LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta is nu OXXIO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Als oxxio beweerd dat ze goedkoper zijn en het niet zijn,is het misschien goed om dit te melden bij stichting reclame code commissie. Er zijn al een paar meldingen binnen over Evolta en misleidende reclame.

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Kijk even op http://www.reclamecode.nl/index2.html voor het adres van de codecommissie dan kun je er een klacht insturen. Wel bewijzen meesturen.

bosjaan

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door bosjaan »

Zojuist een folder ontvangen van OXXIO met als thema "Iedere klant van NRE en Intergas heeft een reden om over te schakelen op Oxxio"
Dit zou zijn omdat beide genoemde leveranciers in de etalage staan.
Na het lezen van alle recensies over Durion=Oxxio in elk geval besloten niet naar Oxxio over te stappen. Sta wel open voor goede raad, zodra mijn leverancier Intergas wordt verkocht. Mezelf mee laten verkopen lijkt me niet zo'n prettig vooruitzich. Beslis liever zelf bij wie ik koop. Zou ik nu noodgedwongen weer terug moeten naar Essent, wiens naam ook al in menige discussie negatief ter sprake is gekomen?????
Graag goede raad in deze voor mij duistere materie!!!!!

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Goede zaak
Vanaf deze zomer kunnen consumenten met klachten over banken en nutsbedrijven terecht op internet. De Stichting Geschillencommissies Consumentenzaken (SGC) verwacht conflicten digitaal veel sneller te kunnen beslechten dan nu mogelijk is.

De SGC kan klachten die via internet binnenkomen in behandeling nemen zodra de klant heeft betaald. Nu kan het wel een maand duren voordat een klacht in behandeling wordt genomen. Een woordvoerster van de SGC verwacht dat de organisatie de wachttijd kan terugbrengen tot enkele dagen.

Vooral over openbare nutsvoorzieningen, zoals energiebedrijven, bestaat behoefte aan een snellere afhandeling van problemen. Het aantal klachten over de jaarafrekening, meterstanden en het geschatte verbruik steeg het afgelopen jaar circa 63 procent.

SGC verwacht dat consumenten eind 2006 met al hun klachten terecht kunnnen op hun website. Het is ook de bedoeling dat mensen het verloop van hun klachtenprocudere via het internet kunnen volgen.

Bron: ANP
Nu kunnen we nog gerichter onze klachten melden, en nog eerder deze boeven van de nederlandse markt verwijderen!!!!

Trouwens, ze willen helemaal niet meer de goedkooste zijn
"Onze producten zullen meer en meer één product worden", zo zegt de Heus. "In een periode van 6 tot 12 maanden zullen we ze naar elkaar laten toegroeien. Er zijn nu al weinig verschillen in prijs en voorwaarden. Ik verwacht dat we qua prijsstelling rond het midden gaan zitten, en dat dus ons duurste product goedkoper wordt en ons goedkoopste product wat duurder."


Copyright©, Energeia,
Hiermee spreken ze zichzelf dus tegen
DUS ZAKKENVULLERS!!!

uzo
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2003 15:00

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door uzo »

Klopt helemaal,

DURION en OXXIO zijn precies dezelfde bedrijven. Zegt al genoeg als het bedrijf slecht bekend staat om gewoon onder een andere naam door te gaan :evil:

1964Ella
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2005 14:14

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door 1964Ella »

Ook ik ben van de week gebeld door een medewerker van Oxxio.

Nu toch maar eens achter de pc en een excel sheet aangemaakt, net als Pieter-Frank heeft gedaan.

Wij zitten nu bij Eneco en heb die tarieven eens naast de tarieven van Oxxio gezet om te kijken wat ik met mijn verbruik zou besparen bij ze. Besparen? Ik kom rond de twee honderd euro duurder uit per jaar.

Oxxio gebeld en die mevrouw zei dat dat onmogelijk was want zij zijn echt de goedkoopste. Ze dacht dat ze zelf een fout maakte in de berekening van de site van Eneco en die van hunzelf. Raar, dan zouden we allebei dezelfde foute berekening maken? Ze zou het na gaan vragen en ik moest dan maar eind van de week terugbellen. Dacht het niet, wie wil er nu nieuwe klanten? Zij toch?

Wat het nog vreemder maakt is de tarieven die ze hanteren voor de regionale opslagen (wij regio 3) die zijn bij hun veel lager dan bij Eneco en van Eneco ga je daarvoor toch de echt rekening krijgen. Maar die zou je dan bij hun leveringstarief op moeten tellen en dan zijn zij goedkoper dan Eneco. Tuurlijk, maar het bedrag van die opslag klopt van geen kanten.
Bij Eneco kost 1 m3 gas 0.190 euro bij Oxxio maar liefst 0.285957 (bedragen incl. btw excl. opslagen).
Ik kan dit alleen maar betitelen als pure oplichting en denk dat er wel een flink voor gewaarschuwd mag worden door programma's als Radar e.d.

Maar na wat ik hier allemaal gelezen heb, ben ik inmiddels al genezen en ga op zoek naar een andere leverancier dan Eneco maar niet Oxxio. Maar hou mijn excel sheet in de aanslag mocht die mevrouw nog de moed hebben om te bellen. :twisted: :?

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Gewoon lijstje uit Energieprijzen.nl erbij
Caplare : € 550,58
Enerfree : € 554,30
Greenchoice : € 562,07
Elektran : € 566,36
Energie:direct : € 577,19
E-Part : € 580,85
Oxxio 3jr : € 583,49
Grijs = Wijs : € 584,92
UnitedConsumers.com: € 585,02
Oxxio 2 jr : € 588,92
Oxxio 1 jr : € 593,67
Windunie : € 596,35
Elektran : € 600,27
Nuon : € 603,41
Westland : € 605,27
Verbruik 5700 kwh, standaard leverancier Essent
Zullen best wel onjuistheden inzitten, maar die zitten er bij iedereen in, en de lijn is duidelijk

Oxxio is duurder voor je portemonnee, en slechter voor je gezondheid.
De enige die er warmpjes bij komt te zitten is Erik de Heus
Wees dus verstandig en trap hier niet in
Houd die extra centen liever in je eigen zak

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

LEUSDEN - Het energiebedrijf Oxxio heeft vorig jaar een sterke groei doorgemaakt. Het aantal klanten dat elektriciteit van de onderneming afneemt, verdubbelde van 193.000 naar 403.000.

Ook verwierf het bedrijf sinds de volledige openstelling van de gasmarkt in juli vorig jaar 80.000 gasklanten. De omzet steeg daardoor met 110 procent naar 177,1 miljoen euro, aldus Oxxio vrijdag.


De nettowinst ging minder hard omhoog, met 41 procent naar 5,2 miljoen euro. Oxxio zegt nog steeds te werken aan de voorbereiding van een beursgang.

Reacties op dit bericht? Mail de redactie.
Altijd op de hoogte met de gratis NU.nl/nieuwslezer
Als het aantal klachten ook nog verdubbelen gaat, moet minister Brinkworst zeker opstappen. Het is nu al een gruwelijke bende bij Durion-Evolta-Energiebedrijf.com-Oxxio, en als dat nog erger wordt....
Sterkte aan de slachtoffers van deze bende

Heeft iemand info over de rechtzaak over de naamstelling van oxio en oxxio???

gerritje

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door gerritje »

Betrouwbaar en duidelijk
We zijn nu al de vierde energieleverancier van Nederland, mede door onze betrouwbare en duidelijke manier van werken.

Efficiency en innovatie
Door onze efficiënte en vernieuwende manier van werken, zijn onze kosten minimaal en uw voordeel maximaal.
Van de site van oxxio
Je zou hier toch direct klant worden als je dit leest?
Valt dit niet duidelijk onder misleidende reclame?
Het zou verboden moeten worden!!!!!!!!!

Gast

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Gast »

Probeer het te deponeren bij de reclame code commissie. Hoe meer mensen er klagen hoe meer er aan gedaan kan worden.

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

gewoon een vette brandbom naar binnen keilen bij dat bedrijf, grr ze halen me zo het bloed onder me nagels vandaan bah :evil:

rikkie69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rikkie69 »

Wellicht is het voor een ieder handig om niet klakkeloos alles over te nemen. Ja, bij een overstap naar oxxio, krijg je twee rekeningen, 1 van het net en 1 van het verbruik. Dat is ook logisch want de netwerkbedrijven hebben een monopolie. Ten tweede is het zo dat oxxio geen durion is, maar dat energiebedrijf.com zowel durion als evolta heeft overgenomen. De dte heeft ook haar excuus aangeboden aan oxxio voor de negatieve berichtgeving. Op de laatste plaats is het wel degelijk zo dat je kunt besparen, hoeveel hangt van uw huidige aanbieder en het verbruik af. Rekeningnummers zijn bij niemand bekend, dus ook niet bij Nuon, Oxxio, of essent.

rikkie69

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door rikkie69 »

Nog een aanvulling. wanneer je een enkel meter hebt bij eneco zijn de prijsverscchillen heel groot, bij een dubbelmeter is de besparing gering. Die 8 procent is dus geen leugen..

marijk

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door marijk »

je moet blijven bellen en je hebt niet voor niets een rechtsbijstand verzekering maak er maar gebruik van ze snappen er helemaal niks van daar bij durion of nu dan oxxio[/url][/quote]

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Nog een aanvulling. wanneer je een enkel meter hebt bij eneco zijn de prijsverscchillen heel groot, bij een dubbelmeter is de besparing gering. Die 8 procent is dus geen leugen..
Rikkie69
Lang in t buitenland gezeten of werkzaam bij deze bende???
OXXIO IS DUURDER EN WIL DIT OOK
"Onze producten zullen meer en meer één product worden", zo zegt de Heus. "In een periode van 6 tot 12 maanden zullen we ze naar elkaar laten toegroeien. Er zijn nu al weinig verschillen in prijs en voorwaarden. Ik verwacht dat we qua prijsstelling rond het midden gaan zitten, en dat dus ons duurste product goedkoper wordt en ons goedkoopste product wat duurder."


Copyright©, Energeia,
Wat dus overblijft is een verrote administratie, een oplichterachtige klantbenadering, en een te hoge prijs
Wil je dus belazerd worden dan "bespaar" je maar bij Oxxio
Maar klaag dan niet achteraf dat je in de **** zit......

piewie41

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door piewie41 »

Vandaag door Oxxio gebeld,vertelde mij doodleuk dat ik een boete krijg omdat ik mijn contract niet heb uitgediend!
Alle afrekeningen heb ik in huis liggen en wil niets met die bende te maken hebben.
Deze zeer smerige manier van zaken doen is kennelijk gewoon voor hun
Mensen trap er niet in!!!! :twisted:

Pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door Pebbie »

Vandaag door Oxxio gebeld,vertelde mij doodleuk dat ik een boete krijg omdat ik mijn contract niet heb uitgediend!
Alle afrekeningen heb ik in huis liggen en wil niets met die bende te maken hebben.
Deze zeer smerige manier van zaken doen is kennelijk gewoon voor hun
Mensen trap er niet in!!!!
Laat ze maar komen met die boete joh, ze hebben geen poot om op te staan. Je bent met hun destijds een overeenkomst aangegaan voor bepaalde diensten, diensten die hun niet en zeker niet naar behoren uitvoeren. Problemen werden/worden niet opgelost dus je staat zeker in je recht om het contract te be-eindigen. Waarschijnlijk proberen ze je gewoon te intimideren maar trap er niet in. Ze hebben geen poot om op te staan, als je alle problemen van dit forum na leest. Succes ermee.

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

Nu Oxxio zijn naam moet veranderen een suggestie voor meneer de Heus

NIXXIO

pebbie

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door pebbie »

Nu Oxxio zijn naam moet veranderen een suggestie voor meneer de Heus

NIXXIO
naam MOET veranderen? heb ik iets gemist?

lammert

Re: Evolta is nu OXXIO

Ongelezen bericht door lammert »

In de krant gisteren
Zelfs van hun naam weten ze een puinhoop te maken
Ze zijn veroordeeld tot naamswijziging omdat er al een bedrijf oxio was.
Ja, en die wil natuurlijk niet in verband worden gebracht met de goede naam......... van oxxio, vandaar

Gesloten