LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] alarm poortjes winkels

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Gast

Re: alarm poortjes winkels

Ongelezen bericht door Gast »

Helemaal mee eens.... soms maken ze ook "misbruik" van hun handicap! 8)

Gast

Nee je zult maar in een rolstoel zitten en in iedere winkel door van die poortjes moeten die meteen afgaan, ik begrijp deze persoon best, in iedere winkel, tas open jas uit, even wachten,

ger

Gast

nee je zult in een rolstoel zitten en steeds door die poorten moeten!!

Gast

Volgens mij ging het even over [mis]gebruik maken van je handicap.. de toon over de "kassa-miepen van de Hema", "lekker laten hollen>12 km/u", enz.
Men wil toch zo graag gelijk behandeld worden? Is ook mijn visie, maar dan ook leven met de beperkingen die je hebt en aanvaarden dat je dmv je hulpmiddel dit soort dingen er bij horen. In een rolstoel heb je geen voorrecht om maar te doen wat jou het beste uitkomt. Regels gelden ook voor zo iemand.

MithraMadness

Ongelezen bericht door MithraMadness »

idd het gaat niet over het feit dat die meneer in een rolstoel zit maar over zijn houding tov andere mensen en werknemers. Die is onacceptabel.

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Helemaal mee eens. Rolstoel of niet, je behandeld mensen zoals jezelf ook behandeld zou willen worden.

Ik snap ook wel dat het erg vervelend is om elke keer weer door die poortjes te moeten en elke keer weer gecontroleerd te worden, maar tegenwoordig zal men wel moeten. Er wordt bijna meer gejat dan verkocht en dus zijn strengere controles nodig. Helaas maar het is niet anders.

De toon waarop de gast van "Hemamiepen" en "12 km per uur" spreekt doet mijn haren ook rechtovereind staan, want dat is echt misbruik maken van je handicap.

Gast

Het is maar de vraag wie hier de "miep" is een stel opvoedkundigen of een "rolstoeller"
ten eerste er zijn géén rolstoelen die 12 km per uur gaan, dat gaat ook niet want ze zouden voorover kukelen,
ten tweede is er natuurlijk allang op dit probleem greageerd, een rolstoel kan ongehinderd door de anti diefstal poortjes, de kans dat de poortjes reageren op het elektro gedeelte v.d. rolstoel is evenredig groot als bij b.v. kinderwagens of winkelwagentjes.

Gast

Nog even ter aanvulling op mijn schrijven van 17 mei om 18.47.
Ik was vergeten te vermelden dat als er bij de ingang vermeld staat dat men er tassencontrole houdt je dan wel mee moet werken als er om gevraagd wordt.
Staat dat er niet dan ben je nergens toe verplicht.

Gast

Hallo gast; even reageren dit persoon met de electrische rolstoel een electrisch stoel van uit amerika zal hij niet blij mee zijn denk ik.
Maar denk dat hij de boel aan het opnaaien is :D Maar het blijft lastig voor mensen met geen kwade bedoelingen als die poortjes af gaan.

Gast

Grappig onderwerp,
bijna net zo'n broodje aap verhaal als de rolstoelen die op hol sloegen door mobieltjes, leuk gevonden van die invaliden gast om de zaak even op te naaien :lol: maar inderdaad, het kan dus niet, ik heb trouwens wél vernomen dat mensen met een peace maker spontaan in elkaar zakken als ze door de poortjes gaan, er was ook iemand gewoon verdwenen, hij/zij liep het poortje in, maar is er nooit uitgekomen, oorapperaten branden door, en mensen met metaal in hun lijf zijn altijd de klos, ook met een tanden beugel! en een kunstgebit smelt gewoon weg.

je moet het maar willen geloven 8)

Gast

Gast 18 mei 12.07uur. Hoezo ALWEER een gehandicapte die zijn situatie misbruikt.
Op de eerste plaats rijden er tal van die electrische wagentjes rond waarvan je je af moet waarom die mensen ze hebben. Er zijn er bij die de heledag in die kerretjes rijden, maar als ze een restaturant of bingo zaal binnengaan, kunnen ze opeens gewoon lopen.
Wat die gehandicapte gast betreft ben ik het ook niet met hem eens. Iedereen heeft zich te houden aan bepaalde regels, hij of zij dus ook.
En misbruik maken van je handicap kan en mag niet.
Ik heb zelf een gehandicapte dochter van 21, en geestelijk gehandicapt vanaf haar geboorte. Zij gaat altijd mee winkelen, maar misbruik maken van de situatie zal ik nooit doen of toelaten.
Dus meneer in de rolstoel, houdt het netjes en misbruik de situatie niet, andere gehandicapten worden daarvoor ook nagekeken en dat is onterecht en vernederend voor de mensen die geen kwaad in zin hebben. En inderdaad vaak gaan die idiote poortjes rinkelen voor niets.

Gast

Met "die karretjes" bedoeld u waarschijnlijk de Scootmobiel. om in de scootmobiel te rijden dien je nog wel enigzins mobiel te zijn, zoniet dan kom je in de rolstoel, volgens u kan iemand met éen been dus best hinkelend door het leven, iemand met b.v. M.S. hoort dan volgens u niet in zo'n karretje, of iemand met R.A. voor mensen met b.v. longemphyseem, Het zuurstof apparaat kan best op de rug meegedragen worden
U bent een gelukkig mens daar twijfel ik niet aan, wel een beetje kortzichtig maar vast heel gelukkig zo.
Hoeveel chronisch zieke mensen zouden hun ziek zijn misbruiken denkt u? is het wel mogelijk om ellende te misbruiken, of is het toch een beetje intollerantie? invaliden dienen thuis te blijven, is dat dan het idee?

Gast

Tegen wie heeft u het nu.
Ik, gast van 22.07 uur 19 mei, bedoel beslist niet dat chronisch zieken mensen maar thuis moeten blijven. En dat alle rolstoel en/of scootmobiel gebruikers onterecht zo'n ding hebben. ABSOLUUT NIET!!
Ik zeg alleen dat erbij zijn die wel onterecht zo.n ding hebben, en daar bedoel ik dan mee dat ze het verpesten voor de anderen, die wel degelijk terecht een rolstoel of scootmobiel hebben. Als u mij inderdaad bedoelt, zal ik u uit de droom helpen. Zoals gezegd heb ook ik een gehandicapte dochter. Bovendien is mijn vrouw zwaar astma patient en heeft 3 zware rugoperaties ondergaan die dus niet gelukt zijn. Dit houdt dat BEIDEN ernstige beperkingen hebben. Dus wat dat betreft slaat u de plank helemaal mis. Ik vindt alleen dat ook de mensen in een scootmobiel of rolstoel, niet de boel moeten opjutten zoals de eerder veroemde gast. Ook zij dienen zich aan regels te houden, net als iedereen. En dat zijn beslist niet alle gebruikers vanrolstoel of scootmobiel die de boel opjutten. Alleen ik kan me ergeren aan die gasten die dat dus wel doen.

Gast

Reactie op bericht van 20 mei 2005
Meneer; Weet wel wat u zeggen wil,er word misbruik gemaakt van en door gehandicapten.(gelukkig zijn wij geen dokter) kunnen het niet altijd vanaf de buiten kant zien of iemand iets heeft.Iemand bij voorgaande berichten denkt lollig te zijn of naait de boel op.
Maar bij het vermoeden dat er misbruik gemaakt word is er altijd wat aan te doen.De instanties aanschrijven die er over gaan .ondertekenen (anders doet men niets)Er zijn veel wegen die naar rome leiden.
Alleen schreeuwen helpt niet,

SUCCES

drogist

Ongelezen bericht door drogist »

Ik heb ook poortjes in de winkel maar die gaan nooit af bij rolstoelen, waarschijnlijk zit er nog een beveiliging in de kleding of zo waardoor ze afgaan, ze reageren niet op sleutels ed tenzij die electrisch geladen zijn. Ik heb het ook wel eens gehad met klanten maar dan gaan we de oorzaak zoeken en halen de detectie er vanaf en dan is het probleem opgelost.

Gast

Laat je toch niets wijs maken, de poortjes gaan alleen af indien je een bepaald soort geladen metaal bij hebt, nooit van een rolstoel of scoottmobiel, net zoels rolstoelen niet spontaan op hol slaan als er een g.s.m. overgaat, broodjes aap, niet meer niet minder, maar het zou natuurlijk wél makkelijk zijn voor het dievengilde als men nu hier eens precies uit ging leggen hoe deze poortjes werken,
de gast met de rolstoel van 12 km. p.u. heeft iedereen prima op de kast gekregen, maar het blijft een broodje aap, alléén te geloven door hen die dat persé willen.

Ton

Gast

Aap in 'n rolstoel???? :shock:

Gast

je bent uit genodigd kom naar gouda naar de volgende winkels WIBRA Trekpleister Kruitvat C&A soms Zeeman
Je hoord ons wel zaterdags als wij in de stad zijn.
Wat zet je er op, en nu niet zuren.

Gast

Gelukkig zie je helft maar wat er geschreven is met z'n BRIL
:shock: En verschikkelijk na die operatie waabij een mondje in je nek geplaatst is dat je daardoor uit je nek lult :oops:

seat

Ongelezen bericht door seat »

Het doet mij steeds meer aan een lied denken .Hoor die koeien loeien,
hoor die krengen gaan. Maar dit zijn alarm poortjes WIBRA, KRUIDVAT, TREKPLEISTER, C& A, ZEEMAN .Winkel in of uit Loeien die krengen
Iedereen keer weer. Volgens de hoofd kantoren(van de benoemde bedrijven ) weet het personeel er van. Maar ik? denkt het niet.

pieppieppieppiepieppeiepepeiepeipeip
Laatst gewijzigd door seat op 22 nov 2005 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten