LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lady line afslank studio

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Maaike78
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:23

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Meneer Groen,
Zoals ik uw stukje lees bent u huisarts o.i.d.
Ik zal niet ontkennen dat je eetpatroon veel voor je gewicht kan doen,
maar ik ben kok en weet heus wel hoe je een goede leefstyle moet hebben qua eten. Maar om nou alle argumenten naar het land der fabelen te verwijzen is wel heel erg krap door de bocht.
Ik heb fysiek zwaar werk en werk zo'n 170 a 180 uur per maand en sport daarnaast nog 2 maal per week (cardio fitness). Ik hou inderdaad van lekker eten, maar ook hiervoor geldt "overdaad schaadt".
Dat in het achterhoofd houdende kun je niet alles afdoen.
Door uw stukje schrijven komen heel veel mensen nog dieper in de put.
Ik hoop dat u zich dat realiseert.

Erik Groen
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jun 2005 15:55

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door Erik Groen »

Ik zal niet ontkennen dat je eetpatroon veel voor je gewicht kan doen
Hulde.
maar ik ben kok en weet heus wel hoe je een goede leefstyle moet hebben qua eten.
Ik zie de relatie niet. Een automonteur is immers niet automatisch formule 1 coureur.
Maar om nou alle argumenten naar het land der fabelen te verwijzen is wel heel erg krap door de bocht.
Argumenten zonder feitelijke inhoud of wetenschappelijke toetsbaarheid zijn in deze context, beweerdelijke verklaringen van mensen met overgewicht, waarom het in hun geval niet lukt af te vallen, terwijl de wens er wel is.
Ik heb fysiek zwaar werk en werk zo'n 170 a 180 uur per maand en sport daarnaast nog 2 maal per week (cardio fitness).

Dat u het volhoud. Respect. Maar, het feit dat u sporten tot cardio fitness promoveert, geeft eigenlijk al aan waar de problematiek vaak zit. Alle inspanningen waarbij de hartslag omhoog gaat, is in wezen cardio fitness. Als ik 2 maal per week de twee trappen loop, doe ik ook aan cardio fitness. De kreet impliceert echter, dat u wel heel speciaal aan uw gezondheid werkt. 2 maal per week cardio fitness en dan nog niet afvallen. Alles zit tegen. Ga ouderwets roeien, zwemmen of indien mogelijk bij minder overgewicht (denk aan de enkeltjes en de knietjes bij fors overgewicht) touwtje springen, liefst elke dag anderhalf uur. Inspannender sporten (en dus hartslagverhogender) bestaan er haast niet. Ik begrijp dat dit misschien niet haalbaar is bij een drukke baan als de uwe, maar dan ook geen geklaag over het gewicht. Prioriteiten!
Dat in het achterhoofd houdende kun je niet alles afdoen.
Niet alles, maar het meeste wel.
Door uw stukje schrijven komen heel veel mensen nog dieper in de put.
Ik hoop dat u zich dat realiseert.
Ik realiseer me dat niet alles wat geschreven is even leuk is om te lezen. Aan de andere kant is het, zoals de te dikke mens over het algemeen ook wel weet, de waarheid. Alleen u zult het vrijwel nooit zo direct te horen krijgen van de therapeut, dan wel uw omgeving. Maar over die hypocrisie hoor je niemand. Let wel, het zijn maar risico’s. Ook mensen met een “normaal” gewicht krijgen hart en vaatziekten, artrose enz…, alleen minder vaak en heftig en later in het leven.
Doe er uw voordeel mee of leef met het gewicht en de daarbij behorende risico’s, maar klaag niet.

Ik wens u al het goede, dik, dun of gemiddeld.

Groeten,

Erik Groen

Maaike78
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:23

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Meneer Groen,
U moet arts zijn, zoniet, wat dan wel.
U heeft op alles een antwoord, toch fijn om te weten dat u zo'n betweter bent. Zelf een gezond gewicht neem ik aan en een leven lijdende volgens het boekje. Of u bent gewoon niet voor rede vatbaar, ik denk dat dat het is. Je moet dingen niet al te zwart/wit, want er zijn wel degelijk bepaalde omstandigheden die wel een invloed op je gewicht hebben.
Dit is het laaste wat ik erover zeg, want zoals ik al zei bent u niet echt voor rede vatbaar, denk ik. Als ik het verkeerd heb dan alvast mijn excusses!

Erik Groen
Berichten: 95
Lid geworden op: 29 jun 2005 15:55

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door Erik Groen »

U heeft op alles een antwoord, toch fijn om te weten dat u zo'n betweter bent.
Inderdaad ben ik aardig op de hoogte van de materie, maar dat is nog geen reden om uw fatsoen te laten varen.
Of u bent gewoon niet voor rede vatbaar, ik denk dat dat het is.
Bent u het er niet mee eens, dan nodig ik u uit voor een rationele (de rede betreffend) discussie. Dat wil niet zeggen dat emotionele argumenten uit den boze zijn, maar wel ze rationeel benaderbaar moeten zijn.
Je moet dingen niet al te zwart/wit, want er zijn wel degelijk bepaalde omstandigheden die wel een invloed op je gewicht hebben.
Er zijn inderdaad omstandigheden die het onmogelijk maken af te vallen. De vraag is of die omstandigheden door de patiënt gecreëerd, dan wel in stand worden gehouden of dat het omstandigheden zijn, die buiten het machtsveld van de patiënt liggen. Voor het resultaat is het overigens niet van belang, er wordt dan dus niet afgevallen. Begrijp me niet verkeerd, ik wens een ieder een slank leven toe en ik heb te doen met een ieder die wenst af te vallen, maar het niet lukt. Maar de aanname, bij voorbaat, dat afvallen niet lukt buiten omdat alleen het lijf niet meewerkt is contraproductief in de discussie op zoek naar een oplossing.
Ik ken u niet en zou het dan ook prettig vinden als u het fatsoen kunt opbrengen in het vervolg te Vousvoyeren.


Met vriendelijke groeten,

Erik Groen

M@RJOLE!N
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2005 17:37

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door M@RJOLE!N »

In december '04 had ik besloten om te gaan sporten dmv warmte cabines
In januari moest ik de behandeling staken ivm medische ingreep. Heb het in feb. weer opgepakt tot dat ik weer opnieuw erg last van vermoeidheids klachten kreeg. Inmiddels ben ik niet meer terug gegaan en heb iedere keer uitstel gekregen. MAAR.... ik wil nu helemaal stoppen omdat de vermoeidheids ivm met borstkanker ('03)klachten zich aanhouden. Volgens hun kan ik er NIET mee stoppen en heb al betaald. Die mensen zijn zo goed getraind met kant en klaar antwoorden. Nu heb ik een doktersverklaring geregeld maar ben bang dat het niks uitzal halen.

Gisteren ben ik bij Lady Line geweest om te praten en om te kijken voor een oplossing. Ze vertelde mij dat ze de behandelingen NIET kunnen laten stoppen en mn geld dus niet terug kunnen geven. Ik sta nu met mn rug tegen de muur. Ik heb idd getekend maar op dat moment had ik niet verwacht dat mn vermoeidheid aan zou houden. Sporten zou je energie moeten geven maar mij kost het gewoon té veel energie. Het liefst wil ik de energie die ik over heb richten aan mij zelf en m'n prive situatie en niet aan sporten. Kortom die k**te vermoeidheid beheerst heel m'n leven zowel prive als op t werk en moet daarom ik ALLES beperken.

Bij Lady Line hebben ze ozoncabines. Hun beweren dat dat goed voor kanker en vermoeidheid is. Dat geloof ik ook allemaal wel maar dit houden ze als tegen argument waar ik niet onder uit kan.
Ik ben blij als ik na m'n werk naar huis kan hier moet het ook allemaal verder gaan. Dan zeggen dat de ozoncabines geen inspanning vraagt dit klopt ook wel maar als ik vanuit m'n werk naar hun toe ga ben ik 2 uur later thuis dan normaal en dan moet ik nog koken etc etc en dan vraagt het me wel extra energie en inspanning.
Lady Line vertelde dat ze mn dokters verklaring doorsturen naar hun hoofdkantoor maar het kwam er op neer dat het niks uithaalde.
Heeft iemand van jullie raad??? Als ik er niet mee mag stoppen wil ik hoger op gaan. De internist heeft in een verklaring aangegeven dat m'n vermoeidheid het sporten ernstig belemmerd dus ze negeren een sein van het ziekenhuis.
By the way...En weet je wat ze ook nog tegen mij gebruikte? "hier in de doktersverklaring zie ik niet vermeld dat je niet mag sporten" Ja duhhhhhhhh ik mag wel sporten maar ik heb er geen energie voor dat is nou juist het prbleem!
Ik hoor graag jullie advies/reactie!

Maaike78
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 jun 2005 17:23

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door Maaike78 »

Zo te horen Marjolein, is het het instituut LadyLine alleen maar om de centen te doen, erg oneerlijk. Je zit nu op de site van Radar, dus misschien kun je Radar inschakelen. En bel anders eens met de Ombudsman (tel. nr: 035-6722722) te bereiken op elke werkdag tussen 10 uur en 13.30 uur.
Leg je probleem bij hun voor en leg je situatie uit. Meestal krijg je meteen antwoord, deze mensen weten tenminste waar ze het over hebben.
Veel succes, ik ben benieuwd naar wat ze te zeggen hebben.
Groetjes Maaike.
Ps: Zeg heel duidelijk tegen de ombudsman wat de internist in zijn dokterverklaring heeft gezet i.v.m. je vermoeidheid.

M@RJOLE!N
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jul 2005 17:37

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door M@RJOLE!N »

Bedankt Maaike voor je advies!!!
Morgen ga ik meteen bellen!
a.s. donderdag hoor ik van Lady Line of ze alles stop kunnen zetten en mn betaalde behandelingen terug kunnen betalen. Maar ik wil hun voor zijn en overal op voorbereid zijn. Ik schakel nu alles en iedereen in... DON'T PLAY WITH ME LADY LINE
:evil:

jojadadi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jul 2005 22:53

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door jojadadi »

:evil: Ik ben half januari begonnen bij Lady Line Eindhoven. Mijn collega had prima resultaat en dat wilde ik ook wel. Meteen vol goed moed begonnen en de hele behandelings kuur in een keer betaald, had ik dat maar niet gedaan.!
Begin maart, 6 weken nadat ik ben begonnen, krijg ik een brief van de directeur waarin staat dat de vestiging in Eindhoven per 24 juni gaat sluiten omdat de huur van het pand afloopt en ze er niet in geslaagd zijn een nieuw pand te vinden. Ik kan de kuur afmaken in Helmond, Tilburg, Breda, Den Bosch, of Roermond!!! Mocht dit voor mij niet acceptabel zijn, dan kan ik ee verzoek tot restitutie indienen. Half maart worden ook nog eens de openingstijden aangepast, op woensdag is het filiaal voortaan gesloten.
Ik voelde mij door dit alles zeer misleid. Op de dag dat ik het contract aanging moest volgens mij bij de directie al bekend zijn geweest dat de vestiging in Eindhoven zou gaan sluiten en dat zij dus haar verplichtingen tegenover mij niet zou kunnen na komen in Eindhoven. Ik heb verschillende keren geprobeerd om met de commercieel directeur Dhr. R Stevens, telefonisch in contact te komen, maar dat was niet mogelijk. Op brieven waarin ik mijn ongenoegen kenbaar maakte kwam alleen het antwoord dat ik tot 24 juni door kon gaan met mijn kuur en pas daarna restitutie kon aanvragen.
Op 24 juni heeft Lady Line haar deuren in Eindhoven gesloten. De twee medewerkers die tot het laatst daar gewerkt hebben, hebben gezorgd dat er formulieren waren om restitutie aan te vragen. Zij hebben de klanten tot het laatst toe correct behandeld. Van de directie is na de brief van half maart nooit meer iets vernomen!! Op mijn laaste 3 brieven waarin ik verzoek om restitutie heb ik tot nu toe nog geen antwoord gekregen.! Het pand is nu bij 3 weken dicht en ik heb nog mijn geld niet terug en ik sta hierin niet alleen.
Lady Line zegt dat het belang van de klanten voorop staat, maar handelt hier totaal niet naar. Lady Line dient maar één belang en dat is haar eigen belang! :twisted: :x
José

knorrie
Berichten: 3
Lid geworden op: 27 jun 2005 20:27

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door knorrie »

Inderdaad heeft ladyline maar 1 belang!

Ik heb vandaag voor de 2e keer dezelfde brief ontvangen van ladyline. Hierin staat dat ze me meerdere malen telefonisch hebben proberen te bereiken. ( Ik heb inderdaad 1 gemiste oproep in mijn telefoon gezien gisteren van een onbekend nummer maar meer ook niet) Wanneer ik niet binnen 3 weken reageer zijn ze genoodzaakt de kuur stop te zetten. En dat er nog een termijnbetaling openstaat. De vorige keer dacht ik laat ik maar gewoon 3 weken wachten want dan wordt de kuur van hun kant opgezegd en hoef ik misschien niet meer te betalen, maar ja nu dus weer zo'n brief!

Wat zouden jullie nu doen???
Ik wil echt niet verder met ladyline!!! :cry:

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2005 15:33

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door [email protected] »

M@arjolein,
Door Maaike78 ben je geadviseerd om de ombudsman te bellen. Ik denk dat , dat niet veel helpt, maar ben wel benieuwd hoe jij verder gevaren bent?

Maaike,
Jouw advies aan Marjolein om Radar in te schakelen zal niet veel helpen. Ik heb al voor mijn eerste oproep over dit onderwerp gemaild met radar.
Zij gaven aan om dat via dit forum te laten lopen.
Mevr. Hertzinger (als ik het goed schrijf) heeft zelf een kuur in het filiaal van Hilversum gedaan. Zij heeft daar goede resultaten bij gehad. Zo zie je maar, zo onpartijdig zijn zij dus ook weer niet.
Ik vraag mij dan ook werkelijk af, wat er nog voor nodig is om voor deze schrijnende verhalen ( bijna allemaal over geld) duidelijkheid te krijgen, welke organisatie hier achter zit en of deze op de een of andere manier aan te pakken is.
Groet vera jasperse

pas op
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:35

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door pas op »

Het is geen instituut maar een sekte,
Mensen pas er voor op
Geen dieten word er gezegd, maar daar beginnen ze al de eerste dag mee.
Door gezondheids redenen moest ik er mee stoppen, iets wat ook doorgesproken is met het tekenen van het contract. Ze denken alleen in geld termen, als mens word je er niet behandeld.
Er zijn genoeg andere manieren om af te slanken ..Ga niet met ze in zee!!!

Wat dacht je om met al deze klachten tegen hun in te gaan

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2005 15:33

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door [email protected] »

Beste ?
u reactie van 3 november.
over welk filiaal praat u?
Ik heb wel het e.e.a. neergelegd bij een instantie, maar ik hou mij aanbevolen wat anderen voor initiatief nemen. Ik zou graag horen wat u wilt ondernemen.
vriendelijke groeten, Vera jasperse

pas op
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:35

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door pas op »

Hallo over Nijmegen, en over het hoofd kantoor.
Ik heb netjes een brief geschreven en dat word dan via het hoofd kantoor doorgespeeld.
Antwoord kreeg ik niet, maar meteen een brief van een incasso bureau
Ik heb Ladyline daarover gebeld, ze gaf excuses en ze zouden mij terug bellen.
Maar dat doen ze niet, ik kreeg weer een brief van het incasso bureau.
Zij willen nogmaals een dokters verklaring.
Ik heb ze verteld dat Ladyline alle informatie van mij al heeft. Maar dat maakt hen niets uit ik moet het nogmaals sturen.
Ik wil er ook nog bij vertellen dat dit er allemaal niet vriendelijk aan toe gaat.

Ik weet nog niet precies hoe ik dit wil gaan oplossen, maar betalen doe ik ze nooit!!!
Trouwens Radar is toch een prima programma die Ladyline eens aan kan pakken, of op zijn minst de mensen hiervoor moet waarschuwen?

[email protected]
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2005 15:33

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door [email protected] »

onbekende:
wilt u reageren naar mijn email, die vindt u op deze reacties.
helaas weet ik niet wie u bent en er is ook geen mail adres bekend.
Het blijkt dat Mevr. Antoinette Hertszenberg zelf Lady Line heeft gedaan in Hilversum.
Hoezo onpartijdig?????????

pas op
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:35

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door pas op »

Misschien durft ze daar niet voor uit te komen.
Maar goed ze hebben toch de plicht mensen hiervoor te waarschuwen.

pas op
Berichten: 6
Lid geworden op: 03 nov 2005 13:35

Re: Lady line afslank studio

Ongelezen bericht door pas op »

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=forum_ ... &cat=25474


op deze site staan ook klachten, misschien dat Kassa er wel iets aan kan doen

Gesloten