LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gsm in het openbaar vervoer
Re: Gsm in het openbaar vervoer
Als er geen onzinnige telefoongesprekken gevoerd mogen worden. Waarom mogen er dan wel normale onzinnige gesprekken gevoerd worden. is net zo irritant. Twee mannen die iets oninteressants bespreken over het werk. Twee vrouwen die het over een nieuw kapsel hebben.
Laten we het spreken in het openbaar vervoer maar helemaal verbieden!
Laten we het spreken in het openbaar vervoer maar helemaal verbieden!
Normale onzinnige gesprekken???????? (onzinnig is m.i. toch al abnormaal)Als er geen onzinnige telefoongesprekken gevoerd mogen worden. Waarom mogen er dan wel normale onzinnige gesprekken gevoerd worden. is net zo irritant. Twee mannen die iets oninteressants bespreken over het werk. Twee vrouwen die het over een nieuw kapsel hebben.
Twee mannen die iets oninteressants mogen bespreken????? (oninteressant zegt al iets over de onbelangrijkheid daarvan, dus is m.i. overbodig)
Onzinnige en oninteressante gesprekken zijn en blijven onbelangrijk, dus hoeven niet gevoerd te worden.
Spreken in het openbaar vervoer verbieden zoals door jou wordt voorgesteld, slaat totaal nergens op. In ieder geval niet op het mobiel bellen in het openbaar vervoer. Beetje cynische opmerking van je. Je bent vast zo'n onbenullige, oninteressante en onzinnige beller die ALLES belangrijk vindt, zolang JIJ er maar geen last van hebt.....
Hoe kan je voor een ander gaan bepalen wat zinnig en wat onzinnig is?
Ooit eens een zinnig mobiel-telefoongesprek gehoord dan?????
Komop zeg! De meeste mobiele telefoontjes zijn toch gewoon een leuk speeltje voor velen en men denkt dat het interessant staat. En die gesprekken die gevoerd worden zijn me toch heel erg belangrijk, dat MOET iedereen horen!!
Ga maar lekker interessant doen met je mobieltje.... op het eind van de maand weet je tenminste waar je geld aan op is gegaan.....
Komop zeg! De meeste mobiele telefoontjes zijn toch gewoon een leuk speeltje voor velen en men denkt dat het interessant staat. En die gesprekken die gevoerd worden zijn me toch heel erg belangrijk, dat MOET iedereen horen!!
Ga maar lekker interessant doen met je mobieltje.... op het eind van de maand weet je tenminste waar je geld aan op is gegaan.....
Mobieltjes moeten verboden worden in alle vormen van vervoer, openbaar of niet. Het is de meest debiele uitvinding ooit gedaan. Ja ik heb er zelf ook een, maar ik ga er niet interessant mee lopen doen in de trein of zo.
Waarom wil iedereen altijd verbieden????
Als je gaat verbieden in het openbaar vervoer, zeg je eigenlijk dat een mobieltje verboden moet worden in elke ruimte waar het woordje openbaar van toepassing is. Ook ik weet heus wel dat een aantal mensen menen afhankelijk te zijn van zo'n ding, en vervolgens gesprekken voeren die hadden kunnen wachten. Maar...ik had zelf enige tijd het bedrijfsalarm via een mobieltje, deels uit kostenoverwegingen, deels om sneller naar politie en of alarmcentrale te kunnen reageren . De verwachte grotere vrijheid die als bonus mee had kunne komen bleef uit, te veel plekken waar je niet welkom was.... Dat zuo door alle voorstellen"nu alleen maar erger worden. En wat de zinnige of onzinnige gesprekken en "nood" betreft, Wat is "nood"? Wat Is (on)zin? Ik blijf erbij dat het te hard en te veel de grootste bron van ergernis is, zeker als dat gecombineerd wordt met te veel onzingesprekken in de ogen van veel mensen.
Als je gaat verbieden in het openbaar vervoer, zeg je eigenlijk dat een mobieltje verboden moet worden in elke ruimte waar het woordje openbaar van toepassing is. Ook ik weet heus wel dat een aantal mensen menen afhankelijk te zijn van zo'n ding, en vervolgens gesprekken voeren die hadden kunnen wachten. Maar...ik had zelf enige tijd het bedrijfsalarm via een mobieltje, deels uit kostenoverwegingen, deels om sneller naar politie en of alarmcentrale te kunnen reageren . De verwachte grotere vrijheid die als bonus mee had kunne komen bleef uit, te veel plekken waar je niet welkom was.... Dat zuo door alle voorstellen"nu alleen maar erger worden. En wat de zinnige of onzinnige gesprekken en "nood" betreft, Wat is "nood"? Wat Is (on)zin? Ik blijf erbij dat het te hard en te veel de grootste bron van ergernis is, zeker als dat gecombineerd wordt met te veel onzingesprekken in de ogen van veel mensen.
Sorry, ik was nog iets vergeten. Er is ook een opmerking geplaatst over kinderen die een mobieltje hebben: Om te kunnen bellen als er "iets" is.
Afgezien van het feit dat het niet thuis hoort bij het oorspronkelijke onderwerp, is er voor ouders tegenwoordig reden genoeg om een kind een mobieltje te geven. Bij juist gebruik spaart het een hoop frustraties, en het kind in kwestie kan "altijd" een familielid bereiken.
De hele discussie hier maakt mij steeds meer duidelijk dat de mensheid in het algemeen de nadelen van, in dit geval de GSM zwaarder laat wegen dan de voordelen. het is voor heel veel mensen gewoon een geruststellend idee dat er een mogelijkheid tot contact is. Dat het ook "misbruikt" wordt ga ik niet ontkennen. Alleen...er over blijven zeuren is minstens zo irritant.
Afgezien van het feit dat het niet thuis hoort bij het oorspronkelijke onderwerp, is er voor ouders tegenwoordig reden genoeg om een kind een mobieltje te geven. Bij juist gebruik spaart het een hoop frustraties, en het kind in kwestie kan "altijd" een familielid bereiken.
De hele discussie hier maakt mij steeds meer duidelijk dat de mensheid in het algemeen de nadelen van, in dit geval de GSM zwaarder laat wegen dan de voordelen. het is voor heel veel mensen gewoon een geruststellend idee dat er een mogelijkheid tot contact is. Dat het ook "misbruikt" wordt ga ik niet ontkennen. Alleen...er over blijven zeuren is minstens zo irritant.
Iemand die aangeeft dat er geen verschil is tussen een onzinnig tweegesprek in de bus, of eenzelfde onzinnig gekwetter in een telefoontje: Met dat laatste is het mogelijk apparatuur te ontregelen, je moet al van goede huize komen, wil je met een gewoon, zij het ''onzinnig'' gesprek apparatuur te ontregelen.
Het probleem zit hem dan ook voornamelijk in het volgende: het bellen in het openbaar vervoer is als een modeshow. Anderen laten zien dat jij het nieuwste op dat gebied hebt kunnen bemachtigen.
Dat je telefoonrekening daarmee de spuigaten uitloopt, mag de pret kennelijk niet drukken, JIJ hebt indruk gemaakt op anderen. Vergeet het maar, IK vind zulke mensen gewoon zielepoten.
Het probleem zit hem dan ook voornamelijk in het volgende: het bellen in het openbaar vervoer is als een modeshow. Anderen laten zien dat jij het nieuwste op dat gebied hebt kunnen bemachtigen.
Dat je telefoonrekening daarmee de spuigaten uitloopt, mag de pret kennelijk niet drukken, JIJ hebt indruk gemaakt op anderen. Vergeet het maar, IK vind zulke mensen gewoon zielepoten.
Als je indruk moet maken met je splinternieuwe mobieltje, je prachtige tas of wat dan ook, ben je iemand die niet verder kijkt dan de oppervlakte. Uiterlijk vertoon is niet alles, een mens is meer dan de buitenkant.
Ik kan alleen maar medelijden hebben met dit soort mensen.
Ik kan alleen maar medelijden hebben met dit soort mensen.
Yep, ik bel voor mijn werk zeer veel mobiel.Ooit eens een zinnig mobiel-telefoongesprek gehoord dan?????
Zijn toch erg zinnige gesprekken (die jij waarschijnlijk onzinnig zal vinden, omdat jij het niet zal kunnen volgen).
Maar dan blijft het nog altijd zo dat wat in jouw ogen onzinnig is voor de andere persoon zeer zinnig kan zijn.
Onzinnige gesprekken zijn gewoonweg gesprekken die nergens op slaan, nergens over gaan, zeg maar het GTST-type geklep dat je hoort.
Voor jou onzinnig, voor hen blijkbaar erg belangrijk.
Zelf nooit jong geweest?
Zelf nooit jong geweest?
Ik bel ook wel eens in het openbaar vervoer. Meestal om iemand te laten weten hoe laat ik thuis ben of om opgehaald te worden.
Dit doe ik niet om met mijn telefoon te showen. Ik heb trouwens ook niet echt een telefoon om mee te showen want hij is al erg veroudert.
En ja als je bijna nooit gebeld wordt en je mobiel dan onderin je tas zit kan je hem soms niet gelijk vinden. Kan gebeuren he.. als je iets niet vaak gebruikt.
Ik vind het zielig voor jullie dat je je zo stoort aan als mensen het over onzinnige dingen hebben. Daar hebben jullie het hier tenslotte ook over, over onzinnige dingen.
Maar als je er echt zo last van heb ga dan in een stilte coupe zitten. Heb je ook geen last van tegen elkaar pratende mensen. Lekker rustig. ...
Dit doe ik niet om met mijn telefoon te showen. Ik heb trouwens ook niet echt een telefoon om mee te showen want hij is al erg veroudert.
En ja als je bijna nooit gebeld wordt en je mobiel dan onderin je tas zit kan je hem soms niet gelijk vinden. Kan gebeuren he.. als je iets niet vaak gebruikt.
Ik vind het zielig voor jullie dat je je zo stoort aan als mensen het over onzinnige dingen hebben. Daar hebben jullie het hier tenslotte ook over, over onzinnige dingen.
Maar als je er echt zo last van heb ga dan in een stilte coupe zitten. Heb je ook geen last van tegen elkaar pratende mensen. Lekker rustig. ...
Dat is niet helemaal waar, zelfs in een stiltecoupe denken mensen het zich te kunnen veroorloven om keihard te bellen, praten of muziek te luisteren.
Als je ze dan vriendelijk wijst op het bordje stiltecoupe kun je een kwaaie blik of een knal voor je kop krijgen.
Als je ze dan vriendelijk wijst op het bordje stiltecoupe kun je een kwaaie blik of een knal voor je kop krijgen.
Hou toch op met deze lariekoek van verhalen.
Ik vraag alleen maar wat respect wederzijds.
Normen en waarden heet dat hier.
Niks meer en niks minder.
Ik vraag alleen maar wat respect wederzijds.
Normen en waarden heet dat hier.
Niks meer en niks minder.
Een topic als dit was er toch al?
Of ben ik gek aan het worden?
Of ben ik gek aan het worden?
Dat ben ik nog (in mijn idee). Volgens de wet ben ik net meerderjarig. Ook al is het voor hen erg belangrijk, het laat weer eens de verloedering van de maatschappij zien. Als het bijvoorbeeld over huiswerk gaat, niks mis mee, maar als je dan vervolgens over 'het mooie truitje in die zaak verderop' gaat kleppen, of over 'het nieuwe kapsel van dat lekkere ding', dan zou ik maar wat graag een stoorzender bij de hand willen hebben.Voor jou onzinnig, voor hen blijkbaar erg belangrijk.
Zelf nooit jong geweest?
Omdat jou! toevallig niet intresseert.
Ik denk dat jij ook vaak zat over dingen kletst die een ander niet intresseert, maar dan wil je ook niet dat ze op zo"n manier reageren, toch?
Laat een ander dus in zijn waarde, dan doen ze dat bij jou ook...
Ik denk dat jij ook vaak zat over dingen kletst die een ander niet intresseert, maar dan wil je ook niet dat ze op zo"n manier reageren, toch?
Laat een ander dus in zijn waarde, dan doen ze dat bij jou ook...
Tja, zinnig, onzinnig....maar is het ook zo belangrijk dat het persé nu moet plaatsvinden.Geplaatst op 18 Apr 2005 15:06 door Gast
Yep, ik bel voor mijn werk zeer veel mobiel.
Zijn toch erg zinnige gesprekken (die jij waarschijnlijk onzinnig zal vinden, omdat jij het niet zal kunnen volgen).
Er zijn wel meer mensen die zeer veel mobiel bellen omdat ze DENKEN dat het belangrijk is.
Enne als je denkt dat het handig is omdat je bereikbaar bent, dan is dat ook kletskoek. Iedereen werkt tegenwoordig met een agenda (want ja, druk, druk, druk, hè), dus men weet waar je uithangt en waar men je kan bereiken. En natuurlijk neem je midden in een gesprek de telefoon op omdat je bereikbaar moet zijn en je werk je nodig heeft....
Wat is hiervan nu de belangrijkheid?Geplaatst op 18 Apr 2005 16:37 door ikke-ikke-ikke
Ik bel ook wel eens in het openbaar vervoer. Meestal om iemand te laten weten hoe laat ik thuis ben of om opgehaald te worden.
Waarom moet iemand weten dat jij nu in het openbaar vervoer zit en waarom moet iemand weten hoe laat je thuis bent. Ik zou zeggen dat zien ze vanzelf wel. Kom je later thuis dan normaliter etenstijd gepland staat, kan de rest toch alvast beginnen en maak jij naderhand gebruik van een handig apparaat (wel met je tijd mee blijven gaan, hè) dat ook wel magnetron genoemd wordt.
Dit zijn allemaal dingen die je van tevoren ook kunt afspreken. Dat hoeft ook weer niet persé als je al onderweg bent.
Gewoon mobiel bellen in alle gebouwen die openbaar zijn, het openbaar vervoer. Ga maar lekker ergens op de plee zitten als je zo nodig moet.
Van mij mag iedereen bellen in het OV maar niet voor 9:00 's ochtends