LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

ja zo kan ik ook miljarden omzetten

teveel onterechte betalingen incasso´s etc

hoeveel mensen betalen er niet braaf.

ik zeg ook niet dat hij geen groot loon mag krijgen maar wel voor ie dat krijgt eerst eens moety zorgen dat de zooi eens opgelost wordt

ze zijn al jaren bezig en ze bakken er gewoon niks van.

dan is het de software, dan de consument zelf maar nooit maken hun de fout.

een 1 persoonshuishouden wat van 70 euro voorschot naar 700 euro voorschot pm gaat gaat is normaal in jou ogen dus.

nou bij mij niet

als ik directeur was daar liet ik eerst alles eens goed maken en ging dan dreigen met afsluiten.

hoe kun jij in hemelsnaam jezelf zo´n loon toekennen terwijl er door jou wanbeleid zoveel problemen zijn.

let wel 99% van heel de rekeningen klopt geen ene moer van.

Einstein29

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Einstein29 »

Alles draait om vraag een aanbod en daar is de prijs die je betaald op afgestemd....en niemand heeft iets te maken met hoe die prijs tot stand komt en wat bestuurders wel of niet verdienen, problemen zijn er overal en niet alles gaat altijd zoals het zou moeten.

Maar zeuren over wat iemand al dan niet verdiend is enkel en alleen gebaseerd op typisch hollandse bemoeizucht, sensatiezoeken maar vooral afgunst.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

o nee geen afgunst

hij mag dat best verdienen van mij als ie idd ook goed werk levert

maar dat doet ie niet want de problemen zijn nog net zo groot als 3 jaar terug.

eerst het werk eens goed doen en dan jezelf verrijken.

gooi 2 ton van zijn salaris eens in een goede adminstratie dat kan al veel schelen.

als je rekeningen krijgt uit 2003 dan klopt er toch iets niet he.

ik belde gisteren op met mijn klacht.

weet je wat ik te horen kreeg ja 2003 hebben we uitgerekend en u kreeg toen 30 euro terug.
nu blijkt dat ik 43 euro moest bijbetalen doen ze daar 2 jaar over om dat uit te rekenen
zegt dat vrouwtje ja maar dat zijn achteraf berekeningen en dat verrekenen wij niet met de eindafrekening nou het lijkt mij dat dat toch wel zou horen he.

als de administratie zo blijft graven ze hun eigen graf want niemand kan en wil straks meer betalen

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

o nee geen afgunst

hij mag dat best verdienen van mij als ie idd ook goed werk levert

maar dat doet ie niet want de problemen zijn nog net zo groot als 3 jaar terug.

eerst het werk eens goed doen en dan jezelf verrijken.

gooi 2 ton van zijn salaris eens in een goede adminstratie dat kan al veel schelen.

als je rekeningen krijgt uit 2003 dan klopt er toch iets niet he.

ik belde gisteren op met mijn klacht.

weet je wat ik te horen kreeg ja 2003 hebben we uitgerekend en u kreeg toen 30 euro terug.
nu blijkt dat ik 43 euro moest bijbetalen doen ze daar 2 jaar over om dat uit te rekenen
zegt dat vrouwtje ja maar dat zijn achteraf berekeningen en dat verrekenen wij niet met de eindafrekening nou het lijkt mij dat dat toch wel zou horen he.

als de administratie zo blijft graven ze hun eigen graf want niemand kan en wil straks meer betalen

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

let wel 99% van heel de rekeningen klopt geen ene moer van
Waar baseer je dit op?
Kan inderdaad zijn dat er wat meer dingen niet kloppen maar Nuon zelf komt met een cijfer van iets meer dan 1% klagende klanten.
De waarheid zal ergens in het midden liggen maar 99% is natuurlijk schromelijk overdreven.

nuonmedewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

90% van mijn dagbesteding bestaat uit uitleg over jaarnota's en termijn bedragen

maar vaak komt de klant binnen met "het klopt niet"
je gaat dan vragen stellen en merkt dat de klant bv een maandbedrag niet heeft betaald maar deze wel als in rekening gebracht op de jaar nota staat (zoals het hoort)
deze klant moet dit edrag dan nog betalen

je kan de meeste klanten een uitleg van een half uur geven maar ze houden vast aan "het klopt niet" "u moet dit afboeken"

deze mensen gaan daarna klagen
melden op dit forum
en gaan naar de bezwaar commisie

vaak blijkt dan dat de klant het gewoon niet begrijpt maar dat de nota wel correct is

ik denk dat ik misschien 4 keer per week voor iemand de jaarnota laat aanpassen nadat blijkt dat er een fout op staat (foute meterstanden daargelaten(dat is een opnamefout en heeft een hele andere ooraak als administatie))

moraal van dit verhaal
veel van de klachten zijn geen klachten maar een misverstand
door ook eens te luisteren naar de persoon aan de andere kant van de lijk kan u zich veel ergenis besparen!

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

(foute meterstanden daargelaten(dat is een opnamefout en heeft een hele andere ooraak als administatie))
Vanuit het oogpunt van de klant gezien valt dit wel onder de administratie van een Energiebedrijf. Dat dit binnen de Nuon hierarchisch onder een andere afdeling dan Front- of Back Office valt is het probleem van de klant niet.
Uw opmerking toont overigens wel de hokjesgeest binnen Nuon aan :idea:

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door topery »

ik denk dat ik misschien 4 keer per week voor iemand de jaarnota laat aanpassen nadat blijkt dat er een fout op staat
52 weken per jaar, 4 per week, dat zijn er ongeveer 200. Met hoeveel collega's doe je dit werk? Dan kunnen we een goed beeld krijgen van het werkelijke probleem. medewerkers x 200 = ?%

nuonmedewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuonmedewerker »

foute meterstanden!

dit kan meerdere oorzaken hebben en is daarom anders dan een administartief probleem

dit probleem ontstaat vaak uit het feit dat het mensenwerk is
meterstanden worden ingevoerd op een handterminal
1 tikfout kan dus worden gemaakt

daarna word deze stand nog 2 maal overgenomen (nog een kans op tikfouten)

ook kunnen mensen zelf de standen doorgeven en heel vaak gaat dat fout
(1 meter vergeten, standen van gas bij electra, komma verkeerd)

dan hebben we ook nog de schatting
als er helemaal geen standen bekend zijn dan komt het systeem zelf met een geschatte stand en deze kan behoorlijk verschillen als u meer of minder bent gaan gebruiken


kortom, administatief alles in orde maar ergens word een menselijke fout gemaakt

dit kan altijd gecorrigeerd worden!

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

medewerkers x 200 = ?%
1100 medewerkers * 200 = 220000 keer per jaar
die 200 is echter niet reeel omdat ze ook nog een week of 5 vakantie hebben
Gaan er dus zeker 20 af kom je op 180.000
de helft van die gasten heeft verder geen bevoegdheden om wat te veranderen in de admin dus 90.000 fouten
dit delen door 3,0 miljoen klanten
kom je op 3% fouten in de rekening

Is wel wat maar dan de officieele 1 en nog wat % wat ze zelf naar buiten brengen maar niet heel wereldschokkend!?

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Vervelend toch hoor jaloezie.............en niet betalen lijkt me leuk....hopelijk worden die mensen niet in de winter allemaal afgesloten en moeten ze een megaboete betalen om weer aangesloten te worden.....kan de directeur nog wat meer krijgen volgend jaar. :P

topery
Berichten: 444
Lid geworden op: 17 mar 2005 11:34

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door topery »

medewerkers x 200 = ?%
Bedankt voor uw inzet..wellicht klopt die ook, maar ik had toch liever een eerlijk antwoord van de nuon medewerkster......

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Wie zegt dat ik geen Nuon medewerker ben?
Overigens heeft de officieele Nuon medewerker al eens laten vallen dat er 1100 mensen aan de telefoon zitten op de CCCenters en heeft een woordvoerder van Nuon in een TVGelderland programma ergens vorig jaar het cyfer 1% en nog wat laten vallen als klachtenpercentage.
Vandaar dat ik me zo vrij voelde even een berekeningetje uit te voeren 8)

nuon medewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

zoals je zegt

4 per week X 52 weken = 200 per medewerker
uit 1100 medewerkers zijn er ongeveer 300 nota medewerkers

dus 300 X 200 = 5000 keer op jaar basis

nuon heeft ongeveer 3 miljoen klanten
100 delen door 3.000.000 keer 5000 = 0.16%

dus behoorlijk weinig

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Ken je nagaan; en daar kan Ludo dan straks voor door de knietjes!

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

dus 300 X 200 = 5000 keer op jaar basis

nuon heeft ongeveer 3 miljoen klanten
100 delen door 3.000.000 keer 5000 = 0.16%
je doet je reputatie - van slechte rekenaar wel bar eer aan Nuon medewerker :P
300 x 200 = nog altijd 60.000 correcties op jaarbasis
60.000/3 miljoen = 0.02 X100% = 2%
Zat ik er toch niet ver naast ;-)

nuon medewerker

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door nuon medewerker »

mijn baan is ook niet rekenen :-)
zeker niet als ik thuis op de bank op zondag met een biertje achter de computer zit

anyway

nogsteeds niet zo veel, en absoluut op te lossen
je hoeft hier namelijk maar voor te bellen en we vullen de juiste standen in (of komen even kijken als het te veel verschilt)

een essenter

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door een essenter »

mensen waar praten we over. Klanten vragen vaak dat het zo druk is bij ons en dat essent en verschrikkelijk bedrijf is. We hebben het immers iet voor niets zo druk.

Van de 2,4 miljoen klanten, bellen op jaarbasis 10 % de klantenservice.
Hier zijn de calls ook meegenomen die snel af te handelen zijn, zoals een meterstand doorgeven of een voorschot verhogen.

Dit zijn dus op jaarbasis echt niet zo heel veel klanten.

Nu begrijp ik dat het heel vervelend is voor de mensen waar het fout is gegaan, maar dit zijn er echt niet zo veel als de meeste mensen denken.

Kijk maar naar uzelf misschien. Bent u tevreden over de diensten, dan zult u er nooit over beginnen op een verjaardag. Alleen als er eens iets negatiefs te melden valt dan komt dat tijdens een feestje op tafel. De mens is een raar wezen. :?

Toevallig had ik vorige week een aantal mensen die even wilden vertelen hoe blij ze met Essent waren. Ook dit is best wel eens leuk om te horen. Niet dat ik te beroerd ben om problemen op te lossen, maar het is ook wel eens leuk om een compliment te krijgen.

Hoopvol

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Hoopvol »

Dan vertel ik jou op de volgende verjaardag, of ik die kennis van mij al tv aansluiting heeft. Tien, twintig keer bellen, faxen, mailen en dat is nu zo'n beetje 2 maanden geleden. Alles is betaald, maarja, de computer heeft de achterstanden nog niet weg kunnen werken.

Als wij een achterstand hebben, worden we gelijk bedreigd met afsluiting, maar dit kan en mag wel? Wie van jullie, van Essent gaat hier over en doet er er eens wat aan? Nou, wie weet is het op de volgende verjaardag opgelost. Ik heb haar al een schotel aangeraden en over te stappen naar een ander energie bedrijf.

Gelukkig heb ik Nuon en ik denk, zolang je niks veranderd of wijzigd is Nuon zo gek nog niet! Vinden hun misschien ook wel even een keer prettig om te horen.

Gast

Re: Aktie:alleen de betaling voor de maand mei weigeren !!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Gelukkig heb ik Nuon en ik denk, zolang je niks veranderd of wijzigd is Nuon zo gek nog niet! Vinden hun misschien ook wel even een keer prettig om te horen.
Allereerst bedankt voor het compliment. Als voormalig Essent medewerker en nu Nuon medewerker weet ik dat het ook wel eens fijn is als de medewerkers een compliment krijgen. :D De medewerkers doen hun best om iedereen te helpen. Uiteraard zit er natuurlijk wel eens een rotte appel tussen. Maar die tref je overal.

Wat betreft de herinneringen en aanmaningen van Essent ( en Nuon). De toonzetting is niet plezierig, klopt. Maar naar mijn mening hoeft dat ook niet.

Als iedereen op tijd zou betalen, zouden herinneringen en aanmaningen ook niet nodig zijn. Maar helaas..... :( Zo werkt het niet.

Voor de mensen die door omstandigheden niet kunnen betalen, heb ik alle begrip en wil ook graag helpen. Tegen de mensen die het simpelweg niet willen betalen omdat ze het ergens niet mee eens zijn, wil ik alleen maar zeggen 'Bezint eer ge begint' (of zoiets).

Wie zegt overigens dat die kennis bij een ander energiebedrijf geen problemen gaat krijgen? Ik weerhou die kennis er niet van..... Maar kies bij een overstap dan natuurlijk wel voor Nuon :D Sorry Essent.

Verder moet ik zeggen dat ik het gezeur over de salarissen van de topmannen van energiebedrijven een beetje overdreven vindt. Zoals eerder al gezegd is, als jij zo'n bedrag zou kunnen verdienen voor het leiden van een energiebedrijf, zou je ook geen nee zeggen.

Zeg niet dat ik het er mee eens ben, maar als we dan toch aan het zeuren zijn over salarissen, kijk dan liever eens naar wat voor absurde bedragen voetballers ontvangen. Laat ze daar eerst maar eens wat aan gaan doen.

Gesloten