LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Namens een gedupeerden die niet meer betaalde""SPA

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
Ikwaseenbeetjedom

Re: Namens een gedupeerden die niet meer betaalde""SPA

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 15 Mei 2005 23:36 door santygo

Even voor alle duidelijkheid en om te voorkomen dat we afdwalen ,

De stichting Koersplan de weg kwijt heeft helemaal niets te maken met aandelenlease, wij vechten uitsluitend voor het product Koersplan van Spaarbeleg. Koersplan heeft helemaal niets te maken met aandelenlease!

Verder hebben wij helemaal niets te maken met ene Croosjes of wie dan ook.

Dus je loopt nog niet echt binnen santygo.. croosjes ook nog niet :lol: !
heeft helemaal niets te maken met aandelenlease
geef me dan één reden, slimmerik, wat je hier komt doen ?

Aandelen leasers zijn gewoon bedrogen, dat zijn slachtoffers, maar

mensen met een spaarplan, of anderen die gewoon proberen te 'sparen' d.m.v. beleggen, waarbij, doordat de beurs niet alsmaar blijft stijgen hun spaargeld niet met reuzensprongen stijgt, willen meeprofiteren van het aandelen lease schandaal.
Hier is absoluut geen sprake van een lening, absoluut nooit van een restschuld,
wel van een uitkering van de waarde van de participaties na afloop van bv 15 jaar.
Dit is klagen met gezonde benen omdat het nu even niet meezit..

dit heeft absoluut niets met legio lease te maken en leidt de aandacht alleen maar af van het probleem waar wij hier op dit forum over praten.
Dus die reklame voor jouw x maal 75 Euro had je hier niet hoeven plaatsen

Slimmerik !!!
Geplaatst op 15 Mei 2005 23:36 door santygo

Beste dommerik, kijk eens op onze site,
www.koersplandewegkweit.nl
lees de vette krantenkoppen gedurende de laatse zes weken en oordeel dan pas, zonder als een kip zonder kop te kakelen!

Gr. René

zonder als een kip zonder kop ???

aert0001

Ongelezen bericht door aert0001 »

:D :D

prachtig!

Ton

pluutje

Ongelezen bericht door pluutje »

Kakelen als een kip zonder kop. :!: :roll: :?:

dave1

Ongelezen bericht door dave1 »

pluutje e.a.

De koersplanproblematiek is van een geheel andere orde dan de Dexia leaseproblemen. Het getuigt niet van veel inlevingsvermogen om de problemen die Spaarbeleg met het Koersplan heeft veroorzaakt belachelijk te maken. Het gaat bij het Koersplan om een verzwegen Overlijdens Risico Verzekering. Door deze misleiding hebben mensen een produkt aangeschaft dat nooit zijn beloften kon/kan waarmaken. Het ligt aan Croosjes dat dit topic hier is ontstaan. Het hoort hier natuurlijk niet thuis maar elders op de site. Het is logisch dat Rene zich aangevallen voelt, zeker daar hij met de Stichting Koersplan de Weg Kwijt al veel goed werk heeft verricht!

dave

croosjes

Ongelezen bericht door croosjes »

Het is wel degelijk van toepassing hierop het forum. Waarom worden er dan eerst wel oproepen gedaan om deel te nemen aan groeps/ processen om Aegon te dagvaardigen en tegelijk zeggen andere weer dat het hier niet thuis hoort op het forum. Spaarlease(1996) werd ook naar voren geschoven als een spaarproduct via legio lease later viel dit ook onder de vleugels van Aegon.Dus waar hebben we het over Dexia uiteindelijk en Aegon.

Vrgr.Andre

trudy

Ongelezen bericht door trudy »

Ik heb een WV3D met grote restschuld en een Koersplan van Spaarbeleg voor mijn pensioen, welke laatste ik na 12 jaar inleg van fl. 250,-- per maand af heb moeten kopen omdat ik een groot deel van mijn inleg kwijt ben. Het moest een spaarplan zijn. Ja ja, dan wel voor Spaarbeleg zelf.

De aandelen van het Koersplan zitten in het Aegon Equity Fund, dat wereldwijd uitstekende resultaten heeft geboekt al die jaren.

De reden van het verlies zit hem in een verzwegen waanzinnig hoge overlijdensrisicoverzekering, welke iedere maand van de inleg wordt ingehouden terwijl Spaarbeleg in haar folder noemde dat 100% van de inleg (na aftrek bepaalde kosten alleen het eerste jaar) belegd zou worden in dit fonds.

12 jaar gespaard voor Joker !!!!!

Ik voel mij door Spaarbeleg niet minder opgelicht dan door Dexia en ben blij met de Stichting Koersplandewegkwijt, die geweldig werk doet.

En nee, het is geen aandelenlease en ja het is wel een spaarplan.

Maar opgelicht blijft opgelicht.

croosjes

trudy,wat is beter(het kan nog beter) de schikking van dexia of de oplossing van spaarbeleg.Zie brief topic.

Ik zelf vind geen van beide een oplossing want die geeft de rechter aan ons.

vrgr.Andre

Ikwaseenbeetjedom

natuurlijk.. en straks komen er nog vele stichtingen voor al die mensen die koopsompolissen hebben aangeschaft de laatste jaren en waarbij de inleg ook voor een deel is verdampt aan overlijdensrisico-verzekeringen en aan dalende aandelenkoersen.
Geplaatst op 16 Mei 2005 22:19 door trudy

Ik heb een WV3D met grote restschuld en een Koersplan van Spaarbeleg voor mijn pensioen, welke laatste ik na 12 jaar inleg van fl. 250,-- per maand af heb moeten kopen omdat ik een groot deel van mijn inleg kwijt ben.

volgens mij hoef je niets af te kopen als een deel van de inleg is verdampt door dalende koersen, je koopt volgens mij alleen af als je bang bent dat de inleg nog verder zal afkalven.

trudy, heb jij het inschrijfgeld van 75 euro al betaald?

Dat zijn altijd nog zo'n 165 ouderwetse Nederlandse guldens !

We kennen inmiddels de houding van de stichting lease verlies, nádat die zo'n slordige 5 miljoen aan inleggeld hebben gebeurd.

Laten we nu dan verder op dit forum bij legio lease blijven !!!

croosjes

Ikwaseenbeetjedom,waar het om gaat is achter stallige maand termijn (zie brief topic) dan onderneemt spaarbeleg de actie om te verkopen en niet de gedupeerden.

vrgr.Andre

croosjes

Aegon komt beleggers Koersplan tegemoet

DEN HAAG (ANP) - Verzekeraar Aegon komt ontevreden beleggers in Koersplan tegemoet. Na uitgebreide onderhandelingen met de Ombudsman Verzekeringen heeft het bedrijf besloten de voorwaarden voor de belegging te verbeteren. Daarbij worden de kosten van de levensverzekering die bij het beleggingsproduct hoort, aan banden gelegd. De aanpassing zal ook gelden voor andere langlopende levensverzekeringen, zo meldde Aegon vrijdag.

De ingreep zal het verzekeringsconcern dit jaar 100 miljoen euro kosten. Aegon gebruikt hiervoor geld dat eerder al opzij is gelegd. In het eerste kwartaal van 2005 reserveerde Aegon 35 miljoen euro voor de gevolgen van conflicten over zijn levensverzekeringen. De komende jaren zal de verzekeraar nog eens 100 miljoen euro kwijt zijn aan de aanpassing.

De ombudsman betitelde de stap van Aegon als "redelijk". De bemiddelaar wilde vrijdag verder geen commentaar geven op het akkoord dat met Aegon is bereikt. De 500.000 beleggers in Koersplan worden per brief geïnformeerd over de wijzigingen.

Een groep ontevreden beleggers eiste halverwege maart een schadevergoeding van Aegon, omdat de rendementen van Koersplan tegenvallen. Zij vinden dat ze onvoldoende geïnformeerd zijn over de hoge kosten van de premie die het overlijdensrisico dekt. Bestuursvoorzitter J. van der Werf van Aegon Nederland stelde vrijdag dat deze kosten "niet geheel in overeenstemming zijn met de bedoeling van Koersplan".

Aegon heeft nu besloten om de premie van de levensverzekering te beperken tot maximaal 17 procent van het bedrag dat beleggers inleggen. Deze ingreep geldt met terugwerkende kracht. Het geld dat klanten de afgelopen jaren te veel hebben betaald, wordt in hun beleggingsfonds gestort. Ook consumenten die in het verleden in Koersplan hebben belegd, kunnen volgens Aegon van de aanpassing profiteren.

Met ingang van volgend jaar wordt de premie van de levensverzekering opnieuw verlaagd tot een maximum van 15,3 procent van de inleg.

© 1996-2004 Dagblad De Telegraaf. Alle rechten voorbehouden.

croosjes

Allemaal, laat jullie je eigen niet uit de strijd slaan of misleiden door aanbod, schikking of beloftes. Iedereen kan een proces aanspannen met lage proces kosten er zijn mogelijkheden zat. Strijd verder en je zal er geen spijt van krijgen, het maakt niet uit wat voor aandelenlease contract het is. En dit kan allemaal gelijk van start gaan , als dit goed voorbereid wordt.

Vrgr.Andre
Laatst gewijzigd door croosjes op 21 mei 2005 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.

henkgeluk

Ongelezen bericht door henkgeluk »

croosjes ,je moet aan je advocaten zeggen dat ze de krachten bundelen met alle andere advocaten ! maar niet elke keer opnieuw het wiel uit gaan vinden.

je moet stande pe ,uitzoeken of dexia /labouchere de aandelen wel heeft gekocht! daarmee is meer te halen dan met alle andere zaken.

dan immers rest doorhalen van alle 600000 contracten!!

dan is het namelijk op zijn minst valsheid in geschrifte om niet te spreken van fraude!

ik heb mijn advocaat er op gewezen om de krachten te bundelen en onderzoek te (laten) doen naar de aan/verkoop bewijzen.

we hebben al diverse neven bedrijven gevonden die via dexia /labouchere zg in house matching deden!

mijn advocaat gaf me volkomen gelijk ,dus wie neemt de handschoen op!!

vrgr

henk geluk

croosjes

henkgeluk,wat u bedoelt is allang aan de orde bij de vereniging,maar wat nog belangrijker is de betaalbaarheid van het proces als alleen stander,eegaleaser en groepsverband of toevoeging.Verder elke advocaat met verstand van zaken op het gebied aandelenlease overlegt met collega's

Vrgr.Andre

piano

Ongelezen bericht door piano »

Andre

Je leert het nooit. :!:

akela

Ongelezen bericht door akela »

Piano spelen tot diep in de nacht is niet voor iedereen weggelegd piano. Bovendien vergt het jaren oefenen om niet vals te spelen.

En dat kun je Andre niet kwalijk nemen. :roll:

Ikwaseenbeetjedom

Geplaatst op 21 Mei 2005 18:18 door henkgeluk

croosjes ,je moet aan je advocaten zeggen dat ze de krachten bundelen met alle andere advocaten ! maar niet elke keer opnieuw het wiel uit gaan vinden.

je moet stande pe ,uitzoeken of dexia /labouchere de aandelen wel heeft gekocht! daarmee is meer te halen dan met alle andere zaken.

en croosjes.. ik ben er bijna zeker van dat dexia jou dan een leuk bedrag gaat bieden om er weer mee te stoppen..

Kijk maar naar SLV die nu, na eerst al die onkosten gemaakt te hebben, na eerst nog eens 45 Euro extra nodig te hebben voor Eegalease.. nu plotseling onze bijdrage van 90 Euro teruggeeft..

Wie zou hun sponsor zijn denk je ???

croosjes

Ikwaseenbeetjedom,wat probeer je nu te vertellen?.

akela,is dat zo ?

vrgr.Andre

piano

Ongelezen bericht door piano »

Bovendien vergt het jaren oefenen om niet vals te spelen
Je zult die tijd moeten hangen welpenhoedster.
Na een nachtelijk concert is het nog even lekker ontspannen op dit forum, plus de vingertjes wat andere bewegingen te laten maken natuurlijk :)

akela

Ongelezen bericht door akela »

U heeft gelijk piano het is heel goed om vingeroefeningen te doen. Weer eens wat anders dan spoorzoeken en knopen leggen op een mooie zaterdagmiddag in de bossen :lol:

JH

Ongelezen bericht door JH »

akela, bestaat de padvinderij eigenlijk nog wel ?

Gesloten