LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips breedbeeld

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
resp00112469

Re: Philips breedbeeld

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dat de schakelaars defekt raken is een bekend verschijnsel. Deze zijn echter niet door Philips gemaakt, maar komen van een toeleveraar. Dat beeldbuizen defekt raken komt, helaas, de laatste jaren ook steeds vaker voor. Op iedere TV is bij een defekt aan de beeldbuis een coulance regeling van toepassing. Dit betekent dat een beeldbuis, en te oordelen aan de omschrijving van de storing is deze ook defekt, binnen 1,5 jaar gratis door de fabrikant wordt vergoed. Echter worden wel order kosten en verzend kosten in rekening gebracht. Ook het monteren word berekend. Hierna is de TV vrijwel weer in nieuw staat. Is de termijn langer, dan wordt voor ieder jaar 20% afschrijving in mindering gebracht. Dus na 5 jaar is de volle prijs voor een beeldbuis van toepassing. In Uw geval zal ten hoogste 40% van de kosten moeten worden betaald. Is het overwgen waard omdat dit toch minder is dan de prijs voor een nieuw toestel.

Vr.Gr. Hans.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Garantie bij kopen heeft inderdaad geen zin.
Maar je mag op zijn minst verwachten dat de tv een aantal jaren mee gaat.
Waar wilco het over heeft is dat de tv binnen een maand al problemen vertoont.
Maar daarop heb ik maar een antwoord, de tv terug brengen naar de winkel, en eis een nieuwe, en ik neem aan de je de Vekoopbon nog hebt.
Zo ja pak de Tv in een doos en brang hem terug naar de winkel, eis een nieuwe, en als ze dat niet willen, dan eis jeje geld terug.
Je poot stijf houden, en voordat je er evt heen gaat, spreek dan eens wat af met de consumentenbond dat je hun op een bepaald tijdstip gaat opbellen.
Dan kun je evt de consumenten bond aan de verkoper voorstellen.
Laat je niet afschepen met verhaaltjes zoals ow we zullen hem even opstruren naar de fabriek!
Eisen en op je rechten blijven hameren, werkt altijd.

anno

Ongelezen bericht door anno »

de brom in de tv kan ontstaan doordat er een mobiele telefoon tedicht in de buurt lig. in ieder geval bij mij is dat het geval.

Breedbeeld kijker

Ongelezen bericht door Breedbeeld kijker »

Wat een klaagzang allemaal. :roll:
Ik kan gelukkig nog steeds van mijn breedbeeldje genieten zonder problemen. :?
Ik weet dat hij nu ook wel kapot zal gaan omdat ik dit schrijf.
Maar dan laat ik het jullie wel weten.
oh, ja, het is een Philips matchline breedbeeld 28PW9513/32 van zo'n 5 jaar oud. Verder hangt er alleen maar Philips apparatuur aan en geen andere rommel. Perfect beeld en geluid en alle (matchline) randapparatuur (Versterker / DVD / (en een oude) DCC) blijkt perfect op elkaar afgestemd te zijn.
Voor mij voorlopig alleen nog maar lof.

Christianp

Ongelezen bericht door Christianp »

Mijn ouders ongeveer in 99 een Philips breedbeeld tv aangeschaft van Philips. Na een 6 maanden brande de power-schakelaar uit. Gerepareerd maar later begon de tv ineens te brommen. Istweekeer voorik geloof 250 pleuros gerepareerd. Het isnog niet over maar gaat alweer 'n tijdje wat beter. Je kunt er echter op wachten dat 't weer terug gaat komen. Ook lijkt het dat alle hoge tonen eraf vallen ineens. 'T geluid wordt ineens dof en krakerig en is gewoonweg niet meer te verstaan. Belachelijk, let's make thing better was op dit apparaat duidelijk niet vabn toepassing. Ook geen goedwoord over voor de service centra. Bij de tweede reparatie besloot ik voor mijin moeder de tdop te bellen en een exacte omschrijving te geven van deklacht. De reparateur van Megapool weet niet eens de klacht fatsoenlijk op een formulier te omschriijven. Ik kreeg de monteur die er mee bezig was niet eens aan de telefoon. 'Dat deden ze niet'. Belachelijk, daardoor is er weer iets vervangen wat niet nodig had geweest. 'Ja meneer, het toestel heeftdagen lang test gedraait en we kunnen niets constateren'.

Raaaaarrrrrrrrrr.........

Onwil?

Aanpakken dit soort toestanden!

Chris

ReneX

Ongelezen bericht door ReneX »

Na een 6 maanden brande de power-schakelaar uit. Gerepareerd maar later begon de tv ineens te brommen. Istweekeer voorik geloof 250 pleuros gerepareerd.
Eh .. 2x voor €250? Neem dat je niet de schakelaar hebt hoeven te betalen? En op reparaties zit toch ook weer garantie?

Ook geen goedwoord over voor de service centra.
Philips heeft al lang geen service centra meer ....
(eh nee niet ironisch bedoeld, ze bestaan echt niet meer)
De reparateur van Megapool weet niet eens de klacht fatsoenlijk op een formulier te omschriijven.
Hmm .. klinkt als een eigen service dienst van Megapool ....,
is Megapool dan niet verantwoordelijk ??

En natuurlijk blijft de winkel waar je hebt gekocht verantwoordelijk voor de garantie (mogen ze niet afschuiven).

kallou

Ongelezen bericht door kallou »

ik heb een tv philips normaal beeld 72 cm een jaar geleden gekocht en het beeld doet het nog wel maar het geluid is er ineens van weg..helaas is mijn garantie net verlopen..zou ik toch gezien de niet lang gelden aankoopdatum en dat het produkt een langere levensloop moet hebben door hen tegemoet kunnen komen..

ik hoop gauw op meer informatie

Gast

Wat een onzin ik hier toch weer tegenkom. Blijkbaar hebben heel veel mensen ooit eens iets opgevangen, maar weten zij niet precies hoe het nu zit. Er is 1 juiste reactie. dat is degene die heeft geschreven over de afschrijftermijn. Na 2 jaar heeft u uw televisie voor reparatie ingeleverd. Garantietermijn verlopen. Stel dat de beeldbuis defect is. U betaalt 2/5 van de waarde van de beeldbuis. Deze zijn DUUR. Stel dat u deze gratis krijgt, uit coulance. Betaalt u nog de verzendkosten, 35 euro minimaal, de reparatiekosten, snel een bedrag van 120 euro, want die monteur moet wel betaald worden, en heeft u 1 a 2 maanden geen televisie. Als u voor 100 euro uw garantie had verlengd, had deze reparatie geheel kosteloos geweest, had u een leentelevisie kunne gebruiken en was de televisie weer netjes bij u thuis afgeleverd. Soms is het interessant om dus die garantie te verlengen. Mocht u een produkt hebben waarbij iemand thuis moet komen of waar erg dure onderdelen in zitten, kan ik u adviseren hier over na te denken. Vraag echter wel naar de voorwaarden. Er zijn bedrijven die de garantie verlengen en u in deze termijn 100% vergoeding bieden van reparaties, er zijn ook bedrijven die u een verzekering geven. Hier betaalt u de reparatiekosten niet maar wel een deel van de onderdelen die vervangen worden. Over het algemeen kunt u dus stellen dat het interessant is om te verlengen voor groot witgoed, televisies en, hoe gek dat ook mag klinken, DVD spelers, aangezien de uitval in deze produktgroep zeer hoog is in de eerste 3 jaar. Voor televisies geldt dat 1 op de 10 kapot gaat in de eerste 3 jaar en dat daarvan 45% buiten het eerste jaar valt. Ik zou het wel weten dus.

ReneX

Ongelezen bericht door ReneX »

En waarom zou ik na 2 jaar wel de volledige kosten van de monteur moeten betalen als het een produktiefout betreft ?

Kan me wel voorstellen dat wanneer na 3 jaar iets stuk gaat waarvan je in alle redelijkheid mag verwachten dat het minimaal 6 jaar mee moet gaan je een stuk afschrijving zelf mag betalen. Maar dan eerder alleen over de onderdelen met gratis montage kosten.

Gast

sja, als dat zo zou zijn, dan zou een verlengde garantie inderdaad overbodig zijn. Helaas werkt het zoals boven beschreven, waardoor je zelf moet bepalen wanneer het wel of niet interessant is. Op een koffiezetter of stofzuiger is onzin, maar voor grote aanschaffen is zekerheid best fijn

trici

Ongelezen bericht door trici »

Ook ik heb een Philips breedbeeld in mijn bezit namelijk het type
PH-28-PW-8504. Deze tv heb ik in februari 2000 aangeschaft en ongeveer een jaar geleden, is er een brede zwarte balk te voorschijn gekomen onder in beeld. Er valt zo'n 8cm weg aan de onderkant van het beeld.
We hebben het tot op heden nog niet laten repareren de garantie is vervallen en er is ons verteld dat je nog beter een nieuwe tv kan kopen in plaats van deze tv van maar liefts 1999,- gulden te laten repateren! : :(

resp00112469

Voor een dergelijk verschijnsel een nieuwe TV kopen, is onzin. Dit verschijnsel ontstaat door data verminking en is via het service menu door een technicus eenvoudig te verhelpen. Soms kan het nodig zijn het memory IC te vervangen en moeten een paar aanpassingen worden gedaan om dit in de toekomst te voorkomen. Zelf heb ik deze reparatie veelvuldig uitgevoerd en een schatting van de eventuele kosten ligt zo tussen de 80 en de 100 euro. Niet echt een kostenplaatje om een nieuwe TV te kopen lijkt mij.

Vr. Gr. Hans. :roll:

kobus4

Ongelezen bericht door kobus4 »

De handelaar is niet verplicht om binnen de garantie een nieuw apparaat te leveren. :cry:

kobus5

Ongelezen bericht door kobus5 »

Maar het mag wel natuurlijk :cry:

kooppie

Ongelezen bericht door kooppie »

Ik heb de 28PW6005/01 breedbeeld philips tv en heb sinds een pood diagonale rode strepen in beeld, vooral als er veel zwart in beeld is valt het op. Het is heel hinderlijk. Wat is het en wat is de oplossing?
Zijn er meerderen die dit probleem hebben?
:?:

Gegroet Kooppie

resp00112469

Het hoeft niet, maar kan wel, meestal is dat een lek in de beeldbuis en dat is einde wedstrijd. Soms kan het voorkomen dat het in de eindversterker van het rood zit, maar is nooit te zeggen zonder het toestel bekeken te hebben.

Vr. Gr. Hans.

boefhjuu

Ongelezen bericht door boefhjuu »

Europese richtlijn
Op 1 mei 2003 is de nieuwe wet Koop en Garanties ingetreden. Let op: de (nieuwe) wettelijke garanties gelden alleen voor produkten die op of na 1-5-2003 gekocht zijn. Vóór die datum was er alleen sprake van fabrieksgarantie.

Consumentengoederen
De nieuwe wet geldt voor consumentengoederen. Hieronder wordt verstaan alle roerende goederen en speciaal op maatgemaakte artikelen. Dus wasmachines, televisies, maatkostuums en kunstgebitten vallen onder de werking van de nieuwe wet. Ook de uitvoering van een door jezelf ontworpen keuken (die speciaal voor je wordt gemaakt) of het laten leggen van een parketvloer wordt gezien als een product. Niet onder de definitie van consumentengoederen vallen onroerende goederen en diensten. Het boeken van een reis, het afsluiten van een verzekering, je haar laten knippen, het bezoeken van een arts en het laten verbouwen van je huis.

Rechten
Sinds 1 mei 2003 kun je een product dat niet voldoet aan de verwachtingen die je er redelijkerwijs van mocht hebben, binnen een half jaar na aankoop terugbrengen naar de winkelier. Je dient in alle gevallen wel binnen 2 maanden na constatering van het gebrek contact op te nemen met de winkelier. Van de verkoper kun je dan één van de onderstaande punten eisen:

1. Dat de verkoper het ontbrekende alsnog levert.
2. Dat het product wordt hersteld of vervangen.
3. Dat de verkoper de verkoopprijs terugbetaalt.
4. Dat de koopovereenkomst wordt ontbonden.

Bewijslast
Als een nieuw product binnen een half jaar een gebrek vertoont, mag je ervan uitgaan dat dat gebrek er al was toen je het product kocht. Als de verkoper het hier niet mee eens is, ligt de bewijslast bij hem. Hij moet dan bewijzen dat het gebrek niet aanwezig was toen je het product kocht.
Wanneer hij dit bewijs niet kan leveren, dan moet hij het gebrek kosteloos repareren of u een nieuw exemplaar geven en als dat niet kan, dient hij de aankoopsom terug te betalen. De wettelijke garantie is dan van toepassing.
Wettelijke garantie en fabrieksgarantie
Wettelijke garantie geldt altijd, voor vrijwel alle consumentengoederen. Daarnaast wordt er vaak een fabrieksgarantie afgegeven. Je moet dit eigenlijk zien als een extra garantie naast de wettelijke garantie. De fabrieksgarantieregeling mag de wettelijke garantie niet inperken. De verkoper moet zich aan beide houden. Ook na het verstrijken van de fabrieksgarantietermijn kunt je nog steeds verlangen dat de leverancier (de verkoper) een gebrek tegen betaling van het gebruiksdeel (laat) herstellen. Dit is dus ook zo na afloop van de fabrieksgarantie. Na afloop van de fabrieksgarantie is er óók sprake van wettelijke garantie. Raakt een produkt defect na afloop van de fabrieksgarantie maar binnen de door de fabrikant gestelde levensduur van het produkt, dan dient de verkoper onder aftrek van het verbruiksdeel voor herstel zorg te dragen. Stel dat een tv een economische levensduur heeft van 5 jaar en het beeldscherm gaat na 2 jaar stuk, dan moet de koper 2/5 deel van de reparatiekosten (stel € 1000) is € 400 betalen.

Samenvatting: jouw koopovereenkomst is vóór 1-5-2003 afgesloten. De nieuwe konsumentenwetgeving van 2003 is op deze overeenkomst niet van toepassing. De fabrieksgarantieperiode is inmiddels ook al lang verstreken, dus ook daaraan kun je geen rechten ontlenen. De enige die een uitspraak kan doen over de verwachte levensduur van een produkt is de fabrikant/importeur zelf (kun je altijd daar opvragen). Zij zijn belanghebbend en zullen dus de levensduur van hun produkt zo laag mogelijk vasstellen zodat de schade voor hen zo gering mogelijk is. Maar ook aan dit laatste heb je niks omdat het principe van de levensduur alleen maar opgaat voor koopovereenkomsten die op of na 1-5-2003 zijn afgesloten. Het staat je natuurlijk vrij om er toch iets uit te slepen bij de verkoper of fabrikant, maar ik geef je weinig kans. Aan de nieuwe konsumentenwet kun je immers geen rechten ontlenen!!!

Zie:http://www.computerconsument.nl/pages/r ... rtID=182#6

wesselink

Ongelezen bericht door wesselink »

DAN MOET JE BIJ DIXONS KOPEN DIE LATEN JE DE ZELFDE DAG NOG 250 EURO BETALEN,ANDERS STUREN ZIJ HEM NIET TER REPARATIE,
DAT ZIJN SOFTWARE KOSTEN.

Gesloten