LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Reductil(hulpmiddel om af te slankenl)

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: Reductil(hulpmiddel om af te slankenl)

Ongelezen bericht door Gast »

jah hoor, k denk dat jij gwoon even je mond moet houden. Ik eet op een dag wat fruit en een normale prak als avondeten en dat was het en ik val nog steeds niks af . moet ik dan nog minder gaan eten volgens jou ????? :?

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Nee, je moet je eetgewoonte aanpassen....
Jij denkt goed bezig te zijn, maar veel ongezonder kan het niet.
Zolang jij deze gewoonte blijft houden zal je nooit afvallen.

cargo

Ongelezen bericht door cargo »

Vlees ongezond?
Wat een onzin, te veel vlees is ongezond. Overal waar 'te' voor staat is niet goed.

Ik ben het er helemaal mee eens dat je er zlef de discipline voor moet hebben om af te vallen. Maar waar ik het nog veel meer mee eens ben is dat dit verdomd moeilijk is. Ik zou er zelf ook graag wel een paar kilootjes af willen, maar ik klaag er niet over omdat ik ze er idd zelf aan heb gegeten.

Ik vind wel dat jullie dikke mensen niet zo moeten veroordelen (dikke mensen zijn arm, dikke mensen zijn (on)gezellig en nog meer van dat soort onzin). Ik ken zat dikke mensen die heel tevreden met zichzelf zijn en zullen we dat ook gewoon zo houden? We kunnen iedereen wel af gaan lopen zeuren, maar wat heeft dat nou voor zin? Voel je je er zelf beter door? Dan heb je duidelijk zelf een probleem en dan zou ik die eerst maar op gaan lossen, voordat je over een ander oordeeld.

Respect to all!!!

eeliane

Ongelezen bericht door eeliane »

99% van de mensen die te dik zijn , zijn te duik door verkeerde eetgewoontes. U kunt mij niet wijs maken dat u weinig eet!
Absoluut niet. Ooit wel eens bedacht om die soeklap te laten staan en een bordje frisse salade naar binnen te werken. Waarschijnlijk niet.
Ongezond eten kost nog veel meeeeer geld dan gezond, neem maar van mij aan. Al die nootjes, chips, koekjes, snoepjes, vette speklapjes, aardappelen, macdonalds etcetc, niet meer eten , kijk eens hoeveel geld je dan overhoudt!!!
Ik eet heel gezond maar ik betaal waarschijnlijk veel minder dan jij. Weinig en veel greonte en fruit (en verder dus niks) kost net zoveel als jouw vetdieet.
Ik kan dan ook niet tegen t gezwam van mensen dan ze dik worden van de lucht, gezond eten duur is (hahahaha), dat t de schuld is van de maatschappij dat ze zich volproppen met zooi. Dat vervolgens t nog een keer de schuld is van ons dat u geen geld voor een medicijn krijgt dan t zelfde werkt als een glas water vlak voor de maaltijd.
Houdt op met zeuren en ga met jezelf aan de gang, eet weinig, gezond en ga bewegen!!!

Erik Groen

Ongelezen bericht door Erik Groen »

Dat minder welgestelde mensen ongezonder leven is een wetenschappelijk feit. Enerzijds komt dat door onwetendheid, omdat inkomen grosso modo aan intelligentie is gerelateerd, anderzijds omdat goedkope producten vaak minder gezond zijn. Een voorbeeld: Het eenvoudigste en goedkoopste middel om iets lekker te laten smaken is vet toevoegen. Vet is namelijk een smaakversterker. Dus heb je een bagger product, maar geef je het wat vet mee en wat kruiden, dan kun je zelfs karton laten smaken. Het spreekt voor zich dat karton goedkoop en dus met grote winst te verkopen is, al was het maar omdat grote groepen mensen bij een product alleen letten op smaak en prijs en niet naar kwaliteit. Tevens ontbreekt het achterstandsmensen aan de financiële middelen om een oplossing te vinden. Een magere biefstuk is duurder dan een speklap. Ook sociaal is er een probleem. Een potje hockey wordt door ouders niet gestimuleerd, want pa die met zijn dikke bierpens op de bank voor de TV zit, heeft het ook nooit gemist. Helaas loopt pa op zijn 44-ste al wel bij de huisarts met rugklachten, hoge bloeddruk en suikerziekte.

Obesitas, in de volksmond overgewicht, is hard op weg een epidemie te worden. De medische stand en de overheid en niet te vergeten de zorgverzekeraars is er zeer veel aan gelegen dit probleem op te lossen, al was het maar vanwege de enorme kosten die hierdoor gaan ontstaan. De enige manier is harder vet verbranden dan dat je het kunt aanmaken, hetgeen in normaal Nederlands betekent of minder eten of harder rennen en het liefst allebei. Het gaat om leefstijlaanpassing. Dat is ook de reden dat diëten werken. Je past je leef (lees:eet-) stijl aan. Echter stop je met het dieet, dan val je weer terug in je oude leefstijl en komen de kilo's weer terug. Het vaak genoemde jojo effect komt dus niet door een inferieur dieet, maar door de inferieure mens die de leef/eetstijl niet kan handhaven. Alle huilverhalen zoals: ik word al dik van de lucht, ik heb zware botten, ik heb geen tijd om te sporten zijn natuurlijk onzin. Het leven is niet eerlijk. Sommige mensen kunnen veel eten, zonder dik te worden anderen niet. Sommigen kunnen goed leren anderen niet. Weer anderen verdienen veel, anderen niet, enz… Voor de meesten gelden de normale natuurwetten en die houden in dat je moet werken voor je succes. Wil je meer eten, dan zul je meer moeten bewegen en andersom. Pieter van de Hoogenband vreet zich letterlijk te barsten en heeft geen gram vet. Je hebt een groot risico om ongelukkig en niet oud te worden als je te zwaar bent. En dat is algemeen bekend. Dus stop met huilen en luister naar uw huisarts en val af. Uw leven hangt er van af!

Groeten,

Erik Groen

renwil

Ongelezen bericht door renwil »

Snap niet dat sommige mensen zich bemoeien met anderen en dan hoofdzakelijk wat betreft eten en bewegen.

Ik zelf zou heel graag veel kilo afvallen maar helaas is het me niet gelukt tot nu toe.

Vroeger en dan spreek ik over een jaar of 10 geleden(ben nu 32) kon ik sporten wat ik wilde maar nu niet meer. Toen had ik al veel last van mijn gewrichten enzo. Heb sinds een jaar of 5 nu reuma(uiteindelijk ontdekt na veel onderzoeken) en door de vermoeidheid lukt het zelfs niet om elke dag de hond uit te laten, en wie moet dan tegen mij zeggen dat ik zou moeten gaan sporten om de kilo's er af te krijgen.

En veel mensen zitten met zo'n klachten.

Heb al veel trubbels gehad in de familie, die zeiden toch alleen maar van iedereen kan sporten dus jij ook. Dus niet. En ik ga 1x in de week al zwemmen in een verwarmd zwembad want een gewoon zwembad is al niets voor mij en dan lig ik de hele middag te slapen alleen al door de klachten.

En ik snap goed als je van een klein inkomen meer vet eet want al het goedkopen vlees enzo is veel vetter. Kijk maar naar het gehakt en worst en het duurdere vlees is euro's duurder. Ik heb ook niet elke dag vlees op tafel omdat ik er niet veel omgeef. Eet verse groenten uit eigen tuin(dan vooral in de zomer) en zoveel eet ik niet. Ik geef toe als ik een slechte dag heb(en dan bedoel ik een hele slechte dag) kan ik wel een zak chips op maar heb erna wel spijt van dat ik die op gegeten heb maar op dat moment luchte het op. Maar we letten er steeds meer op wat we eten(dus ook gezond) maar helaas de kilo's blijven eraan. En ik zal altijd blijven proberen om meer te bewegen maar als het niet lukt lukt het niet.

eeliane

Als je daadwerkelijk gezond zou gaan eten dan gooi je al t snoepwerk, chocolade, koek, taart, chips, vette magnetronhappen, macdonalds, diepvrieszooi, frisdranken, witbrood en de chips nootjes en toastjes met bijbehorende kaasjes de deur uit!! Moet je een kijken hoeveel geld je overhoud!!!! En dat is echt veel!!!
Daarvoor in de plaats drink je water (heel goedkoop), vruchtensappen, je haalt sla tomaten peentjes, fruit (en zo duur hoeft dat niet te zijn hoor, in vergelijking met bovengenoemde zooi blijft t een koopje)en volkorenprodukten. Niet elke dag vlees en zeker niet die vette zooi (6x per week goedkoop) maar 1x per week en lekker stukje vlees( ietsje duurder), verder kipgerechten met rijst (ook niet duur)doen t ook altijd goed, blikjes voor tomatensaus over de volkorenpasta( kosten 29 cent per stuk, die blikjes). Gebakken aardappeltjes met grote berg sla/tomaten ook niet duur hoor. Je neemt af en toe een chippie maar niet meer een zak per persoon, een klein koekje bij de koffie, af entoe een glaasje wijn, met een verjaardag een stukkie taart (moet kunnen) en voor de rest stop je een peentje in de mond of een droppie (weinig calaorien).
Nee, dat gezond is duurder verhaal raakt kant nog wal, is een mooie smoes om er niet aan te beginnen. Eerst geen zooi in je karretje gooien en dan zie je hoeveel geld je overhoudt, waarvoor je geoznde dingen in de kar kan gaan gooien. Mijn zus heeft t geprobeerd en het is waar volgens haar. Haar levenswijze is gekeerd en ze koopt geen zooi meer daarvoor in de plaats idd gezonde dingen. Ze is zelfs nog goedkoper uit want ze eet niet zo veel meer.

inxsnl

Ongelezen bericht door inxsnl »

eelianne
Zo als je tekeer gaat lijk je wel hyper.

Maar je hebt helemaal gelijk.
Moeten wij perse vlees eten?

Eten is net zo als roken en drinken een verslaving.
verschil is dat je van roken/drinken niet zo snel dik wordt.
Remedie stoppen met eten/vreten en een slot op de koelkast.
Zet den auto stil en pak de benewagen.

Tim

appelejan

Ongelezen bericht door appelejan »

mensen die reductil krijgen zijn vaak mensen met obesitas.
mensen die een bmi van 40 of nog hoger hebben. ( bmi is body mass index te berekenen door lichaamslengte x lichaamslengte : gewicht =bmi)
obesitas is een door de world health organisation erkende ziekte.
Dat betekent dus dat het een fysieke toestand is in je lichaam waar je niet om hebt gevraagd. net zoals je niet zit te wachten op kanker reuma astma of iets anders. Ik ken niemand die uit eigen vrije wil rondloopt met een fors overgewicht. en de simpele redenatie dat er meer in gaat dan er verbruikt wordt klopt als je het sec bekijkt maar de oorzaak hiervan is nog steeds niet bekend.

Wel is het een feit dat er andere genen worden aangetroffen in mensen met ( super morbide) obesitas. Dat betekent bijvoorbeeld ook dat daardoor hormonen worden aangemaakt die je spijsvertering regelen. Zo heb je grehline dat er voor zorgt dat je honger krijgt en leptine dat aangeeft dat je lichaam verzadigd is. In deze hormoonspiegels worden vaak grote onbalansen aangetroffen.

Reductil moet gezien worden als een medicatie die gebruikt wordt ter ondersteuning van de behandeling( dieet) van de symptomen ( overgewicht) van de chronische ziekte ( morbide) obesitas.

Het is heel simpel . de overheid kan meebetalen aan de bestrijding van overgewicht door ondersteunende medicatie bij een dieet te vergoeden, of ze gaan in een later stadium betalen voor de behandeling van cormorbiditeiten die obesen vaak ontwikkelen.

Denk dan aan borstkanker, darmkanker, hart en vaatziekten, diabetes type 2, slaapapneu etc. overigens worden al deze kwalen en hun behandelingen wel vergoed maar medicatie die mensen in hun strijd tegen overgewicht ondersteund en dus preventief bovenstaande comorbiditeiten en dus ook de daar uit voortvloeiende kosten kan voorkomen die vergoed men niet. slim ................? u mag het zeggen.

mensen die astma hebben en roken krijgen hun medicijnen gewoon vergoed. mensen die zich een hartinfarct en een vaatvernauwing roken en eten ( geen overgewicht wel een skyhigh cholesterol) krijgen alle medische behandelingen die voorhanden zijn, en die worden ook zonder discussie vergoed. Er is geen enkele cardioloog die zegt meneer ik opereer u hart niet als u niet stopt met roken. Sterker nog de meeste rokers tref je in het ziekenhuis aan in de rookruimten op de longafdeling en afdeling cardiologie.

alcoholisten worden behandeld in behandelcentra en krijgen medicatie etc. en je zou kunnen stellen dat die toch ook gewoon kunnen stoppen met het kopen van drank etc ?

Uit studie is gebleken dat morbide obesen vaak heel lang hun lichamelijke signalen negeren en vaak structureel te weinig eten. daar zelfs heel goed in zijn.

Bij ziekenhuisopname blijkt regelmatig dat deze groep patienten ondervoed is doordat ze zichzelf uithongeren door te leven op een abnormaal laag aantal kalorieen, en ondanks dat feit toch nog niet afvallen. ook dat zijn allemaal feiten die aan onderzoeken te staven zijn. ( www.pubmed.com)

maar gast in het huidige klimaat is het heel simpel om mee te huilen met de grote meute wolven in het bos. en vooral als je zelf niet bekent bent met de ziekte morbide obesitas. Oordelen en veroordelen is makkelijker dan onderzoeken en aan de hand van feiten een mening vormen.

groetjes van appelejan ervaringsdeskundige (73 kg afgevallen na wls )

www.appelejan.web-log.nl

snowy

Ongelezen bericht door snowy »

Hoi

Jullie weten niet waar jullie over praten als je nooit geen overgewicht hebt gehad, ik zit al jaren in een rolstoel door overgewicht en artrose, 7 jaar geleden kreeg ik een maagband waar ik niet mee afviel en zelfs 10 kg op mijn begingewicht aan kwaam ik at bijna niets meer en het kwam er meestal weer uit.

In februari kreeg ik een maagverkleiningoperatie en nu ben ik al 35 kg afgevallen ik ben er erg blij mee.

Dus wat ik wil zeggen het ligt niet altijd aan het eten dat je zwaarder wordt. verder was ik jaren diabeet en spoot 4x daags insuline, had hypertensie en een te hoog chloresterol na 2 weken na de operatie had ik geen insuline meer nodig nu is zelfs de hoge bloeddruk over en ook de chloresterol is prima.

Wat bespaart dat de zorgverzekering een hoop geld en dat door een WLS operatie.

Mensen vooral de gasten die zo'n opmerkingen geven DENK EERST EVEN NA WAT JULLIE ZEGGEN.

malauma

Ongelezen bericht door malauma »

Ik vind dat ook dat hier enorm bot gereageert wordt.
Tegen mij zeggen ze ook wel eens, dan moet je die lekkere dingen laten staan.
Ja, dat is zo, maar niet iedereen heeft zo veel disipline dat hij dat ook kan laten staan.
Kijk als je mac wilt eten.. dan moet je daar echt heen. Blijf er dan gewoon voor thuis. Ik heb geen koek en snoep en chips en chocola in huis. Als er boodschappen zijn gedaan, is al het lekkers binnen een paar dagen op en dan moet ik dus nog 2 weken. Nou het is aan mij hoelang ik er meer wil doen. En of je het niet gemeen vind dat de kinderen nu niks krijgen. Ik ga soms nog wel eens even snel naar dorp iets halen maar wel steeds minder.
En als er visite is er ik heb niks in huis, dan ga ik niet zelf iets halen want anders sla ik voor 2 weken weer in of ik koop iets wat ik onder weg even kan op eten, maar mijn man gaat het halen. Niet iedereen kan dat zo doen, maar als het kan is het misschien een oplossing(kje).

lovely

Ongelezen bericht door lovely »

Hoi Allemaal,

Ik wilde jullie eens vragen over het medicijn reductil wat jullie ervan weten en wat het precies doet?

Waarom zul je je afvragen?

Het volgende, Reductil is niet zo'n geweldig product als het doet voorkomen namelijk als je je niet regelmatig laat checken bij je huisarts.

Het is namelijk héél erg belangrijk dat je met dit medicijgebruik je eigen steeds weer laat controleren bij je huisarts....waarom..... omdat dit middel als je dit al langere tijd gebruik zelfs dodelijk kan zijn.

Mijn schoonmoeder heeft dit middel ook gebruikt en is hieraan haast overleden (ze heeft dit gebruikt zo'n 8 á 9 maanden lang en heeft nooit een controle gehad bij haar huisarts, die heeft achteraf erkent hier een grote fout te hebben gemaakt).... ze heeft hierdoor enorme hoge bloeddrukken gekregen die in het ziekenhuis zelfs niet meer te meten waren op de bloeddrukmeter, zo hoog waren ze....

ze heeft hierdoor een vergrote hartkamer gekregen, slecht zicht van haar ogen, door de enorme bloeddrukken is haar lang en kort termijn geheugen aangetast en haar hersenstam is door dit middel ernstig beschadigd geraak en is niet meer te herstellen....

Ze heeft meer dan een maand in het ziekenhuis gelegen.We hebben er een heel andere schoonmoeder voor terug gekregen.....ze heeft nu altijd hulp nodig kan niet alleen meer zijn. Ze heeft ook tijdens het gebruik heel erge hoofdpijnen gehad waardoor er kleine herseninfarten zijn opgetreden....

Ook hebben wij uitgezocht via sites en zelfs contact gehad met de fabrikant van dit middel.... Na ons zoeken en spitten kwamen we erachter dat er in Amerika zelfs mensen zijn overleden aan dit product en is daar uit de handel genomen. Ik wil jullie dan ook vragen....tenminste de gebruikers van Reductil dit erg voorzichtig te doen en eigenlijk liever niet te slikken.....Slik je dit al langer en heb je klachten gekregen die je voorheen niet had stop dan.

Voor alle duidelijkheid je huisarts moet hier van op de hoogte zijn en laat je in overleg met je huisarts regelmatig controleren door je bloeddruk te laten meten en ook te overleggen wat je aan kilo's bent afgeslankt ....blijf met hem afstemmen.....

Het kan dus zijn dat je ineens hoge bloeddruk hebt die je nooit eerder hebt gehad en hiervoor ook ineens bloeddruk verlagende medicatie moet slikken. Stop dan met dit middel Reductil. De hoge bloeddruk die je dan hebt komt van dit middel, als je hiermee stopt na enige tijd zal jou bloeddruk weer de oude worden.

Mijn schoonmoeder was een vitale vrouw.... alleen met overgewicht.... ze runde haar eigen zaak.... alles heeft ze op moeten doeken, ze zit nu thuis en heeft een heleboel mensen om haar heen staan die met haar de dagelijkse dingen doen zoals boodschappen halen, helpen haar huisje doen schoonmaken ze kan niet alleen gelaten worden haar leeftijd is 58 jaar met haar 54e jaar is haar dit overkomen.... het is inmiddels al 4 jaar geleden dat dit is gebeurt en ze zal haar hele leven zo blijven....

Zelf heeft ze het besef waar het vandaan komt en wat ze ons vertelde is .....als ik dit van tevoren had geweten had ik er nooit van mijn leven aan begonnnen....dan maar te dik..... ze heeft nu gewoon levenslang...

Ze heeft nu ook 7 of 9 verschillende medicatie per dag te slikken en dit haar hele leven lang voor de schade die is aangebracht door reductil, er zitten er veel bij voor het verlagen van haar bloeddruk er zitten ook middelen bij voor de pijnen die ze dagelijks al 4 jaar lang ondervind....Tramadol is hier een van....ik ken niet alle medicijnen bij naam....

Ze heeft in de afgelopen 4 jaar heel veel onderzoeken gehad in haar eigen woonplaats maar ook in Utrecht in het UMC die professoren hebben haar ook grondig onderzocht met scans en ook hieruit is gebleken dat ze gewoon levenslang heeft en dit nooit meer geneest.

Ik hoop dat als je dit verhaal leest er je eigen conclusie uit zult trekken en ik hoop dat je het juiste zult doen voor je lichaam...

Ik vind dit zo erg voor haar en wil jullie dit leed graag laten besparen.
Want ze heeft er nog veel verdriet van dat ze niet meer kan zoals ze vroeger was.

Lovely

Wat ik ook nog even kwijt wilde voor het gebruik van reductil was ze een gezonde vrouw zonder enige voorhistorie bij de huisarts in de computer.

eeliane

Wat een vreselijk verhaal, erg zeg, wat eng als je dat zo leest.
Blijkt maar weer dat allerhande medicijnen tegen overgewicht soms meer schade aanrichten dan dat ze goed doen.
Ik zou tegen iedereen willen zeggen: verander al je levensgewoonten, eet gezonder (zo dicht mogelijk bij de natuur, dus zonder dat een fabrikant er een niet te traceren produkt van heeft gemaakt, dus zeg maar vers en herkenbaar), neem eens de fiets i.p.v. de auto, loop, ga naar t strand, en geniet op en top van wat je wel in je mond stopt, eet t bewust en geniet van ieder hapje. (dus niet proppen en binnen de kortste keren en hele zak leeg).
Verander je leven (niet alleen maar minder gaan eten das moeilijker)en vecht voor je eigen gezondheid en zonder hulp van enge pillen.

lovely

Ongelezen bericht door lovely »

In Italië is reductil ook verboden ivm zeer veel lichamelijke klachten waarbij ook enkele doden zijn gevallen;
Reductil is van oorsprong een zware anti-depressiva die via de hersenstam werkt. Tijdens dit gebruik bleek dat de mensen hiervan goed afvielen en daarom hebben ze dit middel ook voorgeschreven aan de zwaarlijvige mensen met alle gevolgen van dien.

Het is in veel landen verboden.
Het geval van mijn schoonmoeder is ook doorgegeven aan het ministerie van gezondheid..... maar ik denk eer voordat het hier verboden is nog wel even gaat duren.

Dus mensen gebruik je verstand .... maar het blijft natuurlijk gewoon uw keuze wat te doen .... het is een advies!!!!!!!!

Lovely

lolly

Ongelezen bericht door lolly »

wat een onzin kraamt nederland uit. iedereen ziet toch dat het zwaarder zijn van de laatste tijd is!! het ligt aan jezelf. nog geen 20 jaar geleden was dit probleem erniet, omdat mensen toen nog hard werkten en er waren geen fastfood resaurants of onzinnige producten in de winkel. als je beweerd dan toch dik te zijn door de schuld aan je genen te geven, leer er maar mee te leven, dan heeft geen enkele vergoeding zin.

maak gebruik van dietisten, sportbegeleiders of kijk op voedingscentrum.nl

en nu klaagt niemand meer!

Gesloten