LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie is hier wel blij met de schikking?

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Brabander
Berichten: 354
Lid geworden op: 05 jul 2004 23:17

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Brabander »

Ik lees dat mensen denken dat ze wat terug krijgen.

Nee dus ...............

DEXIA wil jullie niets betalen .......... maar minder van jullie krijgen.

Maar ze willen wel geld zien. Steeds meer geld, geld, geld, geld

Dus zeg massaal NEE tegen deze zogenaamde oplossing !!!!!!!!!!!

magda
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 mar 2005 13:34

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door magda »

Voor eegaleasers geldt dus de gehele restschuld terug. Ik kan hier wel vrede mee hebben. Procederen is natuurlijk prima, maar de kosten, daar zit ik tegenaan te hikken. De restschuld, die ik overigens met protest heb betaald, heeft een zodanige omvang, dat de kosten niet zullen opwegen tegen het bedrag. Voor mensen met hogere brdragen loont het dan wellicht de moeite, maar voor mij niet.
Van de sichting eagalease verder nog geen mededeling gezien. Maar hoe gaat het nu verder? Een briefje schrijven aan Dexia?

M

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Hollander »

Vooruit, dan zal ik als "oude" forumbezoeker ook een positief reageren.

Ik vind de schikking wel goed. Want je kunt nu kiezen:

1. Schikking accepteren, verlies nemen en er nooit meer over nadenken. Pech, geld weg, boek gesloten en direkt uit je geheugen wissen. Deze schikking had je als individu nooit losgekregen van Dexia buiten de rechter om.

2. Schikking niet acccepteren. Gewoon doorprocederen tot je alles weer terug hebt waar je recht op hebt. Kost je nog tijdenlang strijd, moeite en energie, maar het levert je ook wat op (tenminste, daar gaan we toch vanuit?).

Kortom, door deze schikking kun je nu zelf KIEZEN. Tot nu toe was er alleen optie 2, nu heb je in ieder geval de keuze uit 2 opties. Prachtig toch? En als je de schikking inhoudelijk kl**te vindt, dan ga je gewoon door met je zaak via de rechter. Alle reden om tevreden te zijn.

j.v.d. heuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2005 19:36

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door j.v.d. heuvel »

wat nou vreemden. is dit forum exclusief van jullie? dan noem ik het ook geen forum. ik heb dat domme contract niet getekend, dus ik vind het op z'n minst logisch dat in elk geval de restschuld terugbetaald wordt. die alleenstaande moet niet zeuren, want die is er toch zelf voor verantwoordelijk dat'ie er in gestonken is. ik heb nooit in een winstverdriedubbelaar geloofd, dan zou iedereen wel slapend rijk kunnen worden. ik ben blij dat we nog iets terug krijgen. :lol:
Laatst gewijzigd door j.v.d. heuvel op 29 apr 2005 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Truus2004 »

De bemiddelingspoging van Wim Duisenberg tussen stichting Leaseverlies en Dexia heeft geleid tot een schikkingsvoorstel. Bestuursvoorzitter Dirk Bruneel van Dexia Bank Nederland en mr. Jurjen Lemstra van Stichting Leaseverlies geven in Radar exclusief toelichting op de consequenties voor de honderdduizenden gedupeerden van het schikkingsvoorstel.
Beetje eenzijdig verhaal! Wat zou de eis van Bruneel zijn geweest om bij Radar te komen en niet in een ander programma? 'Geen échte woordvoerder namens de gedupeerden aanwezig?'

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

Nogmaals: als ik mijn restschuld al betaald had, zou ik het wel overwegen, om de dood eenvoudige reden dat ik dan steeds gedacht zou hebben van dat betaalde geld geen cent meer terug te zien. Nu zou je dan 2/3 terug krijgen.

Aangezien ik mijn restschuld NIET betaald heb, peins ik er niet over nog 1/3 van die zgn. schuld aan Dexia over te maken. Dat zou dan een bedrag van tussen de 3 en 4.000 Euri zijn. Ik weet zeker dat het mij niet zou lukken een handtekening onder die overschrijving te zetten. Mijn hand zou dit weigeren, omdat mijn hersens het niet willen doorgeven..........dus, gewoon verder procederen en ik ga voor alles terug :twisted:

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door pewi »

De beredenering van Hollander is best een redelijke. Komt nog bij, dat het dwangmiddel van de rechterlijke macht van tafel kan. We hoeven niet meer te wachten op de bemiddeling van Duisenberg en Co.

Vrgr Pewi

JoHo
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 nov 2003 12:03

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door JoHo »

Geef mij maar 2/3. Ik ben dat gezijk allang zat. En als later mensen via de rechtbank meer mochten terug krijgen is ze dat gegund.

Joho

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door pewi »

J vd Heuvel.
Niet zo boos reageren a.u.b. Dit forum wordt regelmatig bezocht door lieden die alleen maar komen stoken. Van velen wordt verondersteld dat zij door Dexia of andere belanghebbenden worden gebruikt om de gedupeerde forumbezoekers tegen elkaar op te hetzen.
Natuurlijk zitten er ook echte nieuwe gedupeerden tussen. En als dat zo is, ben je natuurlijk van harte welkom. Vat deze "aanval" op nieuwe bezoekers niet persoonlijk op en probeer ons standpunt ook te begrijpen.
Vrgr Pewi.

curacao
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 nov 2004 15:24

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door curacao »

Dus in feite hadden de advocaten die in eerste instantie geprotesteerd hebben, omdat zij niet aan de ronde tafel conferentie mogen meedoen, wel gelijk. Misschien had het bod van Dexia dan beter kunnen uitzien.

En uiteindelijk blijkt dus Leaseverlies ook zon kat in de zak te zijn. Kunnen wij 2/3 deel van de 45 die wij aan Leaseverlies hadden betaald terugkrijgen. Stelletje oelewappers. En dan nog te schreeuwen dat het een goede deal is. Jaja.

nadia
Berichten: 56
Lid geworden op: 02 jul 2003 19:58

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door nadia »

Vreemden?

Nou, ik ben hier meer dan een jaar lang actief geweest en nadat ik de restschuld onder protest betaald had kon Dexia/Radar/Whatever... met ontzettend gestolen worden. Als ik het woord Dexia al hoorde gingen mijn nekharen overeind staan en kromp mijn maag ineen. 1,5 jaar heb ik geleefd met een schuldgevoel omdat ik zo dom was geweest en ik had slapeloze nachten.
Nooit maar dan ook nooit had ik ooit gedacht nog iets van die centen terug te zien.

Vanmorgen, ik was aan het werk en mijn vader belde dat er een schikkingsvoorstel was van Dexia. Natuurlijk gaan "vreemden" kijken wat er nou aan de hand is en wat de algemene reactie is. Niets menselijks is mij vreemd en aangezien ik mezelf als mens betitel ga ook ik dus kijken hier.

Ik geloof niet dat ik Janneke of wie dan ook daar verantwoording voor schuldig ben. Zeker niet aangezien dit nog steeds een openbaar forum is.

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Westlander »

Hier ook een "vreemde"aan het woord.
In den beginne actief met forum meegedaan.
Nu geruime tijd alleen forum gevolgd.
Mijn reactie: Ik heb een grote restschuld en ben geen Eegaleaser.
Als ik totaal niet op aanbod van Dexia reageer moeten zij mij toch gaan aanklagen.
Of het geheel moet verjaren (ik heb geen brief gestuurd omtrent stopzetting verjaring)
En hoe het er nu voorstaat zal Dexia (volgens mij) zeker mij niet voor de rechtbank dagen.
En heb ik ook nog tijd om goed na te denken om Dexia eventueel toch nog voor het gerecht te dagen.
Mensen geduld blijven houden.

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Zo zie je maar dat het niet allemaal maar vreemden zijn maar eigenlijk meer oud getrouwe forum bezoekers die even afwezig waren maar nu weer even wakker geschud door dat belachelijke voorstel. En wat mezelf betreft? Ik zit te wachten op een uitspraak van de kantonrechter die binnen 6 weken gaat komen. Eegalease en een behoorlijke rechtschuld. Dus van kiezen is voor mij nog geen sprake. En of dat beter of slechter is zal de tijd moeten leren. Dus niet te snel oordelen als er namen opduiken die je niet bekend voor komen en maar denken dat het allemaal Dexia kornuiten zijn.

capellenaar

henkb
Berichten: 23
Lid geworden op: 29 apr 2005 20:21

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door henkb »

Alleen iedereen met een IQ <60 zou zijn geld terug moeten krijgen. De rest wist wat welke risico's ze nam, had dat moeten weten of had door kunnen vragen.

Hoe dom kun je zijn, je krijgt geld toch niet kado! Als je goedgelovig ergens met open ogen in loopt moet je verbaast zijn dat je hebberigheid nu is afgestraft!

Wees blij met iedere euro die je hebt gekregen, het is er 1 teveel als je het mij vraagt.

Henk

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Kijk op het soort mensen wat hier net reacite gaf mag je je agressie loslaten. Wat een eikel zeg!

capellenaar

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door pewi »

Dat was nou precies wat ik bedoelde. Henkb bedankt voor uw medewerking

Vrgr Pewi

Kor S
Berichten: 588
Lid geworden op: 26 feb 2005 12:01

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Kor S »

henk v.d bank ?

capellenaar
Berichten: 222
Lid geworden op: 24 sep 2003 17:14

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door capellenaar »

Hallo! Bij banken werken intelligente mensen hoor dus hij zeker niet. :D

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door trudy »

bij banken werken o.a. mensen die goed zijn in het besodemieteren van cliënten, die van beleggen niets snappen en zich door hen een oor aan laten naaien......daar hoef je niet zo intelligent voor te zijn, alleen maar erg slim........en doortrapt natuurlijk, niet iedereen kan dit met zijn geweten verantwoorden.
Laatst gewijzigd door trudy op 29 apr 2005 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

Westlander
Berichten: 25
Lid geworden op: 28 nov 2003 17:04

Re: Wie is hier wel blij met de schikking?

Ongelezen bericht door Westlander »

Door zulke HenkB-ers zijn er zoveel forumbezoekers gestopt met reageren.
En deze ex-bezoekers worden nu als "vreemden"betiteld.

De groet

Gesloten