LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
RayL

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door RayL »

:D ik ben blij dat dit soort pagina's bestaan en dat er mensen op deze manier voor worden behoed voor dit soort misleidende en geldtrekkende reclame....
ik doe al zo lang mee en heb kan maar een lot per maand missen, erg zat dat ze je zo geld proberen te ontfutselen....
Ja je kan het weer opzeggen maar er zit altijd een opzegtermijn op en al is het maar een maand: kijk eens hoeveel dat dan opbrengt
(kunnen ze wel weer nieuwe BMW's voor kopen!!)

In ieder geval bedankt voor deze zeer nuttige en preventieve informatie!!

wil weten

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door wil weten »

:( Ook ik heb deze post vandaag ontvangen. Ik ben het nu
echt beu. Ik vind dit rieken naar oplichting!! De reclamecodecommissie
heeft al een negetief oordeel hierover geveld en men gaat gewoon door.

Ik zeg vandaag nog mijn abonnement op!!
Ik wil wel aan goede doelen geven, maar niet aan opl.......

Hugootje
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2005 17:03

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Hugootje »

Ook ik heb vandaag de BMW-brief in de bus gekregen. Ik ben dus 1 van de 2000 gelukkigen die een zeer grote kans maakt? :?

Wel toevallig dat een groot percentage hier toevallig melding maakt ook bij het selecte groepje van 2000 mensen te zitten. De dag kan niet meer stuk! Ik weet nu bijna zeker dat ik die BMW win.

Nu nog snel eventjes de code activeren...

:wink:

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

Vandaag, 2 juni 2005, kreeg ik ook een brief. Gelukkig tikte ik "wineenbmw.nl" in op google, waarna Radar als eerste link verscheen. Nieuwsgierig las ik alle reacties en merkte gelijk dat dit al veel langer speelt. Blijkbaar legt de Postcodeloterij het advies van de Reclame Code Commissie naast zich. Het is dus goed dat we Radar hebben, die ons hierop nog opmerkzaam maakt.

Schneider

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Schneider »

Zojuist een mooie brief opengemaakt van de Postcodeloterij. Uiteraard geselecteerd en een verwijzing naar www.wineenbmw.nl. Echter in de voorwaarden op de achterzijde staat onder punt 7 vermeld dat door het geldig maken van je code je met minimaal 1 lot mee speelt. Ook op de site na het invullen van de activeringscode kom je zo'n vage opmerking tegen.

Is zo'n postcodeloterij nog steeds niet in staat om fatsoenlijk met zijn klanten te communiceren?

els schouren

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door els schouren »

heden dus ontvangen dat ik een kans maak op een bmw hoor bij een select gezelschap(denk de sufferts dat ze die menen)die kans maken op de bmw
ook extra lot activeren ik doe mee met ik meen2 loten en vind het genoeg het meeste wat ik in al die jaren heb gewonnen is 5€ dus hoef echt geen lot erbij dus zal er ook geen bmw komen denk ik :cry:
dus ze gaan gewoon door met hun actie
het is nu 3-6-05

groetjes van iemand die de lettertjes leest :lol:

Mariedemer

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Mariedemer »

:!: Heb je ook een BMW-wincode brief ontvangen, a.ub. leest eerst de Algemene Voorwaarden vooral punt 7,8,9.
:? Ik was ook zo dom geweest om mee te doen aan alle akties die ze houden dus ik heb ook al veel loten en :( helaas nog steeds niet gewonnen. Ik hoop alleen maar dat de postcodeloterij echt de goede doelen steunen maar als ik zie wat voor prijzen ze uitgeven, heb ik toch mijn twijfels!!!!

grtjs,

Mariedemer

Primus

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Primus »

Ik vertrouwde de kop al niet en ben via google hier terecht gekomen.
Dit lijkt wel op zakkenvullen van de loterij Ik dacht dat men goede doelen steunden maar blijkbaar steunen zij zichzelf. :twisted:

Gast

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Gast »

:cry: het was te druk bij het activeren van mijn code
De selectie waar ik deel van uit maak is toch wel een hele ruime selectie
Jammer

t.dijkstra

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door t.dijkstra »

Wij werden vandaag ook selecteerd voor een BMW!!
Ik vind het heel misleidend, in de brief van de Postcodeloterij staat nergens dat men nog een nieuw lot erbij moet kopen. Ik denk eraan zelfs mijn huidige twee loten stop te zetten want tussentijds komen mij de schimmige handelingen van de Postcodeloterij de strot uit.

Marcel_b

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Marcel_b »

:evil: Ongelooflijk! Aanpakken die postcodeloterij.
Dat dit zomaar weer kan na de uitspraak van de reclamecodecie.
Radar -> ga er maar heen en zet ze maar voor schut!

len

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door len »

Brief over de BMW ontvangen vandaag en met argwaan gelezen. Ik lees de kleine lettertjes door en lees echt nergens dat je verplicht bent om meer loten te kopen dan waarmee je al speelt!

Kom je daar soms pas achter als je naar de site van de postcodeloterij gaat?.....
Ik vertrouwde ze toch al niet, maar als dat waar is ,zeg ik op!

Reempie

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Reempie »

Hoe is het mogelijk dat op 3 juni 2005 nog steeds mailing de deur uitgaat, waarover op 17 maart de de reclamecodecommissie een uitspraak is gedaan?
Of is deze uitspraak alleen een advies?
Alle deelnemers maken namelijk kans in de BMW-week, maar met de u gesturde code maakt u meer kans.Wij raden u dus aan uw BMW -wincode direct te activeren en aan te geven met hoeveel extra loten u extra kans wilt maken

Hoeveel extra kans ik dan maak vraag ik me dan ook af,maar
mijn brief is gedateerd 1 juni 2005. Is deze nu dan veranderd of is het nogmaals alleen een advies?

Abe

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door Abe »

Heb vandaag ook de brief mogen ontvangen. Na lezen van de voorwaarde bleek mij inderdaad dat ik loten moest kopen, dus toch maar niet gedaan.

Wel viel het mij op dat ze de brief een heel klein beetje hadden aangepast, je bent nu door de centrale computer van de nationale postcode loterij geselecteerd voor deelname aan de spannende BMW-week. dus niet meer winnende BMW week.
Hoe creatief moet je zijn om weer de regels van de reclame code commissie te ontlopen.

f.reuling

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door f.reuling »

Ja,
ook ik ontving vandaag een toegekende BMW-wincode.
Schandalig dat ze hiermee doorgaan.
Er is geen mogelijkheid deze code te activeren zonder een lot te kopen!

Fred Reuling

JvdG

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door JvdG »

Wat een geluk.... ik ben niet de enige die ongevraagd voor "dom persoon" word uitgemaakt. Ik heb de volgende brief maar eens gemaild naar [email protected] :

Geachte mevrouw, mijnheer,

Vandaag (vrijdag 3 juni) ontving ik een persoonlijk gerichte brief van uw organisatie. Daarin een compleet verhaal met de kans op het winnen van een mooie BMW. Eindelijk, eindelijk dacht ik, na vele jaren (ong 11 jaar) "lidmaatschap" wekt deze persoonlijke brief een bepaalde verwachting.
Echter toen ik een code ging activeren via internet, heb ik zeker een aantal keren de brief, en de website nog eens goed bekeken.
Met zeer grote verbazing kreeg ik het door..... deze actie was er niet op gericht een selecte groep mensen een prijs te gunnen, maar een zeer platte onzuivere commercieele plaagbrief om mij zonder duidelijk te maken, een extra lot te willen laten kopen !

Deze wijze van handelen is een grove belediging voor je trouwe leden, alsof deze mensen erom vragen als een dom persoon behandelt te worden! Er staat mij bij dat je trouwe mensen moet zien te behouden, en niet te verjagen. Een redelijk fatsoenlijke organisatie als de postcodeloterij behoort zich niet te verlagen tot dit soort "ranzige" praktijken.

Ik verzoek u daarom deze "loten aansmerende" brieven voortaan aan mijn adres niet meer te versturen.
Mocht dit niet het geval zijn, dan ben ik genoodzaakt andere stappen te nemen.

Ik verwacht van u een fatsoenlijke verklaring.

ik ook al

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door ik ook al »

ik heb ak de reacties eens doorgelezen volgens mij ben ik no. 2001 pech dus

anton45

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door anton45 »

en vandaag een brief u heeft een bmw gewonnen? op 3 juni?

stop de postcode loterij hier nu mee of niet?

nootje

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door nootje »

Een nieuwe BMW zou mij wel passen. Mijn huidige auto telt inmiddels namelijk 280.000 kilometer dus die zal het wel niet zo lang meer houden. En inderdaad was ik er ook zowat ingetrapt, ik had de code al ingetikt, maar besloot toch nog even te kijken onder het kopje "Zo werkt het" en trof daar het rare zinnetje: 1 kans staat voor een nieuw lot in de Postcode Loterij. Toen werd ik argwanend. Via Google kwam ik bij Radar uit.

Ik speel nog maar kort met de Postcodeloterij mee, inmiddels een halfjaartje ofzo. Nu vind ik het niet erg om een gokje te wagen, ik vind het ook niet erg als ik niks win. Ik steun er immers ook nog goede doelen mee. Maar ik wens geen zaken te doen met mensen die proberen mij op een dergelijke doortrapte wijze te misleiden.

Mijn lidmaatschap zal dus van korte duur zijn. Ik ga de opzegging vanavond nog versturen. En ik hoop dat met mij die andere "1999" mazzelaars dat ook doen.

Maarruh nog even een slotwoord: organisaties die afhankelijk zijn van vrijwillige bijdragen mogen niet de dupe worden he. Dus voor de mensen die opzeggen zou ik zeggen: zet het bespaarde geld opzij en maak af en toe wat over aan een goed doel naar keuze.

pieter.dejonge

Re: Reclame Postcodeloterij Misleidend!!!!!!!

Ongelezen bericht door pieter.dejonge »

Na al de reactie hebben gelezen, ben ik niet van plan om de BMW-wincode te activeren. Ik bedank alle personen die hebben gereageerd. Mijn advies is, zoals velen van jullie, niet ingaan op verzoek van de POSTCODE LOTERIJ. :twisted: :roll: :oops: [/i]

Gesloten