LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door impact »

Ik geniet, dit zijn allemaal klappen in het gezicht van die rechter in Utrecht die mij in die precies eendere zaak in Utrecht ongelijk gaf.
Ze hebben mij trouwens nooit griffiekosten berekend als pleister op de wonde. :lol: Dexia gaat nu toch langzaam voor de bijl!

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door piano »

Langzaam maar ook heel zeker, a.s woensdag nog zo'n dreun 8)

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door saabine95 »

Gedupeerden aandelenlease geraadpleegd


DEN HAAG (ANP) - De stichtingen Leaseverlies en Eegalease zijn zaterdag begonnen met het raadplegen van hun achterban over het schikkingsvoorstel dat vorige maand door bemiddeling van oud-centralebankpresident W. Duisenberg tot stand kwam.
Bij de stichtingen zijn meer dan 100.000 gedupeerden aangesloten. Naar hen is een brief met uitleg over het schikkingsvoorstel gestuurd en een antwoordkaart, waarop ze kunnen aangeven of ze al dan niet akkoord gaan. Ze hebben tot 20 juni de tijd om de antwoordkaart in te sturen.
De stichtingen leggen het schikkingsvoorstel, dat pas definitief tot stand komt als een meerderheid ’ja’ zegt, positief voor. Mocht een meerderheid toch ’nee’ zeggen, dan zullen de stichtingen doorprocederen. Ze wijzen er in de brief echter op dat de uitkomst van eventuele procedures lang op zich zal laten wachten en onzeker is. Volgens de stichtingen is de schikking met een omvang van 1 miljard euro de grootste ooit in Nederland.
Duisenberg bereikte eind vorige maand een akkoord met Dexia over een regeling voor de gedupeerden die aandelenleasecontracten aangingen met de bank. Kern van de overeenkomst is dat de restschuld van de gedupeerden voor een flink deel wordt kwijtgescholen.
De regeling heeft betrekking op ruim 350.000 contracten. Ze geldt in beginsel voor iedereen die met Dexia een degelijke overeenkomst aanging, dus ook voor mensen die niet zijn aangesloten bij een van de twee stichtingen.
De leasecontracten werden eind jaren negentig in de markt gezet. Beleggers konden aandelen kopen met geleend geld en die aandelen weer gebruiken als onderpand voor de lening. Doordat het beursklimaat vanaf 2000 verslechterde, kwamen veel mensen met grote schulden te zitten. De gedupeerden voelden zich misleid door Dexia.
Duisenberg begon zijn bemiddeling op verzoek van De Nederlandsche Bank. Een eerdere bemiddelingspoging van oud-ombudsman M. Oosting in juni 2004 was mislukt.

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door saabine95 »

TRAP ER NIET IN ZEG NEE!!!!!! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Piet »

And here are the votes of de rechtbank in Breda:
Dexia nul punten, gedupeerde 10 punten.

http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 052005.htm

Bert gefeliciteerd.
Dexia moet gewoon inzage geven en staat dus niet boven de wet.

Groeten,
Piet
Laatst gewijzigd door Piet op 27 mei 2005 17:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Janny »

De stichtingen Leaseverlies en Eegalease zijn zaterdag begonnen met het raadplegen van hun achterban over het schikkingsvoorstel dat vorige maand door bemiddeling van oud-centralebankpresident W. Duisenberg tot stand kwam.
Bij de stichtingen zijn meer dan 100.000 gedupeerden aangesloten. Naar hen is een brief met uitleg over het schikkingsvoorstel gestuurd en een antwoordkaart, waarop ze kunnen aangeven of ze al dan niet akkoord gaan. Ze hebben tot 20 juni de tijd om de antwoordkaart in te sturen.
Deze actie had moeten plaatsvinden alvorens een schikkings overleg met Dexia te beginnen.

Dan hadden ze de mening van de gedupeerden geweten en wisten ze wie er achter de organisaties stonden.En ook wat de wensen en behoeften van de aangeslotenen zijn.
Hadden ze tevens laten merken dat ze ons als cliënten accepteerden.

maar dit is weer eens het paard achter de wagen spannen.
Een paard achter de wagen, is een vreter , en geen werker.
( een vreter is een paard dat achter de wagen loopt en uit de wagen voor hem vreet. in plaats van die wagen te trekken.)
Janny

Janny
Berichten: 2094
Lid geworden op: 27 aug 2003 21:15

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Janny »

Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

terug naar het onderwerp.

EEE
Berichten: 67
Lid geworden op: 24 mei 2004 13:17

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door EEE »

gefeliciteerd allemaal....


klasse capiteinos....


en nu doorstomen en de ratten afmaken


groeten

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door haniv »

wij willen ons dossier opvragen bij dexia. wie kan mij helpen aan een voorbeeldbrief. hij is niet meer te vinden bij tros radar.
bvd
vr.gr.

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door no fear »

Haniv... Mag ik vragen wat dat is. wat daar in staat Zitten daar ook de brieven bij die je opgestuurd hebt naar hun en b.v notities van telefoontjes die je hebt gehad met hun,,,

groetjes no fear

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door haniv »

no fear
ik ben zelf ook nog van alles aan het uitpuzzelen en niet zo goed op
de hoogte van een hele hoop dingen. je kan bij dexia je persoonlijke gegevens opvragen, bv een kopie van het contract, die gaat bij mij voornamelijk om de ontbrekende handtekening van mij als eega. mocht er straks een rechtzaak komen heb je meer bewijs. ook staan daar voor zover ik weer de bkr registratie en correspondentie in. je kan er ook achter komen hoe ze je financiële situatie hebben ingeschat. ik vond dit stukje bij nieuws van trosradar van 13-9-2004. alleen is de voorbeeldbrief die je kan downloaden verdwenen. dexia moet wel binnen 4 wkn de kopieën opsturen maar doet daar dus heel moeilijk over en daar lopen ook al weer verschillende zaken over. maar ik ben dus op zoek naar die brief.
groetjes

haniv
Berichten: 24
Lid geworden op: 06 mei 2005 10:49

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door haniv »

no fear
via deze link http://www.pay-back.nl/trosradarvoorbeeldbrieven.htm kan je de brief downloaden via: hoe vraag ik mijn gegevens op bij dexia.
groetjes

no fear
Berichten: 109
Lid geworden op: 15 mar 2004 21:33

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door no fear »

Hanniv bedankt voor de uitleg Ook ik zal die brief downloaden.En insturen. Het contract zonder handtekening licht bij mijn advocaat die had ik dus al. En ook heb ik de brief dat ik destijds 6 dagen nadat mijn man had getekend Ik van die lease afzag. Maar daar wouden ze niks van weten. Ook heb ik hun dreigbriefen van destijds met incasso,s Ik heb nog niet alles zoals die verlengging na die 3 jaar Want ook die is door mij niet getekend.

bedankt haniv vriendelijke groet no fear

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Piet »

And here are the votes of de rechtbank in Zwolle.
Dexia nul punten, gedupeerde 10 punten.
Dexia moet inzage geven.
Jan, gefeliciteerd.
http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 052005.htm

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Piet »

And here are the votes of de rechtbank in Den Haag:
Dexia nul punten, gedupeerde 10 punten.
Dexia moet gewoon inzage geven.
Cees en Ella gefeliciteerd.

http://www.platformaandelenlease.nl/Uit ... 052005.htm

Groeten,
Piet

piano
Berichten: 373
Lid geworden op: 10 mei 2005 15:46

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door piano »

Ha Ha.
Zo langzamerhand begin ik medelijden te krijgen met die zielige advocaatjes van dexia, die steeds weer tegen hun baas moeten vertellen, We hebben weer verloren.

Ik ben geen sexist , maar ik krijg er bijna orgastische gevoelens bij elke keer dag in dag uit. HaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHaHa 8)

rlever
Berichten: 7
Lid geworden op: 27 mei 2005 22:07

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door rlever »

Beste Piet,

Feliciteer je straks ook AM en Timmer34? :?
http://forum.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=30144 :oops:
4.4 De Wbp kent de betrokkene van wie gegevens worden verwerkt bepaalde rechten toe
waarmee hij in staat is zijn recht op privacy te effectueren. In artikel 35 lid 1 Wbp is aan
betrokkene, kort gezegd, het recht toegekend om inzage te vragen in zijn gegevens en de
verantwoordelijke te verzoeken de gegevens waar nodig te verbeteren, aan te vullen, te
verwijderen of af te schermen. Het recht van inzage houdt in dat de betrokkene het recht
heeft om op de hoogte te worden gesteld van hem betreffende persoonsgegevens die door
de verantwoordelijke zijn verwerkt. Daarbij heeft hij ook recht op informatie over de
herkomst van de gegevens. De Europese Richtlijn 95/46/EG van 24 oktober 1995 spreekt
in artikel 12 van een "vrijelijk en zonder beperking" uit te oefenen recht van de
betrokkene op toegang tot de gegevens. Het belang van de betrokkene bij het recht op
kennisneming wordt voorondersteld. Inzage wordt in beginsel in schriftelijke vorm
verleend door middel van een mededeling die een volledig overzicht bevat van de
verwerkte persoonsgegevens. Indien een gewichtig belang van de verzoeker dit vereist,
voldoet de verantwoordelijke aan een verzoek als bedoeld in artikel 35 in een andere dan
de schriftelijke vorm, die aan dat belang is aangepast. Het inzagerecht is beperkt in die
zin dat een betrokkene zijn verzoek om inzage slechts met redelijke tussenpozen mag
doen. Kennisneming kan worden geweigerd indien de verantwoordelijke voldoende
aannemelijk kan maken dat door inwilliging van een verzoek op kennisneming de
administratieve lasten zodanig disproportioneel zijn dat hij in een van zijn rechten en
vrijheden wordt aangetast of dreigt te worden aangetast (MvT 25892, nr. 3 p., 171).
De verantwoordelijke kan artikel 35 buiten toepassing laten voor zover dit noodzakelijk
is in het belang van de beschenning van de betrokkene of van de rechten en vrijheden van
anderen (art. 43 sub e), waaronder begrepen de rechten en vrijheden van de
verantwoordelijke. Dit zogenaamde noodzakelijkheidscriterium vereist een
belangenafweging aan de hand van de omstandigheden van het concrete geval.
:?

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door saabine95 »

Beste Piet,

Ik was er ook bij in den haag, en dexia moet ook mij de persoonsgegevens overleggen, echter in de uit spraak zie ik geen dwangsom van 5000 euro, komt dit dat ik zonder advocaat was, en de andere gedupeerde wel?? Ik snap er nix van.

mvg saabine95

saabine95
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2005 10:13

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door saabine95 »

En natuurlijk cees en ella gefeliciteerd met deze overwinning!!!

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: Dexia moet volledige inzage geven van persoonsgegevens

Ongelezen bericht door Piet »

In een groot aantal gevallen moet Dexia inzage geven in de persoonsgegevens.
Zijn er al zaken bekend waar Dexia in hoger beroep is gegaan?
De termijn van 3 maanden is al verlopen in zaken zoals die in Almelo en Zwolle.

Dexia had van te voren al aangekondigd in hoger beroep te zullen gaan.
Of was dit ook weer het bekende blufpoker van Dexia?

Bij wie zijn de drie maanden na uitspraak voorbij en kan hier iets over vertellen?

Wat natuurlijk ook interessant is, heeft Dexia nu ook daadwerkelijk de gegevens verstrekt zoals zij had moeten doen?

Groeten,
Piet

Gesloten