LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitspraak rechtbank Maastricht

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door piano »

Natuurlijk van harte gefeliciteerd Evelien.
Een uitspraak in mijn zaak eagalease op 25 mei, na ruim anderhalf jaar.
Laatst gewijzigd door piano op 14 mei 2005 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door painter »

Is er ook hoop voor mensen met twee handtekeningen

vr gr

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door marcel23 »

Natuurlijk is er ook hoop voor gedupeerden met twee handtekeningen.

Dexia kan ook aangvochten worden op WCK, dwaling, zorgplicht e.d

leeuwtje
Berichten: 192
Lid geworden op: 01 mei 2005 13:47

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door leeuwtje »

Heb gisteren schrijven gehad van Holla Poelman advocaten dat rolbeschikking is aangehouden tot einde van het jaar. Doe namelijk mee met een groepsprocedure tegen Dexia. Echter ik wil helemaal niet aangehouden worden tot het einde van het jaar. Wil gewoon opn de rol blijven. Wacht al veel te lang.Wat kan ik hieraan doen. Holla Poelman advocaten zegt ook wel dat ze z.s.m. verder willen, echter tussen zeggen en er werkelijk echt iets aan doen zit een groot verschil. Wie kan mij helpen, tips geven? De heer Aerts mischien?

Aard van Ton
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 mei 2005 16:45

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door Aard van Ton »

Doe namelijk mee met een groepsprocedure tegen Dexia.
leeuwtje heb jij daar maar meer informatie over wat zijn de kosten etc. wij zijn eegalease ?

Aard

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Leeuwtje,

we zijn er mee bezig, niemand is het ermee eens, 20 advocatenkantoren ageren reeds, het is echter een beslissing van de gezamelijke rechtbanken,het is ook in het voordeel van de slachtoffers, ( kostenbeheersing)
Dexia was tegen sprongcassatie, nu wordt er door de "lagere" rechtbanken alsnog gewacht op de hogere uitspraken, dus echt slecht is het niet, niemand van de slachtoffers is gebaat bij hogere kosten'

In deze zaak van Maasticht hoeft men echt niet bang te zijn voor hoger beroep, dat komt dan in 's Hertogenbosch terecht, en deze rechtbank heeft reeds uitgesproken dat het HUURKOOP is.

Ton

HvdB
Berichten: 1097
Lid geworden op: 25 aug 2004 17:58

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door HvdB »

Als er inderdaad meer dan 100.000 gedupeerden zijn en de rechtbanken gaan 100 individuele zaken per week behandelen dan zijn de laatsten 19 jaar verder.

Hoe gaat dat opgelost worden?

dustinh
Berichten: 40
Lid geworden op: 23 mar 2005 16:43

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door dustinh »


In deze zaak van Maasticht hoeft men echt niet bang te zijn voor hoger beroep, dat komt dan in 's Hertogenbosch terecht, en deze rechtbank heeft reeds uitgesproken dat het HUURKOOP is.
Uiteindelijk gaat het er om wat de HR zegt. Weliswaar zijn de arresten van de diverse Hoven van belang (en of dat nou Den Bosch is of één van de andere vier maakt niet uit), maar een uitspraak van de HR is allesbepalend en daar is het wachten op. Dus is het zeer wel denkbaar dat Dexia gewoon in hoger beroep gaat. Na een voor Dexia negatieve uitspraak van de HR kunnen ze de zaak altijd weer intrekken. Om de kosten hoeft Dexia - dit i.t..t. veel gedupeerden - het niet te laten, want ze hebben geld zat.

geengeluk
Berichten: 114
Lid geworden op: 10 mei 2005 12:36

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door geengeluk »

Dit is de enige juiste conclusie als het gaat om huurkoop, die dustinh hier weergeeft :roll: Dexia gaat in hoger beroep om je weer op kosten te jagen in de hoop, dat je geen advocaat meer kunt betalen :shock: Of ze trekken het hoger beroep weer in tegen de tijd, dat je rechtzaak weer voorkomt maar dan heb je wel de advocaatkosten weer gemaakt.

Ik denk dat het helemaal niet ongunstig is, dat de rechtzaken worden opgeschoven tot aan het nieuwe jaar. Wie weet wat er allemaal nog gaat gebeuren !!

En ze doen dat op de laatste dag nadat ze rechtzaak verliezen exact binnen 3 maanden na de uitspraak van het vonnis, onder het mom van we trekken de deur niet dicht.

P.S. Piet ik heb mijn belofte vervuld :wink:

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door aert0001 »

Natuurlijk is het "denkbaar dat Dexia in hoger beroep gaat",
maar die zaken lopen reeds, Dexia kan toch niet voor een vraag 100 keer naar de hoge raad, één uitspraak is voldoende, het is dan ook onlogisch dat Dexia voor iedere zaak een hoger beroep vraagt,
hoewel het inderdaad weer zo is dat Dexia er alles aan zal doen om de kosten voor haar slachtoffers op te krikken.
Maar de rechters zullen er toch wel iets tegen ondernemen dat Dexia steeds h.b. eist bij verlies?

Ton

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door piano »

Dat doen ze niet, enkel dreigen kunnen die boeven.
Het is het minste van het minste dat op deze wereld rondhuppelt.
Ik hoop van ganser harte dat er ooit nog gerechtigheid komt als er zoiets als de hel bestaat na dit leven.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door Piet »

De volledige uitspraak van de rechtbank van Maastricht staat te lezen op:
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 052005.htm

Hoezo schikken!!!

Groeten,
Piet

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door marcel23 »

Daat gaat de verjaring van 3/3.5 jaar na ingangsdatum van contract van Dexia. Dit wordt dus 3 jaar nadat de partner van het bestaan van het contract weet.

Dexia gaat verliezen !!!

liboria
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 jun 2004 20:30

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door liboria »

http://www.financielevragen.com/nieuws/ ... 005/01/27/
Handtekening_partner_nodig_vHandtekening partner nodig voor aandelenlease

HEERENVEEN (ANP) - Duizenden deelnemers aan de omstreden aandelenlease van Dexia kunnen hun inleggeld terugkrijgen en hoeven hun schuld aan de Belgische bank niet af te lossen. De duizenden gehuwde deelnemers hebben hun partners het leasecontract niet laten tekenen. Dat was wel nodig om de overeenkomsten rechtsgeldig te laten zijn. Dat is volgens advocaat Harm Jan Tulp de consequentie van een uitspraak donderdag door de kantonrechter in Heerenveen. Dexia heeft honderden deelnemers aan de aandelenlease gedagvaard om een restschuld terug te betalen. Ongeveer 30 procent van die deelnemers is getrouwd, maar hun partners hebben het leasecontract niet ondertekend. Voor die groep geldt de uitspraak van de rechter als een precedent, stelt advocaat Tulp. Beleggers in aandelenleaseconstructies zijn met geleend geld naar de beurs gegaan. Door de koersdalingen in de afgelopen jaren hebben hun aandelen onvoldoende opgebracht en zitten de beleggers met een restschuld. oor_aandelenlease.html

Is dit echt waar?

Giny

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door piano »

Dexia gaat verliezen !!!

En dit is echt waar.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door no fear »

Waarom hoor ik dan niks als dit echt waar is. :roll:

no fear..

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door no fear »

Liboria ik heb hier niks over gehoord. Harm Jan Tulp is de advocaat die ook mijn zaak in behandeling heeft... 8)


groetjes no fear

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door Janny »

omdat dit nog een bericht is van 27 januari 2005.

zie onder:
27-01-2005 17:08

Handtekening partner nodig voor aandelenlease


HEERENVEEN (ANP) - Duizenden deelnemers aan de omstreden aandelenlease van Dexia kunnen hun inleggeld terugkrijgen en hoeven hun schuld aan de Belgische bank niet af te lossen. De duizenden gehuwde deelnemers hebben hun partners het leasecontract niet laten tekenen. Dat was wel nodig om de overeenkomsten rechtsgeldig te laten zijn.
Dat is volgens advocaat Harm Jan Tulp de consequentie van een uitspraak donderdag door de kantonrechter in Heerenveen. Dexia heeft honderden deelnemers aan de aandelenlease gedagvaard om een restschuld terug te betalen. Ongeveer 30 procent van die deelnemers is getrouwd, maar hun partners hebben het leasecontract niet ondertekend. Voor die groep geldt de uitspraak van de rechter als een precedent, stelt advocaat Tulp.
Beleggers in aandelenleaseconstructies zijn met geleend geld naar de beurs gegaan. Door de koersdalingen in de afgelopen jaren hebben hun aandelen onvoldoende opgebracht en zitten de beleggers met een restschuld.

No faer,welk nummer heb jij. ga je voor de eerste of de tweede dagvaarding.
ik de eerste.
janny

liboria
Berichten: 27
Lid geworden op: 02 jun 2004 20:30

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door liboria »

Hoi Janny
Bedankt had ik niet gezien.
Ik ga ook voor de eerste dagvaarding.
Groetjes Giny

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Uitspraak rechtbank Maastricht

Ongelezen bericht door no fear »

eerste

Gesloten