LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Wat mij betreft: het wordt 'ja ik ga mijn stem uitbrengen' en dan NEE stemmen !

André_Jansen
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2004 22:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door André_Jansen »

Het maakt totaal niks uit wat je stem, ons referendum is een raadgevens referendum (dit is ons al een par jaar geleden door de regering door de strot geduwd)
Bij het zogenaamde "Schengen-verdrag" zijn wij als enigste van de 12 lidstaten opgezadeld met dit type referendum.

De regering hoeft zich dus niet aan het referendum te houden, zij bepalen effen wel wat zij goed vinden en dit hoeft niet de mening te zijn van de nederlandse bevolking.

Zalm en balkende kun je alleen kwijt komen door geen CDA meer te stemmen, of de rest beter is, is maar de vraag????????

Het wordt weer eens tijd dat er iemand weer eens wat schoppen uitdeelt en boel weer in het gareel krijgt.

mvg
André_Jansen

keessie
Berichten: 127
Lid geworden op: 14 nov 2003 00:41

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door keessie »

Het wordt NEEEEEEEEEEEE

En als de opkomst beneden de 30% ligt en de kliek van Balkenende & Zalm lapt het NEEEEEEEEEEEE aan zijn laars dan merken ze het wel bij de verkiezingen van 2007 !!!!!!

Een krachtig NEEEEEEEEEEEE doet de pl*uris uitbreken in Europa en dat is goed.
Laat iedereen maar eens goed wakker worden en zich realiseren dat ze niet alles er zo maar doorheen kunnen drammen.

Het klootjesvolk is er ook nog !!!!!!

Kees
Laatst gewijzigd door keessie op 13 mei 2005 00:39, 1 keer totaal gewijzigd.

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door hari »

In deze zaak ben ik het direct met Pipa eens.

Wel gaan stemmen,

echter ik stem tegen de Europese grondwet, maar dat is een persoonlijke mening.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 13 Mei 2005 00:39 door hari


--------------------------------------------------------------------------------

In deze zaak ben ik het direct met Pipa eens.

Wel gaan stemmen,

echter ik stem tegen de Europese grondwet, maar dat is een persoonlijke mening.
:wink: Wat ik zei: Ik stem tegen maar zal zeker mijn stem gaan uitbrengen. Stemrecht mag je niet verkwanselen!

hari
Berichten: 178
Lid geworden op: 07 sep 2004 00:58

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door hari »

Zijn we het eens weer lekker met elkaar eens.

Met vriendelijke groeten,
Stefan.

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

Andre Jansen,

Het wordt weer eens tijd dat er iemand weer eens wat schoppen uitdeelt en boel weer in het gareel krijgt.
Is dat niet een wat machteloze wens, waarvan je van te voren weet, dat die niet uit zal komen?
Mocht er een "sterke man" opstaan, dan is het maar de vraag of die vervolgens doet wat wij willen, maar waarschijnlijk het tegenovergestelde.
Eentje maakte zo'n 60 jaar geleden nog geschiedenis....

Maar waar het WEL om gaat, ook al is dat referendum nu bindend is of niet, dat we ons recht willen halen via de rechter, als Zalm, Duisenberg, de 2e Kamer e.a. ons dat niet rechtstreeks wil geven !!!

En dat mag je toch ook "schoppen" noemen, evenzogoed het NEE stemmen op 1 juni. Dit alles nog steeds binnen de normen en wetten.
Ze dus dwingen deze BEERPUT open te trekken en niet wachten op een heil-figuur.

Daarom is het zo schandalig, dat Zalm, Duisenberg en hun "vrienden" van St. LV pakweg 100.000 gedupeerden het "schoppen" op verraderlijke en laffe wijze probeert te ontnemen.
Puur samenweefsel van verdichtsels, om maar in termen van flessetrekkerij te spreken.

Dat we het daar niet mee ens zijn zullen ze HOREN en ZIEN , ook weer op 1 juni.

Elias.

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 10 Mei 2005 19:33 door Hollander

Door die grondwet gaat er in Europa toch wel wat (helaas niet genoeg) in de goede richting bewegen. Als je tegen stemt blijft Europa ondemocratischer dan als je voor stemt. Met aandelenlease heeft die grondwet helemaal niks te maken, dus laat je niet verleiden tot domme dingen.

Ja hoor, het is goed voor europa.. niet voor ons maar wel voor die oost-europeanen.. polen.. roemenen.. turken en wat er straks nog meer bij komt.
O ja.. en voor ons bedrijfsleven natuurlijk nietwaar zalm.
Lees maar deel II
- het recht om te werken in elke deelstaat.. komen die goedkope arbeiders ons hier vervangen.. is beter voor hun en voor ons bedrijfsleven... maar NIET VOOR ONS !!
- de eerbiediging van de verscheidenheid van cultuur, godsdienst en taal... oei !!! weg met onze normen en waarden en hoera voor de normen en waarden uit vreemde culturen !!!
- het recht op toegang tot sociale zekereid en sociale bijstand...
jaja.. komt u maar naar luilekkerland toe... !!!
En we hebben pas nog slechts 10 % weggegeven aan onze mede europeanen...
En we betalen al het meeste aan europa per hoofd van de bevolking..
En we zijn al zo genaa i d door dexia, zalm en duisterberg...

Oke, ik verraad me wel heel erg.. het wordt vast een TEGEN stem !!!
N E E dus !!!

trudy
Berichten: 1568
Lid geworden op: 10 okt 2003 15:44

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door trudy »

Met het bovenstaande ben ik het totaal helemaal eens.

NEE-stem dus !

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Elias »

Ik ben geen politicus en heb andere zaken om me dagelijks bezig te houden, maar hier enkele voorvallen, die diep in mijn geheugen gegrift staan:

- Nelie Kroes, met al haar "ervaring" en vooral haar commissariaten, zit bij de EG in een geheime kamer toezicht en onderzoek te doen naar eventuele overtredingen inzake de Europese Aanbestedingen, kartelvorming, kortgezegd maffia praktijken.
Hoeveel "petten" heeft zij op, wie controleert "de boef die boeven moet vangen", hebben wij als EG-er daar enige weet van en controle op ????

De TCR-affaire ?

Het feit, dat de Deltawerken (die waren klaar) pas opgeleverd konden worden na betaling door de NL staat van f 100.000.000,- ( aan zwijggeld) staat nog steeds diep in het geheugen gegrift.

- Een krantebericht, al wat jaren geleden, dat de EG f 500.000.000,- ging betalen aan Marokko, "om de landbouwsituatie in het achterland daar op te krikken en de mensen van het telen van wiet af te brengen"
Hoe is dat geld besteed of in wiens zak is het terechtgekomen?

- Huidige EG-visserijbeleid:
Jaarlijks worden enorme bedragen in geheim overleg betaald aan de "machthebbers" van Afrikaanse Westkustlanden ( Senegal e.a.)
zodat Europese beroepsvissers ONGECONTROLEERD daar het evenwicht in de natuur mogen vernietigen, zoals ze al in Europese wateren al hebben gedaan.
Aan wie komt dat geld ten goede ?. Niet aan de plaatselijke beroepsvissers die voor een paar vissen per dag de zee op moeten. Zij worden van hun stek verjaagd of overvaren.

Om maar enkele voorbeelden te noemen.
En al dat geld gaat in het geheim de wereld rond.

Zolang de EG niet glashelder en democratischer wordt en het gevaar van corruptie niet daadwerkelijk wordt bestreden, ben ik niet van plan daar tegen JA te zeggen om e.e.a. nog eens met een Grondwet af te dekken.

En tegen ditzelfde licht zie ik in NL deze beschamende DEXIA affaire.

NEE dus....

Groet,
Elias.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Willems »

Ik heb allang schriftelijk gestemd en nee stemmen moet mijn stemgeheim blijven!

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door piano »

en ja stemmen :?:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Willems »

Had ik geen moment er aan gedacht!

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Theoretisch (en niet onwaarschijnlijk) zou de minister van financiën kort voor de daadwerkelijke vaststelling van de conversiekoers van de gulden naar de euro grootscheeps in de Zwitserse franc of de Japanse yen kunnen zijn "ingestapt". Als zo'n transactie na de invoering van de euro in 2001 in omgekeerde richting zou zijn (is) zijn herhaald, zouden (zijn) daarmee kapitalen ten bate de Nederlandse schatkist verdiend.

Een dergelijke future-kapitaaltransactie kan vrij onopvallend worden uitgevoerd. Misschien moet aan Zalm eens de vraag worden gesteld of hiervan sprake is geweest?

shamyrah
Berichten: 395
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:52

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door shamyrah »

Column: 'Grondwet moet met kracht verworpen worden'
de Redactie

De Haagse kliek heeft weer een lievelingsproject. Eerder waren dat bijvoorbeeld de multiculturele samenleving, de Betuwelijn en de euro. Die hadden gemeenschappelijk dat de mening van de bevolking niet ter zake deed. Nog een overeenkomst: het ging niet om de feiten, maar vage utopische sentimenten gaven de doorslag.

Met de Europese grondwet is er voor het eerst de mogelijkheid voor de burger zijn stem te laten horen. Maar nog steeds klinken de overdrijvingen en onwaarheden en wordt er zelfs angst gezaaid. Een paar voorbeelden. Onze minister-president vond het dit weekeinde nodig in zijn speech in Margraten bij de herdenking van onze bevrijding ook de Europese grondwet te noemen. Dat was nogal ongepast. Alsof onze Amerikaanse bevrijders vochten voor een Europese superstaat. Minister Donner spiegelde ons eerder een Joegoslavische burgeroorlog voor als Nederland tegen zou stemmen. En minister Brinkhorst zei deze week dat in Nederland "het licht uit zou gaan" als de Europese grondwet zou worden verworpen. Het kabinet zaait angst. Dat is laaghartig en dom. Blijkbaar redden ze het niet met argumenten en feiten.

Daarom even de feiten. Door de Europese grondwet verliest Nederland belangrijke bevoegdheden. Als relatief klein land hebben we nu nog garanties die zorgen dat we niet onder de voet worden gelopen door de grote landen, zoals vetorechten. Die raken we met de Europese grondwet kwijt. Er wordt straks over veel cruciale onderwerpen beslist bij meerderheid. Dat is een enorm gevaar voor Nederland, juist omdat de Europese Unie de komende jaren nog flink zal doorgroeien, waardoor Nederland binnen de EU relatief steeds kleiner zal worden. Ook is nieuw in de Europese Grondwet dat landen met veel inwoners meer stemgewicht krijgen dan relatief kleinere landen zoals Nederland.

Als het aan Brussel ligt is Turkije straks een Europees land. In 2015 is dat het land met de meeste inwoners van de EU: tachtig miljoen. Dat valt in het niet bij de straks krimpende bevolking van Nederland. Turkije zal dan een belangrijke stem krijgen in hoe wij Europa en ook ons eigen land willen inrichten. Bijvoorbeeld op gebieden die cruciaal zijn voor onze toekomst: immigratie, integratie en verzorgingsstaat.

Juist op die gebieden moeten Nederlandse maatregelen genomen worden voor de specifieke Nederlandse situatie. Wat is immers logischer: Nederlandse immigratie in Nederlandse handen? Maar de Brusselse bureaucraten denken daar heel anders over. Het immigratiebeleid wordt niet langer in Den Haag maar in Brussel bepaald en wel met meerderheidsbesluiten, Nederland heeft dus geen vetorecht op dit belangrijke thema. Volgens de Grondwet verdwijnt straks de zeggenschap over onze grenzen en zullen we lijdzaam moeten toezien hoe landen als Turkije bepalen wie wij binnen moeten laten en wie niet. Tegelijkertijd staat nergens in de Grondwet dat wij als grootste nettobetaler minder aan Europa hoeven te gaan betalen. Vaststaat dat we invloed, macht en autonomie inleveren maar wel veel blijven betalen. Het is logisch dat Balkenende, Donner en Brinkhorst dit niet aan de burger kunnen uitleggen. Het is jammer dat ze daarom vervallen in platte demagogie. Maar de Nederlandse kiezer is gelukkig niet gek. De Europese Grondwet moet met kracht worden verworpen.

Geert Wilders


Verschenen in SP!TS op donderdag 12 mei 2005.

Helemaal mee eens.

Groetjes A3

pewi
Berichten: 679
Lid geworden op: 16 feb 2005 20:52

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door pewi »

Als we niet oppassen raakt Nederland echt van de kaart. Want als de nieuwe Europese Grondwet doorgaat, maakt 'Brussel' hier voorgoed de dienst uit. Wat is een land zonder eigen identiteit en zeggenschap? Daarom groeit er in heel Europa gezonde twijfel aan deze wet.

Maar het is gelukkig nog niet te laat: er komt een referendum. Op 1 juni mag u meebepalen of we wel of niet voor de Europese Grondwet gaan.

Premier Balkenende heeft zijn handtekening al gezet. Wij moeten gewoon volgen, vindt hij. Net als bij de invoering van de euro. Maar dat vinden wij dus een heel slecht idee.

Op de vraag 'heeft u de nieuwe Grondwet helemaal gelezen?' zal vrijwel elke Nederlander met een eerlijk 'Nee' antwoorden. En wie wil er een contract waarvan hij de inhoud niet kent zomaar ondertekenen.

Wij hebben deze nieuwe Europese Grondwet wél gelezen. Helemaal. Want als u al ooit van plan was om 'voor' te stemmen, moet u wel weten waar u zoal 'Ja' tegen zegt.

Om te beginnen zegt u 'Ja' tegen meer macht voor Brussel en minder zeggenschap in eigen huis. Op allerlei gebieden.

U zegt 'Ja' tegen nog meer economische marktwerking en winstbejag; zelfs bij ziekenhuizen en verpleeghuizen, de thuiszorg, op scholen en universiteiten. Zorg en onderwijs als handel dus.

'Ja' tegen een peperduur Europees leger, dat overal ingezet kan worden. Ook in oorlogen buiten Europa.

'Ja' tegen nog meer sociale uitverkoop. Onze samenleving wordt bedreigd door een mengelmoes van asociale Brusselse besluiten.

'Ja' tegen meer invloed voor grote landen als Duitsland en Frankrijk, ten koste van de kleinere zoals het onze. Beeldt u zich Balkenende in naast Chirac, Schröder en Berlusconi.

'Ja' tegen het toelaten van beestachtige 'tradities' zoals stierenvechten, de drijfjacht en het dwangvoeren van ganzen. Die zouden cultureel erfgoed zijn.

'Ja' tegen harder werken voor minder loon, minder bescherming en minder sociale zekerheid.

U ziet, 'Ja' is soms een gevaarlijk woord.

Iedere weldenkende Nederlander is vóór goed samenwerken in Europa, maar even goed tégen het degraderen van Nederland tot provincie van een Europese superstaat. Vandaar dat ik u op 1 juni om uw 'Nee' vraag.

En elke stem telt. Want als wij Nederlanders deze grondwet afwijzen, moeten Brussel én Balkenende ons veto erkennen. Dan komt er nieuwe ruimte voor een open debat over de rol van Europa in Nederland. En blijven we gewoon op de kaart staan. En dat lijkt me een goede zaak.

Met vriendelijke groet,



Jan Marijnissen

P.S.: Thuisblijven helpt niet. Wie zwijgt, stemt toe!
Bron: http://www.sp.nl/nieuws/actie/grondwet/ ... zegt.shtml

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door piano »

Jan Marijnissen

P.S.: Thuisblijven helpt niet. Wie zwijgt, stemt toe!
Kan niet vaak genoeg gezegd worden.

J.L. v. N.
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 mei 2005 11:17

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door J.L. v. N. »

Dat de nee-stemmers op 1 juni gaan winnen, kunnen we nu al wel als vaststaand feit aannemen. Blijft de vraag of 2e Kamer en kabinet zich bij die uitslag zullen neerleggen. Dan pas komt de aap uit de mouw!

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door piano »

Mevrouw Grace niet in de finale.

Ik als muziekkenner heb kunnen constateren dat deze mevrouw een winnend liedje zong.

De Oostblok landen zorgden voor een totaal kromme uitslag.

Dit is nu precies hoe het met Europa zal gaan als we deze landen mee laten beslissen over ons welzijn.

Mensen denk goed na en stem NEEEEEEEEE!!!!!!!!!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Stem 1 juni "TEGEN" de EUROPESE GRONDWET als extra

Ongelezen bericht door Hollander »

heb kunnen constateren dat deze mevrouw een winnend liedje zong.
Een winnend liedje? Wat een onzin. Ze heeft de finale niet eens gehaald.

Nederland stuurt al jarenlang van die liedjes in waarvan je direkt in 1 keer begrijpt: we gaan zeker niet winnen, we zullen de top 10 waarschijnlijk niet eens halen.
De Oostblok landen zorgden voor een totaal kromme uitslag.
Onzin, dat zijn ook gewoon normale landen, normale mensen die gewoon mee mogen stemmen.

Gesloten