LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Computer van Trekpleister

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
bodejosm43

Re: Computer van Trekpleister

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Ik heb geen computer, maar wel een heel goede digitale camera gekocht bij Lidl.

De aankoop werd zeer professioneel afgehandeld, op een manier zoals de meesten hier verwachten dat je die alleen in de vakhandel zou aantreffen. Samen met een verkoper werd nagegaan of alle accessoires in de doos zaten, samen hebben we gekeken naar de garantiebepalingen.

Wat ik ermee aangeef: je moet er als klant op bedacht zijn, dat de service die onmiskenbaar bij een aankoop als deze hoort, wordt uitbesteed, en dat werd me bij de aankoop ook duidelijk medegedeeld.

Branchevervaging is van alle tijden, ik heb een leeftijd dat ik kan weten dat ze bij een slager al begonnen met de verkoop van groenten en fruit in blik, daar viel de vakhandel destijds ook massaal overheen. Toegegeven, in beide gevallen betreft het levensmiddelen, maar het fenomeen bestaat dus al vele tientallen jaren, en is niet begonnen met het verkopen van elektronica door discounters.

De FIF-computer die een vriend van mij in 1998 bij ALDI kocht, functioneert overigens, na het 1 keer vervangen van de harde schijf, ook nog prima. Het is een langzaam apparaat, vergeleken met wat nu op de markt is, maar technisch is het ding nog steeds prima in orde. Onzin dus, om blind te gaan zeggen dat je dit soort dingen alleen maar in de vakhandel zou moeten kopen.

Het kan ook heel gunstig uitpakken. Geloof maar dat de meeste apparaten die je daar koopt, gewoon doen, waarvoor ze zijn uitgevonden

Vinboy

Ongelezen bericht door Vinboy »

Als je weet wat je hebben moet en er een beetje kaas van hebt gegeten kan je zo'n gokje wel wagen het is eerder de persoon die er weinig vanaf weet en zo'n PC koopt omdat het zo "goedkoop" is. Diegene kan zich beter voor laten lichten en dan moet je niet bij de Aldi of Trekpleister zijn!
Die "meiden" weten zelf niet eens wat de voor of achterkant van zo'n ding is en die moeten jou dan uitleg geven. Dat wil trouwens niet zeggen dat die ""meiden" slecht hun werk doen maar ze kunnen nu eenmaal niet alles weten.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Dat laatste, daar heb je volledig gelijk in. Een collega van mij zou eens mee gaan doen met een PC-prive-projekt. Toen dat nog bestond, uiteraard.

Terecht werd hem gevraagd, wat hij er voornamelijk mee wilde gaan doen (tekstverwerken/boekhouden, games of foto-videobewerking). Antwoord: ach, dat weet ik nog niet. Hij koos toen voor een oplossing, waarbij hem de duurste videokaart, de grootste monitor en ik weet niet wat voor flauwekul nog, erbij geleverd werd. Een half jaar later vroeg ik hem: wat doe je er nou allemaal mee?

Antwoord: ik heb eens geprobeerd kerstkaarten ermee te maken, maar dat is me nog steeds niet gelukt. En met de videokaart had hij nog steeds niets gedaan, want hij had geen videocamera en ook geen digitaal fototoestel. Je kunt ook te ruim in je jasje zitten.

Om terug te keren naar het topic: je moet ventevoren weten wat je koopt, en als je dan de gok neemt, weet je ook wat je in handen krijgt.

Gesloten