erachter kwamen direct gemaild naar Dell. Woensdagavond besteld, donderdag gemaild, vrijdag gebeld, maar helaas de computer zou al verzonden zijn . En nee helaas ze konden niets meer doen. Echt belachelijk en een service van nul komma nul! Toen we de verkoopafdeling belde begon die zelfs te twijfelen hoe het zat met de upgrade. Wie zou er dan gek zijn?

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Hoi Vka, volgens mij is ons hetzelfde overkomen!

RonaldK

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door RonaldK »

VKa,

ik heb een email naar [email protected] en [email protected] gestuurd met een klacht over de nederlandse afdeling.
Wie niet waagt die niet wint...
Ik laat wel even weten als er een reactie komt.

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

Ik heb intussen een advocatenkantoor ingeschakeld om de zaak te onderzoeken mbt misleidende informatie hetgeen een onrechtmatige daad is. Ik houd jullie op de hoogte. Maar ik blijf het jammer vinden omdat ik altijd heel tevreden over Dell was en iedereen ook Dell adviseerde. Maar dat zo'n telefoonmuts denkt mij zo te kunnen behandelen, slaat natuurlijk ook nergens op.

Gast

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door Gast »

Voor de kosten van een advocaat kan je 2x business class vliegen naar Ierland om zelf je machine op te halen.... :?

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

Tjsa, die kans bestaat als je verliest voor de rechter. Maar als je wint, kost het geen cent en dan krijgt een aantal mensen een gratis monitor. Sowieso krijgt Dell bij een rechtzaak veel negatieve publiciteit wat hun nog veel meer geld gaat kosten dan die paar schermpjes.

eppo

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door eppo »

Ik heb sinds een jaar ook een Dell computer in huis, ik heb zeer goede ervaringen met Dell. Mijn PC was ook op tijd binnen. Ook levert Dell goede stabiele PC's met hoogwaardige onderdelen voor een goede prijs.

Dat wilde ik even kwijt ...

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

helemaal mee eens!

Maar ze moeten wel doen wat ze beloven!

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

beste vka, ik ben ook al verder aan het puzzelen bij justitie, rechtsbijstand e.d. want wat hier gbeurt kan gewoon niet! Ik heb vandaag een aangetekende brief weggestuurd naar Dell. Ik kreeg van de verkoopafdeling eerst te horen dat je binnen 5 werkdagen zonder kosten kunt annuleren ook voor kleine ondernemingen. Toen ik nog een keer belde was het in een keer niet waar.
Ze hebben trouwens de site aangepast.
Volgens rechtsbijstand moeten we volhouden, we staan in ons recht. Heb je radar hier ook al over gemaild???

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Ik heb trouwens gisteren ook bij www.reclamecode.nl een klacht ingediend voor misleidende reclame.

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

dag chocci,

nee, ik heb radar niet geinformeerd, hos gaat dat?

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

gewoon via bovenstaand tabblad contact tussen nieuwsbrief en help in.
Heb jij overigens nog iets gehoord ofzo, omdat ze nu de site aanmerkelijk aangepast hebben?
Ik vraag me af waarom dat toch zou zijn, vast omdat de reclame zo duidelijk was ....
Dat vind ik nu echt het beroerde door dat te hebben gedaan geven ze toe dat het niet helemaal juist was en daar zouden ze naar mijn idee toch een beetje flexibel moeten omgaan met de mensen die het verkeerd begrepen hadden.
In ieder geval niet de onbeschofte behandeling van vandaag:
"ik ben maar een verkoper, ik heb geen idee wat u recht hierin is, ik ben geen jurist ofzo en als ik u was dan zou ik lekker een computer bij mediamarkt kopen......wat wilt u nu eigelijk een computer kopen en daarna meteen annuleren?"
Ik vroeg alleen hoeveel dagen ik had om mijn bestelling te annuleren en welke rechten ik had. Waarschijnlijk zijn ze alleen op de hoogte van de plichten....

RonaldK

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door RonaldK »

Hallo VKa,

ik kreeg vandaag een telefoontje van Dell naar aanleiding van mijn mailtje naar mr. Dell. Ze wilden hun excuses aanbieden en kwamen dus (eindelijk, waarom heb ik daar zoveel moeite voor moeten doen :? ) met een tegenbod.... krijg nu een 17" flatpanel ipv CRT voor E100,-

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

Zou de tekst van je mail willen geven? Dan kunnen anderen, zoals ik, daar ook gebruik van maken. En dan wordt het ook duidelijk dat het geen gezeur van een enkeling is maar dat het gegronde klachten zijn van mensen die in principe tevreden zijn over Dell

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Dear mister Dell, mister Rollins

I am very sorry that I have to write you, but the dutch department does not take my complaint seriously.

In the office I have a Dell notebook, and it works perfectly. So when my parents in law needed a computer for their company, I told them that I would order a Dell workstation because the price/quality is perfect.
So I looked at the website and ordered a Dimension 2400 because it also got a monitor upgrade with it.

So I looked at the specifications. And then I had two options:
* Dell advices
* Configure and order.

I knew what I wanted, so I did not need advice.
So I clicked configure and order. Which directed me directly to the bronze package.
When the next day the order confirmation was sent, I noticed that the monitor was not upgraded. I immediatly sent an email to the customer care division. And they told me the monitor upgrade was not in the package I ordered. Which took me by suprise since I did not see any other packages.
When I got the email, I phoned the customer care. They told me they couldn't do anything because the package has already been sent.
So I asked why the monitor was not upgraded, they told me it was only on the silver package and upwards. So I asked how I could have seen that there were more packages. They told me: "click on Dell advices". Which is, of course, not naturally if you know what you want..... When I looked at the dell.com website, this mistake is not possible because configure and order directs you to the site where you can choose between the three basic systems. This site is "easy as Dell"

I understand that if the order has already been sent, the monitor upgrade is not possible anymore. But then I would have expected at least some consideration because of the confusing website, and not a degrading tone of the customer care. When we called the sales department, they also got confused so it's not just me.
I did not expect this kind of business from a company like Dell.

Sincerely,
onze naam

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Hallo Vka, je moet de brief wel een beetje aanpassen, maar veel dingen kun je toch gebruiken, denk ik. Ze hebben de site nu ook aangepast!
Maar goed, de gulden middenweg is toch gevonden hoop ik. Maar eerst zien en dan geloven.
(ik neem aan dat je wel begrepen hebt dat RonaldK en chocci bij elkaar horen.)

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Laat me nog even weten hoe het bij jou is afgelopen.

VKa
Berichten: 9
Lid geworden op: 18 apr 2005 12:50

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door VKa »

Bedankt voor de tekst. Gelukkig heb ik screendumps bewaard. Ook anderen die problemen hebben met zaken die Dell belooft maar niet gedaan worden, stuur deze mail.
Het is niet om Dell een loer te draaien want daar heeft niemand wat aan maar wel krijgen waar je recht op hebt.

Hein Stege

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door Hein Stege »

Enkele maanden geleden heb ik een note-book van Dell gekocht,inclusief kleurenprinter,tas. Eerst was ik wantrouwend om vooruit te betalen, maar deze twijfel werd weggenomen door enkele bekenden die al ervaring hadden met Dell. Conform de afspraak werd alles keurig op tijd afgeleverd; geen problemen.
Een paar keer heb ik telefonisch contact gehad over enige aanloop-problemen, maar dat lag aan mijzelf omdat ik een complete leek was in het gebruik van een PC; de ondersteuning door Dell was prima.
Ik ben het wel eens met een aantal reacties dat in eerste instantie alles in het Engels wordt behandeld;ijn kennis van het Engels is enigszins beperkt en technisch-Engels is helemaal abacadabra, maar we zijn er best uitgekomen.
Al met al ben ik best tevreden met en over Dell.

chocci

Re: Dell actie

Ongelezen bericht door chocci »

Vka, hoe is het met jou afgelopen?
Wij hebben ons plat beeldscherm ontvangen!

Gesloten