LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welke zou jij de voorkeur geven?

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
gjvisser

Re: Welke zou jij de voorkeur geven?

Ongelezen bericht door gjvisser »

Quote Qtje: Vriend Leeger, zijn we het toch eindelijk eens met iets eens. Ook ik wil helemaal niet uitsluiten dat OSX beter is. Het is alleen wel zo dat als je wil vertellen hoe goed OS X is door het afzeiken van Microsoft, dan is Apple dus ook niet veel....

Maar dat is dus het probleem bij 'veel' window gebruikers. Zij zeggen dat Windows beter is, maar hebben eigenlijk nooit 'echt' met een Mac gewerkt. Terwijl alle Apple gebruikers wel vaak met Windows werkt of gewerkt hebben. Apple gebruikers zweren daarom bij een Mac. Ik ben zelf ook een Mac Fan, maar ik heb ook vaak windows nodig voor andere applicaties. Toch blijf ik erbij dat met Mac Os werken, stukken sneller en betrouwbaarder gaat (om maar niet al die andere voordelen op te noemen).

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Weer een topic met mac jehova's. Je _kan_ geen normaal antwoord krijgen als je moet kiezen tussen MACOSX of Windows want de maccers beginnen gelijk een windows bash. Ik zou zeggen, laat je goed voorlichten, kijk wat je wil doen en bezoek dan een apple center en een zaak waar de betreffende sony staat en probeer ze gewoon. Ben je er snel genoeg achter wat voor jou de keuze is. Overigens, als je die Mac koopt, wordt dan ajb ook niet zon gestoorde figuur die elke windows gebruiker afzeikt.

gjvisser

Ongelezen bericht door gjvisser »

Diegene die op een Mac werken en vinden dat de Mac beter is zijn maar gelijk Jehova's?? Dat betekend dus dat diegene die bij Windows zweren ook gewoon jehova's zijn...

Het is gewoon een mening dat ik als Maccer de Mac beter vind, dat is toch wel te respecteren, net als dat ik een windowsgebruiker respecteer dat hij Windows beter vindt. Ik ben in dit topic trouwens nog niemand tegengekomen die een Windowsgebruiker echt 'afzeikt'.

Je hebt overigens gelijk dat je je moet laten informeren wat de gebruiker precies wilt. Een Windows gebruiker werkt vaak met hele andere programma's en doeleinden dan een Maccer doet.

jbroeders

Ongelezen bericht door jbroeders »

Het komt niet gelijk op jou neer, maar het is iets algemeens dat ik merk. Dat je tevreden bent met je mac vind ik allemaal prima, maar veel maccers willen je een mac opleggen, terwijl je daar helemaal geen zin in hebt. Net als jehovas dralen ze continu met dezelfde argumenten en dergelijke. Ik heb niets tegen macs, het zijn fraaie (maar dure) computers, maar toch irriteert me dat gedrag van sommige forumleden wel.

Rustig

Ongelezen bericht door Rustig »

Til niet te zwaar aan dat over&weer bashen, er zit ook vaak humor bij en ga er maar van uit dat Gates en Jobs zich er om rot lachen tijdens een golfplay.

Zie; LATimes

Apple co-founder Steve Jobs delights in taking pokes at the software behemoth up north. At a developers' conference in June, Jobs demonstrated a new program for the Mac that counts down the seconds to a chosen date. Setting a countdown clock for Dec. 31, 2006, Jobs said to hearty guffaws, "Let's call this file, I don't know … 'Longhorn'," referring to the code name for Microsoft's next version of the Windows operating system, which has been delayed about two years and is expected late next year.

At the Consumer Electronics Show in Las Vegas in January, comedian Conan O'Brien joked at a presentation with Gates about going to a bar together: "I got so drunk that I woke up with a hooker; Bill got so drunk he woke up with an Apple computer."

En ik kan het toch niet laten :D

bart1979

Ongelezen bericht door bart1979 »

Windows is stabiel, betrouwbaar en veilig. i.i.g. wel na XP.
Ikzelf heb er nooit problemen mee gehad.

Vraag hier is heel simpel: Wat doe je met de PC.
Een MAC is uitermate geschikt voor ontwerptoepassingen terwijl een windows machine het voordeel heeft dat de meest gangbare software hierop draait.
Dit is de keuze waar je voor staat en die jou moet besluiten tot aanschaf van een PC, niet de mening van een MAC-fan en een Windows hater enz.

Gesloten