| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pampers
-
Gast
Re: Pampers
Je kan ze wel stimuleren en dat merk ik te kort bij de tegenwoordige ouders.
Kinderen veranderen in principe niet, ouders wel.
Waarom was het vroeger mogelijk dat een kind met 2 zindelijk was (jongen en meisje) en lopen ze tegenwoordig met 4 jaar nog met luiers?
Mag jij mij uitleggen.
Ligt toch eerder aan de ouders dan aan de kinderen hoor.
Kinderen veranderen in principe niet, ouders wel.
Waarom was het vroeger mogelijk dat een kind met 2 zindelijk was (jongen en meisje) en lopen ze tegenwoordig met 4 jaar nog met luiers?
Mag jij mij uitleggen.
Ligt toch eerder aan de ouders dan aan de kinderen hoor.
De meeste meisjes zijn ook tegenwoordig met 2 zindelijk. Mijn jongens niet. De oudste was met 3 zindelijk en de jongste met 3,5. De laatste heeft daarna 's nachts nog een half jaar een luier gehad omdat hij erg vast slaapt.
Natuurlijk kun je kinderen stimuleren en al vroeg leren dat "het" eigenlijk op de WC/pot moet, maar de consultatiebureau's zijn van mening dat een kind pas zindelijk wordt als het eraan toe is.
Natuurlijk kun je kinderen stimuleren en al vroeg leren dat "het" eigenlijk op de WC/pot moet, maar de consultatiebureau's zijn van mening dat een kind pas zindelijk wordt als het eraan toe is.
-
sofie
hallo,
ook ik heb de prijsverhoging opgemerkt, en ben meteen in de pen geklommen en heb een boze brief naar pampers gestuurd.
Ik vind dat we misleid worden, er is nl nu een actie dat je 2,50 korting krijgt op een pak luiers. Daardoor verbloemen ze deze prijsverhoging.
Ik heb nog geen reactie gehad maar ben wel benieuwd of deze nog gaat komen. Als het snel is zal ik de reactie hier plaatsen.[/b]
ook ik heb de prijsverhoging opgemerkt, en ben meteen in de pen geklommen en heb een boze brief naar pampers gestuurd.
Ik vind dat we misleid worden, er is nl nu een actie dat je 2,50 korting krijgt op een pak luiers. Daardoor verbloemen ze deze prijsverhoging.
Ik heb nog geen reactie gehad maar ben wel benieuwd of deze nog gaat komen. Als het snel is zal ik de reactie hier plaatsen.[/b]
-
ook een mama
Hallo,
Ik heb net gebeld naar pampers. Zij vertelden dat de jumbo pakken gewoon in het assortiment blijven en dat het aan de winkel ligt of er nog gewoon enkel pakken besteld worden.
Het is inderdaad vervelend al je opeens wordt opgezadeld met een bedrag van EUR 19,= ipv EUR 10,79 voor één pak luiers.
Indien je nog vragen hebt kun je gewoon bellen naar de service lijn van pampers..0800-7267377 of www.pampers.nl
Ik heb net gebeld naar pampers. Zij vertelden dat de jumbo pakken gewoon in het assortiment blijven en dat het aan de winkel ligt of er nog gewoon enkel pakken besteld worden.
Het is inderdaad vervelend al je opeens wordt opgezadeld met een bedrag van EUR 19,= ipv EUR 10,79 voor één pak luiers.
Indien je nog vragen hebt kun je gewoon bellen naar de service lijn van pampers..0800-7267377 of www.pampers.nl
-
Gast
Ik was zelf met een jaar (overdag) zindelijk, topery en met 1 1/2 ook 's nachts.
Mijn broer was met 1 1/2 (overdag) zindelijk en met nog geen 2 ook 's nachts.
Het kan dus zeer zeker wel.
Jij voelt je blijkbaar aangesproken en waarom weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb alleen gezegd dat het me op valt dat kinderen tegenwoordig veel langer in de luiers blijven dan vroeger.
De ouders zullen daar toch de eerste aanzet voor moeten geven.
Hoe snel een kind het dan oppikt is inderdaad afhankelijk van het kind zelf.
Alleen merk je tegenwoordig vaak dat ouders pas bij een jaar of 3 een keertje gaan zeggen: "goh, zullen we eens kijken of we hem/ haar nu op een potje kunnen zetten? Hij/ zij zal het toch een keer moeten leren"
Volgens mij ben je dan al veel te laat.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
En ik had gehoopt dat er ouders waren geweest hier op het forum die mij het waarom uit konden leggen.
Die zijn er dus helaas niet.
Topery voelt zich (zoals gewoonlijk) alleen maar weer aangevallen, terwijl ik gewoon een vraag stel.
Mijn broer was met 1 1/2 (overdag) zindelijk en met nog geen 2 ook 's nachts.
Het kan dus zeer zeker wel.
Jij voelt je blijkbaar aangesproken en waarom weet ik eerlijk gezegd niet.
Ik heb alleen gezegd dat het me op valt dat kinderen tegenwoordig veel langer in de luiers blijven dan vroeger.
Een kind zal nooit zomaar spontaan naar de wc/ pot gaan wanneer hem/haar dat niet geleerd wordt.Natuurlijk kun je kinderen stimuleren en al vroeg leren dat "het" eigenlijk op de WC/pot moet, maar de consultatiebureau's zijn van mening dat een kind pas zindelijk wordt als het eraan toe is.
De ouders zullen daar toch de eerste aanzet voor moeten geven.
Hoe snel een kind het dan oppikt is inderdaad afhankelijk van het kind zelf.
Alleen merk je tegenwoordig vaak dat ouders pas bij een jaar of 3 een keertje gaan zeggen: "goh, zullen we eens kijken of we hem/ haar nu op een potje kunnen zetten? Hij/ zij zal het toch een keer moeten leren"
Volgens mij ben je dan al veel te laat.
Maar goed, dat is mijn persoonlijke mening.
En ik had gehoopt dat er ouders waren geweest hier op het forum die mij het waarom uit konden leggen.
Die zijn er dus helaas niet.
Topery voelt zich (zoals gewoonlijk) alleen maar weer aangevallen, terwijl ik gewoon een vraag stel.
-
sja...
Ik merk ook dat het best wel moeite kost om die kleine van mij om de haverklap op het potje te zetten, vooral omdat ze het zelf niet aangeeft.
Maar als ik het niet stimuleer dan hoeft het van haar ook niet, dus ik moet toegeven dat het het gewoon een beetje gemakzucht is geweest dat ik er pas mee begonnen ben.
Ze is nu 2 jaar en 3 maanden.
Misschien is het inderdaad zo dat kinderen vroeger sneller zindelijk waren, omdat er ook niet van die makkelijke luiers waren. Of omdat er toen meer thuis blijf moeders waren en er ECHT de tijd voor namen
Ik weet het niet...
Wat is wel weet dat Libero niet het zelfde is als kruitvat... teminste niet de broekjes. Want kruitvat lekken aan de zijkant (bij mijn meisje) en Pampers sluiten ook niet goed aan (ze heeft hele rondje billetjes) Door het lopen kruipen ze tussen haar billen (string luiers)...
Wat ik wil zeggen is, dat niet elk kind de zelfde bouw heeft, dus dat ook niet elke luier dus maar goed is voor elk kind... Dus even uitproberen...
En wat de prijs betreft.... sja...
Maar als ik het niet stimuleer dan hoeft het van haar ook niet, dus ik moet toegeven dat het het gewoon een beetje gemakzucht is geweest dat ik er pas mee begonnen ben.
Ze is nu 2 jaar en 3 maanden.
Misschien is het inderdaad zo dat kinderen vroeger sneller zindelijk waren, omdat er ook niet van die makkelijke luiers waren. Of omdat er toen meer thuis blijf moeders waren en er ECHT de tijd voor namen
Ik weet het niet...
Wat is wel weet dat Libero niet het zelfde is als kruitvat... teminste niet de broekjes. Want kruitvat lekken aan de zijkant (bij mijn meisje) en Pampers sluiten ook niet goed aan (ze heeft hele rondje billetjes) Door het lopen kruipen ze tussen haar billen (string luiers)...
Wat ik wil zeggen is, dat niet elk kind de zelfde bouw heeft, dus dat ook niet elke luier dus maar goed is voor elk kind... Dus even uitproberen...
En wat de prijs betreft.... sja...
-
Gast
dank je voor je antwoord, sja...
Eindelijk iemand die wel normaal de vraag beantwoord zonder zich aangevallen te voelen... (tenminste, zo vat ik je antwoord op
)
Het is ook geen verwijt aan de ouders, maar misschien wel iets voor ze om over na te denken.
Eindelijk iemand die wel normaal de vraag beantwoord zonder zich aangevallen te voelen... (tenminste, zo vat ik je antwoord op
Het is ook geen verwijt aan de ouders, maar misschien wel iets voor ze om over na te denken.
Ik voel me niet aangevallen hoor, ik heb alleen goed geluisterd op het consultatiebureau. Wat ik heb geschreven is mij verteld door het....consultatiebureau...
En ik heb aangegeven hoe het mijn jongens is vergaan bij het zindelijk worden. Mijn jongste had eerder zindelijk kunnen zijn, maar is dat omstandigheden niet geworden.
En ik heb aangegeven hoe het mijn jongens is vergaan bij het zindelijk worden. Mijn jongste had eerder zindelijk kunnen zijn, maar is dat omstandigheden niet geworden.
-
Gast
Dat kun je beter in familiekring vertellen maar niet op zo'n forum is namelijk geen toegevoegde waarde.
-
Gast
Vind jij, ik probeer de ouders wat bewuster te maken.
Ze klagen nu over de luierprijs, terwijl ze er niet bij stil staan dat ze daar vaak allang van af hadden kunnen zijn.
Ze klagen nu over de luierprijs, terwijl ze er niet bij stil staan dat ze daar vaak allang van af hadden kunnen zijn.
Ik vertel het ook niet op een forum, ik vertel alleen dat het zindelijk worden van kinderen wordt besproken op een consultatiebureau en zij zeggen dat een kind aan zindelijkheid toe is als hij het voelt aankomen
-
Gast
Tja, het consultatiebureau heeft ook altijd gezegd dat ik uiteindelijk tussen de 1.70 m. en 1.75 m. zou worden...Wat ik heb geschreven is mij verteld door het....consultatiebureau...
Vraag me nog steeds af hoe ze daar bij gekomen zijn
-
Gast
Ik bedoel ermee te zeggen dat je niet alles af moet laten hangen van het consultatiebureau, sja
-
sja...
Ik snapte al
Dat bedoelde ik ook met ..
Dat bedoelde ik ook met ..
een consultatie buro is een advies buro....
Moet, omdat de topic eigenlijk gaat over iets anders, wel zeggen dat ik geen Pampers heb gebruikt, maar de luiers van de Aldi.....
-
Gast
Alleen een stuk later dan ze zindelijk hadden kunnen zijn...
Een hoop weggegooid geld dus aan luiers van de aldi
Ieder kind wordt uiteindelijk wel zindelijk hoor.
Een hoop weggegooid geld dus aan luiers van de aldi
Ieder kind wordt uiteindelijk wel zindelijk hoor.