Ik ben ook blij met deze draad, thread of wat je maar wilt.
Ik denk dat het ook wel eens mag gezegd worden dat er bij energiebedrijven ook mensen werken die wèl hun hand in het vuur willen steken voor klanten. Om een paar voobeelden te geven:
- scheidende man geeft aan te vertrekken. Zet op verhuisformulier "oude adres niet afsluiten, woon mijn ex". Onze afdeling behandelt alleen deze formulieren. De behandelende medewerker dacht echter "die mevrouw zal wel wat anders aan haar hoofd hebben" en belt haar op. En ja hoor, mevrouw had daar niet aan gedacht en regelt alles met dit telefoontje. Zij dolgelukkig, medewerker een goed gevoel.
- meneer verhuist en zijn zoon komt in zijn oude huis. Zoon is druk volgens meneer en regelt dat soort dingen altijd te laat. Medewerker vraagt of het misschien een optie is om zoon te bellen. Meneer vindt dat een goed idee. Medewerker belt en zoon zegt gelijk "dat zou ik nou vergeten". Alles in 15 minuten geregeld, waarvan 5 minuten telefoon met zoonlief.
- Mevrouw (74) ziet door netbeheerders, aanbieders en reclames het bos niet meer. Heeft doorgegeven te verhuizen naar Breda en wil daar onze contracten mee naartoe nemen. Dat kan, vrije markt. Echter, medewerker belt haar op en vraagt of dat de bedoeling is. Na 20 minuten uitleg over netbeheer en aanbieders in een prettig gesprek raadt de medewerker haar aan om gewoon bij de netbeheerder in Breda haar contracten te sluiten. Dan heb je tenminste makkelijk overzicht. Klant tevreden, Nuon een klant armer, maar wel een blijde vrouw in Breda.
En zo kan ik nog even doorgaan. Natuurlijk kan ik ook reacties verwachten als "ja, maar bij mij...." of "Nuon was gewoon uit op de contracten" en "dat weegt niet op tegen alle klachten" en dat is misschien ook wel zo, maar er zijn dus wel degelijk medewerkers bij elk bedrijf die lol hebben in hun werk en graag de klant koning willen laten voelen.
Voor hen die grote problemen hebben kan ik misschien niet veel betekenen (uitzendkrachtje/student), maar ik weet wel dat er heel wat mensen zijn in Nederland die ik vriendelijk, aandachtig luisterend en met een stukje gepaste humor te woord heb gestaan.
Voor de medewerkers: ga vrolijk naar je werk en je besmet je klanten met je opgewektheid. Het is zo! (Zucht... ik mis een romantisch deuntje).
Cheers!