Pagina 2 van 2

Re: nefit smartline

Geplaatst: 11 dec 2008 13:34
door Frank72
Voor het vervangen van de branderkop rekent onze installateur 40 euro voorrijkosten, omdat wij geen onderhoudscontract bij hun hebben.

Volgens Nefit krijgt de installateur naast het materiaal ook de voorrijkosten en het arbeidsloon vergoedt van Nefit. Voor de consument is deze actie gratis!!

Toch blijft de installateur volhouden dat zij 40 euro voorrijkosten mogen vragen, tenzij ik alsnog een onderhoudscontract bij hun af zou sluiten. Ik vind dit niet kunnen zeker nu ik weet dat Nefit de voorrijkosten al vergoedt.

Het betreft trouwens Feenstra

Meer mensen die dit mee hebben gemaakt?

Re: nefit smartline

Geplaatst: 11 dec 2008 17:45
door energieservice
Hoi Frank,

Nee :!: kort maar krachtig.

Dit is niet normaal, Feenstra krijgt een credit nota van Nefit van 100 euro en daar kun je makkelijk een brander voor vervangen.

De installateur moet de brander eerst wel kopen van Nefit voor 15 euro.
Maar dan nog.......

Feenstra, Petje af voor jullie service. :?

Wederom the higher they come, the higher they fall.

Re: nefit smartline

Geplaatst: 18 dec 2008 16:21
door hallo daar
Tijdens de jaarlijkse onderhoudsbeurt van de cv ketel werd er zonder overleg vooraf de branderkop vervangen. Toen de monteur weg ging gaf hij aan dat het toestel nu langer mee gaat en dat ik de inkoopsprijs van18 euro ervoor moest betalen. Het zat me niet lekker en ik ben gaan kijken op de nefit site en daar stond dat dit gratis vervangen wordt. Gebeld met het 0800 nr. en ja hoor er mogen geen kosten in rekening gebracht worden, zij vergoeden de kosten aan de installateur. En of ik op het algemene nummer de betrefende installateur wilde aanmelden. Eerst het bedrijf gebeld dat er geen kosten gerekend mochten worden, was erg boos vooral op nefit!
Hij zou mij geen factuur hiervan sturen, maar hoeveel klanten wel. DUS worden er kosten berekend hiervoor meld dit bij nefit. Hun lossen het op met de installateur.

Re: nefit smartline

Geplaatst: 06 jan 2009 22:50
door asselino
Hallo,

Ik lees zojuist enige berichten over de nefit smartline.
Ik wil melden dat bij ons op 16 november jl de ketel in de brand is gevlogen doordat er een fabrieksfout in de ketel zat. ( branderkop )
Gevolg is geweest dat wij een dikke maand in een vakantiewoning hebben moeten verblijven aangezien ze van boven naar beneden van links naar rechts ons huis hebben moeten reinigen tot het schilderen van alles aan toe en al onze spullen zijn meegenomen ter reiniging. Eén dag voor kerst konden wij weer in onze woning. Maar tot op heden hebben we nog niet alles terug.
Wij wonen nog maar twee jaar in onze woning die wij nieuwgebouwd hebben. Dit hadden wij nooit verwacht.
Er was enorm veel rookschade, we waren op dat moment niet thuis gelukkig. Op dit moment kan ik alleen maar zeggen dat ik blij ben dat we met onze dochter weer in ons eigen huis kunnen, dat we er zelf nog zijn en dat we de meeste van onze spullen nog hebben.
Gr

Re: nefit smartline

Geplaatst: 20 jan 2009 20:40
door bakatilo
Ook wij kregen in oktober 2008 ineens de storingsmelding 6A. Resetten hielp wel, maar eind oktober zaten we op 3x resetten per week. De monteur die is langsgeweest kon niets vinden en constateerde dat het aan de (langzaam oplopende) gasvoordruk lag. Er is vervolgens door Intergas een nieuwe huisdrukregelaar geplaatst en het probleem leek opgelost te zijn.

Jammer genoeg begon het euvel eind november opnieuw. In eerste instantie zijn we aan het resetten geslagen, maar toen we dat 4 a 5 x op een dag moesten doen, hebben we toch maar weer de monteur gebeld. Inmiddels had ik op de site van Nefit ook het 'branderkop-verhaal' gelezen en heb ik dit dus meteen nagevraagd. Helaas bleek het vervangen van de branderkop nog steeds niet de oplossing. Bij ons is ook een 'uba 3' (branderautomaat) vervangen. Rekening bedraagt bijna 200 euro (kosten vervangen branderkop is niet doorberekend).

Wat ik me nu afvraag is of wij de volledige rekening zelf moeten betalen of dat een deel voor rekening van de installateur komt? Is het normaal dat dit onderdeel binnen 3 jaar al vervangen moet worden?

NB ketel is in februari 2006 geplaatst en laatste onderhoud is van november 2007

Re: nefit smartline

Geplaatst: 22 jan 2009 18:03
door energieservice
Ja hoor, heel normaal.

U krijgt standaard 2 jaar garantie op het desbetreffende onderdeel.

Re: nefit smartline

Geplaatst: 25 jan 2009 22:16
door roberto1977
geld er geen regeling voor die dingen
soms hebben ze een coulantieregeling

Re: nefit smartline

Geplaatst: 22 feb 2009 14:48
door Smartline
Heeft U een Smartline ketel die geproduceerd is voor december 2007 en is de branderkop nog niet vervangen?
Woont u in Noorden van Nederland neem dan contact op voor het volledig kostenloos laten vervangen met:
06-28921646