LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik noem dit omkoping
Re: Ik noem dit omkoping
Bromtol,
Het lijkt mij dat je niet goed gelezen heb wat er staat. Die vergoeding van €45 is een tegemoetkoming voor de geleverde inspanningen. Welnu bij ja of nee stemmen, krijgt men €45 terug indien het schikkingsvoorstel DOORGAAT. Wordt het afgewezen, dan krijgt men niets! M.a.w. ja of nee de inspanningen blijft gelijk, maar €45 krijg je alleen indien het voorstel doorgaat, dus het gaat niet om de inspanningen, maar of het voorstel doorgaat of niet en dit lijkt mij "omkoping" = chantage= vervalsing van het kiesgedrag!
Het lijkt mij dat je niet goed gelezen heb wat er staat. Die vergoeding van €45 is een tegemoetkoming voor de geleverde inspanningen. Welnu bij ja of nee stemmen, krijgt men €45 terug indien het schikkingsvoorstel DOORGAAT. Wordt het afgewezen, dan krijgt men niets! M.a.w. ja of nee de inspanningen blijft gelijk, maar €45 krijg je alleen indien het voorstel doorgaat, dus het gaat niet om de inspanningen, maar of het voorstel doorgaat of niet en dit lijkt mij "omkoping" = chantage= vervalsing van het kiesgedrag!
Mensen, waar hebben we het nou over? Over wel of niet € 45.- terugontvangen? Kan ons wat schelen! Is toch ondergeschikt aan deze hele stinkende affaire. Laten we er boven staan. Het zal me worst wezen die rottige € 45.-. Mogen ze van mij in hun .......steken
Mijn kaart is geretourneerd met een vette NEE
Ineke
Mijn kaart is geretourneerd met een vette NEE
Ineke
Dexia betaalt dus bijna 5,5 miljoen euro aan de stichtingen als de rechtszaken worden beeindigd.
Leaseverlies heeft ruim 100.000 leden en Eegalease ruim 20.000 leden.
Iedereen krijgt 45 euro terug.
Bij elkaar dus ongeveer 5,5 miljoen euro wat Dexia betaalt om de rechtszaken te laten stoppen.
Het is maar hoe je het noemt.....omkoping, misleiding, oplichting, de brave bank Dexia die ons ook wat gunt na die moeilijke jaren, het is maar hoe je het noemt.
Maar de bedoeling is duidelijk!
Trap er niet in en zeg NEE !!! tegen de schikking.
Als het hoger beroep was doorgezet door de Stichting Eegalease dan hadden wij allang een uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam gehad en hadden vele rechtszaken die hier op wachten gevonnist kunnen worden.
Nu kunnen we wachten tot we een ons wegen en gezien de financiele situatie van sommigen zal dat niet zo lang meer duren.
Groeten,
Piet
Leaseverlies heeft ruim 100.000 leden en Eegalease ruim 20.000 leden.
Iedereen krijgt 45 euro terug.
Bij elkaar dus ongeveer 5,5 miljoen euro wat Dexia betaalt om de rechtszaken te laten stoppen.
Het is maar hoe je het noemt.....omkoping, misleiding, oplichting, de brave bank Dexia die ons ook wat gunt na die moeilijke jaren, het is maar hoe je het noemt.
Maar de bedoeling is duidelijk!
Trap er niet in en zeg NEE !!! tegen de schikking.
Als het hoger beroep was doorgezet door de Stichting Eegalease dan hadden wij allang een uitspraak van het gerechtshof in Amsterdam gehad en hadden vele rechtszaken die hier op wachten gevonnist kunnen worden.
Nu kunnen we wachten tot we een ons wegen en gezien de financiele situatie van sommigen zal dat niet zo lang meer duren.
Groeten,
Piet
Ik heb het wél goed gelezen. Juridisch gezien is het zo dat juist wanneer de schikking doorgaat er voor de benadeelden een recht bestaat op vergoeding van de buitengerechtelijke kosten. Voor al die betrokkenen zijn de kosten buitengerechtelijk. Immers, die betrokkenen procederen niet zelf. Gaat de schikking niet door, dan moet iedere betrokkene zelf procederen in in zijn procedure ook die EUR 45,-- vorderen op grond van artikel 6:96 BW.
Ik vind dat iedereen op dit forum wel erg wantrouwend is en emotioneel reageert. Je kunt het ook anders bekijken en ervan uitgaan dat het mooi is dat men een vergoeding van de gehele EUR 45,-- is bewerkstelligd, terwijl de schikking niet volledig tegemoetkomt aan de verlangens van de eisende partijen.
Juridisch gezien, kan je namelijk een hele boom opzetten over de vraag of je recht hebt op een volledige kostenvergoeding bij een verdeling van de pijn. Met andere woorden, als je niet volledig je zin krijgt, heb je dan wel recht op volledige vergoeding van je schade die voorzover die uit kosten van buitengrechtelijke bijstand bestaat?
Ik vind dat iedereen op dit forum wel erg wantrouwend is en emotioneel reageert. Je kunt het ook anders bekijken en ervan uitgaan dat het mooi is dat men een vergoeding van de gehele EUR 45,-- is bewerkstelligd, terwijl de schikking niet volledig tegemoetkomt aan de verlangens van de eisende partijen.
Juridisch gezien, kan je namelijk een hele boom opzetten over de vraag of je recht hebt op een volledige kostenvergoeding bij een verdeling van de pijn. Met andere woorden, als je niet volledig je zin krijgt, heb je dan wel recht op volledige vergoeding van je schade die voorzover die uit kosten van buitengrechtelijke bijstand bestaat?
Kom op jongens, wees wijs. 1 voor allen allen voor 1. Gewoon doorgaan en nee stemmen. De rest volgt van zelf. Blijf er in geloven.
Uiteindelijk zullen we overwinnen. Voor volk en vaderland.
Uiteindelijk zullen we overwinnen. Voor volk en vaderland.
Ik mag niet eens stemmen, omdat ik een depot lease constructie heb.
Ik ben uitgesloten van het schikkingsvoorstel.
Ik kom dus nooit in aanmerking voor retournering van 45 euro.
Voor mij is er door leaseverlies geen inspanning verricht. Dus komop met die 45 euro. Ik heb meer vertrouwen in de Stichting Leaseleed.
Ik ben uitgesloten van het schikkingsvoorstel.
Ik kom dus nooit in aanmerking voor retournering van 45 euro.
Voor mij is er door leaseverlies geen inspanning verricht. Dus komop met die 45 euro. Ik heb meer vertrouwen in de Stichting Leaseleed.
Dubio,
Je zult het nog 'moeilijk' krijgen de komende tijd
Aan ''jou'' reacties zie ik dat de Gedupeerden steeds sterker komen te staan!!!Geplaatst op 03 Jun 2005 17:13 door Dubio
-------------------------------------------------------------------------------
Dus Piet, je bent ook lid van eegalease!
Dat zo'n heerschap nog aan een partner kan komen, de wonderen zijn de wereld nog niet uit! Maar ik neem aan dat je net zo'n slecht communicatief en in andere zin huwelijk hebt als die andere eega's
Je zult het nog 'moeilijk' krijgen de komende tijd
Piet, brute schreeuwlelijk! Wellicht is het beter voor je als je eerst nadenkt voordat je -zoals gebruikelijk- op iedere je niet welgevallige mededeling reageert als een stier op een rode lap. Gelukig zijn er niet zoveel mensen meer die je serieus nemen maar ik vind het wel vervelend dat je compleet verblind lijkt te zijn door je haat. Gelukkig is op dit forum ook een juridisch onderlegd type als Bromtol aanwezig (sinds kort) die zaken op hun waarde weet te schatten. Dat enkelen hier toch blind achter Pietus de boskabouter blijven aanlopen (fijn he, Piet, dat je nu groot op de homepage van Pal staat met je foto!) zal voor hun eigen rekening zijn. De schade was al aanwezig en Piet zal wel ff regelen dat zijn advocatenvriendjes jullie nog meer uitzuigen. Veel plezier met jullie ondergang!
Bromtol,
Jij schermt een beetje met "juridisch gezien" te pas en te onpas kennelijk om indruk te maken. Indien je deze schikking aanvaardt ben je juridisch uitgepraat, alleen indien je door procedeert zou je eisen kunnen stellen. Jij gooit alles door elkaar en ziet de zaak verkeerd in. Voor Eegalease, indien je de schikking aanvaardt, ben je het inleggeld kwijt maar de restschuld wordt kwijtgescholden. En deze restschuld is een fictie, een abstracte factor
als gevolg van de zwendel met het WVD. Voor jou moet men dan aankomen bij Dexia met opeisen van buitenrechterlijke kosten? Dexia zal je uitlachen. Tot nu toe kom je je hier van alles afvragen
en filosoferen: hier is niet de plaats voor. Indien je en bijdrage wil leveren ter oplossing van het probleem: prima. Indien je ons komt vertellen dat wij emotioneel zijn en dergelijke: blijf dan weg, want daaraan hebben wij niets aan. En in godsnaam, kom niet de smart boy uithangen, want voor jou waren er reeds honderden!
Bromtol, men zegt dat je nieuw hier op het forum bent :Let wel, wij draaien sinds april 2000 tot heden toe, en elk detail ook juridisch is ons niet ontgaan,dus jij doet goed om altijd goed beslagen ten ijs te komen, anders halen wij jou defitief onderuit samen met jouw chaperon Bokkie! die wij grotendeels beschouwen als een zeer lastige mega TROL.
Jij schermt een beetje met "juridisch gezien" te pas en te onpas kennelijk om indruk te maken. Indien je deze schikking aanvaardt ben je juridisch uitgepraat, alleen indien je door procedeert zou je eisen kunnen stellen. Jij gooit alles door elkaar en ziet de zaak verkeerd in. Voor Eegalease, indien je de schikking aanvaardt, ben je het inleggeld kwijt maar de restschuld wordt kwijtgescholden. En deze restschuld is een fictie, een abstracte factor
als gevolg van de zwendel met het WVD. Voor jou moet men dan aankomen bij Dexia met opeisen van buitenrechterlijke kosten? Dexia zal je uitlachen. Tot nu toe kom je je hier van alles afvragen
en filosoferen: hier is niet de plaats voor. Indien je en bijdrage wil leveren ter oplossing van het probleem: prima. Indien je ons komt vertellen dat wij emotioneel zijn en dergelijke: blijf dan weg, want daaraan hebben wij niets aan. En in godsnaam, kom niet de smart boy uithangen, want voor jou waren er reeds honderden!
Bromtol, men zegt dat je nieuw hier op het forum bent :Let wel, wij draaien sinds april 2000 tot heden toe, en elk detail ook juridisch is ons niet ontgaan,dus jij doet goed om altijd goed beslagen ten ijs te komen, anders halen wij jou defitief onderuit samen met jouw chaperon Bokkie! die wij grotendeels beschouwen als een zeer lastige mega TROL.
Laatst gewijzigd door Willems op 04 jun 2005 00:20, 1 keer totaal gewijzigd.
B.B is terug,
Bokkie en Bruneel,
Er zat een bokkie in een hokkie.
Net naast Bruneels keukendeur.
Daarin een gaatje, daar stak bokkie.
elke dag zijn staartje deur.
En wat er daarna nog gebeurde,
blijft een levenslang geheim.
Want wat Bruneel doet met dit staartje.
is niet pluis in deze rijm.
Bokkie en Bruneel,
Er zat een bokkie in een hokkie.
Net naast Bruneels keukendeur.
Daarin een gaatje, daar stak bokkie.
elke dag zijn staartje deur.
En wat er daarna nog gebeurde,
blijft een levenslang geheim.
Want wat Bruneel doet met dit staartje.
is niet pluis in deze rijm.
Speciaal voor Willems...............
Bron: Eegalease
Wie leest er hier nu niet goed ?
.Tot slot wijzen wij erop dat iedereen die een geldige stem uitbrengt - ongeacht
of dit nu ja of nee is - EUR 45,- terugontvangt als het schikkingsvoorstel dat
onder leiding van de heer Duisenberg tot stand is gekomen, doorgaat.
Bron: Eegalease
Geplaatst op 03 Jun 2005 20:16 door Verstuur mail Willems
Idaho,
Heb je het goed gelezen? Volgens mij staat er, je kan ja of nee stemmen, indien het schikkingsvoorstel DOORGAAT dan pas krijg je €45, Indien het NIET doorgaat krijg je niets!!!
Willems en Idaho zijn het hier gewoon eens.Geplaatst op: 04 Jun 2005 00:12 Onderwerp:
Speciaal voor Willems...............
Bron: EegaleaseTot slot wijzen wij erop dat iedereen die een geldige stem uitbrengt - ongeacht
of dit nu ja of nee is - EUR 45,- terugontvangt als het schikkingsvoorstel dat
onder leiding van de heer Duisenberg tot stand is gekomen, doorgaat.
Inderdaad, mijn suffige kop liet mij even in de steek, Willems..........we zijn het helemaal eens!!!! for once
Bang voor de stier BokkieGeplaatst op 03 Jun 2005 23:24 door bokkie
als een stier
Piano,
Het bleef geen levenslang geheim
Want het liep uiteindelijk zo af:
Maar op een keer
deed Bokkie het weer !
Bruneel deed de deur op een kier
en Bokkie stak zijn staartje hier.
Maar de stemmers trokken zich geen zier
aan van dit gevijf en gevier.
Waarop Bruneel, kwaad als een stier,
de deur dicht smeet, dit tot aller plezier
met nu een blote-kont-Bokkie in ons vizier !
En wat deed Bruneel met dit staartje ?
Hij draagt sindsdien een wit baardje !
Dat steeds maar blijft groeien,
En wat ons echt niet kan boeien.
Het bleef geen levenslang geheim
Want het liep uiteindelijk zo af:
Maar op een keer
deed Bokkie het weer !
Bruneel deed de deur op een kier
en Bokkie stak zijn staartje hier.
Maar de stemmers trokken zich geen zier
aan van dit gevijf en gevier.
Waarop Bruneel, kwaad als een stier,
de deur dicht smeet, dit tot aller plezier
met nu een blote-kont-Bokkie in ons vizier !
En wat deed Bruneel met dit staartje ?
Hij draagt sindsdien een wit baardje !
Dat steeds maar blijft groeien,
En wat ons echt niet kan boeien.
Als ik Bromtol was, zou ik me verre houden van de idioten die hier rondhangen. Gewoon Piet volgen alsof jullie lemmingen zijn lijkt me het beste voor de wereld
Bokkie,
Kijk uit dat je aan je achterkant geen kou vat !!!
Kijk uit dat je aan je achterkant geen kou vat !!!
Geplaatst op 04 Jun 2005 13:22 door bokkie
-------------------------------------------------------------------------------- Gewoon Piet volgen
het verhaal v.d. lemmingen is ook niet waar! bokkie fantaseertGeplaatst op 04 Jun 2005 13:22 door bokkie
--------------------------------------------------------------------------------
Als ik Bromtol was, zou ik me verre houden van de idioten die hier rondhangen. Gewoon Piet volgen alsof jullie lemmingen zijn lijkt me het beste voor de wereld
Ton
En gewoon Ton volgen
Piet en Ton zitten nl niet te fantaseren, maar wijzen je de 'juiste' weg.
Piet en Ton zitten nl niet te fantaseren, maar wijzen je de 'juiste' weg.