Pagina 2 van 2
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 30 jan 2007 16:58
door nooitgedacht
hallo audiofreak heb je daar ervaring mee met het finaliseren van dvdr disc s die opgenemen zijn op de 990 van philips en kunt finaliseren op een sony? en wat voor type recorder gaat het dan mee soms met de rh-75
het loopwerk van de twee merken is toch anders
graag verneem ik van U hoe en wat
mvg nooitgedacht
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 30 jan 2007 21:44
door audiofreak1
Hallo Nooitgedacht. Doordat Sony ook een + recorder in zijn HD recorders zoals de RDRHX725/727/825 heeft zitten is dit een fluitje van een cent. Als verkoper in een electronicazaak waar veel defecte Philips recorders terugkomen heb ik dit finaliseren op een Sony uitgetest. Resultaat werkt perfect. Ben zelf van een Philips 985 naar een Sony 900 HD recorder gegaan en mijn met de Philips opgenomen schijfjes kan ik gewoon doorgaan met opnemen en wissen. Heb nu een superfijn betrouwbaar apparaat en adviseer niemand meer om een Philips te nemen want die zijn niet in staat een goede recorder te maken.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 31 jan 2007 19:20
door nooitgedacht
audiofreak: ben vandaag naar tv zaak geweest en Uw idee hebben we geprobeerd op de sony rdrhx 727 1 disc lukte en 2 deden het niet de verkoper snapte er ook niks van waarom 2 het niet doen en 1 wel
maar ik ben U toch dankbaar voor de tip heb in ieder geval weer wat gered
we hebben alle recorders geprobeerd die in de winkel stonden alle soy s de laatste nieuwe die van Eindhoven (de naam philips wordt bij mij niet meer gebezigd) maar deze 2 vertikken het
welke ik nu moet kopen ben ik nog niet uit
als U nog meer goede tips heeft hoor ik het graag
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 31 jan 2007 21:33
door audiofreak1
Wat is het merk van het DVD schijfje? Bij mijn Philips schijfjes lukten ze allen.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 01 feb 2007 13:06
door nooitgedacht
audiofrak1: Het merk was alle van Philips de R schijfjes Ik denk dat de recorder de 990 ze beschadigd heeft met het afzoeken van de schijf anders weet ik het ook niet
de verkoper zou het nog proberen via de computer of dat lukt wacht ik maar even af. ;NOOITGEDACHT;
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 01 feb 2007 13:12
door skippy
wij zijn als handelaar maar vlug gestopt met het verkopen van philips dvd en hd recorders,sommige klanten hadden hier geen begrip voor
die weten inmiddels nu ook wel beter.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 01 feb 2007 13:30
door nooitgedacht
Daar ben ik intussen ook achter dat het rotzooi is made in china (laser) maar wat is nu de beste hd recorder
want ik weet het onderhand niet meer
bedankt voor Uw reactie
mvg Nooitgedacht
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 01 feb 2007 20:13
door audiofreak1
Als dat alle winkels gaan doen is het zo afgelopen met die rotzooi.
Zo kun je ze vanzelf onder druk zetten.
Beste recorders op dit moment zijn Panasonic, DMREH55/65, Sony RDRHX727/825/1025 en de Pioneer modellen. Alle andere zijn minder en waarschijnlijk ook minder betrouwbaar.
Succes met de zoektocht.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 04 feb 2007 19:21
door nooitgedacht
Hallo Skippy: Volgens U maakt Philips nog steeds geen goede recorders
komt dit omdat ze in buitenland gemaakt worden taiwan of china
want dat heb ik verkopers uit Uw brance horen zeggen
philips zou zich toch moeten schamen zulke troep op de markt te brengen
maar intussen zit ik en alle anderen die dit wanproduct gekocht hebben opgescheept met een waardeloos ding van 1000,00 euro zo n 2 jaar plezier van gehad en nu kaduuk
maar ik laat het er niet bij zitten
men hoord nog van mij Bedankt voor Uw reactie MVG NOOITGEDACHT.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 09 feb 2007 11:29
door vdW
Reactie op Haas 007.Heb jij maar 499 euro betaald voor dat apparaat? De going prijs was 1000 euro! Heb ik ook betaald. Ben nu na reparatie van 6 maanden weer zonder DVDR 990 omdat die weer stuk is. Philips kwam over de brug met een ridicuul voorstel om een DVDR 7310 te leveren voor 325 euro terwijl dit apparaat gewoon te koop is voor 399! Als ik 325 euro moet uitgeven dan wordt het zeker géén Philips recorder meer maar een Panasonic. De reacties van Philips customer service zijn ronduit een aanfluiting voor alles dat service heet. Men aanvaardt daar niet dat een laserprobleem zoals dat veelvuldig voorkomt bij de DVDR 990 klantvriendelijk en royaal behoort te worden opgelost. Philips leverde tenslotte een wanprodukt voor 1000 keiharde echte euro's! Heb jij verder nog aktie ondernomen? Ik heb RADAR een mail gestuurd met volledige uitleg.Misschien komt dit nog eens aan bod! Doe dat ook!
Mvg, vdW
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 14 feb 2007 22:36
door haas007
Ik heb het toestel voor 499 euro in de aanbieding bij Mediamarkt gekocht. Ik heb lang gewacht in het vertrouwen een toestel te kopen waar de kinderziektes al uit waren.
Maar los van de prijs die ik in tegenstelling tot anderen betaald heb, vind ik dat je van een apparaat mag verwachten dat het een bepaalde levensduur heeft die mede in relatie tot de aanschafprijs staat.
En als ik na 14 maanden al ruim 200 euro reparatiekosten voor een defect laserloopwerk moet betalen, terwijl het toestel ook nog eens weinig gebruikt is, vind ik dat een fors bedrag.
Een medewerker van een elektrozaak in onze stad wist me te vertellen dat van dit type recorder 9 van de 10 toestellen ter reparatie retour komen. Kun je moeilijk normaal noemen.
Ik denk dat reageren bij Radar weinig zin heeft: dat heb ik namelijk al eens gedaan en wel zonder reactie.
Ook heb ik mij vervoegd bij de Consumentenbond. Ook die konden niets doen, ik zou eerst lid van de bond moeten worden.
Wat je als gedupeerde Philips-klant wel kunt doen is Philips gewoon keihard terug pakken door in het vervolg andere merken te kopen.
En wij doen dat consequent: in de tussentijd heeft Philips al veel meer omzet aan ons misgelopen, dan wij aan schade door hun hebben geleden. En verder mag iedereen onze ervaring met Philips weten.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 15 feb 2007 12:12
door vdW
@ Haas 007:
Natuurlijk heb je recht op een fatsoenlijke coulance regeling van de fabrikant of de verkopende partij. Ik ben met nog een gedupeerde bezig om dit tot op de bodem uit te zoeken. Als RADAR hier niets aan doet dan ga ik het verderop zoeken. Ik heb b.v. Consuwijzer.nl mijn probleem uitvoerig voorgelegd en hier een
deel van hun antwoord:
Als de DVD-recorder ondeugdelijk is, heeft u in beginsel recht op kosteloos herstel of vervanging. U heeft echter niet in alle gevallen de vrije keuze tussen herstel of vervanging. De verkoper heeft namelijk vaak het recht om voor reparatie te kiezen in plaats van vervanging. U heeft dus ook bij producten die vanaf de eerste dag gebreken vertonen, niet automatisch recht op vervanging. Pas als de verkoper niet aan uw verzoek kan of wil doen, heeft u veelal het recht om de overeenkomst te ontbinden.
Omdat u in beginsel recht heeft op kosteloos herstel of vervanging, is het niet redelijk dat u een (groot) deel van de reparatiekosten zelf betaalt. Wel is het redelijk dat u bij reparatie of vervanging een gebruikersvergoeding betaalt, als hiermee de levensduur van het apparaat wordt verlengd. De hoogte van de gebruikersvergoeding is afhankelijk van de periode dat u reeds probleemloos van de DVD-recorder gebruik heeft kunnen maken.
Indien u mondeling niet met de verkoper tot overeenstemming komt, raden wij u aan uw verzoek op schrift te stellen. Hierna kunt u, indien u prijs stelt op een bindende uitspraak, en als de verkoper is aangesloten bij de branchevereniging UNETO-VNI of als hij zich apart heeft geregistreerd, uw geschil voorleggen aan de Geschillencommissie Elektro. Het is raadzaam vooraf (via de website) te informeren naar de procedure en de voorwaarden.
Contact:
De Geschillencommissie
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
Tel: 070-3105310
Fax: 070-3658814
www.geschillencommissie.nl
Mocht u naar aanleiding van deze e-mail nog vragen hebben, neemt u dan gerust weer contact op met ConsuWijzer. Vermeld daarbij uw contactnummer . Op www.consuwijzer.nl vindt u naast informatie over uw rechten als consument ook handige infobladen en voorbeeldbrieven.
Met vriendelijke groet,
Mw. mr. P.C.M. Bijlenga
Hoofd ConsuWijzer
Praktisch advies over uw rechten als consument
(T) 088 - 070 70 70
www.consuwijzer.nl
Forumlid
Nooitgedacht heeft dezelfde problemen en wil ook doorgaan met de claim tegen Philips. Kijk voor de aardigheid ook eens op Kieskeurig.nl ( zie onder aan)en huiver wat de klachten dáár zijn betr. deze DVDR 990. Allemaal hetzelfde :
De Laser Unit! Het kán toch niet zo zijn dat een duur apparaat zoals de DVDR 990 was ( 1000 euro) na 18 maanden naar de vaantjes gaat en in mijn geval na reparatie wederom! Hetzelfde dus! Verdere reparatie is niet mogelijk omdat Philips geen onderdelen meer heeft! Geen wonder, die laser is gewoon een technische miskleun die de recorder gewoon nutteloos maakt. Dag 1000 euro! Let's make things better, Philips! Thank you!
Zie:
http://www.kieskeurig.nl/nl/product.nsf ... 68B522.htm
Ik zal RADAR nog eens mailen en vragen of zij een oproep willen doen op de TV voor benadeelde eigenaars van deze **** recorder. Dan staan wij met een behoorlijke groep sterker met onze claims.
Mvg,
vdW
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 15 feb 2007 19:44
door nooitgedacht
haas 007 Ik snap ook niet waarom tros radar het niet meld in de uitzending? enkele weken geleden maakten ze wel melding van een recorder van kruitvat van 279,00 euro die niet goed werkte hij bleef hangen en verder alle problemen die wij allemaal hebben met de 990 van philips er moet een reden zijn waarom ze philips niet af willen vallen ik denk dat hier een luchtje aan zit!! waarom wel die van kruitvat aanpakken maar van philips blijft men af?? Over geloofwaardig gesproken bij kassa vara al precies het zelfde die vertikken het ook om er gewag van te maken., maar ik blijf met Dhr. vd Wardt strijden net zolang ze er wat aan willen doen.
MVG. NOOITGEDACHT
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 15 feb 2007 20:27
door audiofreak1
Money money money, dat is waar het om draait. Philips blijft ontkennen dat er problemen zijn. Fout, fout, fout. Koop nooit een Philips DVD recorder want het is vragen om problemen.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 15 feb 2007 22:26
door vdW
@ Audiofreak 1 en Nooitgedacht.:
Het is natuurlijk achteraf gezien hardstikke dom geweest om vertrouwen in Philips te hebben als zijnde een firma met respect voor zijn klanten en die altijd bereid zou zijn om voorkomende gevallen zoals die bij de DVDR 990 zijn opgetreden op een fatsoenlijke en zakelijke wijze af te handelen. Natuurlijk is money money, dat geldt voor iedere producent. Maar juist dit soort negatieve beleid heeft zo'n averechts effekt op de consumenten die dit lezen dat zij nooit meer een apparaat van Philips zullen kopen. Iedere fabrikant kan wel eens een slecht apparaat produceren. Als dit echter zoiets slechts is als die DVDR 990 dan behoor je als een multinational hiervoor de konsekwenties te aanvaarden en de benadeelde kopers royaal tegemoet te treden. Het was geen cheapo apparaat van Kruidvat of Blokker van 75 euro maar een top recorder met Matchline logo, zijnde het beste wat Philips levert in de electronic line. Mag je als consument misschien iets verwachten van zo'n apparaat van zo'n 1000 euro ?????? De after sales service van Philips is schandelijk! Ik voel mij echt bestolen! 1000 keiharde euro voor een stuk ellende zonder weerga.
Ja, Philips, Let's make things better ! Begin nu eens met je service te verbeteren!
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 16 feb 2007 13:22
door audiofreak1
100% mee eens. Hoop dat Philips dit ook leest en inderdaad iets doet aan dit probleem. Of betere apparatuur maken of de handdoek in de ring en stoppen met recorders maken.
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 16 feb 2007 13:28
door nooitgedacht
audiofreak1 en vdw: Iedereen met deze recorder moet zich ook melden bij philips dan kunnen ze niet meer ontkennen dan er problemen zijn met hun recorders
en allemaal je beklag doen bij radar en/of kassa
eens zullen ze het toch toe moeten geven
MVG NOOITGEDACHT
Re: Philips DVDR 990 Recorder
Geplaatst: 18 feb 2007 18:10
door vdW
Philips weet natuurlijk al lang dat die DVDR 990 een prut produkt was. Ze gaan er vanuit dat kopers met klachten uiteindelijk wel zullen ophouden met klagen en dan weet niemand er meer iets van. Bij Philips heerst een verkeerde mentaliteit wat betreft service en verantwoordelijkheid t.a.v. diegenen die voor hun inkomen zorgen, de
KLANTEN!
Ik kocht gisteren een magazin CHIP 3/2007 waarin een megatest staat van 16 DVD-harddisk recorders. Nr 1 was de Sony HX1010 met een hoge prijs van 870 euro.( Toch nog goedkoper dan die Philips DVDR 990 met toenmalige prijs van1000 euro!) De plaatsen 2,3 en 4 waren
alle voor Panasonic recorders waarvan de EH56, plaats
3 (360 euro) zelfs nog en prijstip kreeg! De Philips 7250H van 425 euro kwam pas op plaats
9 ! Ook in Duitsland kwamen de Panasonics heel goed uit de bus in testen.
Philips zou eens aan zelfonderzoek moeten doen in deze en zijn vorige slogan "Let's make things better" eens in de praktijk moeten gaan brengen. Ze teren op oude glorie waarmede zij kopers zoals ik tot nu toe wisten te beduvelen. Ik heb inmiddels een dure les geleerd van 1000 euro!