LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kosten voor een gemiste afspraak

Heb jij een uitgesproken mening over de gezondheidszorg? Ventileer hier jouw mening.
VRAAGJE

Re: Kosten voor een gemiste afspraak

Ongelezen bericht door VRAAGJE »

en als de tandart nu ziek is
en die belt een uur van te voren op (asistente)
en ik heb een paar uurtjes vrij moeten nemen op mijn eigen kosten
vergoed de tandarts mij dan ook die uurtjes

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Vraagje, die vraag is dus al een keer of 6 neergezet nu.
Eerst even lezen dus.
Overigens krijg je voor dit soort afspraken vrij van de baas.
Kost je dus helemaal niks.

Gast

Yukkie
In de praktijkrichtlijnen van de praktijk
Wel een van een PLEONASME gehoord ?????
De tandarts mag in zo'n geval de gemiste behandeling of de gemiste tijd in rekening brengen. Kosten van de gemiste tijd liggen al gauw bij de 50 Euro per 10 minuten.

Niet de tandarts maar de patiënt mist een behandeling.
Dus kan hij zijn rekening nooit opp deze wijze formuleren.

Gast

och gossie, heb je ook eens een moeilijk woord gebruikt joh...

HendrikJanT

Ongelezen bericht door HendrikJanT »

Ik vind het wel terecht dat je een rekening thuis krijgt als je niet op komt dagen. De tandarts has in dezelfde tijd iemand anders kunnen helpen. Nu zit hij duimen te draaien doordat iemand niet in z'n agenda kijkt. Stel je voor dat half Nederland dat zou doen. Waarschijnlijk kijk je de volgende keer wat beter welke afspraken je maakt omdat het je anders geld kost.
Hetzelfde probleem hebben de ziekenhuizen namelijk (waar ik werk). Er zijn behoorlijke wachtlijsten voor operaties. En dan presteren mensen het dus ook om niet op te komen dagen of een uur van tevoren af te bellen. Gevolg: verloren tijd, DUS verloren geld en nog LANGERE wachtlijsten.
Tsja, in de portemonnee raak je mensen nou eenmaal het beste, dus stuur een rekening als mensen hun afspraak vergeten zou ik zeggen.

vraagje

Ongelezen bericht door vraagje »

Gast 16.12 (20 mei)
Ik ben zelfstandig dus geen baas die dit mij vergoed
Dat was ik vergeten er bij te zetten
Gesnopen

Gast

wanneer je eigen baas bent pik je zelf een tijdstip uit waarop je vrij hebt, c.q. niet gemist wordt.
Zelf in te delen.
Fijn he...

Gast

gast hiervoor

vraagje

Ongelezen bericht door vraagje »

Ja , fijn he ! gast 14.25
Je eigen tijd indelen

yara1

Ongelezen bericht door yara1 »

Ik krijg extra vrije uren om naar de tandarts te gaan, en die tandarts zit hier alleen maar smorgens.
Gisteren ben ik nog geweest, na een eerdere gemiste afspraak.
Toch, als ik kijk naar het werk dat ze gisteren moesten verzetten kan ik me voorstellen waarom de rekening voor de gemiste afspraak 50 euro koste, ze zijn 5 kwartier bezig geweest, zowel de assistente, die volop hielp als de tandarts zelf. Toen ik mijn eerdere afspraak niet nakwam hebben ze daar beide duimen zitten draaien.
Het is terecht dat ik betaald heb voor het verzuim.

Gast

Als je een zaak hebt, waaronder ook een praktijk in de gezondheidszorg valt, maak je algemene voorwaarden. Die worden bij de Kamer van Koophandel of bij de rechtbank gedeponeerd. Daarin wordt o.a.geregeld wat de betalingstermijn van de rekeningen is en of er voor gemiste afspraken betaald moet worden. Meestal is er een termijn, b.v. tot twee dagen voor de afspraak, waarin kosteloos kan worden geannuleerd. Een dag voor de afspraak afzeggen kan dan b.v. de helft kosten, maar als je gewoon niet komt opdagen en ook niet het fatsoen hebt om af te zeggen is het heel normaal dat je het hele bedrag moet betalen.

Gast

Hallo allemaal,
Er zal als je goed kjkt altijd op de afsprakenkaart staan dat je minimaal 24 uur van tevoren een afspaak kunt afzeggen. Mocht je dat niet doen mogen ze je de kosten doorberekenen.
Wat niet terecht is..is dat dat blijkbaar maar naar 1 kant toe werkt. Ook mensen die vrij moeten nemen en het vrije tijd ( dus geld) kost zou men daarvoor een vergoeding moeten geven mocht de tandarts zelf een uur voor de afspraak afbellen.
Of men zou naar beide kanten wat toleranter moeten zijn/worden.

Laatst had ik me vergist..en zag dat ik 20 min.eerder een afspraak had dan ik dacht. Heb netjes even het ziekenhuis gebeld.. en mocht wat later komen. Was geen probleem. Waarom kan dat in een ziekenhuis wel..maar bij tandartsen blijkbaar niet? Ik neem aan dat zijn patienten niet allemaal op de valreep binnenkomen vallen..Toch?

Er valt dus voor beide partijen wat te zeggen.

Groetjes

resp00122585

Ongelezen bericht door resp00122585 »

Ik vind die tandartsen die meteen zo'n rekening sturen wel goed voor zichzelf zorgen, zeg.
Ze moesten zelf maar eens ziekenfonds verzekerd zijn! Ze verdienen al geld genoeg.

Ik heb al verschillende keren meegemaakt dat ik netjes op tijd voor een afspraak kwam. Na een kwartier, ha

Mila12

Ongelezen bericht door Mila12 »

:evil: Een vriend van ons had een afspraak bij een chiropractor toen zijn vriendin die dag bij een auto ongeluk om het leven kwam......... hij moest gewoon betalen!!! ronduit schandalig

Gast

Sorry er ging iets fout bij mijn mailtje, dus ga ik verder waar ik gebleven was.

Dus na een kwartiertje/halfuur ging ik naar die assistente. Vroeg hoe het zit, dat ik allang geholpen diende te worden. Dan is steevast het antwoord, er kwam een spoedgeval tussen, of, het loopt wat uit met de voorgaande patient enz. Nu dat had men mij dan toch eerder kunnen vertellen. Ben ik een hele middag verloren bij de tandarts. Ben ik niet gaan werken. Dan zeg ik toch ook niet tegen hem betaal de kosten maar. Verder kom je daar voor controle en wordt ook niet meteen geholpen maar moet een nieuwe afspraak maken voor een behandeling. Dus dat is dubbelop verdient door zo'n tandarts.

Nee dan moet zo'n tandarts mij geen rekening sturen als er onverwacht iets bij me gebeurt, of dat ik het een keer vergeten ben. Of b.v. dat ik opbel en om kwart voor 9 moet komen. Vraag ik nog een keer extra
naar de tijd. Schrijf het meteen in mijn agenda. Kom ik op de afspraak
en zegt de assistente doodleuk, ga maar naar huis want de afspraak was kwart over 9, en er is nu geen tijd meer voor.

michaelT

Ongelezen bericht door michaelT »

En andersom ?
Ik kom voor een afspraak met de Eneco vanuit mijn woonplaats in Zeeland helemaal naar mijn 2de woning in Den Haag (185km enkel) om een nieuwe meter te laten plaatsen. Ik spreek af tussen 10 en 12 uur. Ik ben er exact om 10uur. Ligt er, na 2 uur rijden, een kaartje van de Eneco in de bus dat ze om 9:45uur aan de deur zijn geweest en niemand aangetroffen hebben. Ik bel gelijk naar het nummer, misschien zijn ze nog in de buurt, maar sta dan vervolgens met mijn gsm zo'n 20 minuten in de wacht. Dit was me dubbel te kostbaar en heb daarom maar opgehangen. Nog steeds geen nieuwe meter. Ik vind dat ik hen een behoorlijke rekening kan/mag sturen. Wie heeft dit ook wel eens aan de hand gehad ??

naan

Ongelezen bericht door naan »

ik vindt het ook niet meer als gewoon dat hij die kosten aan jou in rekening brengt de tijd dat hij op jou heeft zitten wachten had een ander geholpen kunnen worden,want alles gaat op afspraak en tijd dus als die gene die na jou aan de beurt gewoon optijd is kan hij die dan niet in jou plaats helpen want dan is hij of zij er dan nog niet.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

Persoonlijk vind ik als het de eerste keer is dat de afspraak niet nagekomen is er een standaard symbolisch bedrag gerekend mag worden.[adm ] kosten voor het maken van een nieuwe afspraak
Maar 84 euro is echt absurd als het de eerste keer was/is

naan

Ongelezen bericht door naan »

ik wil reageren op mila 12,in deze situatie vind ik het wel een belachelijke zaak.wegens deze omstandig heden vind ik ook dat ze die kosten moeten kwijtschelden

Gast

Toch staat een tandarts hier volledig in zijn recht. Het is zijn vak, tenslotte, kapotte gebitten van mensen repareren. Voor JOU laat hij/zij een klant schieten die wellicht minder op zou hebben gebracht, maar wel op de gemaakte afspraak zou komen opdagen.

Gesloten