LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook bij Dexia werken MENSEN!!!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Sonja

Re: Ook bij Dexia werken MENSEN!!!!

Ongelezen bericht door Sonja »

Dit is werkelijk om te huilen...

Hoe kun je het opnemen tegen Legio??
Hoe kun je daar blijven werken.

leg me dat eens uit.

Zeg je later --Ik heb het niet geweten--???

_Sonja.

mark

Ongelezen bericht door mark »

hoi toet,ik ben het wel met je eens,dat er veel mensen door gladde verkooppraatjes in zo'n contract zijn geluld,maar om nu de schuld uitsluitend bij dexia of aegon te leggen gaat me te ver,
feit blijft,dat door de grote dalingen vand e beurzen wereldwijd die contracten zo veliesgevend zijn.

ook ben ik het met je eens,dat mensen die dus echt niet wisten wat en waar ze voor tekenden,maar het toch deden onder verkoopdruk,compensatie moeten krijgen.

maar daar ligt meteen het probleem,hoe schift je die mensen,want je kunt niet iedereen compenseren,er zullen ook genoeg mensen zijn die precies wisten hoe het in elkaar zat.

ik denk,dat een massale kwijtschelding of vergoeding door dexia een utopie is,
welke rechter keurt zoiets goed ?
die schept een precedent,waar de nederlandse economie niet beter van word

wat mij meer aannemelijk lijkt,is dat alle gevallen individueel bekeken moeten worden,maar dat zal tijd kosten.

hoewel mijn postings anders doen vermoeden,persoonlijk ben ik wel van mening,dat banken en verzekeraars oplichters zijn :)
alleen,die berichten hier,dat dexia bewust aan de dalingen verdient,die kloppen niet,dexia heeft ook liever een stijgende beurs,meer inkomsten(premie's)

john

Ongelezen bericht door john »

Ik wil namen van de verkopers van dexiz-legio-spaarselect-labouchere.
We gaan de heren met naam en toenaam op een zwartelijst plaatsen.
Zo kunnen we zien wie dat ons bedrogen hebben en we hebben voor LL en Payback een lijst met boefjes die ons dit kunstje gefikt hebben.
Wie weet wat we er met een betoging nog aan hebben, zouden ze het leuk vinden als hun naam op TV voorbij komt.

renee

Ongelezen bericht door renee »

MARK,

je hebt er al eens een slot op gehad,
schei uit met het verdedigen van Dexia,
het is een gigant in bankwereld,
met gigantische winsten,
winstdelingen voor personeel,
optieregelingen,
overnamestrategieen,
oostindisch dove kontlikkende medewerkers,
ex-legiobedriegers,
spaarselectboeven,
....... en een HELEBOEL ONTEVREDEN KLANTEN

GA WAT ZINVOLS DOEN OP DIT FORUM, DENK MEE, VERZIN OPLOSSINGEN OF WEET IK VEEL, MAAR ZEURZEIK NIET ZO!!

renee

OH JA MARK

DOE MAANDAG VOORAL DE GROETEN AAN MENEER HANS.......
GA SAMEN EVEN IN EEN HOEKJE HUILEN....
EN DAN DE JAARCIJFERS OPMAKEN..
WEDDEN DAT JULIE EEN BONUS KRIJGEN?

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mark en Hans,
Even uit de mariguana roes wakker worden! Vóór 11 september en vóór de beurscrash, dus reeds begin jaar 2001 waren de onderliggende fondsen min 30 à 40%, mét de 11 september en de crash erbij was de KPN 94% en Aegon 74% tot op de vloer toe! Weet wat je zegt Mark! De Verdriedubbelaar was bewust gericht op restschulden of beter gezegd op de spaarpot van de klanten, die supplementair uit hun spaar reserves Legio van de bankroet moesten redden. Alsof dit nog niet voldoende was, werd er gretig gegrist naar de inleggelden!
Nee, beste Mark en Hans, Dexia eindigt bengelend aan de allerhoogste boom die te vinden is samen met zijn trawanten! Dàt is toekomst perspectief voor nieuwjaar 2003!

M.vr.gr.

mark

pffffff,renee,tegen zoveel stompzinnigheid kan ik niet op hoor,
iedereen is hier volgens jullie dexiamedewerkers als het die niet met jullie eens is,
wel er eens aan gedacht,dat particuliere beleggers een gruwel in de dexiaklagers zien,dit ,omdat ze de koersen van verzekeraars niet nog verder willen zien wegzakken,en dat ze de meeste(niet allen) klagers goudzoekers vinden

mark

verstandig,de crash is al vanaf 2000 bezig hoor,we zitten al bijna 3 jaar in een bearmarket,ennuh...je hebt het nu over kpn en agn,in de meeste contracten zitten ook de volgende fondsen...abn,ing,for,olie's,unie's
bovendien,je doet net of 90% onder de top staan van kpn en agn zo'n unicum is....dat staan de meeste fondsen...er is gewoon een crash bezig,waarbij 1929-1932 kinderspel lijkt

maaar goed,heeft geen zin om hierover te discussieren,voor een discussie moeten redelijke mensen zijn,en de meesten hier kunnen enkel schelden of domme opmerkingen maken

Verstandig

Ongelezen bericht door Verstandig »

Mark,
Je bedoelt toch niet, dat de crash de eerste helft van 2000 al bezig was. Neem bijvoorbeeld Unilever juli 2001/70.2 september 2001/59, mei 2002/70.10 Het is precies wat jij van een crash wenst te maken! Bij continue crash bestaat dit niet, na mei 2002/57.2 was er een echte crash tot op heden toe! Je heb gelijk als je zegt dat onder de 90 geen unicum is, maar dan verkopen als solide en betrouwbaar is wel een unicum met alle barre gevolgen van dien. Of ben je er nog niet bewust van!
Schelden en domme opmerkingen krijg je altijd wanneer men uit machtsgevoel met mensen speelt en solt. Charme operatie, coulante aanbiedingen, hardheidclausule; allemaal lapmiddelen om mensen zoet te kunnen houden, hen in slaap wiegen om een pootje te kunnen uitdraaien. M.a.w hen datgene afpakken,waarop zij recht op hebben namelijk hun eigen centen.

m.vr.gr.

andre

Ongelezen bericht door andre »

HEBZUCHT WIE HEEFT HET HIER OVER HEBZUCHT

De medewerkers van Legio nu Dexia hebben en hadden veel hebzucht bij het afsluiten van de contracten. Je moet niet vergeten dat elke medewerker bij het afsluiten eenmalig de maandelijkse premie ontvingen als bonus. Dexia had hebzucht bij het kopen van Legio, want zij keken alleen maar naar de winsten, het sloegen de waarschuwingen in de wind. En dexia noemt zichzelf een professional, nu weten we een ding zeker DEXIA Bank is niet professioneel en binnenkort hebben we het niet meer over de dexia bank, want dan zullen we zeggen DEXIA uuuuuh DEXIA ja oooh ja was dat niet ooit een bank. Die jongens zijn toch al lang FAILLIET!!!!

Groeten, Andre,

en voor de medewerkers ga maar vast uitkijken naar een andere Job.

Jan- Willem

Ongelezen bericht door Jan- Willem »

Mark,

Naar aanleiding van je bericht van 29-12-02, 188 uur waarin je het volgende stelt...

------------------------------
"alleen,die berichten hier,dat dexia bewust aan de dalingen verdient,die kloppen niet,dexia heeft ook liever een stijgende beurs,meer inkomsten(premie's)"
------------------------------

... moet ik je helaas vertellen dat je ernaast zit. Het werkt als volgt:

Dexia koopt voor ons de aandelen in drie termijnen:
- nu
- over 1 jaar en
- over 2 jaar.

De aankoopprijs van het 2e en 3e pakket is dezelfde als die van het 1ste. Dat ging in de brochures van Legio-Lease met veel uitroeptekens gepaard. Als klant betaal je echter deze garantie zelf, en wel via het afdragen van alle dividenden aan Dexia / Legio.

Wat Legio-Lease echter "vergeet" te melden is dat de koersen na 1 of 2 jaar ook lager kunnen zijn dan de huidige. Als klant betaal je dan dus voor het 2e en 3e pakket een hogere prijs dan de koerswaarde van dat moment!

Met andere woorden, als het een beetje tegenzit slaat de constructie voor u om in een VerliesVerDriedubbelaar.
Legio/Dexia heeft dit risico drommels goed in de gaten, want heel vrolijk geeft men aan dat u na drie jaar helemaal niet verplicht bent om uw aandelen te verkopen. U kunt, en dit staat letterlijk in het contract "uw contract altijd verlengen in afwachting van betere tijden."

In alle gevallen is er maar één winnaar en dat is degene die op voorhand alle risico's heeft afgedekt, te weten Legio, nu Dexia. En waarom zij het meest gebaat zijn bij dalende koersen?

Legio-Lease koopt voor ons 3x hetzelfde pakket aandelen, altijd tegen dezelfde aankoopprijs van het eerste pakket.

De prijs van het eerste pakket is dus maatgevend. Via het inhouden van alle dividenden heeft het zich dus (let op:) INGEDEKT tegen een koersstijging.

Maar wat nu als het koersniveau daalt? Kassa voor Dexia! Men koopt op de beurs de goedkopere aandelen om deze vervolgens meteen tegen de hoge oorspronkelijke koers door te verkopen aan de deelnemers. Hoe groter de krach, hoe vetter de winst voor Dexia.

Logisch gevolg is dat veel deelnemers na 3 jaar niet willen of zelfs kùnnen verkopen. Ah ha!, denkt men dan bij
Dexia, "we kunnen de profijtelijke lening laten voortduren. tegen een mogelijk nog hogere rente ! Daarom is verlengen dan ook het domste wat mensen kunnen doen maar dit terzijde.

En nu niet aankomen met het verhaal dat het Dexia's idee oorspronkelijk niet was maar Legio of Aegon. Dexia heeft als miljardenbedrijf mensen zat in dienst die dit hele verhaal van a tot z doorhadden en Dexia zag er gewoon brood in en nam het risico van een rechtszaak voor lief. De eerlijkheid gebiedt daarbij ook te zeggen dat naar mijn mening de tienduizenden slachtoffers van deze oplichterij wat Dexia betreft zich nooit hadden verenigd.

Wat dat aangaat van mij (als NCRV-lid) een hoeraatje voor TROS Radar !!

Met vriendelijke groet,
J.W.

mark

jan-willem,

ik denk niet dat het zo gaat,dexia zal nml in de beurshaussejaren echt geen risico hebben willen lopen,dat de koersen bleven stijgen,en ze aldus de aandelen goedkoper moeten leveren dan dat ze die inkopen(in jouw voorbeeld dus,ingeval van inkoop in tweede en derde jaar)

er was ,heb ik begrepen een recht en een plicht om die aandelen tegen de eerstejaarskoersen te kopen...
m.a.w....er zijn voor jullie puts gescheven,met een strike(uitoefenprijs)gelijk aan de originele aanschafprijs van de aandelen,en met die putpremieopbrengst samen met dividend zijn er calls gekocht met strike gelijk aan originele aankoopprijs aandelen.

want in 1 ding heb je gelijk,dexia zal zich altijd indekken en het risico bij de klant leggen,
dus die kunnen en mogen nooit doen vanuit riskmanagementoogpunt wat jij net zegt.

die dalingen op de beurs kan dexia niks aan doen,wat ik wel fout vind van dexia of legio,was het feit dat mensen tussentijds de contracten niet konden beeindigen,en derhalve hun verlies beperken,althans,dat was het standaard antwoord

ik had zelf ook wat contracten,en na enige druk mijnerzijds,heb ik die tussentijds kunnen beeindigen omdat ik de bui al zag hangen.

mark

overigens willem,

ik zie de meeste banken en verzekeraars ook als oplichters hoor,daar niet van,
en dat zogenaamde coulante bod van dexia....ze willen gewoon een rechtszaak vermijden,als een bank echt denkt dat ze niks kunnen verliezen,zullen ze ook niks aanbieden...het gaat hun uitsluitend erom denk ik,om een goede naam te behouden,echt niet uit coulantie

alleen wijten de mensen hier alles aan die leaseconstructie,en gaan ze helemaal voorbij aan de beurscrash,dat is de echte schuldige,
de mensen waarvan een beleggingshypotheek binnen kort afloopt,die kunnen pas hun borst natmaken

bram van norg

Ongelezen bericht door bram van norg »

Mark,
Ik ben me er zeer van bewust dat we pech hebben met de dalende koersontwikkelingen. En dat is een belangrijke oorzaak van de ellende.

Dat verliezen evenwel ook vermenigvuldigd zouden worden, dat is me nooit duidelijk gemaakt. En dat neem ik Legio kwalijk.

Een verlies nemen is altijd zuur, maar te nemen bij eerlijk spel. Ik kan het echter niet verteren wanneer ik zo te grazen ben genomen.

renee

nou, mark en meneer hans hebben dus helemaal niets zinnigs toegevoegd aan het forum, de afgelopen dagen.

alle gedupeerden sterkte in de strijd tegen de legioliegers,de dexiahuilers,de werkpakdeklantzijngeldnemers,
de lakse schonewille, de andere profiteurs!!

pas wanneer mijn schoonmoeder haar 80ste verjaardag met winst kan afsluiten weten we of onze strijd enige zin gehad heeft....en dat duurt nog maar een paar maanden

ik ga oliebollen voor haar bakken....haar spaargeld is op en de bakker is duur dit jaar!

mijn goede voornemen.......de huilers van dexia cs totaal negeren en de strijd om het gestolen geld onverminderd doorzetten......

mijn beste wensen voor alle oprecht gedupeerden

en de slechtste wensen voor hans en mark cs

renee

en voor huilertje mark

GA EEN BOEK NEDERLANDS VOOR BEGINNERS KOPEN, LEES HET EN GEBRUIK HET ALS JE HIER TOCH BLIJFT HUILEN

je spel-en tikfouten zijn bijna nog erger dan je gehuil.....bijna

Maarten

Ongelezen bericht door Maarten »

Renee,
Hoe kun je nou in vredesnaam zeggen dat Mark niets zinnigs heeft toegevoegd aan dit Forum?
Hij heeft in het verleden hele zinnige dingen gezegd, herhaalt dat notabene hier, staat open voor andere meningen etc.
Als ieders mening van iedereen zou zijn waarom dan nog een Forum?

groet Maarten

Jan-Willem

Ongelezen bericht door Jan-Willem »

Ja, dat ben ik eigenlijk wel met Maarten eens. Sorry Renee, ik kan wel sympathie voor je statements opbrengen maar je moet wel elkaars mening respecteren op een forum, anders is het geen forum meer. Ik ben het niet met Mark eens, nog steeds niet overigens, maar dat is een verschil in benadering.

Mark,

Ik ben wel benieuwd naar de door jouw beschreven "druk mijnerzijds" waardoor je je contract kon beëindigen. Bevredig mijn nieuwsgierigheid alsjeblieft.

J.W.

renee

ja willem,

op zich heb je gelijk, maar ik word werkelijk ziek van die huilers.
heb gewoon even frustraties afgereageerd

beste wensen voor een nieuw beleggersjaar

renee

Wouter

Ongelezen bericht door Wouter »

Mark,

Ik ben wel benieuwd naar de door jouw beschreven "druk mijnerzijds" waardoor je je contract kon beëindigen. Bevredig mijn nieuwsgierigheid alsjeblieft.

J.W.

Dat heb ik ook gedaan J.W., Wouter

Gesloten